Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. august 2016

Jeg sendte en e-post til Samferdselsdepartementet

Erik Ribsskog

Klage på NSB/Fwd: Klage på Ruters reisekort - uttalelse om manglende svar fra Ruter

Erik Ribsskog Tue, Aug 16, 2016 at 5:13 AM

To: postmottak@sd.dep.no
Cc: juridisk , Postmottak DSB , "postmottak@sivilombudsmannen.no" , post@konkurransetilsynet.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet

Hei,
i går kveld, (litt over midnatt, natt til tirsdag).
Så tok jeg toget fra Nasjonalteateret til Stabekk.
Og det var sånn, (som det også var forrige gang, som jeg tok det toget), at en uhøflig NSB-ansatt, hadde 'slått leir', på ubetjent vogna.
Men hvis det er ubetjent, så skal det vel være ubetjent.
Disse 'tulle-tog-folka' er også uhøvla, og roper gjennom hele vogna, om ting, som bare er trakassering, og som bare er for å plage folk, (virker det som).
De informerer liksom, om at toget går til Stabekk.
Men det står det jo på toget.
Så det visste jeg, da jeg gikk på toget.
Så dette, (at de skal 'tvangs-informere', om noe sånt), er som noe slags trakassering, for meg.
Og dette var bare forbokstaven, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-06-23 3:27 GMT+02:00
Subject: Re: Klage på Ruters reisekort - uttalelse om manglende svar fra Ruter
To: postmottak@sd.dep.no
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, Postmottak DSB <postmottak@dsb.no>, "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, post@konkurransetilsynet.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>


Hei,
jeg viser til e-post sendt tidligere i dag.
Ruter sin umodne medarbeider, (må man vel si, siden at hu skrev så barnslig, om den søppelkasse-episoden, som om det var noe om Rusken, (heter det vel), for barn), skrev at jeg må sende tog-klagen, til NSB.
Men jeg sendte den klagen, først til dere, hos Samferdselsdepartementet.
Da må staten sende den riktig, mener jeg.
Da får enten Ruter eller dere hos Samferdselsdepartementet sende den klagen riktig, mener jeg.
Det er vanlig skikk og bruk, (sånn som jeg husker det, fra da jeg gikk, på handel og kontor, på 80-tallet).
Så det må jeg klage på.
Jeg har også klage på Ruter sine billett-automater, (dårlige touch-skjermer, blant annet).
Og jeg har klaget på Ruter sine reisekort.
(Problemer vedrørende personvern.
Og problemer vedrørende Rykkinn-bussene sine kort-lesere, (som noen ganger piper og andre ganger lyser grønt, (sånn at det blir, som en slags 'talibansk promille-kontroll'), og det blir som noe 'finsk' og, siden at det ikke er klart, hva man skal si, (til sjåføren), når man bruker dette kortet, (på bussen), synes jeg).
Og det er også et samfunnsmessig svakt system, når man har billetter på mobilen.
En mobiltelefon går ofte tom for batteri, og man må huske å lade den 'hele tida'.
Men de gammeldagse månedskortene, (i papir), de slapp man å lade, (for å si det sånn), de kunne man bare ha, i jakkelomma, for eksempel, og det måtte da vært mulig, å hatt et tradisjonelt månedskort, som Ruter kunne tilby, sine kunder.
Istedet så får vi svake systemer på mobil og magnetstripe-kort, som legger igjen elektroniske spor etter seg, (sånn at man kan overvåke, nærmest i real time vel, hvor trafikantene er, til enhver tid).
Hva med personvernet?
Og de gamle kortene, var også, for en bestemt måned.
Men reisekort, er for 30 dager.
Så det blir noen ganger sånn, at et 30 dagers kort, ikke er nok, for en måned, (hvis måneden har 31 dager).
Så det var også på den måten greiere, med de gammeldagse papp-kortene, synes jeg.
Hvorfor skal jeg ikke få svar på disse spørsmålene, lurer jeg.
Er det sånn at dette er noe slags 11. september-lover, som gjør, at Ruter ikke kan svare, på dette, siden at myndighetene driver med noe slags hemmelig overvåkning, eller noe i den duren.
Er det sånn jeg skal tolke Ruter sitt svar, i den e-posten, som jeg sendte om til dere, tidligere i dag?
Bare lurte.
Med hilsen
Erik Ribsskog



2016-04-15 14:45 GMT+02:00 <postmottak@sd.dep.no>:
Se vedlagte saksdokument:
Med hilsen
Samferdselsdepartementet

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter