Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 23. august 2016

Enda mer fra Facebook

Du og Gunn Marit Traaen har ikke kontakt på Facebook
Stipendiat for Oslo University Hospital, Rikshospitalet
Bosted: Oslo, Norway
  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    11:00
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg lurte på om det var min tremenning fra Numedal?
    Biblioteket i Rollag, sendte meg noen kopier, av noen sider, fra bygdeboka, for noen år siden.
    Og det står, at min farmor Ågot Mogan, hadde en storebror, ved navn Torstein, som tok over gården, etter hennes mor Bergit.
    Og så har du en far, som heter Narve, (ser det ut som, fra bygdeboka).
    Men dere heter Traaen, etter gården, (eller kona til Torstein), ser det ut som?
    Og ikke Mogan?
    Bare lurte på om dette var riktig.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Hu Traaen som har vært, i hotell Cesar.
    Er det i deres Traaen-slekt.
    Eller er ikke hu i slekt med min farmor Ågot?
    Bare lurte.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
  • I dag

  • 21:15Gunn Marit Traaen har godtatt forespørselen din.
  • Gunn Marit Traaen
    21:18
    Gunn Marit Traaen

    Hei! Ja, da er vi tremenninger. Min farfar het Torstein
    Torstein Mogan, men tok gårdsnavnet Traaen. Du er nok i slekt med Cæsar Marita langt uti.
    Min pappa Narve kjenner faren din godt.
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    02:06
    Erik Ribsskog

    Hei,
    ja, jeg har ikke så mye kontakt med faren min.
    Mine foreldre skilte seg jo, i 1973.
    Og så flytta jeg tilbake til Berger, (og faren min), i 1979.
    Og så flytta faren min ned til Haldis Humblen, (også på Bergeråsen), i 1980.
    (Da jeg var ni år gammel).
    Og så ble jeg boende alene, (på Bergeråsen), til jeg ble atten år gammel.
    Da flytta min søster Pia, (som hadde bodd hos mora mi i Larvik og hos Haldis), opp til meg.
    Og året etter, så flytta jeg, til Oslo, for å studere og jobbe.
    Og faren min solgte leiligheten 'min', i Leirfaret.
    Og Pia og jeg måtte så bo hos Ågot på Sand.
    Før jeg flytta til Oslo, (for å studere), etter to-tre måneder.
    Og Pia bodde der et par år.
    Men Ågot klagde til meg, (når jeg var der, på helgebesøk), at Pia fløy så mye.
    Så derfor lot jeg Pia flytte inn hos meg på nytt, (etter militæret), i 1993.
    Men Pia hadde blitt sammen med en neger, (Keyton fra Somalia), mens jeg var i militæret.
    Og hu fikk en negerunge, (Daniel), i 1995.
    Og så flytta hu fra Ungbo, (hvor hu hadde først flytta inn hos meg), og jeg flytta etterhvert til Rimi-leilighet på St. Hanshaugen, og ble overført til HV og ble butikksjef.
    Ble tulla med i Rimi, og begynte på ingeniørhøyskolen, (for å få ferdig grad), og overhørte da som låseansvarlig i Rimi, at jeg var forfulgt av 'mafian', og flykta/flytta til England.
    Hvor jeg bodde i ti år, og prøvde å få politiet til etterforske, osv.
  • Erik Ribsskog
    02:11
    Erik Ribsskog

    Og så ble jeg tvangsinnlagt ifjor.
    Og truet med noen slags lobotomerings-trusler på et sykehus i Drammen hvor Haldis sin datter Christell jobber blant annet.
    Så jeg rømte til Danmark, men da ville hverken Pia, Arne eller norske og danske myndigheter hjelpe.
    Så jeg måtte samle tomflasker i mange måneder, i København, før jeg ble tvangsinnlagt der og, og etterhvert sendt tilbake til Norge.
    Så det er mye rart.
    Jeg blir nekta rettighetene mine i kjempemange saker og får ikke arv, osv.
    Jeg disponerte også noen skuffer, i reolen, i stua, til Ågot og Øivind.
    (Fra jeg flytta til Berger, i 1979).
    Så jeg mener at jeg egentlig har bruksretten på det huset.
    Men det har de bare solgt.
    Og min far ga meg noen etter Øivind sine brødre, mens jeg bodde, i England.
    Og det sameiet prøver jeg å selge meg ut av, og ei Høisæther i Drammen tingrett, har sagt hu skulle gjøre det, for seks år siden, men hu har ikke gjort det hu sa, og det hjelper ikke hvem jeg klager til, hu/de bare tuller.
    Og jeg fikk ikke arv etter min danskfødte mormor som døde i 2009, enda min mor døde i 1999.
    Sorenskriveren i Larvik bare tuller, må jeg si.
    Og jeg får ikke erstatning etter frostskade på øret, som jeg fikk, i militæret.
    Heller ikke for arbeidssak mot Rimi, osv.
    Så det er mye/bare tull.
    Men takk for svar, ihvertfall.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter