Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. august 2016

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så dro jeg inn, til Oslo, for å handle mat, på Coop Prix Waldemar Thranes gate.

Jeg var der, cirka en halvtime, før de stengte.

(Noe de gjør, ved midnatt).

Cirka 20 minutter før stengetid, så dempet de belysningen der, (husker jeg).

(Det var han 'lysluggen', (som jeg har blogget om tidligere).

Og en neger, (med 'storebror-Ingebrigtsen-bart').

Som var på jobb der.

Og disse tisket litt sammen, inne på lageret, (virka det som).

Så kassene var ubetjent der, (på et tidspunkt da), for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Etter at jeg hadde betalt, i kassa.

Så spurte jeg om, de skulle spare penger, på strøm-regninga der, (siden at det var mørkt, i butikken).

(Noe sånt).

Og han 'kassa-negeren' sa da bare noen 'halvkvedede viser'.

Og han spurte ikke, om jeg ville ha kvitteringa.

Så han begynte å slå ut masse, (som en gal nesten), på kassa, (virka det som), for å skrive ut en 'kopi-kvittering'.

(Ikke vet jeg, hva som egentlig foregikk.

For da jeg jobba, i Forbrukersamvirket/Coop, (for mer enn 20 år siden), så hadde ikke vi, det samme butikkdatasystemet, (for å si det sånn)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

'Kassa-negeren' sa, at de skulle stenge.

(Og at det var derfor, at det var mørkt, i butikken).

Men da sa jeg, at det var cirka/nesten 20 minutter, til at de stengte.

(Og selv om det var stengetid.

Så slo de aldri av lysene, på Matland/OBS Triaden.

For å si det sånn).

Og da jeg fikk kvitteringen, så sa jeg, at det står, at klokka er: '23.43', på kvitteringa.

Men han 'kassa-negeren' kom bare, med noen 'halvkvedede viser', da.

Og jeg syntes, at det ble pinlig.

Derfor sa jeg bare, at det var fordi, at det var sommertid.

(Så jeg fleipa litt, da).

Og da svarte ikke 'kassa-negeren' noe.

Så jeg gikk ut av butikken, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Da jeg kom ned, til Nasjonalteateret togstasjon.

Så var det 20-25 minutter, til toget mitt gikk.

Men det gikk et Stabekk-tog, noen få minutter, etter at jeg dukka opp der.

Og det var jo mye krøll, (med en slags 'NSB-fyr'), forrige gang, som jeg tok det toget.

(Noe jeg har skrevet om, på bloggen).

Derfor så venta jeg, for å se, om noen andre også, skulle ta det toget.

(For forrige gang, så var det bare meg og 'NSB-fyren', på toget, vel).

Og to andre, skulle også på toget.

Derfor tenkte jeg, at jeg kunne ta det.

(Og så kunne jeg gå hjem, fra Stabekk.

Så slapp jeg, å sitte og vente, i 20-25 minutter, på toget).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Som forrige gang, (som jeg tok Stabekk-toget), så var det også nå, et 'NSB-menneske', på ubetjent-vogna.

Så dette er visst noe de har, på Stabekk-tog, (kan det virke som).

Noe som jeg synes, at er rimelig uvant, (for å si det sånn).

'Tog-heksa', (kan man vel nesten kalle henne), gikk av ubetjent-vogna, (på Nasjonalteateret stasjon).

Og så surra hu litt rundt, (og breia seg liksom vel), på stasjonen.

Så jeg gikk heller inn, den samme døra, som de andre folka, som skulle, med dette toget.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Da jeg gikk på togvogna.

Så så jeg, at nesten alle setene, stod motsatt vei, av kjøre-retninga.

Bortsett fra den venstre raden, med seter, i midt-partiet, av vogna.

Og i enden av den raden, så stod 'tog-heksa'.

Og det var ikke klart for meg, om 'tog-heksa', hadde tenkt til, å også 'surre litt rundt', inne i vogna.

(For det gjør vel NSB-folk, noen ganger.

De går gjennom midtgangen osv., da.

For å si det sånn).

Derfor så ble jeg stående.

Mens jeg venta på, at hu 'tog-heksa', skulle sette seg ned, (eller noe i den duren).

Men dette skjedde ikke.

'Tog-heksa' begynte istedet, å rope, mot meg, gjennom tog-vogna: 'Hvor skal du'.

(Noe sånt).

'Hvordan det', svarte jeg.

Og hu tog-heksa, spurte om det samme, igjen.

Og jeg svarte det samme.

Og så spurte tog-heksa om det samme, enda en gang.

Og jeg svarte det samme.

('Hvordan det').

Og så spurte jeg, om hu jobba, på toget.

For hu hadde ikke noe NSB-hatt/lue på seg.

Og han forrige NSB-fyren, (fra forrige gang, som jeg tok Stabekk-toget), virka rimelig snodig, (må jeg si).

Og at det er NSB-folk på ubetjent vogna.

Da er det kanskje noe mafia eller illuminati eller uro-politi, eller noe sånt.

Hva vet jeg.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Så sa tog-heksa, at det virka som, at jeg ikke visste, om jeg skulle med toget.

(Noe sånt).

Og da sa jeg, at det var en veldig uhøflig ting, å si.

Og jeg spurte om det var nasjonaldagen, et eller annet sted.

Og om hu hadde tatt seg, en 'knert'.

(For å feire, liksom).

For jeg hadde tatt tog, i Sveits en gang, (på nasjonaldagen).

(Egentlig var det et fly.

Men jeg ble litt stressa/frika ut, av tog-heksa).

Og da hadde ei lignende dame, tatt seg en 'knert', (sa jeg).

(Noe sånt).

Da lo tog-heksa.

Og sa at hu ville bare si, at toget gikk til Stabekk.

(Noe sånt).

Jeg forklarte at det stod på toget, at det gikk til Stabekk, og at jeg visste det.

(Så dette var bare noe mas/terrorisering, (av meg), må jeg si).

Tog-heksa spurte så igjen, om hvor jeg skulle.

(Noe sånt).

Jeg spurte da, om dette var noe slags forhør.

Tog-heksa svarte da ikke noe.

(Noe sånt).

Men hu avsluttet etterhvert med å si, at hu ville si fra om, at toget gikk til Stabekk.

Noe jeg igjen svarte angående, at det visste jeg, før jeg gikk på toget.

Og så sa hu 'ok' eller 'ja', (eller noe sånt).

(Noe sånt).

Og så begynte jeg, å høre på walkman.

Så jeg sa ihvertfall ikke noe mer, på denne tog-turen fra Helvete, (eller hva man skal kalle den).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter