Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 20. september 2016

6. juli 2002 så var jeg i bryllupet, til min fetter Tommy, (onkel Håkon sin sønn), i Fredrikstad

bryllup i fredrikstad

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/09/fler-mobilbilder_17.html

PS.

Det var vel sånn, at jeg slutta, som butikksjef, (på Rimi Langhus), 30. juni.

(Og jeg var også, i 85 års-dagen, (var det vel), til bestemor Ingeborg, (i Nevlunghavn), denne sommeren).

Og så hadde jeg fri, i hele juli, vel.

(Før jeg begynte, som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal, i begynnelsen, av august.

Noe sånt.

Og så begynte jeg, på ingeniørhøyskolen, i slutten, av august).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I dette bryllupet, så fikk jeg, (og en god del andre), overnatte, på en folkehøyskole, (var det vel), på/ved Rolvsøy, (husker jeg).

Og jeg drakk en del, i bryllupet.

Så jeg ville sove lenge, på søndagen.

Men min søster Pia, (som satt på med meg, til Fredrikstad), hu ville da heller sitte på, med noen Berger-folk, (det var vel Ola Uglum og Kjetil Carlin, blant annet), tilbake til Oslo.

(For hu savna sin sønn Daniel, som på den her tida, var 6-7 år gammel, så mye.

Noe sånt).

Og da ble det sånn, at jeg heller, kjørte en tur, til Sverige, (siden at jeg jo allerede var, rimelig nærme svenskegrensa), husker jeg.

(Istedet for å bare kjøre alene, tilbake til Oslo).

Og da, så ble det til, at jeg kjørte, helt til Gøteborg, (husker jeg).

Og så fant jeg meg etterhvert, et vandrerhjem, å overnatte på der.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

En gang, som det var mange, i min fars slekt, hjemme hos bestemor Ågot, (på første halvdel, av 90-tallet), så klagde Tommy sin mor Tone på, at Tommy hadde fått underbitt, av behandlingen han fikk, av skoletannlegen, på Sande videregående, (en kollega av onkel Runar, for å si det sånn):

mer om dette underbitt

PS 4.

Det var også sånn, at Runar sin eldste sønn Ove, klagde om, (til meg), på at Tommy hadde blitt så tjukk, (i dette bryllupet), husker jeg.

Og Ove sa også, (da han så Pia og meg), at: 'Erik og Pia er her'.

(Noe sånt)

Og det var det, som Pia og meg, ble kalt, da vi bodde, på Østre Halsen, på første halvdel av 70-tallet, osv.

Og da Ove sa dette, så gjorde Pia et poeng av, at det var lenge siden, at noen hadde kalt oss dette, (nemlig 'Erik og Pia' da), husker jeg.

Så da var det nesten, som i 'Back to the Future'-filmene, og at vi var tilbake, på 70/80-tallet, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Ove sin lillesøster Heidi, sa til meg, (på omtrent den samme tida, som Ove sa 'Erik og Pia'), at den nye frisyren jeg hadde, (som jeg vel har enda, mer eller mindre), passet bra, til sånt hår, som jeg hadde.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og da jeg jobba, som butikksjef, så hadde jeg vel mer, en slags 'sleik-aktig' frisyre.

Så denne nye frisyren, (som vel er mer symetrisk, og som jeg mer eller mindre, har ennå).

Den fikk jeg vel da, noen dager, før dette bryllupet.

(Muligens noen dager etter, at jeg hadde slutta, som butikksjef.

Noe sånt).

For en frisør, i Arkaden-senteret, bare klippet meg sånn, da jeg skulle klippe håret mitt, (som vanlig), husker jeg.

Og jeg tenkte først, at sånn, vil jeg ikke ha det.

(Etter at jeg hadde kommet hjem, fra frisøren).

Men etterhvert, så tenkte jeg, at jeg skal jo begynne, å studere, igjen.

Så jeg kunne kanskje prøve, å ha, en ny frisyre, (som muligens var litt 'kulere'), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Og Runar sin kone Inger.

Hu sa til meg, i dette bryllupet, at: 'Hva med Øystein'.

(Noe sånt).

Og det var fordi, at dette bryllupet var, cirka en uke, etter at jeg slutta, som butikksjef.

Og jeg hadde jo ansatt Runar sin yngste sønn Øystein, som butikkmedarbeider, på Rimi Langhus, sommeren før.

Men selv om jeg hadde slutta, som butikksjef.

Så var jo fortsatt Øystein ansatt der, (på Rimi Langhus), liksom.

Så det, (at jeg slutta, som butikksjef), skulle ikke ha noe å si, for Øystein sitt ansettelsesforhold, på Rimi Langhus.

(Vil jeg si).

Så jeg svarte ikke noe, da Inger spurte meg, om dette, (en gang, da jeg skulle på do, (eller noe sånt), ganske seint, på kvelden, var det vel), husker jeg.

Men da jeg begynte, som låseansvarlig, på Rimi Langhus også, (jeg begynte først, som låseansvarlig, på Rimi Bjørndal, ved siden av studiene), siden at det var så mye problemer der, (ifølge distriktsjef Anne Kathrine Skodvin), våren 2003.

Så jobba ikke Øystein der lenger, (husker jeg).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter