Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Wednesday, 14 September 2016

Jeg sendte en e-post til PFU

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

Erik Ribsskog Wed, Sep 14, 2016 at 2:26 AM

To: Norsk Presseforbund

Cc: kringkastingsradet@nrk.no, "Post (Medietilsynet)"

Hei,
jeg må nesten sende, en ny klage, på en lignende sak.
Denne gangen, har jeg funnet ut, at Arbeiderbladet, i januar 1993, (se vedlegg), skrev at min fars nye kone Haldis sin sønn Jan, (fra et tidligere ekteskap), studerte medisin, på tredje året.
Men Jan fylte jo 31 år, i 1993, (han er født, i 1962).
Så hvis Jan hadde hatt artium, så ville han nok ha studert, (på Blindern for eksempel), tidligere, mistenker jeg.
Så jeg synes at dette kan virke som, at media her igjen, tuller med mine slektninger.
Og at de liksom prøver, å blåse opp, min fars stesønn Jan, da.
(Noe sånt).
Så dette må jeg klage på.
Drammens tidende skriver også, (se vedlegg), i fødselsannonsen, for Jan sin datter Tiril, (et år eller to tidligere), at hun er: 'En fantastisk søt jente'.
Og da legger Drammens Tidende lista høyt, mener jeg.
Er det riktig, å legge lista så høyt, for den oppvoksende slekt, (når det gjelder krav/press, når det gjelder utseende osv., lurer jeg).
Dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Det er også sånn, at Arbeiderbladet, (som jo nå heter Dagsavisen, det er ikke sånn, at jeg ikke vet det), de kaller, i sin artikkel Jan, for: 'Mirakelmannen'.
Men det blir, som noe flåsete, (må man vel si).
Og at de prøver, å blåse opp Jan.
Og det veit jeg ikke, om er, noe særlig bra.
Her bryter nok Arbeiderbladet/Dagsavisen, med god presseskikk, vil jeg si.
De prøver muligens å 'drite ut' Jan.
Jans mor Haldis Humblen har/hadde slekt i LO.
Nemlig Odd Humblen, (fra Telemark), som var i LO, under krigen, blant annet.
Så det er mulig, at det finnes konflikter, internt i min fars nye kone sin slekt.
Og at det er derfor, at Jan, blir blåst opp, på denne måten, i den nevnte artikkelen.
Så dette må jeg klage på, (synes jeg).
Og Jan blir også kalt 'kjærlighetsdoktoren', i en reklame, i Dagbladet, i 2004.
(Se vedlegg).

Og det er også, som noe flåsete, vil jeg si.
Så det må jeg også klage på.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-08-27 10:17 GMT+02:00
Subject: Fwd: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
Cc: kringkastingsradet@nrk.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>


Hei,
dette er klage, nummer 'ørten og en', på Aftenposten.
De har igjen tullet, med mine slektninger.
Dette gjelder dødsannonsen til Oddbjørn Humblen.
Og han var faren til min fars stedatter, (i hans tredje familie), Christell Humblen.
Og i Aftenposten sin versjon, av denne dødsannonsen, så ser det ut som, (vil jeg si), at Christell sin datter Ronja, er Oddbjørn Humblen sitt oldebarn.
(For Aftenposten har ikke brukt linjeskift, (der det skal være), i denne annonsen.
Vil jeg si).
Jeg legger også ved en kopi, av denne dødsannonsen, fra Sunnmørsposten, (Oddbjørn Humblen var fra Ålesund, men dattera hans Christell bodde, på Østlandet, hos sin mor, som var fra Tysnes, ved Bergen).
Og det er også sånn, at begge avisene, staver Humblen feil, for de staver 'e'-en i Humblen, som 'é'.
Men den appostroffen, (heter det vel), over e-en, skal ikke være der, (såvidt meg bekjent, ihvertfall).
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-08-14 6:42 GMT+02:00
Subject: Klage på Aftenposten/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>
Cc: kringkastingsradet@nrk.no, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>


Hei,
dette er klage nummer 'ørten' på Aftenposten.
Også denne gangen, så tuller de, med en slektning, av meg.
Denne gang, så er det min lillesøster Pia, som de tuller med.
De skriver, (se vedlegg), at hennes etternavn, er 'Ripskog'.
Men det er selvfølgelig feil, det riktige skal være: 'Ribsskog', såklart.
Så dette må jeg klage på.
Dette er 'ørtende' gang, at Aftenposten tuller, (etter å ha kalt min morfars hus, i Nevlunghavn, (muligens det største, i bygda), for et lite hus, på 80-tallet).
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg kan også ta med om, at min søster Pia, tydeligvis ikke, fikk lov til, å være med, på bildet, (til Aftenposten).
Kun hennes venninne Monica Lyngstad, (fra Røyken), var med på dette bildet, fra rett utafor politihuset på Grønland.
(Tror de at de er med i en Olsenbanden-film, eller.
Spurte de om det?).
Og hu tredje venninna deres, pleier å være, ei Siv fra Røyken.
Men i denne Aftenposten-artikkelen, (fra 20. mai 2009), så er visst hu Siv bytta ut, med ei Carina Dahl.
Men kan det være riktig.
Eller er det Siv som skøyer, (og bruker 'tulle-navn'), lurer jeg.
Hm.
På forhånd takk for eventuelt svar!


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-08-11 19:24 GMT+02:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>
Cc: kringkastingsradet@nrk.no, Norsk Presseforbund <pfu@presse.no>


Hei,
jeg så nå tilfeldigvis på Dagbladet.no, at det finnes noe, som heter Medietilsynet.
Og jeg tenkte at jeg kunne klage, på NRK, til dere.
NRK løy om meg og mobbet meg, på et TV-program, som het Tweet 4 Tweet, i 2012.
Og seinere har de lovet meg erstatning, men ikke villet sende den.
(Det er sånn at man kan mistenke at de brukte disse pengene på julebordet, eller noe).
Og egentlig, så skylder de meg millioner, (i tapt lønn), for å ha ødelagt ryktet mitt, (som høyskolekandidat i IT og tidligere butikksjef, osv.), mener jeg.
Dette, (Tweet 4 Tweet), skulle visst være, et slags humor-program.
Og det er en ting, at NRK ler av folk, på lørdagskveldene, når disse folkene, har vært i TV-nyhetene, hele uka.
Det blir en ting, liksom.
Men her var det sånn, at NRK bare lo av meg, liksom.
Uten å først, ha snakket om meg, på 'vanlig' vis, i et nøkternt dokumentar-program, liksom.
Så dette var bare som noe kvalmt, fra NRK, må jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Og hverken Kringkastingsrådet eller PFU, er interesserte i, å gi meg oppreising/rettferdighet, (kan det virke som).
Så jeg prøver derfor å sende, om denne saken, til dere også.
Med hilsen
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-01-31 16:06 GMT+01:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>


Hei,

har jeg sendt om dette til dere?

Jeg leste en artikkel, på Dagbladet.no nå, om Kringkastingsrådet.

(http://www.dagbladet.no/2015/01/31/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/kringkastingsradet/37466326/).

Og det er ikke fordi at jeg ikke har andre ting å gjøre.

Men jeg har vært så misfornøyd, med hvordan Kringkastingsrådet har
behandlet min klage, på NRK's TV-program Tweet 4 Tweet.

(Hvor jeg ble tulla med, av Thomas Seltzer og Jenny Skavlan).

Jeg tror ikke, at jeg har sendt om dette, til dere.

For pressens faglige utvalg, det navnet, heter jo noe om 'pressen'.

Og pressen kommer vel av de maskinene, som trykte aviser.

Så at man kunne klage på NRK, til PFU, det har jeg vel ikke tenkt på
som en selvfølge.

Men det stod noe lignende, i den artikkelen, som at man kunne klage,
til PFU, på etiske problemer, hos media.

Og dette at NRK angrep meg, som var en grunder/entrepenør, i
oppstartfasen, på den måten.

(Ved å latterliggjøre og le av meg.

Og lyve om meg.

Før de har gjort det norske folk kjent med meg, på en bra måte).

Det syntes jeg, at er uetisk.

Så det vil jeg klage på.

Og løgnene i seg selv, (som det står mer om, i den videresendt
e-posten, som følger med, denne e-posten), de er jo uetiske nok, i seg
selv, de og.

Så jeg prøver å sende om det her, til dere.

Selv om jeg har hatt dårlig respons fra dere tidligere.

Jeg fikk høre det, fra en sånn 'Dasslokket-sliter' hos dere, (da jeg
ringte dere, fra England, for en del år siden.

Noe om å: 'Pisse i motvind'.

Så det er kanskje ikke så mye håp, i forbindelse med det, at jeg
sender denne e-posten.

Det er vel som å si, at det er stor forskjell, på de forskjellige
endene, i en andedam.

Men men.

Jeg får prøve å ta en 'sendings', åkke som.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-17 21:32 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd:
Erstatningssak ref: 26/3754
To: "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>
Cc: erik.berg.hansen@nrk.no, info@nrk.no, Postmottak Sivilombudsmannen
<postmottak@sivilombudsmannen.no>


Hei,

jeg kom på noe mer, om denne klagen.

Tweet 4 Tweet-programmet, de snudde også ting på hodet.

De sa at jeg hadde nettbutikk først, og så blogg.

Men jeg startet nød-blogg, i 2007, og nettbutikk, i 2010, (etter at
nødbloggingen hadde blitt en livsstil, liksom).

Og det var også mye mer tull og tøys, som jeg har tatt med om før.

Som at jeg skrev flere hundre sider hver dag, (eller noe i den duren).

Og at jeg liksom blandet børs og katedral.

(Noe jeg har forklart om, i den forrige e-posten, at helt klart er
trakassering av meg.

Alle kan ha nettbutikker.

Men ikke meg, som har nødblogg, (som har vært oppe så lenge, at det
har blitt en livsstil).

Jeg er for tiden i Oslo.

Og i butikker osv., så ser jeg trynet til denne 'Selters', (som jeg
ikke hadde hørt om, da jeg flytta til England, i 2004. På den tida var
det Harald Eia og Bård Tufte Johansen og dem, som var kjente), i et
blad, som heter Campus, (nr. 3, 2014).

Og i det bladet, så står det, (i et intervju, med Thomas Seltzer), at:
'Han gikk i lære hos 'Skavlis''.

Og da menes det vel Frederik Skavlan.

Så her kan det være, (deres populære program-vert), Fredrik Skavlan,
som trekker i tråder, (tenkte jeg, etter å ha lest denne
student-publikasjonen).

Har Skavlan 'driti seg ut', ved å ikke ville ha med meg, i sitt kjente
program, (siden at jeg er så kjekk, eller noe, og ville fått Skavlan
til å se mindre kul ut, eller noe sånt?).

Og så har han får sin niese Jenny Skavlan og sin 'læregutt' Seltzer,
til å drite meg ut, i et 'nisje-program'.

For å ødelegge livet mitt.

For hvis jeg blir kjent, så får Skavlan kjeft, siden at han ikke ville
ha meg med, i programmet sitt, (på den tida, som jeg begynte å
nød-blogge).

Er det noe sånt, som 'førehev'?

Med anti-samrøre/kameraderi-hilsen,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-09-06 23:39 GMT+01:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>


Hei,

jeg ble minnet på denne klagen.

Siden at det var i en nettavis, om at Jenny Skavlans bikini-designer,
hadde blitt snytt, eller noe i den duren.

Sivilombudsmannen har ikke svart.

Kringkastingsrådet sier at siden jeg har nevnt TV-programmet, (Tweet 4
Tweet), i e-poster osv., så kan jeg ikke få erstaning.

Men jeg mener det, at det blir som noe russisk, at de skal inn i huet
mitt, liksom.

Og også at det blir som noe overvåking, hvis de sitter der, og
gransker bloggen min, for å finne noe de kan bruke mot meg, av alt jeg
har blogget om, i de siste sju årene, (og dette er faktisk en
nød-blogg).

Så de bruker min nød-blogg mot meg, noe jeg synes er patetisk og forkastelig.

Dessuten synes jeg det, at 25.000, er alt for lite i erstatning.

De sa mye tull og tøys om meg.

Som at jeg skrev hundre sider hver dag.

Og gjorde narr av web-design-ferdighetene mine.

(Men dette var en nødløsning, på grunn av flere hacking/kapring-angrep).

Og de sa at jeg blandet børs og katedral.

Siden jeg har en nettbutikk, (og en nød-blogg).

Det er greit for hvem som helst, å ha en nettbutikk.

Unntatt for meg, virker det som, (ifølge Jenny Skavlan, på Tweet 4 Tweet).

Så jeg blir gjentatte ganger her, (både av Jenny Skavlan og
Kringkastingsrådet), trakassert, fordi at jeg har en nød-blogg, virker
det som.

Det er jo helt tulle-ruskt, molbo-land.

Og det er på Disimilis-stadiet, må jeg si.

Og Seltzer latterliggjør meg også, på sin 'Doktor Brille-aktige' måte,
må jeg si.

(På sitt utspekulerte akademiker-vis, (eller om man skal si
pseudo-akademiker-vis, etter å ha lest hans siste kronikk, hos
Dagbladet.no, som jeg syntes at var litt sånn Erasmus Montanus, eller
noe i den duren, for å si det sånn).

Så dette ville jeg klage på.

(Siden Sivilombudsmannen ikke svarer.

Noe dere hos høyesterett jo heller ikke gjør.

Så jeg jeg må vel sende til høyeste-høyesterett, da.

Det må vel bli Gro Harlem Brundtland?

Eller en menneskeretts-domstol).

Lykke til med å skrive svar denne gangen.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-05-15 14:15 GMT+01:00
Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary
Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>


Hei,

dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.

Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle
e-poster i NRK's navn.

For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.

Det burde være 25 millioner, mener jeg.

Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke
får pengene.

Det er jo bare tullball.

Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?

Nei, dette kjøper jeg ikke.

Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for
eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).

De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige
e-post-adresse.

Så det er tydelig at de er i hans lomme.

Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.

Det synes jeg at er for dumt.

Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.

Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.

Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.

Er Norge møkkalandet, eller?

Nå får dere skjerpe dere.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive
slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.

Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,
før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).

Jeg liker ikke sånn 'Ola Dunk', som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.

PS 2.

Mer om tull fra dere:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
________________________________
Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681
________________________________
Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei

Beklager en masse.

Kan du være vennlig å slette den er det fint.

M.A.Borge


-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 12. mai 2014 18:41
Til: Mary Anita Borge
Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681

Hei,

er dette noe med meg å gjøre, mener du?

Arbeidsmiljø-utvalget?

Hva skal dette bety?

Linken din virker heller ikke.

Erik Ribsskog


On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge
<mab@sivilombudsmannen.no> wrote:
> http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP
> HORTE




---------- Forwarded message ----------
From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>
Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00
Subject: Erstatningssak ref: 26/3754
To: eribsskog@gmail.com


Erik Ribsskog

Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte
den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner
25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som
programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være
belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og
kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales
på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter
fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere
ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og
løgnaktig.

Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett
at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i
programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I
tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De
linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg
finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,
siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og
programleder oppmerksomhet.

Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.


Med hilsen

Erik Berg-Hansen
Rådssekretær i kringkastingsrådet.

3 attachments

nytt for meg.jpg
127K

ikke der i jula.jpg
135K

kjærlighetsdoktoren 2004.jpg
164K

PS.

Her er vedleggene:

nytt for meg

ikke der i jula

kjærlighetsdoktoren 2004

No comments:

Post a Comment

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive