Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. oktober 2016

Kan det ha vært kong Skjold sin gravrøys, som jeg så, i Sverige, på lørdag, lurer jeg. Hm

kong skjold hm

https://no.wikipedia.org/wiki/V%C3%A6rne_Kloster

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om gravrøys facebook

https://www.facebook.com/erik.ribsskog

PS 3.

Fra Værne Kloster til Tanumshede, så er det bare, noen få mil:

tanumshede værne kloster

PS 4.

Noen få hundre meter, fra gravrøysen, så stod det, en dyssegrav, (som var, mye eldre).

Og disse dyssegravene, er keltiske, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og det er jo et sagn, om Skiold, som flyter iland, i Danmark, som ung, på en båt.

Og da kan dette kanskje ha vært Skiold, (eller en etterkommer), som har dratt nordover igjen, for å ta hevn, (eller noe sånt), tenker jeg.

(For det finnes også minst en dyssegrav, på Hurumlandet.

Så kelterne har også vært der, (kan det virke som).

Men så har de kanskje blitt jaget derfra, av goterne, (eller noe sånt), da.

Noe sånt).

Og så har Skiold kommet seg, til Tanumshede, (men ikke lenger), liksom.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 5.

Her er mer om dette:

mer om skjold wiki

https://no.wikipedia.org/wiki/Skjold_(sagnkonge)

PS 6.

Man kan også se Neptun, i dette sjøområdet, (vil jeg si):

neptun i sjøområdet

PS 7.

Her er mer om dette:

mer om neptun trefork

https://no.wikipedia.org/wiki/Neptun_(gud)

PS 8.

Svelvik kommune, (som ligger like ved der det står Holmsbu, på kartet ovenfor), bruker også, denne treforken, (i sitt kommunevåpen):

svelvik trefork

https://www.svelvik.kommune.no/

PS 9.

Så den gravrøysen, som jeg så, i Sverige, på lørdag, kan kanskje ha vært Neptun sin grav, (og at Neptun, for eksempel kan være, et annet navn, på Skjold), tenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Og både Skjold og Neptun/Poseidon, hadde visst, en kappe, som de dreiv, og vifta med.

(Står det, på det øverste bildet, (om Skjold), og også på bildet til høyre, i PS 7., (om Neptun/Poseidon)).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Det var også sånn, at min far, (Arne Mogan Olsen), var medeier, i en møbel/vannseng-butikk, som het Neptun Trading, (eller om det var Neptun Vannsenger), på Billingstadsletta, på 80-tallet.

Og min far er fra Berger, (i Svelvik kommune).

Og det skal ha vært, et sjørike, i denne delen, av landet, i oldtiden.

Så det er mulig, at dette sjøriket, hadde noe, med denne personen, som ligger i den gravrøysen jeg så, på lørdag, å gjøre.

For min far ville også spøke, med stedsnavnene Rygge, Backa og Kungsbacka, når vi kjørte, til og fra Sverige, (av en eller annen grunn), på 70/80-tallet, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:

mer om sjørike

https://no.wikipedia.org/wiki/M%C3%B8len_(%C3%B8y)

PS 13.

Enda mer om dette:

mer om kungsbacka

http://www.angelfire.com/va/bredahl/norge3.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter