Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. oktober 2016

Mer fra Norge

I dag, (mandag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg tok 22.27-bussen, (var det vel).

Og da jeg gikk ut på gangen, (cirka ti minutter før).

Så hang det tre negre, i gangen, (husker jeg).

Så derfor, så gikk jeg, den andre veien ut, (forbi konferanserommet).

(Siden at disse negrene, liksom lagde propp, i gangen, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og etter at jeg gikk forbi konferanserommet.

Så satt den, en 'svarting' der og.

(Han satt, i en sofa, som ganske nylig, har blitt plassert, lika ved resepsjons-rommet, og ringte).

Det er jo som et asylmottak her, tenkte jeg.

Med masse farga personer, som henger overalt, i gangene, og lager propp og kvemer, (eller hva man skal kalle det), for å si det sånn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På bussen, så la jeg merke til, at da jeg trykka, på stop-knappen.

Så begynte et rødt lys, over buss-døra, å lyse.

Det var kanskje bedre, sånn som det var i gamle dager, at dørene gikk opp, uten at man måtte trykke, (tenkte jeg).

For hvis du bare kan gå ut den nærmeste døra, (etter å ha trykket på stopp-knappen), så blir det litt dumt det og.

For hvis noen lager propp, den ene veien.

Så kan man heller gå, den andre veien, (istedet for å liksom stå 'kuk-i-ræv', (som de sa, i militæret), og det er også noe som heter, å passe seg for lommetyver osv., så derfor, så er det ikke så morsomt alltid, å stå der, hvor alle de andre står, (ihvertfall ikke, når det er snakk om Bærum-folk, som vel kan være, ganske 'homsete'/'kvemete'/'blærete'), og hva med intim-soner, det er det vel også, noe som heter).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På Kiwi St. Olavs plass, så syntes jeg, at det var, rimelig mange folk, på jobb.

Var det tre-fire Kiwi-folk, som jeg så.

(Noe sånt).

Og det er også, en Kiwi-blondinne der, (i 20-åra vel), som går, i veldig trange bukser.

(Så hu kunne nesten like gjerne, ha gått naken).

Og forrige gang, som jeg var der, så var det propp der.

En 'ekstra' Kiwi-leder, (i tillegg til ei Kiwi-leder-dame, som gikk rundt, et annet sted, i butikken), med helskjegg, (og som var skallet), stod og bare hang, i kassa-området.

Mens en bekjent av han, (eller om det var en kunde), skravla.

(Mens han rota, oppi en tilbuds-vogn, i den trange butikken).

Og det var da vanskelig, å vite, når man kunne gå til kassa.

For han 'skravle-kunden', hadde en kurv der og, og ble liksom aldri ferdig, (med å skravle osv.), da.

For denne butikken, er rimelig trang, da.

(For å si det sånn).

Og i dag, så var det, et middelaldrende par, (som muligens bodde, på hotell), som kjøpte, noen sjokolader hver.

Og jeg, havnet i mellom dem, i kassa.

Noe som ble rart, (må jeg si).

Og en svær kar, gikk feil vei, inn i butikken, mens jeg stod, i kassa.

Så denne butikken, kan være rimelig spesiell, (å handle i), må jeg si.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg dro også, på Coop Extra Pilestredet Park.

Det var noen minutter før stengetid, (klokka 23).

Men det var også noen andre kunder,som gikk inn der, cirka samtidig med meg.

Jeg tenkte, (mens jeg gikk inn, i butikken), at jeg kan ta en handlekurv.

Men så viste det seg, at alle handlekurvene, var sånne 'dorky-e', (eller hva man skal kalle det), med hjul.

Så jeg bare gikk inn i butikken, og bar varene, i hendene, (som på Aldi og/eller Lidl, i England).

Og mens jeg skannet varene, i en selvbetjenings-kasse.

Så gikk ei blond kassadama, (i begynnelsen av 20-åra kanskje), bort til meg, og sa noe.

Jeg hørte på walkman, så jeg hørte ikke hva hu sa.

Men hu satt seg så, i den 'vanlige' kassa, for å slå inn varene, for en annen kunde.

Og jeg klagde da på, at det ikke var noe artig, at noen ropte, i trynet på en, når man handla.

For hu skulle se, om det var noe som ikke var slått inn, sa hu.

(Noe sånt).

Men da var hu frekk, må jeg si.

Og jeg mener, at da blir det, som at butikk-folka, er politi.

Og det er jeg ikke overbevist om, at er riktig.

Og mens jeg klagde, så dukka det opp, en svær Coop-kar.

Det stod på navnskiltet, at han het Terje, og var 'vaktleder'.

(Noe sånt).

Han blanda seg, (må jeg si).

Så hu i kassa, fikk ikke svart.

Og han Terje, var ikke vant til, å ta imot klager, (syntes jeg, at det virka som).

Han virka istedet truende, (syntes jeg), når han blanda seg, og gikk nærme.

Så jeg kom litt ut av det.

Og sa, at jeg har nettopp klaget, til hu i kassa, og det blir litt kjedelig, for meg, å gjenta meg selv.

Men han spurte ikke, hu i kassa, om hva det gjaldt.

Og jeg forklarte, at jeg ikke likte, å bli ropt i trynet på, når jeg handla.

Og at jeg bare ville klage på det.

Men da begynte han Terje, å forhøre meg, (som en purk), må jeg si.

Og sa: 'Hva sa hu', osv.

Og det blir feil, mener jeg.

Han skulle bare ha sagt, at det var greit, og så fortsatt, med det han holdt på med.

(Noe sånt).

Han Terje, ble istedet bare stående, like ved der jeg stod, mens han sa: 'Ka', en del ganger, osv.

Og jeg lurte på, hva som var problemet, til denne Coop-lederen, siden at han ikke fortsatte, med det han holdt på med.

Så jeg så han, litt opp og ned, siden at han stod, så nærme.

Eller det var vel egentlig fordi, at jeg så, at nesa hans, hadde vært knekt/knust liksom, (kunne det se ut som).

Og jeg la også merke til, at han gikk, med noen billige joggesko, (kunne det se ut som), som muligens ikke, var snøret ordentlig.

(Og ikke 'ordentlige' sko, som hu 'deltids-Elin', fra Rimi 3164 Lambertseter prata om, rundt midten, av 90-tallet).

Og så begynte han Terje også, å slafse, på en tyggegummi, (som han nok må ha hatt, i munnen).

Og da klagde jeg på det, og sa, at da har de lite respekt, for kundene, når de tygger tyggegummi, på jobb.

(For å si det sånn).

Og så gikk jeg derfra.

Og så låste han Terje døra, bak meg.

(Siden at klokka, var litt over 23, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og da jeg gikk bortover, mot St. Olavs plass.

Så kom det plutselig, en Nokas-bil kjørende.

(En 'pick-up', (eller to-seters stasjonsvogn), var det vel).

Og den bilen kjørte rart, (syntes jeg).

For den bråbremset nesten, foran fotgjengerfeltet.

Som om den som kjørte, var redd for meg, (som jo 'bare', var en vanlig fotgjenger, liksom), eller noe i den duren.

(For jeg hadde vel egentlig ikke bestemt meg for, om jeg skulle gå over gata, eller ikke.

For å si det sånn.

For jeg gikk vel egentlig bare, på fortauet.

Og var bare tilfeldigvis, like ved, et fotgjengerfelt, da.

(Noe sånt).

Så Nokas-bilen, behøvde egentlig ikke, å ha stoppa, (vil jeg si).

Så denne 'Nokas-kjøringa', var rimelig rar/'kvemete' da, (for å si det sånn)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og da jeg kom hjem, så blogga jeg, og spiste en ferdig-pizza, fra Coop Extra.

Og så vaska jeg klær.

(Litt seint, på grunn av alle 'neger-kvemerne', på gangen, tidligere på kvelden.

For å si det sånn).

Og da måtte jeg holde pusten, på vei til og fra vaskekjelleren, (husker jeg).

For i rommet der man kan ta heisen fra, utafor vaskekjelleren.

Der har det vært vannlekkasje, (eller noe i den duren), for en stund siden.

Men de har ikke bytta teppe, (for eksempel).

Så det lukter/stinker mugg der, (eller noe lignende), da.

(Og det har det gjort, i flere måneder nå, vil jeg si.

Noe sånt).

Så det kan kanskje være helsefarlig, å puste inn, den mugg/råte-lukta, (som er, nede i kjelleren der), har jeg tenkt.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter