Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 2. desember 2016

Mer fra Bærum

På onsdag, så gikk jeg, en tur, til den t-banestasjonen, mellom Haslum og Bekkestua.

(Gjønnes heter visst denne t-banestasjonen.

Fant jeg ut nå, ved å bruke Google).

Derfra så tok jeg t-banen, til Bekkestua.

(Som var den neste stasjonen, i retning Oslo).

For på Bekkestua, så var det, en del butikker osv,, (kunne jeg se, fra t-banen).

Og jeg hadde ikke så mye penger igjen, (av november-pengene, fra sosialen).

Så jeg kjøpte bare et kneip-brød, på Meny-butikken, på Bekkestua-senteret.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Før jeg fant, denne Meny-butikken.

Så var det sånn, at jeg nærmest ble overfalt, av en slags 'klyse'.

(Like etter at jeg gikk inn, på det nevnte senteret).

Dette var, en plagsom gateselger, (må man vel si).

Jeg hørte på walkman.

Og jeg har også jobba, på et par sentere.

(Nemlig CC Drammen og Triaden-senteret i Lørenskog).

Så jeg bare ignorerte, denne 'klysa', (må jeg innrømme).

For det første året, som jeg gikk, på NHI, (studieåret 1989/90).

Så bytta jeg buss, i Oslo sentrum.

Og da endte det ofte med, at jeg heller, gikk rundt, og så, i platebutikkene osv., i Oslo sentrum.

Istedet for å dra, på NHI.

(Noe jeg har forklart mer om, i Min Bok 2).

Og derfor, så er jeg rimelig lei, av gateselgere, (som det var en del av, i Karl Johan osv., på den tida).

(For å si det sånn).

Og jeg hørte jo også, på walkman.

Og det er vel ikke sånn, at folk, (i Norge), plutselig har fått, veldig dårlig syn.

Folk ser vel det, at man hører, på walkman, (og har ørepropper, (med ledninger), i ørene), skulle man vel tro.

Det så folk vanligvis, på 80/90-tallet, ihvertfall.

(Tørr jeg nesten, å påstå).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Og sånne plagsomme/aggressive 'Karl Johan-gateselgere'.

Det kan jeg ikke huske, at vi hadde, hverken på CC Drammen eller Triaden-senteret, (i Lørenskog).

Så denne plagsomme gateselgeren, trakk veldig ned, når det gjaldt, det helhetsinntrykket, (som jeg fikk), av dette senteret.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og det var også sånn, at jeg ikke engang fikk med meg, hva denne plagsomme gateselgeren solgte, (må jeg innrømme).

For jeg har hatt markedsføring, (både på Sande videregående og NHI).

Så jeg vet, at salg/markedsføring, går ut på, å skape nye behov, hos kundene.

Så jeg er veldig var, for markedsførere/selgere da, (for å si det sånn).

Og jeg har også jobbet, som selger, for Norsk Idrettshjelp.

Og jeg vet, (etter å ha jobbet der), at 'sleipe salgstriks', er noe, som er ganske vanlig, å bruke, (av folk som jobber, med salg).

Og dette, (sleipe salgstriks), var noe, som folk nesten måtte bruke der, for å tjene, en lønn, som var verdt, å nevne.

(Må man vel si).

Så å kjøpe, en vare eller tjeneste, av en sånn plagsom gateselger.

Det er omtrent det siste, som jeg kunne tenke meg, å gjøre.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at kassadama, (ei ung brunette, var det vel), på Meny-butikken der.

Hu begynte, å vri på seg, i kassa, (da jeg betalte), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også mulig, å gå ut, til en parkeringsplass, (i kjelleren), fra dette senteret.

Men å 'surre' rundt der.

Det ville kanskje, ha virka, litt rart.

(For å si det sånn).

Så jeg bestemte meg, for å prøve, å finne, en annen vei ut.

Og måtte da gå, like ved, han plagsomme gateselgeren, igjen.

(For å komme ut, av senteret).

Men istedet for, å gå, forbi han plagsomme gateselgeren.

Så gikk jeg, bort en annen vei, som gikk, fra like ved der, han gateselgeren stod.

Og så var det skiltet, at man kom, til flere butikker, hvis man gikk videre.

Men da endte man opp med, å måtte gå, gjennom en Egon-restaurant, (som hadde utsikt, til t-bane-sporene).

Så det var, en litt spesiell løsning, (fra dette senteret), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

På Bekkestua, så kjører både trikk og t-bane, fra samme plattform:

trikk og tbane

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter