Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Thursday, 28 January 2016

Mer nettmobbing

mer nettmobbing

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter nettmobbing

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om dette

Jeg fortsetter å søke på jobber. Denne gang som Software developer

Erik Ribsskog

Software developer

Erik Ribsskog Thu, Jan 28, 2016 at 7:53 PM

To: techteam@teletopia.com
Hei,

jeg viser til Deres stillingsannonse, som jeg har mottatt, per e-post, fra Nav.

Jeg har erfaring i Java-programmering, fra til sammen tre fag, ved HiO
IU og University of Sunderland. Blant annet, så var jeg
Java-programmerings-ansvarlig, på en gruppeoppgave, i faget
Programutvikling (LO 133A), ved HiO IU, (som vi fikk, karakteren: 'B'
på), våren 2003. Jeg var også Datamodell-ansvarlig, på denne
gruppeoppgaven.

Fra HiO IU, så har jeg også erfaring med Linux/Unix-administrasjon, (i
programmerings-språket Pearl), fra en gruppeoppgave, i faget System og
nettverks-administrasjon (SO 136A), hvor jeg var blant annet
Pearl-programmerings-ansvarlig, på en gruppeoppgave, (våren 2004).
(Også i dette faget, fikk jeg karakteren: 'B').

Jeg har også jobbet, i mer enn ti år, som butikkleder, (først og
fremst i Rimi, fra 1994 til 2004), og derfra, så jeg har jeg blant
annet hatt kurs i kommunikasjon og ledelse. Jeg har også hatt fag som
Organisasjon, samarbeid og ledelse, (ved NHI, høsten 1991).

Jeg vedlegger min CV, og håper å høre tilbake fra dere.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


CV.doc
61K

Dette minner meg, om en episode, under førstegangstjenesten, (som jeg vel har skrevet om, i Min Bok 3)

minner mer om førstegangstjenesten

http://www.vg.no/sport/fotball/everton/denne-scoringen-skulle-city-aldri-faatt/a/23604379/

PS.

Det var sånn, at jeg fikk ballen, (i lufta), ute på venstresida.

(En gang, som troppen min, (tropp 1), dreiv med fotball, på fritida, i Leto-hallen, (som lå like ved Terningmoen), i Elverum).

Og da, så tenkte jeg, at jeg fikk prøve, å gjøre noe, ut av situasjonen.

Og så stod jeg på høyrebeinet, og sparket/vippet ballen, (som fortsatt var i lufta), litt mer inn på banen, med venstrebeinet.

Og mens ballen var i lufta, så byttet jeg standfot, (heter det vel), til venstrebeinet.

Og så skøyt jeg, (mens ballen fortsatt var i lufta), med høyrebeinet.

(Muligens i mål, det husker jeg ikke).

Og da klagde Andersen, (fra lag 3), mener jeg å huske.

Men hva skulle jeg gjort, liksom.

Hvis jeg hadde prøvd å skyte, med en gang, så ville ballen helt sikkert, gått ut, (vil jeg si).

(Og venstrebeinet mitt, har jeg vel aldri skutt med, på volley, tror jeg).

Og hvis jeg bare hadde latt ballen gått ut, så ville vel antagelig noen sagt, at jeg ikke prøvde, (og at jeg ga opp lett).

Noe sånt.

Så jeg prøvde meg, på en spansk en da, (kan man kanskje si).

Men dette var jo bare på trening, og noe måtte jeg vel gjøre, (skulle man vel tro).

For ellers ville vel det vært galt og, (hvis jeg ikke hadde prøvd).

Og litt av ballen, var nok ute.

Men om hele ballen, var ute, det er ikke så lett for meg, å si.

For det var ikke sånn, at noen filma der, (når vi trente), for å si det sånn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Domstoladministrasjonen

Erik Ribsskog

Vedrørende spørsmål om oppløsing av sameie

Erik Ribsskog Thu, Jan 28, 2016 at 2:06 PM

To: "Pedersen, Karianne"
Cc: "drammen.tingrett" , "post@sivilombudsmannen.no" , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "HRET (postmottak)" , sianpost@sismo.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, kundesenter@conecto.no, "sande.vgs"
Hei,

jeg synes ikke, at dette virker riktig.

Her har Drammen tingrett tullet med meg, og så skriver dere, at det er
greit, liksom.

Det gir ingen mening for meg, må jeg si.

Det blir som noe feil, mener jeg.

Dere forklarer heller ikke hva man kan gjøre, i situasjoner, hvor man
blir tullet med, av en domstol.

Så dette vil jeg gjerne ha, en ny mening om, fra dere.

Så om du kan eskalere dette, til en overordnet.

Jeg har også skrevet til dere om, at Bærum Namsfogd, har sendt en sak,
som egentlig er en identitetstyveri-sak, videre, til forliksrådet.

Dette er også at jeg blir tullet med, at en domstol, (eller om man
skal si politiet, det er vel sånn, at Namsfogden, hverken er fugl
eller fisk, er det en domstol eller er det politiet).

Så det virker som, at dette er en trend, at domstoler/politiet tuller med meg.

Jeg har sendt flere titalls klager, til Spesialenheten, men de blir
bare ignorert, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


2016-01-28 11:25 GMT+01:00 Pedersen, Karianne <karianne.pedersen@domstol.no>:
> Jeg viser til dine e-poster av hhv. 20. oktober 2015 og 29. desember 2015.
>
>
>
> Som det fremgår av min e-post til deg den 20. oktober 2015 har ikke
> Domstoladministrasjonen noen myndighet i, og kan heller ikke kommentere,
> enkeltsaker.
>
>
>
> I din e-post av 20. oktober 2015 ber du om erstatning. Jeg oppfatter at
> dette er relatert til Drammen tingretts oppfølgning av dine henvendelser
> vedrørende en sameiesak. Jeg oppfatter videre at du ber om at vi behandler
> ditt krav om rettferdsvederlag.
>
>
>
> For at noen skal ha krav på erstatning fra staten som følge av domstolfeil,
> må de alminnelige vilkår for erstatning være oppfylt; det må foreligge et
> ansvarsgrunnlag, adekvat årsakssammenheng og økonomisk tap.
>
>
>
> Domstoladministrasjonen er motpart i saker hvor der kreves erstatning for
> påståtte feil, handlinger og unnlatelser i tilknytning til en
> domstolsbehandling. Det fremgår av tvisteloven § 20-12 at det kan kreves
> erstatning for påførte sakskostnader på grunn av feil ved rettens
> behandling. Domstolloven §§ 200 og 201 oppstiller et generelt
> erstatningsansvar for blant annet dommere. Krav om erstatning etter disse
> bestemmelsene kan kun fremmes dersom en rettslig avgjørelse er opphevet
> eller forandret, eller dersom en tjenestemann er dømt for straffbart forhold
> i anledning avgjørelsen. Vi kan derfor ikke se at det foreligger noe
> erstatningsansvar for staten i anledning Drammen tingretts oppfølging av din
> sameiesak.
>
>
>
> Det presiseres at Domstoladministrasjonen ikke behandler krav om
> rettferdsvederlag.
>
>
>
> Saken anses med dette som avsluttet hos oss.
>
>
>
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
>
> Karianne Pedersen
>
> seniorrådgiver
>
> rettsenheten
>
>
>
> Domstoladministrasjonen, Postboks 5678 Sluppen, 7485 Trondheim
>
> telefon + 47 73 56 70 63
>
> e-post: karianne.pedersen@domstol.no
>
>
>
> www.domstol.no
>
> www.jordskifte.no
>
>

Jeg sendte en e-post til Experian

Erik Ribsskog

Deres brev av 19. januar/Fwd: Deres brev av 20. januar/Fwd: Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert

Erik Ribsskog Thu, Jan 28, 2016 at 2:40 AM

To: database@no.experian.com

Cc: Bisnode Credit oppdatering , "Cc: Kirsti Dalheim" , post@finkn.no, "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , Davidsson Rene Sigurdur , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post , "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , juridisk , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" , post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" , Drilon , Lindorff Kundesenter , Chili Mobil

Hei,
viser til Deres brev av 19. januar, (se vedlegg).
Jeg fikk et lignende brev, fra Bisnode også, den 20. januar, (se videresendt e-post).
Og jeg har forklart, i den e-posten, (som er en del av denne e-posten), hvorfor dette, er noe tull og tøys, (må jeg si).
Jeg kjenner ikke igjen dette kravet, (på beløpet), så hva dette er, det vet jeg ikke.
Kan det være noe surr/rot, hos Lindorff, tro?
Jeg har ihvertfall sendt alt jeg har fått, fra Lindorff, (de siste månedene), til Inkassoklagenemnda, (som jeg har forklart om, i e-posten til Bisnode).
Så hva dette er om, det er helt uforståelig, for meg, (må jeg si).
Her skøyer Lindorff, litt vel mye, må jeg si.
De er jo fra Tyskland, så de bruker kanskje den gregorianske kalenderen fortsatt, (eller noe i den duren), og tror at det er første april, (eller noe sånt).
Hvem vet.
Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-28 2:13 GMT+01:00
Subject: Deres brev av 20. januar/Fwd: Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
To: Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>
Cc: Kirsti Dalheim <kirsti.dalheim@conecto.no>, database@no.experian.com, post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post <post@spesialenheten.no>, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>, post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>


Hei,
jeg har i dag også fått et nytt brev, fra dere, (se vedlegg).
Dette kravet klør jeg meg i huet over, (må jeg si).
Jeg har sendt alle krav fra Lindorff, (angående gjeld, fra rundt årtusenskiftet), til Inkassoklagenemda.
For jeg har fått et lån, fra Entercard, fra den samme tida slettet, (av Intrum Justitia), ettersom at det er foreldet, (ifølge dem).
Og jeg det siste jeg har fått, fra Lindorff, er at Chili-saken, (enda en identietstyveri-sak), har blitt slettet, (se vedlegg).
Så Lindorff/Chili, kan nok bekrefte, at jeg har blitt utsatt, for identitetstyveri.
Det var også sånn, at min onkel Martin og hans samboer Grete Ingebrigtsen.
De lurte meg, (må jeg si), til å rydde en gård gratis for dem, (skogsarbeid), våren/sommeren 2005.
(Etter at jeg hadde studert, ved University of Sunderland.
Jeg har klagesak mot de).
Så skulle liksom, min søster Pia, rydde opp, i mine smålån-saker, (tok hun initsjativet til selv, for hun hadde ryddet opp i noe greier, etter min mor, da hun døde, så jeg ble jo behandlet, som om jeg var død omtrent, må man vel si).
Min onkel lurte meg til psykolog, og siden at Pia ikke gjorde det hun hadde påtatt seg, så skulle en sosinom i Sandefjord, (en kollega av psykologen), kontakte mine kreditorer.
Så Lindorff skal ha fått brev fra sosionom i Sandefjord, om alle min smålån, (jeg hadde bil-lån, mastercard, kassakreditt og 2-3 kredittkort).
Og det som jeg har fått, de siste månedene, har jeg sendt om, til Inkassoklagenemnda.
Saksnummeret, på brevet 'dykkar', er muligens et telefonnummer?
Dette tallet sier meg ingen ting, må jeg si.
Jeg er ikke et offentlig kontor.
Jeg har ikke masse kartotek-skuffer her, eller lignende.
Det får være grenser.
Hva skal dette tullet bety, må jeg si.
Dette er noe surr, som dere må slette, må jeg si.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-27 15:36 GMT+01:00
Subject: Re: Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
To: Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>
Cc: Kirsti Dalheim <kirsti.dalheim@conecto.no>, database@no.experian.com, post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post <post@spesialenheten.no>, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>, post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>


Hei,
her ignorerer man, at dette er, en identietstyveri-sak.
Og denne saken har blitt sendt, til Namsfogden og Forliksrådet, som om den var, en 'vanlig' sak.
Det er helt forkastelig, mener jeg.
Jeg hadde en arbeidssak, mot Bertelsmann, da jeg bodde, i England.
Og lærte i den forbindelse, at det ikke fantes noen unnskyldning, for ignoranse.
Så dette Bærum og Oslo Vest er jo en syndens pøl, må jeg si, hvor lider så mye, av noe slags lavmoral og åndsvakhet, at de kan gjøre noe så 'innavla', som å ignorere, det folk skriver.
Så dette gjør meg veldig forarget, og det er som å slåss mot Disimillis eller noen vindmøller, eller noe sånt, må jeg si.
Så her må noen ta affære, mener jeg, og stenge disse organisasjonene, (Namsfogden i Bærum/politet og Conecto).

Erik Ribsskog



2016-01-27 8:28 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>:
Hei.
Anmerkning er nå slettet inntil det eventuelt skulle foreligge en dom i forliksrådet.

Vi har fått ny e-post adresse: ksp.no@bisnode.com
MVH
Aleksander Ervik
Saksbehandler / Evaluation Consultant
Innsyn Egenopplysning
Bisnode Norge AS
Telefon: +47 22 45 93 08
E-Post: aleksander.ervik@bisnode.com
Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo
www.Bisnode.com
twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode
________________________________


Hei,
jeg viser til Deres brev av 8. januar, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).
Dette skriver at jeg må si fra, hvis kravet ikke er korrekt.
Og dette er ikke en reell sak, (som jeg har blant annet informert Experian om, etter at de har sendt meg, et lignende brev).
Problemet her, er at Conecto, har en islandsk ansatt, som ikke forstår norsk, (kan det virke som).
Jeg har informert Conecto om, i fjor høst, at dette er et helt uforståelig krav, for meg.
Jeg har aldri hatt noe med dette firmaet, (E-kontakt), å gjøre, hverken på den ene eller andre måten.
(Jeg bodde i England, fra 2004/2005 til 2014.
Så hvorfor skulle jeg, i den perioden, drive å sjekke opp damer bosatt i Norge, på nettet, liksom.
Nei, det gir ingen mening.
Og jeg har også levd på britisk minstelønn, i England, så noe sånt, ville blitt sløsing, vil jeg si.
Og jeg har også forklart om, at jeg ikke har bestilt noe, fra dette firmaet, (E-kontakt)).
Men til ingen nytte.
Conecto har i et anfall av språk-problemer, (eller 'åndsvakhet'), sendt dette, til forliksrådet, (via fogden, som heller ikke, har vært hjemme liksom, må man vel si).
Så dette er en skandale, at folk i samfunnet, er så degenererte, at de ignorerer, hva jeg skriver, med vanlige bokstaver, i en vanlig e-post.
Siden at de tydeligvis lider, av en eller annen slags form for selvhevdelse, eller noe i den duren da.
Så dette må jeg klage på, at dere sender brev til meg, om denne saken, som antaglig må ha oppstått, på grunn av at noen, har misbrukt min identitet, (her i Norge), mens jeg har bodd, i England.
Men istedet for å finne ut, hvem det er.
Så velger Conecto og fogden, å tulle/hakke på meg, virker det som.
I sin patetiskhet, (må man vel si).
Erik Ribsskog
PS.
Jeg har forresten rapportert, om flere hundre lignende identitetstyveri-saker mot meg, til Datatilsynet.
Så de vet hva som foregår, (vil jeg si).
Så det burde bare være, å kontakte de, for å få dette bekreftet.
Men egentlig, så skulle disse organisasjonene, ha hørt på, hva jeg skrev til de, i min korrespondanse, i høst, osv.
Det er veldig uhøflig, av Conecto og Namsfogden, å bare ignorere, det jeg skriver, vil jeg si.
Så å møte i forliksrådet, om dette, blir som noe idiotisk, (vil jeg si).
For da vil nok Conecto ønske å diskutere, at jeg skal betale de penger.
Men jeg må da forklare, at jeg ikke har bestilt dette.
Så da passer ikke saken, i forliksrådet, mener jeg.
For Conecto og jeg, er ikke enige, om hva som har skjedd.
For Conecto tror ikke på meg, tydeligvis.
Så dette er uhøflig forakt, for en person, (som meg), som har blitt utsatt for alvorlig kriminalitet, fra Conecto og Namsfogden, vil jeg si.
Så dette er en skandale, må jeg si.
Skjerpings!
Men Experian har skrevet, at denne saken nå er slettet.
Men så skrev Conecto til meg, etter det igjen.
Så dette er nå også et fullkomment kaos, på toppen av åndsvaktheten og dette uhølige fra Conecto og Namsfogden fra før av.
Så legg ned disse organisasjonene, (Conecto og Namsfogden i Bærum), mener jeg.
De er tydeligvis styrt fra Afrika eller noe sånt, (hvis jeg skulle tippe).
For dette er som Nigeria-brevene, vil jeg si.

Hei,
jeg tar dette med Experian, (Disha Drilon), som har opplyst meg om, at denne saken nå er slettet.
Jeg sendte dere bare en kopi-e-post, til deres informasjon, (som de sier, i Danmark).
Erik Ribsskog


2016-01-25 9:59 GMT+01:00 Kirsti Dalheim <kirsti.dalheim@conecto.no>:
Hei

Viser til ovennevnte sak og vår e-post av 13.01.2016 fra vår kundekonsulent, Rene Davidsson;

Fra: Davidsson Rene Sigurdur
Sendt: 13. januar 2016 08:48
Emne: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)
Hei
Viser til deres e-post henvendelse.
Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.
Til din informasjon.
Med vennlig hilsen
Rene Sigurdur Davidsson



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 23. januar 2016 01:38
Til: database@no.experian.com
Kopi: post@finkn.no; HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>; Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>; Rene Sigurdur Davidsson <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>; sianpost@sismo.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; ica@ica.se; ica.kontakt@ica.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; post <post@spesialenheten.no>; post@arbeidstilsynet.no; #Kundesenter <kundesenter@conecto.no>; ragnar.wold@conecto.no; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; Lars Kåre Helsem <lars.kare@conecto.no>; Per Olov Sjøgren <Per.Olov.Sjogren@conecto.no>; Bente Linnea Lie <Bente.Linnea.Lie@conecto.no>; Lisbeth Lindberg <Lisbeth.Lindberg@conecto.no>; Terje Kvitrud <Terje.Kvitrud@conecto.no>; Lasse Häll <Lasse.Hall@conecto.no>; rolf-eek.johansen@conecto.no; Kenneth Bjørnstad <Kenneth.Bjornstad@conecto.no>; Kevin Winterstad <kevin.winterstad@conecto.no>; Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>; post@inkassoklagenemda.no; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>
Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert

Hei,
jeg viser til Deres brev, fra 6. januar, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).
Dette er ikke en 'ekte' sak.
Dette, (E-kontakt), er et firma, som jeg aldri har hatt noe med å gjøre.
Noen pøbler, må ha bestilt, en tjeneste fra de, i mitt navn, (her i Norge, mens jeg har bodd, i England).
Jeg har forklart om dette, til en islending, som jobber, i Conecto, (per e-post).
Men det er tydligvis noe språk-problemer, (eller noe lignende).
For det jeg skriver, kommer ikke fram, virker det som.
Det er stygt å si det, men det er liksom ingen hjemme, virker det som, (hos han islendingen).
Så dette er bare tull og tøys og det som verre er.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    Tue, Jan 12, 2016 at 7:47 AM
To: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no
Cc: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>
Hei,

dette skulle egentlig, til Inkasskoklagenemda.

Men de hadde jeg vel ikke hørt om, før i november, (i fjor), var det vel.

Så sender kopi til de nå.

Jeg har aldri hørt om e-kontakt eller Conecto.

Jeg har som forklart i den videresendte e-posten bodd i England, fra 2005 til 2014, og i den tida, så var jeg ikke i Norge, i det hele tatt.

Jeg har en Lørenskog-tremenning, som heter Øystein Andersen, som allerede på 80-tallet, syntes at det var morsomt, å bestille pizza på døra, i andres navn, (husker jeg).

Så det er kanskje han som tuller.

Hva vet jeg.

Jeg sender nå om dette, til Inkassoklagenemda, uansett.

Sender også kopi til Spesialenheten.

Jeg har flere ti-talls klager, hos dem, som de ignorerer, må jeg si.

Så jeg må si, at jeg mistenker 'urent trav', også i denne saken.

For jeg har informert dette firmaet om, (se videresendt e-post), at jeg aldri har bestilt noe fra de, (se videresendt e-post).

Og det siste jeg ønsker, er noen klamme f*tter, på døra mi, for å si det sånn.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 3:12 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no
Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev fra 16/10, med et uforståelig krav.

Jeg bodde i England, fra 2005 til 2014, og har ikke bestilt noe, fra dette firmaet.

(Og jeg har aldri hørt om dette firmaet, som dere representerer før, engang).

Jeg har blitt plaget av, at noen, har bestilt masse dritt, i mitt navn, de siste årene.

(En sveitsisk nettside hater meg, og oppfordrer folk til å plage meg, og har skrevet opp min adresse, blant annet.

Et nettsted som heter Enclosypedica Dramatica, eller noe sånt).

Så vennligst slutt å send meg tull om ikke-reelle krav.

Dette er firmaer, som har dårlige rutiner, og som ikke sjekker, at det snakk om riktig person, som bestiller.

Så at dere sender meg denne truslen er en skandale, mener jeg.

Sparebank1 er også et dumt navn, vil jeg si.

Sparebank0, ville kanskje være et bedre navn, på deres virksomhet, når dere driver med sånt her tullball, må jeg si.

Dette er galskap, må jeg si.

God bedring!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 2:34 GMT+01:00
Subject: Re: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>


Hei,

jeg har også fått et inkassovarsel fra dere, angående et krav, (fra Samlerhuset), som jeg ikke forstår.

Jeg blir oversvømet, av dritt, som folk bestiller i mitt navn, fra firmaer, som ikke sjekker identiteten, til de som bestiller, (virker det som).

Jeg har varslet Datatilsynet om dette, i flere måneder nå.

Jeg sender all 'dritt', som jeg får i posten, i retur, så 'dritt-firmaene' skal ha fått 'dritten' sin tilbake og.

Jeg vedlegger en kopi av Deres brev fra 22/10.

Vennligst slutt å send meg krav, om dritt, som jeg ikke har bestilt.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ser også, at dette er snakk om ting, som er sendt, til min tidligere adresse, i Slependveien.

Der har jeg ikke bodd, siden i februar.

Men dette er noen brakker, som Nav sendte meg til, da jeg flyttet tilbake, til Norge, (fra England), i fjor.

Og der bor det mest russere og 'mase-negre'.

Så det er en del tvilsomme personer, og jeg har sak hos Leieboerforeningen, mot husverten.

Så om det er noen der, som tuller, hva vet jeg.

Jeg har ihvertfall ikke bestilt noe, fra Samlerhuset.


2015-10-05 9:20 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:

    Hei

    

    

    Vi har videresendt din henvendelse til Chilie Mobil AS.

    

    Ha en fin dag.

    

    Med vennlig hilsen/ Best regards

    

    Jeanette K. G

    Saksbehandler/ Case handler

    Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

    Telefon: +47 31 27 93 20

    Fax: +47 61 14 93 12

    

    

    cid:image001.png@01CF2980.F7526A80
    Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway

    Visiting adrdress : Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway


    Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
   
www.lindorff.no
    ** This message including any attachments may contain
    confidential and/or privileged information intended only for
    the person or entity to which it is addressed.
If you are not
    the intended recipient you should delete this message and
    notify the sender. Thank you.

    

    

    

    

    _________________________________________________________________

    -----Original Message-----

    From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: Monday, September 28, 2015 4:04 PM

    To: Kundesenter-uidentifisert

    Subject: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling

    ---------------------------

    Hei,

    dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.

    Og så får jeg dette svaret.

    Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.

    Det datasystemet deres er på grensen til å v¿re kriminelt, mistenker jeg.

    Chilli mobil har jeg heller aldri h¸rt om.

    Dette lukter lang vei, vil jeg si.

    Erik Ribsskog

    2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>:

    > Hei Erik,

    >

    > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre n¸dt til å motta en bekreftelse

    på at forholdet er anmeldt f¸r vi kan slette eventuelle krav.

    > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.

    >

    > Med vennlig hilsen Frida

    > Kundeservice Chilimobil

    > Tlf. 02445

    >

    > ________________________________________

    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    > Sendt: 25. september 2015 14:09

    > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no

    > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil

    > AS

    >

    > Hei,

    >

    > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.

    >

    > (Jeg bruker Telenor mobil.

    >

    > Og jeg er ikke noe 'skravlekj¿rring', så jeg trenger ikke noe mer enn

    > Telenor kontant, må jeg si).

    >

    > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.

    >

    > Og så får jeg innkassovarsel!

    >

    > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri h¸rt om f¸r.

    >

    > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige

    > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).

    >

    > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og

    > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.

    >

    > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å

    > send meg innkassoer i forbindelser med dette.

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:

    >> Hei

    >>

    >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du

    har sp¸rsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445

    eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.

    >>

    >>

    >> Ha en fin dag.

    >>

    >> Med vennlig hilsen/ Best regards

    >>

    >> Jeanette K. G

    >> Saksbehandler/ Case handler

    >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

    >> Telefon: +47 31 27 93 20

    >> Fax: +47 61 14 93 12

    >>

    >>

    >>

    >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :

    >> Bj¸nndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway

    >>

    >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00

    >> www.lindorff.no

    >> ** This message including any attachments may contain confidential

    >> and/or privileged information intended only for the person or entity

    >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you

    >> should delete this message and notify the sender. Thank you.

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >> Hei,

    >> dette er trakassering som f¸lge av ID-tyveri, (virker det som).

    >> (Jeg har ikke kontaktet disse).

    >> Vennligst rydd opp!

    >> Med hilsen

    >> Erik Ribsskog

    >> PS.

    >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker

    helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).

    >> ---------- Forwarded message ----------

    >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com <NoReplyFaktura@lindorff.com>

    >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00

    >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    >> To: eribsskog@gmail.com

    >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.

    >> Kopien har påf¸rt korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling

    og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.

    >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne

    >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat

    >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen

    >> Kundeservice

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    

    

    Med vennlig hilsen

    Kristian Brekke

    Saksbehandler - Avd. Legal Collection
    Direkte: +47 31 27 91 86

    lindorff e-postlogo.png
    PO Box 7055, NO-3007 Drammen

    Sentralbord: +47 23 21 10 00
    www.lindorff.no

    

    ** This message including any attachments may contain confidential and/or privileged information intended only for the person or entity to which it is addressed. If you are not the intended recipient you should delete this message and notify the sender. Thank you.

    





14 attachments
        img123.jpg
316K
        img124.jpg
230K
        img125.jpg
266K
        img126.jpg
275K
        img127.jpg
513K
        img128.jpg
336K
        img129.jpg
273K
        img130.jpg
158K
        img131.jpg
226K
        img132.jpg
160K
        img133.jpg
229K
        img134.jpg
164K
        img135.jpg
231K
        img136.jpg
289K

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, Oct 5, 2014 at 3:13 PM
Subject: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
To: database@no.experian.com
Cc: post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Hei,
jeg fikk et brev, på døra mi, her på 'russerbrakka', på Slependen, i dag.
(Det tar litt tid, siden at husvert ikke har satt navnet på postkassa.

For det skal være en sånn spesiell etikett-maskin-merking, virker det som).
Og dere hos Experian, har jo visst om det, at jeg har bodd i England, siden 2004.
(Videresender kopi av e-post, fra 2007).
Så det er jo bare pjatt, det dere skriver, i brevet.

Her har nordmenna gossa seg.

Og hatt masse hemmelige saker, bak min rygg.

Mens jeg har bodd i England, siden 2004.

Og dere har sendt all posten min, til min onkel i Kvelde, (som var med på noe slags mordforsøk mot meg, i 2005, virka det som, og som ikke sender meg noe, hverken av vitnemål eller attester, som også ligger, på den gården, i Kvelde, tilhørende hans eks-samboer vel).
Men det har vært om på TV, (Tweet 4 Tweet), med Thomas Seltzer og Jenny Skavlan, at jeg bor i England, (i 2012).

Og jeg har hatt en kjent blogg, (johncons-blogg), siden 2007.
Så her har nordmennene vært som i ordaket, at når katten er borte, så danser musene på bordet.

Og som nordmennene var mot jødene, under og etter den tyske okkupasjonen.

At det bare kødda med dem, og stjal eiendommen dems, osv.

På en veldig lav og simpel måte.

Så dette kvalmende/patetiske/ignorante opplegget, fra Norge, det vil jeg klage på.
Jeg får nå ikke annet, enn kontantkort-mobil/internett, på grunn av dette 'innavla' greiene, (må man vel kalle det), som nordmenna har drevet med, bak min rygg, siden 2004.

Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: CreditExpert <CustomerService@creditexpert.co.uk>
Date: Tue, May 15, 2007 at 8:04 PM
Subject: Welcome To CreditExpert
To: eribsskog@gmail.com




Dear ERIK RIBSSKOG,

Welcome to CreditExpert. Congratulations on taking an important step in managing and protecting your financial information. You now have access to your Experian® credit report and information and advice that will allow you more control over your credit history.

CreditExpert is provided by Experian®, the UK's leading credit reference agency, and we are sure that you will enjoy the exclusive benefits that membership of CreditExpert provides:

Some of the benefits you'll receive include:
  • Unlimited access to your online Experian® credit report after your FREE 30-day trial
  • Weekly alerts by e-mail or SMS text message to notify you of significant changes to your credit report
  • Quarterly online newsletters
  • Ask the Expert for credit queries
  • Financial tools and calculators
  • Credit query forms
  • Freephone customer service supported by credit report specialists
  • A fraud resolution service should someone steal your identity

To enable you to start using your membership, a PIN will be mailed to you at your current address in the next few days. Once you receive this, return to https://www.creditexpert.co.uk/MCCLogin.aspx and login using the PIN and your Username and Password.

To ensure uninterrupted service, your Monthly membership fee of £5.99 will be collected automatically after your 30-day free trial, and every 30 days thereafter.

Please print this e-mail for your records. If you have any questions, please e-mail our Customer Service team on CustomerService@CreditExpert.co.uk quoting your report reference number: 41500917.

Many thanks,

CreditExpert

Please do not reply to this e-mail. This e-mail address is not monitored. If you would like to contact us, please send your e-mail to CustomerService@CreditExpert.co.uk

6621-100002-100002







img174 paint.jpg
342K

PS.

Her er vedlegget:

img174 paint

Jeg sendte en e-post til Bisnode

Erik Ribsskog

Deres brev av 20. januar/Fwd: Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert

Erik Ribsskog Thu, Jan 28, 2016 at 2:13 AM

To: Bisnode Credit oppdatering
Cc: Kirsti Dalheim , database@no.experian.com, post@finkn.no, "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , Davidsson Rene Sigurdur , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post , "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , juridisk , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" , post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" , Drilon , Lindorff Kundesenter , Chili Mobil

Hei,
jeg har i dag også fått et nytt brev, fra dere, (se vedlegg).
Dette kravet klør jeg meg i huet over, (må jeg si).
Jeg har sendt alle krav fra Lindorff, (angående gjeld, fra rundt årtusenskiftet), til Inkassoklagenemda.
For jeg har fått et lån, fra Entercard, fra den samme tida slettet, (av Intrum Justitia), ettersom at det er foreldet, (ifølge dem).
Og jeg det siste jeg har fått, fra Lindorff, er at Chili-saken, (enda en identietstyveri-sak), har blitt slettet, (se vedlegg).
Så Lindorff/Chili, kan nok bekrefte, at jeg har blitt utsatt, for identitetstyveri.
Det var også sånn, at min onkel Martin og hans samboer Grete Ingebrigtsen.
De lurte meg, (må jeg si), til å rydde en gård gratis for dem, (skogsarbeid), våren/sommeren 2005.
(Etter at jeg hadde studert, ved University of Sunderland.
Jeg har klagesak mot de).
Så skulle liksom, min søster Pia, rydde opp, i mine smålån-saker, (tok hun initsjativet til selv, for hun hadde ryddet opp i noe greier, etter min mor, da hun døde, så jeg ble jo behandlet, som om jeg var død omtrent, må man vel si).
Min onkel lurte meg til psykolog, og siden at Pia ikke gjorde det hun hadde påtatt seg, så skulle en sosinom i Sandefjord, (en kollega av psykologen), kontakte mine kreditorer.
Så Lindorff skal ha fått brev fra sosionom i Sandefjord, om alle min smålån, (jeg hadde bil-lån, mastercard, kassakreditt og 2-3 kredittkort).
Og det som jeg har fått, de siste månedene, har jeg sendt om, til Inkassoklagenemnda.
Saksnummeret, på brevet 'dykkar', er muligens et telefonnummer?
Dette tallet sier meg ingen ting, må jeg si.
Jeg er ikke et offentlig kontor.
Jeg har ikke masse kartotek-skuffer her, eller lignende.
Det får være grenser.
Hva skal dette tullet bety, må jeg si.
Dette er noe surr, som dere må slette, må jeg si.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-27 15:36 GMT+01:00
Subject: Re: Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
To: Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>
Cc: Kirsti Dalheim <kirsti.dalheim@conecto.no>, database@no.experian.com, post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post <post@spesialenheten.no>, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>, post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>


Hei,
her ignorerer man, at dette er, en identietstyveri-sak.
Og denne saken har blitt sendt, til Namsfogden og Forliksrådet, som om den var, en 'vanlig' sak.
Det er helt forkastelig, mener jeg.
Jeg hadde en arbeidssak, mot Bertelsmann, da jeg bodde, i England.
Og lærte i den forbindelse, at det ikke fantes noen unnskyldning, for ignoranse.
Så dette Bærum og Oslo Vest er jo en syndens pøl, må jeg si, hvor lider så mye, av noe slags lavmoral og åndsvakhet, at de kan gjøre noe så 'innavla', som å ignorere, det folk skriver.
Så dette gjør meg veldig forarget, og det er som å slåss mot Disimillis eller noen vindmøller, eller noe sånt, må jeg si.
Så her må noen ta affære, mener jeg, og stenge disse organisasjonene, (Namsfogden i Bærum/politet og Conecto).

Erik Ribsskog


2016-01-27 8:28 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>:
Hei.
Anmerkning er nå slettet inntil det eventuelt skulle foreligge en dom i forliksrådet.

Vi har fått ny e-post adresse: ksp.no@bisnode.com
MVH
Aleksander Ervik
Saksbehandler / Evaluation Consultant
Innsyn Egenopplysning
Bisnode Norge AS
Telefon: +47 22 45 93 08
E-Post: aleksander.ervik@bisnode.com
Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo
www.Bisnode.com
twitter.com/bisnode  linkedin.com/bisnode  facebook.com/bisnode
________________________________


Hei,
jeg viser til Deres brev av 8. januar, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).
Dette skriver at jeg må si fra, hvis kravet ikke er korrekt.
Og dette er ikke en reell sak, (som jeg har blant annet informert Experian om, etter at de har sendt meg, et lignende brev).
Problemet her, er at Conecto, har en islandsk ansatt, som ikke forstår norsk, (kan det virke som).
Jeg har informert Conecto om, i fjor høst, at dette er et helt uforståelig krav, for meg.
Jeg har aldri hatt noe med dette firmaet, (E-kontakt), å gjøre, hverken på den ene eller andre måten.
(Jeg bodde i England, fra 2004/2005 til 2014.
Så hvorfor skulle jeg, i den perioden, drive å sjekke opp damer bosatt i Norge, på nettet, liksom.
Nei, det gir ingen mening.
Og jeg har også levd på britisk minstelønn, i England, så noe sånt, ville blitt sløsing, vil jeg si.
Og jeg har også forklart om, at jeg ikke har bestilt noe, fra dette firmaet, (E-kontakt)).
Men til ingen nytte.
Conecto har i et anfall av språk-problemer, (eller 'åndsvakhet'), sendt dette, til forliksrådet, (via fogden, som heller ikke, har vært hjemme liksom, må man vel si).
Så dette er en skandale, at folk i samfunnet, er så degenererte, at de ignorerer, hva jeg skriver, med vanlige bokstaver, i en vanlig e-post.
Siden at de tydeligvis lider, av en eller annen slags form for selvhevdelse, eller noe i den duren da.
Så dette må jeg klage på, at dere sender brev til meg, om denne saken, som antaglig må ha oppstått, på grunn av at noen, har misbrukt min identitet, (her i Norge), mens jeg har bodd, i England.
Men istedet for å finne ut, hvem det er.
Så velger Conecto og fogden, å tulle/hakke på meg, virker det som.
I sin patetiskhet, (må man vel si).
Erik Ribsskog
PS.
Jeg har forresten rapportert, om flere hundre lignende identitetstyveri-saker mot meg, til Datatilsynet.
Så de vet hva som foregår, (vil jeg si).
Så det burde bare være, å kontakte de, for å få dette bekreftet.
Men egentlig, så skulle disse organisasjonene, ha hørt på, hva jeg skrev til de, i min korrespondanse, i høst, osv.
Det er veldig uhøflig, av Conecto og Namsfogden, å bare ignorere, det jeg skriver, vil jeg si.
Så å møte i forliksrådet, om dette, blir som noe idiotisk, (vil jeg si).
For da vil nok Conecto ønske å diskutere, at jeg skal betale de penger.
Men jeg må da forklare, at jeg ikke har bestilt dette.
Så da passer ikke saken, i forliksrådet, mener jeg.
For Conecto og jeg, er ikke enige, om hva som har skjedd.
For Conecto tror ikke på meg, tydeligvis.
Så dette er uhøflig forakt, for en person, (som meg), som har blitt utsatt for alvorlig kriminalitet, fra Conecto og Namsfogden, vil jeg si.
Så dette er en skandale, må jeg si.
Skjerpings!
Men Experian har skrevet, at denne saken nå er slettet.
Men så skrev Conecto til meg, etter det igjen.
Så dette er nå også et fullkomment kaos, på toppen av åndsvaktheten og dette uhølige fra Conecto og Namsfogden fra før av.
Så legg ned disse organisasjonene, (Conecto og Namsfogden i Bærum), mener jeg.
De er tydeligvis styrt fra Afrika eller noe sånt, (hvis jeg skulle tippe).
For dette er som Nigeria-brevene, vil jeg si.

Hei,
jeg tar dette med Experian, (Disha Drilon), som har opplyst meg om, at denne saken nå er slettet.
Jeg sendte dere bare en kopi-e-post, til deres informasjon, (som de sier, i Danmark).
Erik Ribsskog


2016-01-25 9:59 GMT+01:00 Kirsti Dalheim <kirsti.dalheim@conecto.no>:
Hei

Viser til ovennevnte sak og vår e-post av 13.01.2016 fra vår kundekonsulent, Rene Davidsson;

Fra: Davidsson Rene Sigurdur
Sendt: 13. januar 2016 08:48
Emne: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)
Hei
Viser til deres e-post henvendelse.
Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.
Til din informasjon.
Med vennlig hilsen
Rene Sigurdur Davidsson



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 23. januar 2016 01:38
Til: database@no.experian.com
Kopi: post@finkn.no; HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>; Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>; Rene Sigurdur Davidsson <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>; sianpost@sismo.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; ica@ica.se; ica.kontakt@ica.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; post <post@spesialenheten.no>; post@arbeidstilsynet.no; #Kundesenter <kundesenter@conecto.no>; ragnar.wold@conecto.no; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; Lars Kåre Helsem <lars.kare@conecto.no>; Per Olov Sjøgren <Per.Olov.Sjogren@conecto.no>; Bente Linnea Lie <Bente.Linnea.Lie@conecto.no>; Lisbeth Lindberg <Lisbeth.Lindberg@conecto.no>; Terje Kvitrud <Terje.Kvitrud@conecto.no>; Lasse Häll <Lasse.Hall@conecto.no>; rolf-eek.johansen@conecto.no; Kenneth Bjørnstad <Kenneth.Bjornstad@conecto.no>; Kevin Winterstad <kevin.winterstad@conecto.no>; Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>; post@inkassoklagenemda.no; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>
Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert

Hei,
jeg viser til Deres brev, fra 6. januar, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).
Dette er ikke en 'ekte' sak.
Dette, (E-kontakt), er et firma, som jeg aldri har hatt noe med å gjøre.
Noen pøbler, må ha bestilt, en tjeneste fra de, i mitt navn, (her i Norge, mens jeg har bodd, i England).
Jeg har forklart om dette, til en islending, som jobber, i Conecto, (per e-post).
Men det er tydligvis noe språk-problemer, (eller noe lignende).
For det jeg skriver, kommer ikke fram, virker det som.
Det er stygt å si det, men det er liksom ingen hjemme, virker det som, (hos han islendingen).
Så dette er bare tull og tøys og det som verre er.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    Tue, Jan 12, 2016 at 7:47 AM
To: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no
Cc: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>
Hei,

dette skulle egentlig, til Inkasskoklagenemda.

Men de hadde jeg vel ikke hørt om, før i november, (i fjor), var det vel.

Så sender kopi til de nå.

Jeg har aldri hørt om e-kontakt eller Conecto.

Jeg har som forklart i den videresendte e-posten bodd i England, fra 2005 til 2014, og i den tida, så var jeg ikke i Norge, i det hele tatt.

Jeg har en Lørenskog-tremenning, som heter Øystein Andersen, som allerede på 80-tallet, syntes at det var morsomt, å bestille pizza på døra, i andres navn, (husker jeg).

Så det er kanskje han som tuller.

Hva vet jeg.

Jeg sender nå om dette, til Inkassoklagenemda, uansett.

Sender også kopi til Spesialenheten.

Jeg har flere ti-talls klager, hos dem, som de ignorerer, må jeg si.

Så jeg må si, at jeg mistenker 'urent trav', også i denne saken.

For jeg har informert dette firmaet om, (se videresendt e-post), at jeg aldri har bestilt noe fra de, (se videresendt e-post).

Og det siste jeg ønsker, er noen klamme f*tter, på døra mi, for å si det sånn.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 3:12 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no
Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev fra 16/10, med et uforståelig krav.

Jeg bodde i England, fra 2005 til 2014, og har ikke bestilt noe, fra dette firmaet.

(Og jeg har aldri hørt om dette firmaet, som dere representerer før, engang).

Jeg har blitt plaget av, at noen, har bestilt masse dritt, i mitt navn, de siste årene.

(En sveitsisk nettside hater meg, og oppfordrer folk til å plage meg, og har skrevet opp min adresse, blant annet.

Et nettsted som heter Enclosypedica Dramatica, eller noe sånt).

Så vennligst slutt å send meg tull om ikke-reelle krav.

Dette er firmaer, som har dårlige rutiner, og som ikke sjekker, at det snakk om riktig person, som bestiller.

Så at dere sender meg denne truslen er en skandale, mener jeg.

Sparebank1 er også et dumt navn, vil jeg si.

Sparebank0, ville kanskje være et bedre navn, på deres virksomhet, når dere driver med sånt her tullball, må jeg si.

Dette er galskap, må jeg si.

God bedring!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 2:34 GMT+01:00
Subject: Re: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>


Hei,

jeg har også fått et inkassovarsel fra dere, angående et krav, (fra Samlerhuset), som jeg ikke forstår.

Jeg blir oversvømet, av dritt, som folk bestiller i mitt navn, fra firmaer, som ikke sjekker identiteten, til de som bestiller, (virker det som).

Jeg har varslet Datatilsynet om dette, i flere måneder nå.

Jeg sender all 'dritt', som jeg får i posten, i retur, så 'dritt-firmaene' skal ha fått 'dritten' sin tilbake og.

Jeg vedlegger en kopi av Deres brev fra 22/10.

Vennligst slutt å send meg krav, om dritt, som jeg ikke har bestilt.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ser også, at dette er snakk om ting, som er sendt, til min tidligere adresse, i Slependveien.

Der har jeg ikke bodd, siden i februar.

Men dette er noen brakker, som Nav sendte meg til, da jeg flyttet tilbake, til Norge, (fra England), i fjor.

Og der bor det mest russere og 'mase-negre'.

Så det er en del tvilsomme personer, og jeg har sak hos Leieboerforeningen, mot husverten.

Så om det er noen der, som tuller, hva vet jeg.

Jeg har ihvertfall ikke bestilt noe, fra Samlerhuset.


2015-10-05 9:20 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:

    Hei

    

    

    Vi har videresendt din henvendelse til Chilie Mobil AS.

    

    Ha en fin dag.

    

    Med vennlig hilsen/ Best regards

    

    Jeanette K. G

    Saksbehandler/ Case handler

    Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

    Telefon: +47 31 27 93 20

    Fax: +47 61 14 93 12

    

    

    cid:image001.png@01CF2980.F7526A80
    Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway

    Visiting adrdress : Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway


    Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
   
www.lindorff.no
    ** This message including any attachments may contain
    confidential and/or privileged information intended only for
    the person or entity to which it is addressed.
If you are not
    the intended recipient you should delete this message and
    notify the sender. Thank you.

    

    

    

    

    _________________________________________________________________

    -----Original Message-----

    From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: Monday, September 28, 2015 4:04 PM

    To: Kundesenter-uidentifisert

    Subject: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling

    ---------------------------

    Hei,

    dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.

    Og så får jeg dette svaret.

    Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.

    Det datasystemet deres er på grensen til å v¿re kriminelt, mistenker jeg.

    Chilli mobil har jeg heller aldri h¸rt om.

    Dette lukter lang vei, vil jeg si.

    Erik Ribsskog

    2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>:

    > Hei Erik,

    >

    > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre n¸dt til å motta en bekreftelse

    på at forholdet er anmeldt f¸r vi kan slette eventuelle krav.

    > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.

    >

    > Med vennlig hilsen Frida

    > Kundeservice Chilimobil

    > Tlf. 02445

    >

    > ________________________________________

    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    > Sendt: 25. september 2015 14:09

    > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no

    > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil

    > AS

    >

    > Hei,

    >

    > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.

    >

    > (Jeg bruker Telenor mobil.

    >

    > Og jeg er ikke noe 'skravlekj¿rring', så jeg trenger ikke noe mer enn

    > Telenor kontant, må jeg si).

    >

    > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.

    >

    > Og så får jeg innkassovarsel!

    >

    > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri h¸rt om f¸r.

    >

    > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige

    > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).

    >

    > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og

    > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.

    >

    > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å

    > send meg innkassoer i forbindelser med dette.

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:

    >> Hei

    >>

    >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du

    har sp¸rsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445

    eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.

    >>

    >>

    >> Ha en fin dag.

    >>

    >> Med vennlig hilsen/ Best regards

    >>

    >> Jeanette K. G

    >> Saksbehandler/ Case handler

    >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

    >> Telefon: +47 31 27 93 20

    >> Fax: +47 61 14 93 12

    >>

    >>

    >>

    >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :

    >> Bj¸nndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway

    >>

    >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00

    >> www.lindorff.no

    >> ** This message including any attachments may contain confidential

    >> and/or privileged information intended only for the person or entity

    >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you

    >> should delete this message and notify the sender. Thank you.

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >> Hei,

    >> dette er trakassering som f¸lge av ID-tyveri, (virker det som).

    >> (Jeg har ikke kontaktet disse).

    >> Vennligst rydd opp!

    >> Med hilsen

    >> Erik Ribsskog

    >> PS.

    >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker

    helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).

    >> ---------- Forwarded message ----------

    >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com <NoReplyFaktura@lindorff.com>

    >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00

    >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    >> To: eribsskog@gmail.com

    >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.

    >> Kopien har påf¸rt korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling

    og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.

    >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne

    >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat

    >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen

    >> Kundeservice

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    

    

    Med vennlig hilsen

    Kristian Brekke

    Saksbehandler - Avd. Legal Collection
    Direkte: +47 31 27 91 86

    lindorff e-postlogo.png
    PO Box 7055, NO-3007 Drammen

    Sentralbord: +47 23 21 10 00
    www.lindorff.no

    

    ** This message including any attachments may contain confidential and/or privileged information intended only for the person or entity to which it is addressed. If you are not the intended recipient you should delete this message and notify the sender. Thank you.

    





14 attachments
        img123.jpg
316K
        img124.jpg
230K
        img125.jpg
266K
        img126.jpg
275K
        img127.jpg
513K
        img128.jpg
336K
        img129.jpg
273K
        img130.jpg
158K
        img131.jpg
226K
        img132.jpg
160K
        img133.jpg
229K
        img134.jpg
164K
        img135.jpg
231K
        img136.jpg
289K

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, Oct 5, 2014 at 3:13 PM
Subject: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
To: database@no.experian.com
Cc: post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Hei,
jeg fikk et brev, på døra mi, her på 'russerbrakka', på Slependen, i dag.
(Det tar litt tid, siden at husvert ikke har satt navnet på postkassa.

For det skal være en sånn spesiell etikett-maskin-merking, virker det som).
Og dere hos Experian, har jo visst om det, at jeg har bodd i England, siden 2004.
(Videresender kopi av e-post, fra 2007).
Så det er jo bare pjatt, det dere skriver, i brevet.

Her har nordmenna gossa seg.

Og hatt masse hemmelige saker, bak min rygg.

Mens jeg har bodd i England, siden 2004.

Og dere har sendt all posten min, til min onkel i Kvelde, (som var med på noe slags mordforsøk mot meg, i 2005, virka det som, og som ikke sender meg noe, hverken av vitnemål eller attester, som også ligger, på den gården, i Kvelde, tilhørende hans eks-samboer vel).
Men det har vært om på TV, (Tweet 4 Tweet), med Thomas Seltzer og Jenny Skavlan, at jeg bor i England, (i 2012).

Og jeg har hatt en kjent blogg, (johncons-blogg), siden 2007.
Så her har nordmennene vært som i ordaket, at når katten er borte, så danser musene på bordet.

Og som nordmennene var mot jødene, under og etter den tyske okkupasjonen.

At det bare kødda med dem, og stjal eiendommen dems, osv.

På en veldig lav og simpel måte.

Så dette kvalmende/patetiske/ignorante opplegget, fra Norge, det vil jeg klage på.
Jeg får nå ikke annet, enn kontantkort-mobil/internett, på grunn av dette 'innavla' greiene, (må man vel kalle det), som nordmenna har drevet med, bak min rygg, siden 2004.

Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: CreditExpert <CustomerService@creditexpert.co.uk>
Date: Tue, May 15, 2007 at 8:04 PM
Subject: Welcome To CreditExpert
To: eribsskog@gmail.com




Dear ERIK RIBSSKOG,

Welcome to CreditExpert. Congratulations on taking an important step in managing and protecting your financial information. You now have access to your Experian® credit report and information and advice that will allow you more control over your credit history.

CreditExpert is provided by Experian®, the UK's leading credit reference agency, and we are sure that you will enjoy the exclusive benefits that membership of CreditExpert provides:

Some of the benefits you'll receive include:
  • Unlimited access to your online Experian® credit report after your FREE 30-day trial
  • Weekly alerts by e-mail or SMS text message to notify you of significant changes to your credit report
  • Quarterly online newsletters
  • Ask the Expert for credit queries
  • Financial tools and calculators
  • Credit query forms
  • Freephone customer service supported by credit report specialists
  • A fraud resolution service should someone steal your identity

To enable you to start using your membership, a PIN will be mailed to you at your current address in the next few days. Once you receive this, return to https://www.creditexpert.co.uk/MCCLogin.aspx and login using the PIN and your Username and Password.

To ensure uninterrupted service, your Monthly membership fee of £5.99 will be collected automatically after your 30-day free trial, and every 30 days thereafter.

Please print this e-mail for your records. If you have any questions, please e-mail our Customer Service team on CustomerService@CreditExpert.co.uk quoting your report reference number: 41500917.

Many thanks,

CreditExpert

Please do not reply to this e-mail. This e-mail address is not monitored. If you would like to contact us, please send your e-mail to CustomerService@CreditExpert.co.uk

6621-100002-100002






2 attachments

img173.jpg
254K

tilbakekalt lindorff.jpg
177K

PS.

Her er vedleggene:

img173

tilbakekalt lindorff

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive