Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Tuesday, 9 February 2016

Da jeg avtjente førstegangstjenesten, i Geværkompaniet, i Oppland regiment, (som jeg har skrevet om, i Min Bok 3), så hadde vi, en birkebeiner, på skulderen, (som regimentsmerke, heter det vel)

førstegangstjenesten

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/02/fler-mobilbilder_9.html

PS.

Her er mer om dette:

 mer om birkebeiner

https://web.archive.org/web/20100715192134/http://www.johncons.org/

Fler mobilbilder

Jeg sendte en e-post til Stena Line

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: CR537:RE: Klage bookingnr. 75822959

Erik Ribsskog Tue, Feb 9, 2016 at 10:46 AM
To: info.no@stenaline.com
Cc: post@toll.no, postmottak@sjofartsdir.no, Postmottak Sivilombudsmannen , bangsbo@bangsbo-museum.dk, marte@privatmegleren.no
Hei,

jeg dro med Stena Saga til Danmark, på søndag.

Og jeg har dratt på sånn 36 timers-cruise tidligere, blant annet, i
2014, da jeg var innom Bangsbo herregård, i Frederikshavn, siden at
mine tipptippldeforeldre L. C. Nyholm og Maren Gjedde, eide dette
stedet, i sin tid.

Og da har dere tidligere reklamert med, (mener jeg å huske), at man
kan gå i land når man vil, og gå tilbake, ombord i båten, når man vil.

Så jeg har ikke pleide å stresse, som morgenen, i Frederikshavn, på
denne overfarten.

(For man har jo hele dagen, i Danmark, til å drive med slektsforsking
eller se seg rundt, som min mor pleide å gjøre, på 70/80-tallet, siden
at vi bodde, i Larvik, og pleide å dra over, med Petter Wessel).

Men i går, så sa ei finske noe, på callinga.

Og det var at sånn, at man måtte gå i land, innen femten minutter.

Men da hadde jo ikke jeg stått opp enda, (av grunner som jeg har
forklart om ovenfor, at jeg tar det litt rolig, siden at man har hele
dagen liksom, i Danmark).

Men at man skal rekke, å pusse tenna, barbere seg og dusje, (som jeg
pleier å gjøre, siden at jeg har jobbet, som butikksjef i en
matbutikk-kjede osv.), på et kvarter.

Det er litt dårlig tid, synes jeg.

Og etterhvert så sa hu finska, at man kunne gå i land klokken 10, 12,
14 og 16 og.

(Noe sånt).

Men det forklarte hu ikke, klokka halv ni deromkring.

Så da blir man jo forbanna, for å si det sånn.

Og da jeg så gikk til informasjonen, (etter å ha dusja og barbert meg
osv.), klokka 10.

Så visste ikke den svenske mannen som tømte veksle-maskinen noen ting.

Han forstod ikke hva jeg mente, med: 'Noe rart på høytaleren'.

Han begynte å kveme, må jeg si.

Og så dukka det opp ei blondinne, i 30-åra, med et ID-skilt, i høyde
med underlivet, og med 'pule-sveis', som min stesøster Christell
Humblen sier.

Og hu fortalte ikke hvem hu var, og det gikk ikke ann å stappe trynet
bort i hennes nedre regioner for å lese det ID-skiltet heller.

Og hu sa at man skulle samles ved Informasjonen, for å så gå ut, i puljer.

Hun _trodde_ at det var sånn.

Men ingen av disse to visste noe, liksom.

Men hu blondinna så rart på meg, og liksom nikket hemmelighetsfult på
hodet til han tømme-mannen, da.

Så dette var veldig rart, må jeg si.

Jeg trodde at det var fordi at det var få passasjerer, i februar, at
det var sånn 'kollonne-kjøring', når man skulle av ferja.

Men hu blondinna sa noe om høy vannstant, og problemer med å få på
plass landgangen vel.

Hva om hu finska kunne ha sagt det, på callinga, klokka 8.30.

Så hadde det gått ann, å skjønt noe.

Jeg har studert informasjonsbehandling, men dette var veldig dårlig
informasjon, må jeg si.

Når det er noe så spesielt, så kunne de kanskje hatt ei dame i
Informasjonen, som kunne ha informert, de reisende.

(For hu finska, er kanskje ikke så stø, i svensk/norsk, så hu kvier
seg kanskje, for å snakke, over høytalerne, må man vel si, at det
kunne virke som).

Så dette var dårlig info.

Og så dukket det opp en Securitas-vakt som ligna på han Power, (eller
hva han het), fra kino-filmen deres, (fra like etter andre
verdenskrig, Bridge of Spies vel).

Og han sa at det ikke var puljer, som hu 'pule-sveis-dama' sa.

Og det kan godt være, at hu var norsk, men snakka svorsk, hva vet jeg.

Man skulle gå ned på dekk 3, sa vekteren.

Og da vassa jeg gjennom noe fiskeslo-lukt, må jeg si, og ut der bilene kjørte.

Nå kommer det vel til å stinke fisk, av skoa mine, tenkte jeg.

Og da jeg skulle ta toget til Hjørring, (for jeg drar noen ganger til
Skagen og Aalborg, som dere har skrevet i deres, reklame, at man
rekker en tur til).

Så virka ikke kortautomatene, på togstasjonen.

Og heller ikke i Hjørring virka de.

(Jeg prøvde hos Nordea og Arbeidernes Landsbank, eller noe sånt, siden
det var den første banken, som jeg la merke til der).

Så jeg dro tilbake til Frederikshavn med en gang, fordi jeg hadde ikke
noen penger å bruke, i Hjørring.

Men tilbake i Frederikshavn, så virka minibanken hos Nykreditt, ihvertfall.

Så det er mye rart.

Jeg var innom Nordea i Hjørring, og prata med ei Anne- et eller annet,
men hu kunne ikke gi noe forklaring, annet enn at hu svarte, at det
ikke var streik, da jeg spurte, om det var streik.

Men da båten kom tilbake til Oslo, i dag morges, så var det sannelig
streik der, blant noen arbeidere, som jeg fikk en brosjyre av.

Og jeg spurte hu i tax-free-en, om det fortsatt er sånn, at man får
gavekort på en reise, hvis man handler for mer enn 500.

Men det var det ikke, sa hu.

Uten at hu forklarte når dere slutta med det.

For det er liksom en ny båt, hver gang man reiser, med Stena Saga, må
man vel si.

Det er så mye rart, som forrandres hele tida der, må man vel si.

Og på bussen, fra ferjeleiet til Jernbanetorget, så sa noen, at:
'Everone deserves a break'.

(En som også satt bakerst i bussen).

Og det hørtes litt ironisk ut, (må jeg si).

Så det er ikke bare jeg som lurer litt, på hva dere driver med, virker det som.

Erik Ribsskog

PS.

Sender kopi til Privatmegleren, (som vel er eiet av Nordea), siden at
jeg ikke har noe e-post-adresse, for Nordea.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-10 12:21 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Oppdatering/Fwd: CR537:RE: Klage bookingnr. 75822959
To: post@toll.no
Cc: postmottak@sjofartsdir.no, info.no@stenaline.com,
"post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>,
"hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>


Hei,

jeg kan først ta med om, (jeg har drevet med litt slektsforskning), at
min tipptippoldefar Sander Magnus Madsen, (min farfars oldefar vel),
hadde en toller, som fadder:

'fadder Hr. Lieutnant, Toldbetjent Leschlye Filtved Strand'.

http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000006104474

Og i dag, så var det stor-kontroll, da jeg gikk av danskebåten, (Stena
Saga), i Oslo.

Jeg hørte at hu 'stopper-toller-dama', sa at ikke alle ble stoppet.

Men hu sa ikke noe mer.

Og det var lang kø, av folk som ble stoppet.

Og det var 6-8 folk, som fikk bagasjen sin gjennomgått, samtidig.

Hu som gikk gjennom min bagasje, spurte meg, om hvorfor jeg hadde vært
i Danmark.

Jeg forklarte at jeg var kvart dansk.

Det var hu og, sa hu.

Og alle tollerne, stod det 'toll' på uniformen til, unntatt hu som
gikk gjennom min bagasje, (hu kvart danske), virka det som.

Dette virka rart.

Men det rareste var, at en mannlig toller, dreiv og klådde på meg,
mens hu som var kvart dansk, gikk gjennom bagasjen min.

Er det riktig, lurer jeg?

Dette må jeg klage på.

Jeg så at en foran min, i køen, ble tatt med, på bakrommet, liksom.

Og min mormor, (som var danskfødt), Ingeborg Ribsskog, fortalte meg,
på 80-tallet, (var det vel), at tante Ellen, (min mormors datter, som
bodde i Sveits, på den tida, og var gift med Reto Savoldelli der).

Tante Ellen, hu ble 'alltid' stoppa, i tollen, sa bestemor Ingeborg.

Og tollerne var slemme, mot Ellen, (som nærmest løp av flyet,
(visstnok uten bagasje, (eller noe sånt), kanskje fordi at hu var
hippie), fordi at hun savnet henne og bestefar Johannes), sa min
mormor.

Og da pleide visst tollerne, å undersøke tante Ellen, både her og der,
(sa bestemor Ingeborg).

(De undersøkte kanskje hennes 'kvinne-safe', som Natt og Dag kalte
det, for den 'gratis-blekka' hadde jeg med på ferja, for nettet på
Stena Saga gikk så tregt, så det var ikke noe vits å ta med data, har
jeg funnet ut).

Og som jeg sa, til hu som gikk gjennom bagasjen min.

Så har mine tipptippoldeforeldre L.C. Nyholm og Maren Gjedde, bodd på
Bangsbo slott/herregård, i Fredrikshavn.

Så at dere skal klå på meg, fordi at jeg drar dit da, (og gå gjennom
min private bagasje, for å si det sånn).

Norge er også med i EØS, og det er noe som heter Schengen-samarbeidet.

Og Nordisk Råd er Norge med i, og de nordiske land, er samme
pass-sone, heter det seg vel.

Så at dere skal sjekke folk som går av danskebåten, når det er dette
med Schengen, osv.

Er det riktig, lurer jeg.

Og det er en ting, men at dere skal klå sånn på folk da?

Jeg har slekt, i Johanitterordenen, (min fars samboer sin datter
Christell Humblen sin halvbror Bjørn Humblen, har vært i den ordenen,
har jeg lest, i Aftenposten sitt tekstarkiv).

Og er det derfor at hu dama ikke hadde 'ordentlig' uniform, fordi at
dere lar den ordenen, (eller noe i den duren), tulle?

Bare lurte.

Pass-kontrollen var også rar, synes jeg.

Min far, pleide å si, (på 80-tallet).

At man burde gå mellom de to tollerne, som stod, på hver sin side.

Og det rådet har jeg pleid å følge, for jeg liker ikke å få min
private bagasje endevendt og kaste bort tid, osv.

Men i dag, så var det bare ei dame-tollerske, som liksom scannet passasjerene.

Og den andre tolleren var erstatet, med enden av en løs-vegg, virka det som.

Og hu toller-dama, stod ganske nærme, den veggen.

Så om dette var noe slags 'new age'-toll-kontroll.

Man kan lurte ihvertfall, mener jeg.

Jeg hadde også en kollega, i Rimi, som het David Hjort.

Og han sa det, at han kunne ta med så mye han ville, gjennom tollen.

Så og det var noe med Johanitterordenen og?

Jeg synes det blir litt mye tull, ihvertfall.

Sender kopi til Sivilombudsmannen, sånn at de kan se på dette.

Samt til HV som jeg er, (eller ihvertfall har vært med), i.

Med flere.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-10 11:33 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: CR537:RE: Klage bookingnr. 75822959
To: info.no@stenaline.com
Cc: postmottak@sjofartsdir.no


Hei,

det at dere sender klagene mine til Danmark, fordi at jeg er kvart
dansk, (eller hva det kan være), det lurer jeg på, om er noe
'nazistisk', eller noe.

I dag, så kom jeg hjem, fra et nytt 36 timer-cruise, med Stena Saga.

Og dette at jeg drar på cruise, begynte ifjor høst.

Jeg bodde i England, fra 2004 til 2014, og pleide der, å dra på
nattklubber, for å liksom 'lufte' meg litt, nå og da, (siden at jeg er
ungkar).

Men da jeg flytta tilbake, til Oslo, ifjor høst, så var den svenske
dørvakta på Fisk og Vilt så kvalm.

Og det samme med en afrikansk dørvakt på Hard Rock Cafe.

Og det samme med dørvakta på det eneste diskoteket i Sandvika vel,
(St. James, eller noe).

Men så var det i nyhetene, at Color Line, ga bort gratis cruise, til Kiel.

Så jeg tenkte det, at jeg drar heller til Kiel, enn å gå på nattklubb, i Norge.

Og jeg rakk ikke å få gratis-billett, men dro likevel, for jeg tok meg
råd til det, (for pengene jeg sparte, på å ikke gå på nattklubb,
liksom).

Men jeg dro så, med Stena Saga, de neste gangene.

Og jeg dro i kafeteriaen, (for jeg kjøpte burgere, på Kiel-ferja).

(Dette var en eller to måneder før jul ifjor).

Og da gikk jeg i kafeteriaen, på Stena Saga.

Og der stod det at solgte 'chips'.

Men det var ikke chips, sånn som de hadde, i England.

Det var det de kalte 'crisps', i England, altså såkalt potetgull/potetløv.

(Chips i England er pommes frites.

Og crisps er potetgull/potetløv).

Og jeg hadde lyst på noe 'ordentlig mat' liksom, (min tidligere
klassekamerat Magne Winnem pleide å lage pommes frites, da han lånte
sin fetter Colin sin Kringsjå-hybet, studieåret 1989/90, husker jeg,
når Colin var i England osv., vel).

Og i England, (blant annet i Blackpool), så solgte de pommes frites alene, da.

Men da jeg skjønte at de mente potetgull, så kjøpte jeg heller
svinesteik, eller noe sånt.

Og da fikk jeg med salat.

(Noe jeg ikke er sikker på, om egentlig fulgte med).

På søndag, så var jeg sulten igjen, men den salaten fristet ikke, så
jeg kjøpte et smørbrød, med karbonade, (stod det på prislappen
ihvertfall vel).

Prisen på hylla var 72 eller noe sånt, men den svenske kasserer-mannen
slo 69 kroner vel, så jeg på lappen seinere.

Han kassereren var veldig uhøflig.

Det er derfor jeg må klage på nytt, synes jeg.

Han spurte om jeg hadde kamera.

Hva skal det bety, lurer jeg.

Var han full?

Jeg har jobbet som butikkleder, i Rimi, i 10 år.

Og har også jobbet på Matland/OBS Triaden, i Lørenskog, i to år.

Og på CC Storkjøp i Drammen, i et år.

Og to år som kasserer i Rimi, før jeg begynte som leder der.

Og hvis jeg hadde spurt en kunde, om de hadde kamera, (noe som ville
absurd, må man vel si).

Så ville jeg nok ha fått sparken, mistenker jeg.

En andre svensk mann, blandet seg inn, når jeg spurte, om de hadde
'Candid Camera', (altså var dette et humor-program, på TV, som de
dreiv og spilte inn, hvor de tulla med kunene?

For jeg kjenner ei Siri Rognli Olsen, fra Trøndelag, og hu ble tulla
med sånn, på Kiwi i Sannergata, en gang, (av Henrik Elvestad), og det
ble sendt på TV, som et humor-program, da.

Dette spørsmålet, (som jeg hadde kamera), var så upassende, så det
eneste som hadde gjort dette greit, var hvis det var et program ala
det med han Henrik Elvestad, må jeg si.

Hvis ikke disse svenske kantine-herrene deres, var homser, som hadde
lyst til å være, i porno-blad.

Men jeg har ikke noe med homse-porno-fotografering å gjøre, dessverre.

Det var veldig uhøflig, å insinuere noe sånt, må jeg si.

Da jeg skulle på ferja, i går, i Fredrikshavn.

Så hadde dere låst porten til Oslo-tunnellen.

Så jeg måtte gå inn til ventehallen til Gøteborg.

(Ei blondinne med Stena-uniform stod kanskje ti meter fra den låste døra.

Men hu sa ikke noe, da jeg gikk der.

Og jeg så ikke at hu hadde Stena uniform forfra.

Men jeg gikk ned igjen, og så at hu hadde Stena-uniform, da jeg så henne bakfra.

Og da sa hu at jeg måtte gå opp i bygget for Gøteborg-ferja.

Og det samme gjorde et norsk par.

De satt seg ned der.

Men det syntes ikke jeg, at virka logisk.

Så ropte en farget kar i Stena-uniform til meg, om jeg skulle, til Norge.

Og så ba de meg gå til en dansk dame i Stena-uniform, (ei med mørkt
hår, i 40/50-åra).

Og så var det ned igjen, til der hu lyshåra stod, (etter at danka
hadde scannet boarding-card-et/papir-nøkkelen).

Og så var det å gå utendørs, å så gå på ferja der bilene kjørte på,
(og der lukta det fisk, og en Stena-ansatt sa hei, og det veit jeg
ikke, om er meninga, at de skal si hei der, det pleier å være, ei
dame, som sier hei, ved landgangen for passasjerer).

Og jeg klagde også, til hu danske brunetta, på at hu med det lyse
håret, hadde bedt meg gå opp dit.

Det var for å scanne boarding-cardet, sa hu danska.

Men vanligvis, så gjør de det, i et eget bygg, for Oslo-ferja.

Så dette var rart, må jeg si.

Så her må jeg nesten klage igjen.

Og det var tull i tollen og.

Stor-kontroll, og hu som sjekka mine ting, hadde ikke uniform, som det
stod toll på.

Og en mannlig toller, dreiv og tok på meg, mens hu uten ordentlig
uniform gikk gjennom bagasjen min.

Og da vi gikk på ferja, (etter å ha sjekket inn, på søndag), så stod
det en politimann, og liksom 'scannet' de som gikk forbi han.

Det virka rart, må jeg si.

Det er vel egne regler, etter at man har sjekket inn.

Da er det internasjonalt farvann liksom, stemmer ikke det?

Da er det vel kapteinen som bestemmer og ikke politiet liksom.

Nei, og dere har ikke svart på min forrige e-post heller.

Det var dårlig.

Må man dra med toget til Larvik, for å reise til Danmark, uten å bli
tulla med, lurer jeg.

Dette vil jeg klage på.

Larvik Line var først, med å kjøre ferje, til Nord-Jylland, og dere
begynte med Stena Saga, på slutten av 70-tallet, har jeg lest, i et
avis-arkiv, for en Larviks-avis.

(Og min far dro meg med, på Stena Saga, (jeg kjøpte en nøkkelring, i
sølvfarget jern), sammen med sin elskerinne Margrethe, (fra Bislett),
for min far var sammen med Haldis Humblen egentlig, og dette var vel i
1980, eller noe.

Men dere har bytta på Stena Saga-båtene, siden det, (har jeg lest et
sted), og da jeg var med min far og Margrethe, så lå jeg i underkøya,
og de lå i en køye over huet mitt, og elska da osv., husker jeg, (for
å si det sånn).

Og når jeg drar med dere, (i år og i fjor), så er det ikke noen
overkøyer, i lugaren.

Og jeg har også lest, at Stena Saga har blitt bytta ut.

Men jeg har også bodd hos mora mi, i Larvik, og jeg er mest vant til,
å følge med, på Petter Wessel, (og pleide å få høre, av
Larvik-kamerater vel, når den ble bytta ut, i en ny versjon, osv.).

Petter Wessel har slutta å kjøre nå, så da blir Stena Saga noe
lignende, mener jeg.

Så jeg få nesten begynne å vurdere, å finne noen andre ferjer, å reise
med, (for å få lufta meg litt, liksom).

Siden at det er så mye 'svenske-tull' med Stena Line, (eller Santa
Line, som dere tulle-kaller dere, denne høsten/julen), virker det som.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-14 20:09 GMT+02:00
Subject: Re: CR537:RE: Klage bookingnr. 75822959
To: Danmark Claims <claims.dk@stenaline.com>
Cc: info.no@stenaline.com


Hei,

det med de nøgle-kort, vil jeg gerne ha en annen mening om.

Hvorfor skal dette sendes af Danmark, når jeg er fra Norge, og skipet,
(Stena Saga), er med hjemhavn i Stockholm, (mener jeg å ha lest at det
står på dem).

Dette må da være at dere har drukket hånd-bajere og sendt dette til
feil landstykke.

Jeg sendte dette til travel-info Norge/Norway/Norwegen.

Disse pap-nøgle-kort synes å være av en kvalitet, som gjør de best
egnet, til at tørke sig i røven med, eftersom at de har begynt at
dys-funksjonere ved nærmere halftreds prosent av de anledninger, som
jeg har trafikkert, med eres 'Holger Kanskje'.

Så dette vil jeg fortsatt klage på.

Her er det nogle 'ulver i mosen', mistenker jeg.

Erik Ribsskog


2015-10-14 18:49 GMT+02:00 Danmark Claims <claims.dk@stenaline.com>:
> Hej
>
> På rederiets vegne takker vi for din mail med dine synspunkter, som vil blive evalueret på.
>
> Allerede nu kan vi informere dig om at vi ikke har fået henvendelse fra andre gæster vedr. nøglekort ikke virker - derimod får vi henvendelse som fortæller at vores gæster er meget tilfredse med pap-kortene, som er mere tidssvarende og nemmere at have med rundt, i stedet for en nøgle. Så allerede nu kan vi fortælle dig, at disse kort ikke bliver udskiftet.
>
> Vi takker for din interesse for at gøre Stena Line bedre, uden vores gæsters tilbagemeldinger kan vi ikke blive bedre.
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Birthe Simonsen
> Stena Line Scandinavia AB
>
> Rejserådgiver
> Office:     +45 96 200 200
> E-mail:    birthe.simonsen@stenaline.com
> Web:       www.stenaline.dk
>
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: 6. oktober 2015 10:05
> To: Stena Line Travel Info Norway
> Subject: Klage
>
> Hei,
>
> nå har jeg nettopp kommet hjem, fra et av deres 36 timers-cruise.
>
> Det er andre gang nå, at deres papp-nøkkel, ikke har virket, etter at jeg har gått ombord, i båten igjen, i Danmark.
>
> (Første gang var vel tidligere i år).
>
> Denne billetten deres, (som også er boarding-card vel), lurer jeg litt på, for å være ærlig.
>
> En pakistaner i resepsjonen, om bord, (i Fredrikshavn), sa at nøkkelen ikke virket, for den var krøllet, etter å ha ligget, i lommeboken.
>
> Men det er jo en strek-kode, på tuppen, av nøkkelen.
>
> (Og denne strek-koden brukes vel, for å åpne lugaren).
>
> Og tuppen av papir-nøkkelen, var ikke krøllet.
>
> Så dette virker rart, synes jeg.
>
> Det er også en magnetstripe, (virker det som), på deres papir-nøkkel.
>
> Her kan man mistenke at det kræsjer med personvernet.
>
> Hva er galt med gammeldagse nøkler, eller i det minste et i hardplast, i kreditt-kort-størrelse, for eksempel.
>
> Dessuten, da jeg gikk av ferja, så var tunnellen stengt.
>
> Så jeg måtte prate med ei dansk Stena Line-dame, for å gå i land, virka det som.
>
> Sånn har det ikke vært tidligere.
>
> Hun dama deres, sa at de stengte etter renovasjon.
>
> Men det hørtes som om hu muligens bare sa noe, synes jeg.
>
> Dessuten, så lukta det kloakk, fra noen av nabo-rommene, (som man måtte gå forbi), jeg hadde lugar 6524.
>
> Jeg vet at jeg fikk et tilbud om gratis cruise denne måneden, men likevel.
>
> Jeg har vært mange titalls ganger, med danskebåten, opp gjennom årene, (kanskje mest med Petter Wessel, fra Larvik, på 70/80-tallet, jeg vokste opp i Larvik, hos min mor, og vi kunne se lysene, på Petter Wessel, fra et vindu, i andre etasje, der vi bodde, når den lå til kais. Og jeg har også reist en del, med Stena Line), men jeg kan ikke huske det, at det har luktet kloakk, i gangene, (på danskebåten), før.
>
> Så dette måtte jeg nesten sende en klage om, syntes jeg.
>
> Det var også sånn, at underholdningen, (danseband), var litt kjedelig, syntes jeg.
>
> Så jeg spilte litt i spillehallen deres, på dekk 4.
>
> Og så vant jeg hundre kroner, i ti-ere.
>
> Og da gikk jeg opp til show-salen, (C-view).
>
> Og så spurte jeg coupieren deres, (ei ung svenks dame), hvor mye black jack-sjetongene kostet.
>
> Og de kostet 50 kroner, sa hu.
>
> Og da tenkte jeg det, at jeg kunne jo prøve et spill, (selv om jeg trodde at prisene var kanskje 10 kroner, for de sjetongene, for det var det vel, at det kosta, å spille roulette, på Petter Wessel, på slutten av 80-tallet, såvidt jeg husker).
>
> Men da nekta hu svenska, å ta imot mynter, (altså fem ti-kroner), husker jeg.
>
> Men det er vel gangbar mynt det?
>
> Jeg må si at det var noe trakassering.
>
> Hva med å sette opp et skilt med disse prisene.
>
> Nei, dette var dårlig.
>
> Jeg ble i dårlig humør, både når jeg skulle gå av båten, i Danmark og i Norge, på grunn av kloakk-lukta deres.
>
> Da jeg skulle gå på båten, i Fredrikshavn, så virka ikke boarding-cardet/nøkkelen, og ei dansk Stena Line-dame, (som stod ved siden av en mann), sa, (cirka samtidig med at jeg scannet nøkkelen), at hu skulle hjelpe meg, og så scanna hu nøkkelen/boarding card-et, på en PC.
>
> Dette var også litt rart, syntes jeg, at jeg ikke skulle scanne boarding cardet, på en sånn port, som i Oslo.
>
> Var dette noe slags Haloween-cruise, med innbakt 'skrømt', hadde jeg nær sagt.
>
> Dette tullet dro ned mye, når det gjaldt totalinntrykket, når det gjaldt denne ferjeturen, synes jeg.
>
> Så dette ville jeg klage på.
>
> Erik Ribsskog

Jeg sendte en e-post til Asker og Bærum namsfogd

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]

Erik Ribsskog Tue, Feb 9, 2016 at 10:11 AM

To: Hilde Samuelsen
Cc: post
Bcc: Forbrukerrådet , tilsynsutvalget@domstol.no, Lindorff Kundesenter , rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" , juridisk , post@finkn.no, post , "sande.vgs" , post , firmapost@nkom.no, "With, Kim" , Post , post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet , post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" , Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" , "drammen.tingrett" , namsfogd.askerogbaerum@politiet.no, Davidsson Rene Sigurdur , Geir-Arne Nyborg , Bisnode Credit oppdatering , "Cc: Kirsti Dalheim" , "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" , Drilon , Chili Mobil

Hei,
da sender jeg det til Spesialenheten, som en klage.
Denne saken har nemlig ikke noe i forliksrådet å gjøre, mener jeg.
Her har dere bare vært fitter, må jeg si.

Erik Ribsskog

2016-02-08 11:56 GMT+01:00 Hilde Samuelsen <Hilde.Samuelsen@politiet.no>:
Hei,

Forliksrådsmøtet er berammet til 03.03.2016.
Det står i innkallingen konsekvensen ved å ikke stille på møtet.







Hilde Samuelsen


førstekonsulent

Oslo politidistrikt
Asker og Bærum namsfogd

Bærum forliksråd

Telefon/fax: <67 00="" 10="" 57="" 67="">

E-post:





Fra: Ingjerd Margrethe Steen
Sendt: 8. februar 2016 11:46
Til: Hilde Samuelsen
Emne: VS: Oppdatering/Fwd: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]

Videresender denne til deg. Gjelder forliksrådssaken

Ingjerd

Fra: Hege Olin
Sendt: 8. februar 2016 11:04
Til: Ingjerd Margrethe Steen
Emne: VS: Oppdatering/Fwd: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]


Mvh




Hege Olin


Konsulent

Oslo politidistrikt

Namsfogden i Asker og Bærum
Besøksadresse: Kjørboveien 33, 1337 Sandvika
Postadresse: Pb 415, 1302 Sandvika

Telefon: 67576700/ 91539910

E-post:



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 6. februar 2016 05:57
Til: Forbrukerrådet
Kopi: tilsynsutvalget@domstol.no; Lindorff Kundesenter; rene.davidsson@conecto.no; conecto@conecto.no; Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon; juridisk; post@finkn.no; post; sande.vgs; post@spesialenheten.no; firmapost@nkom.no; With, Kim; Post; post@forbrukerradet.no; Forbrukerombudet; post@inkassoklagenemda.no; post@sivilombudsmannen.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; hv-02.kontakt; Postmottak Domstol Drammen tingrett; Postmottak Namsfogd Asker og Bærum; Davidsson Rene Sigurdur; Geir-Arne Nyborg; Bisnode Credit oppdatering; Cc: Kirsti Dalheim; Postmottak Domstol Høyesterett; Postmottak Sivilombudsmannen; sianpost@sismo.no; Politikk Høyre; Akademikerforbundet; ica@ica.se; ica.kontakt@ica.no; post@arbeidstilsynet.no; kundesenter@conecto.no; Ragnar Wold; lars.kare@conecto.no; per.olov.sjogren@conecto.no; bente.linnea.lie@conecto.no; lisbeth.lindberg@conecto.no; terje.kvitrud@conecto.no; lasse.hall@conecto.no; rolf-eek.johansen@conecto.no; kenneth.bjornstad@conecto.no; kevin.winterstad@conecto.no; Hilde I. Slevigen; Drilon; Chili Mobil
Emne: Oppdatering/Fwd: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]

Hei,
jeg kan også ta med om det, at både Conecto, Namsfogden og Forliksrådet, har vært nedlatende/overfladiske/arrogante, og har ignorert, det jeg har skrevet, (om at dette, er en identietstyverisak).
Det har de bare ignorert, (at jeg har informert dem, om dette).
Og at jeg da, skal møte, i Forliksrådet, for å bli trakassert, på nytt, av disse arrogante, ignorante og nedlatende klysende, (må man vel da kalle dem).
Det blir for mye forlangt, synes jeg.
Det kan man ikke kreve da, mener jeg.
Og det er uansett helt meningsløst, (med et sånt møte), siden at dette er et falskt krav, som det er uaktuelt, for meg, å betale, (som jeg har skrevet om, i den forrige e-posten).
Her må jeg, få erstatning, for trakassering, fra Namsfogden, Conecto og Forliksrådet, mener jeg.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-02-06 5:34 GMT+01:00
Subject: Re: [Ticket#2016020410002608] Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppe [...]
To: Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>
Cc: tilsynsutvalget@domstol.no, Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>, rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, namsfogd.askerogbaerum@politiet.no, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>, Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>, "Cc: Kirsti Dalheim" <kirsti.dalheim@conecto.no>, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <post@inkassoklagenemnda.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>, Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>
Hei,
jeg skriver jo øverst, i e-posten, at dette, er snakk om, en _identietstyverisak_.
Så dette er altså noe som andre har bestilt, i mitt navn.
Uten at jeg har hatt noe med dette å gjøre.
Så dette er et helt uforståelig krav, for meg.
Og jeg har opplyst, til Conecto og Namsfogden, at dette er noe, som jeg ikke har bestilt.
Men de hører ikke på meg.
Da er de _nedlatende_, mener jeg, (når de ignorerer det jeg skriver).
Her er ikke jeg og Conecto enige om, hva som har skjedd engang, tydeligvis.
Så her ønsker Conecto å diskutere tilbakebetaling tydeligvis, (siden de ikke har på noe vis bekreftet dette, at jeg har informert dem om, at dette er snakk om, en identietstyverisak).
Men for meg, er det uaktuelt, å betale, for noe, som noen unger/kødder, har bestilt, i mitt navn.
Det er en skam.
Her må man finne ut hvem disse pøblene er.
Men disse pøblene, (som har bestilt, i mitt navn), er tydeligvis i samme gjeng, som Conecto og Namsfogden.
Så dette er at Conecto og Namsfogden er i B-gjengen eller mafiaen, vil jeg si.
Jeg hadde nylig en lignende sak, da noen hadde portert mitt Telenor mobil abonement, til Chili.
Og da satt Lindorff den saken på hold, til det var avklart, hva som hadde skjedd.
Men her har noen idioter, bare sendt saken, gjennom namsfogden og forliksrådet, som om de var eskimoer, eller noe lignende.
Så dette er street-theater/gang stalking/'Gangland Steinrøysa', vil jeg si.
Erik Ribsskog


2016-02-05 10:21 GMT+01:00 Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>:
Hei

Slik jeg forstår det, har du en tvist. Jeg er derimot ikke kjent med hva det gjelder. Siden du nevner sparebanken 1 i emnefeltet antar jeg det gjelder et lån. På den annen side viser du til identitetstyveri og da er det ikke like klart.

Innledningsvis gjør vi deg oppmerksom på at du nå får generelle råd og veiledning basert på din fremstilling av saken. Svaret må derfor ikke anses som en konklusjon. Alle henvendelser blir besvart med enkle råd, og/eller tips til andre steder hvor du vil kunne få hjelp. Innenfor våre lovområder, som forbrukerkjøp, håndverkertjenester og angrerett, vil vi forsøke å gi deg noe mer utfyllende svar.

Tvister med bank behandles av Finansklagenemnda. Limer inn informasjon om dem nedenfor. Hvis det gjelder selve inkassoinndrivelse er det Inkassoklagenemnda som er rett instans. Hvis du kan prøve å gi en kortfattet forklaring på hva tvisten gjelder kan jeg eventuelt forsøke å være litt mer spesifikk på hvem du kan kontakte eller se om det er en sak Forbrukerrådet kan behandle. Dersom saken nå straks skal opp i Forliksrådet så er det kanskje den mest tidseffektive løsningen, at den behandles der. Vær obs på at dersom du ønsker svar fra Forbrukerrådet er det ikke hensiktsmessig å kun sette som kopimottaker blant en hel mengde andre. Vi er ofte kopimottaker på henvendelser, men disse blir vanligvis ikke besvart hvis ikke det er klart at innsender forventer svar fra oss.

Finansklagenemnda

Bank- og forsikringssaker faller dessverre utenfor Forbrukerrådets område, slik at vi ikke kan behandle din sak. Du kan imidlertid kontakte Finansklagenemnda, som kan hjelpe deg videre.

Når det gjelder banksaker behandler nemnda klager vedrørende blant annet kausjon, lån, lønnskonto, minibankkort eller andre avtaleforhold, finansiell rådgivning, ulike typer betalingsformidling med videre.

Blant forsikringsrelaterte saker behandles klager vedrørende forståelsen av forsikringsvilkår og lovgivning i forbindelse med konkrete saker; for eksempel om et forhold er dekket av forsikringen eller ikke.

Før du kan bringe en sak inn for nemnda, må du selv prøve å løse saken med motparten. Blir dere ikke enige, kan du sende en skriftlig klage til nemnda.

Oversikt over rettighetene dine, veiledning til hvordan du skal klage og eksempler på standard klagebrev finner du på Forbrukerrådet.no –
http://www.forbrukerrådet.no/klage/klage-til-selger

Husk å ta vare på en kopi av brevet du sender til motparten.

Mer informasjon finner du på www.finkn.no
Vi håper dette vil være til hjelp.

Med vennlig hilsen
Martin Tonning
www.forbrukerrådet.no

04/02 2016 09:20 - Erik Ribsskog skrev:
Hei,
 
det er bra, hvis de, (Forbrukerrådet), kan ordne opp, i dette.
 
For dette er jo en identitetstyveri-sak, som ikke har noe, å gjøre, i forliksrådet, (mener jeg).
 
Så bra hvis de kan rydde opp.
 
Jeg sender også kopi til dommer-klage-kommisjonen, (Tilsynsutvalget@domstol.no), nå.
 
For jeg lurer på, om denne korrupte/forrvirede namsfogden, i Bærum, regnes som en slags dommer, og at man da, kan klage, til Tilsynsutvalget, på dette.
 
Og det er også sånn, at en sorenskriver, i Larvik, tullet med meg, i 2009, (i forbindelse med arv, etter min mormor. Min avdøde mor var eldste søsken, så jeg skulle ha fordelt arven, etter min mormor, da hun døde, (etter min mor), men denne korupte sorenskriver-filuren i Larvik, ordnet med skiftet, på den måten, at jeg ble forbigått, må jeg si).
 
Men nå har jeg funnet ut om dette Tilsynsutvalget, for noen dager siden, så om de kan rydde opp i denne korrupsjonen, (og jeg har også klaget på tingrettsdommer Høisæter, i Drammen tingrett, til de, forleden dag).
 
Takk for svar, ihvertfall!
 
Mvh.
 
Erik Ribsskog
 
2016-01-21 15:55 GMT+01:00 Geir-Arne Nyborg <gan@forbrukerombudet.no>:
Hei,

Vi viser til henvendelsen nedenfor, samt de to øvrige epostene du sendte oss samme dag. Forbrukerombudet fører tilsyn med markedsføringsloven, men behandler ikke sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende. Vi beklager at vi derfor ikke kan hjelpe deg i disse sakene. Vi ser imidlertid også at du har sendt eposten til forbrukerrådet, som kan bistå i sivile tvister mellom forbrukere og næringsdrivende.

 
Med vennlig hilsen
Geir-Arne Nyborg
Juridisk rådgiver
Tlf: 918 84 015
E-post: gan@forbrukerombudet.no
www.forbrukerombudet.no
Beskrivelse: cid:image001.png@01CDBB64.44B79CA0

ENKLERE OG TRYGGERE MARKED FOR FORBRUKERNE
 


Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 13. januar 2016 09:47
Til: Davidsson Rene Sigurdur
Kopi: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no; Lindorff Kundesenter; rene.davidsson@conecto.no; conecto@conecto.no; Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon; juridisk; post@finkn.no; post; sande.vgs; post; firmapost@nkom.no; With, Kim; Post; post@forbrukerradet.no; Postjournal; post@inkassoklagenemda.no; post@sivilombudsmannen.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; hv-02.kontakt; drammen.tingrett
Emne: Re: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)
 
Hei,
det er kanskje sånn dere gjør det, på Island.
Men jeg har fortalt deg, i tidligere korrespondanse, at dette kravet, er helt uforståelig.
Jeg har bodd i England, fra 2005 til 2014, og har aldri hørt om e-kontakt.
Og det har jeg forklart, i en e-post, til deg/dere, i oktober, i fjor.
Og likevel, så sender dere dette, til Namsfogden.
Det er jo skandale og det som verre er, må jeg si.
Helvetes pakk, må jeg nesten si da.
Dette er noe slags svindelforsøk, og en moderne versjon, av Nigeria-brevene, må jeg si, at det virker som.
Jeg var på Sugarcubes-konsert, på Rockefeller, studieåret 1989/90, mens jeg gikk, på NHI.
Og da sa Bjørk, at vi måtte bli flinkere i gammalnorsk, når publikum ønsket, å ha engelske sanger, (for de sang på islandsk).
Men hvis du bare skjønner gammelnorsk/islands, og sender alt på bokmål, til retten, så blir det som noe latterlig og som noe som gjør, at folk mister respekten for inkassobransjen og retts-systemet, mener jeg.
Så dette blir, som noe fullstendig idiotisk, for meg.
Så jeg håper at noen stenger dette helvetes inkassobyrået, (Conecto).
Det er vel mafian, eller noe, som styrer dere, hvis jeg skulle tippe.

Erik Ribsskog
 
2016-01-13 8:48 GMT+01:00 Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>:
Hei

Viser til deres e-post henvendelse.

Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.

Til din informasjon.

 
Med vennlig hilsen

Rene Sigurdur Davidsson
Kundekonsulent
Conecto AS

Postboks 85 | Grini Næringspark 17 | 1332 Østerås
Tlf: 67157914 | Fax: 67157890
Rene.Davidsson@conecto.no | http://www.conecto.no


Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive