Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Wednesday, 17 February 2016

Mer fra Facebook

facebook kalbakken 3 redigert paint

https://www.facebook.com/groups/231799166942750/permalink/830093470446647/

Min Bok 9 - Kapittel 11: International Inn

Det var sånn, at jeg bodde, i to-tre uker ihvertfall, på International Inn.

Jeg hadde ikke så mye penger.

Derfor bestemte jeg meg, for å bo, på herberge, (istedet for, å bo, på hotell).

(For det er bedre, å ha tak, over hue, i to-tre uker, enn i en uke liksom, (tenkte jeg vel).

Noe sånt).

Så pengene, (som jeg hadde igjen, etter at jeg hadde vært, i Leeds), varte, i to-tre uker, da.

Og jeg ringte min søster Pia, mens jeg bodde, på dette herberget, (husker jeg).

Og Pia sa, at hu skulle sende penger, til den engelske kontoen min.

Dette var de pengene, som Pia ønsket, å oppbevare for meg, (av en eller annen grunn), mens jeg bodde, på Løvås, (som jeg har skrevet om, i Min Bok 8).

Men Pia ville ikke sende alle pengene, (som hu oppbevarte for meg), av en eller annen grunn.

(Det er mulig, at hu var blakk.

Og at hu hadde brukt opp, noen av mine penger.

Hva vet jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at jeg sendte tekstmeldinger og/eller ringte, til Glenn Hesler, på den samme tida, som jeg ringte, til Pia.

(Dette var vel, i midten/slutten, av august, i 2005.

Etter at jeg hadde bodd, på det herberget, (International Inn), i to-tre uker).

Og Glenn Hesler, skulle sende meg, noen kontanter, i et brev, til International Inn, (husker jeg).

Men de pengene fikk jeg aldri.

Men jeg fikk pengene, fra Pia, inn på kontoen min.

Og jeg fikk meg også en jobb, på den samme tida, (i slutten, av august, i 2005).

For på herberget, så hang det en lapp, fra vikarbyrået Reed.

(På en oppslagstavle, ved resepsjonen, var det vel).

Og de skrev, at man kunne kontakte de, om jobb.

Så jeg dukket opp, på deres kontor, (som lå, rundt hjørnet, for Liverpool Crown Court, var det vel).

Og jeg hadde et møte der, med en ung brite, (med mørkt hår), ved navn Dave, (eller om det var David), Vaughan.

(Noe sånt).

Og han sa, (etter å ha visst meg, sin Liverpool FC-kaffekopp, og vel etter, å ha spurt meg om, hvilket fotball-lag, som jeg holdt med), at han kunne skaffe meg en jobb, innen en uke.

(Noe sånt).

Og han sendte meg, til slutt, til vikarbyrået Randstad, (en konkurrent vel), som da holdt til, et steinkast nærmere det gamle rådhuset, (Liverpool Town Hall), må man vel si.

(Etter at jeg først hadde vært, på et møte, om/med Asda, på Kensington Jobcentre, var det vel.

Noe sånt).

Og Randstad skaffet meg jobb, på en Bertelsmann Arvato-avdeling, som het Microsoft Scandinavian Product Activation.

(Ei veldig flott og pen, britisk Randstad-blondinne, (som het Juliana, mener jeg å huske), fulgte meg ned, til Bertelsmann Arvato, som holdt til, i the Cunard Building, (et 'katedral-aktig' bygg, hvor rederiet som kjøpte opp, rederiet som eide Titanic, tidligere hadde holdt til), husker jeg).

Og jeg fikk jobb der, (etter at jeg hadde, et jobbintervju, hvor en vel svensk-amerikansk dame, (som seinere ble min kollega), ved navn Katarina Murie, (som sjekket mine ferdigheter, innen de skandinaviske språk), sa om meg, (til en leder), at mine skandinaviske språkferdigheter, var gode, men at: 'He's not a gentleman', (eller noe i den duren), som om jeg ikke var der, (må jeg si)).

(Noe sånt).

Og etter at jeg hadde jobbet der, (på Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation), i noen dager.

Så spurte en norsk kollega av meg, ved navn Marianne Høksaas, om jeg ville ta over, vår finske kollega Taru Ojala sitt rom, i et bofelleskap, i Walton.

(Noe sånt).

Og det slo jeg til på, da.

Siden at det var litt upraktisk, (for meg), å bo, på et herberge, mens jeg jobba, for Microsoft sin produktaktivering da, (for å si det sånn).

Og på den samme tida, (som jeg begynte, å jobbe, på Arvato).

Så fikk jeg pengene, fra Pia, inn på Barclays-kontoen min.

Og jeg hadde derfor råd, til depositum osv., for det rommet, til hu Taru, (i Walton), da.

Og etter at jeg hadde bodd, i det bofelleskapet, (i Mandeville Street, i Walton), i noen dager.

Så tok jeg, en dag, (etter jobben), en drosje, innom International Inn.

Og så spurte jeg, ei asiatisk dame, (i 20/30-åra), som jobba, i resepsjonen der, om jeg hadde fått noe brev, (fra Glenn Hesler).

Men det hadde jeg visst ikke fått, da.

(Svarte hu dama).

Så hva som skjedde, med de pengene, (som jeg skulle få låne), av Glenn Hesler.

Det veit jeg ikke.

Enten så må det vel ha vært sånn, at Glenn Hesler, ikke sendte, disse pengene.

Ellers så må det vel ha vært sånn, at noen på International Inn, har stjålet, dette brevet.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dette var det siste 'vanlige' kapittelet, i Min Bok 9.

Men det blir, en del ekstra-kapitler, (om det som hendte, på International Inn, osv.), også i denne boken.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS.

Dette er et bilde, som jeg tok, fra rommet til Taru, (et rom jeg overtok, siden at Taru, skulle flytte, til Irland, for å begynne, i en ny jobb der), før jeg flyttet, fra Mandeville Street, sommeren 2006, (TV-en kjøpte jeg, på Tesco Walton, (som da het Sommerfields Walton vel), etter å ha bodd, i Mandeville Street, i 2-3 måneder):

rom taru

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1002282891556&set=a.1002272411294.188.1059338080&type=3&theater

PS 2.

Dette er fra TV-stua, (i første etasje), i Mandeville Street, (her dukket det opp, en spilleautomat, (av en eller annen grunn), den siste tida, som jeg bodde der):

loungen i første etasje

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1002282931557&set=a.1002272411294.188.1059338080&type=3&theater

PS 3.

Dette var en lapp, (over hvem som hadde betalt strøm osv.), som hang, på kjøleskapet, i Mandeville Street, (Melissa og Steven, bodde der, før jeg flytta inn, og Janine flytta ut, før meg):

lapp kjøleskapet

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1005165123610&set=a.1002341933032.275.1059338080&type=3&theater

PS 4.

Det her, er et bilde, som jeg tok, (hvor man kan se elven Mersey), fra the Cunard Building, en gang, i 2006, som jeg var, førstemann på jobb, (på Bertelsmann Arvato sin Microsoft Scandinavian Product Activation-avdeling):

bilde fra cunard building

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1004228180187&set=a.1002341933032.275.1059338080&type=3&theater

PS 5.

Her er mer om dette:

mer om utsikt arvato

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1004228220188&set=a.1002341933032.275.1059338080&type=3&theater

PS 6.

Det her er et slags ID-kort, som vi måtte ha rundt halsen, den siste tida, på Arvato, (jeg var litt nedfor, på den tida, på grunn av diverse problemer der, som jeg tok opp, i en arbeidssak, som jeg begynte med, noen uker etter, at dette bildet, ble tatt):

id arvato

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1002338572948&set=a.1002272411294.188.1059338080&type=3&theater

Mer fra Facebook

rimi kalbakken hm

https://www.facebook.com/groups/231799166942750/permalink/830093470446647/?comment_id=830167230439271&notif_t=group_comment_follow

PS.

Her er mer om dette:

facebook kalbakken 2 2

(Samme link som ovenfor).

Min Bok 9 - Kapittel 10: Leeds

Etter at jeg kom tilbake, til Liverpool, fra Sunderland/Edinburgh.

Så lurte jeg på, hvor jeg skulle bo, (husker jeg).

Og jeg fant et hotell, som het Lord Nelson Hotel, som lå, ikke så langt unna buss-stasjonen, (til National Express), vel.

Og der bodde jeg, i to netter, (må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

De andre som bodde, på dette hotellet, var unge 'party-folk', (fra andre deler av England), sånn som jeg husker det.

Det var for eksempel ikke TV, på rommene.

(Sånn som jeg husker det).

Og det var litt støy, fra unge briter, som skulle ut på byen, og feste, da.

For de dreiv, og drakk, på hotellet også, (sånn som jeg husker det).

Så det var cirka, som å være i syden, å bo, på dette hotellet, (må jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det er mulig, at jeg også, dro en tur, ut på byen, (mens jeg bodde, på dette hotellet).

Jeg husker ihvertfall det, at jeg var, på puben O'Neills, (i Liverpool sentrum), en kveld, på rundt den her tida.

Og da var det sånn, at alle i puben, (hvor jeg forresten, (i fylla, må man vel si), ble litt kjent, med en irsk dame, var det vel), plutselig begynte, å synge, på Beatles-sangen: 'Hey Jude', (husker jeg).

Noe jeg syntes, at var litt rart, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter at jeg hadde bodd, på dette hotellet, i 2-3 netter.

Så tenkte jeg, at jeg fikk prøve, å komme meg, til Sunderland, på nytt.

(For å liksom prøve, å få fullført, mine studier der).

Og jeg tok, en National Express-buss, til Leeds.

Og mens jeg satt der, og leste, i the Times, (mens jeg ventet, på bussen, til Newcastle/Sunderland).

(En avis, som jeg hadde begynt å lese, mens jeg studerte, i Sunderland.

Siden at min daværende 'flat-mate' Iwo, (på the Forge), begynte å klage, hvis jeg kjøpte, aviser som the Mirror, som han hadde, et eller annet nedsettende tysk ord for, (som jeg muligens har skrevet om, i Min Bok 6), husker jeg).

Så overhørte jeg det, at to briter, som også satt, inne på buss-stasjonen, (til National Express), i Leeds.

Sa, (om meg vel), at: 'He always reads the Times'.

(Noe sånt).

Og da fikk jeg litt sjokk, (husker jeg).

Og jeg savnet Liverpool, og den muligens litt mer tilbakelente/normale atmosfæren der, da.

(For å si det sånn).

For jeg hadde jo også overhørt, (noen dager før det her, på Metroen mellom Newcastle og Sunderland), at at noen skulle skyte meg, i Sunderland.

(Noe sånt).

Så det endte med, at jeg bare ga opp, å flytte tilbake, til Sunderland, da.

Og så dro jeg heller, tilbake igjen, til Liverpool, (med en annen National Express-buss), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da jeg kom tilbake igjen, til Liverpool.

Så hadde jeg ikke, så mye penger igjen, (husker jeg).

Så derfor så dro jeg, til et hostell, som jeg hadde lest reklame for, på buss-stasjonen, (i Liverpool), vel.

Og dette herberget, het International Inn, (husker jeg).

Og der, så kjøpte jeg meg, en senge-plass, (i en sovesal), for en del netter, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, i tida etter at jeg flykta, fra Løvås.

Og dette tenkte jeg, at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 9.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Fler mobilbilder

I Natt & Dag sin februar-utgave, (for Oslo), så står det, at kundedatabaser, er det nye gullet. Og hvem sin jobb, er det, å passe på, at disse kundedatabasene, ikke inneholder, for mye sensitiv informasjon, osv.? Jo, det er Datatilsynet, sin jobb. Så her finnes det altså, sterke kommersielle interresser, rundt dette, som Datatilsynet jobber med. Så her må vi i Norge, muligens bli litt flinkere, til å passe på, at denne vel litt ukjente direktøren, (for Datatilsynet), gjør jobben sin, på en ordentlig måte. Noe sånt

kundedatabaser paint

Jeg synes at det er uryddig, av Dagbladet, å skrive om denne butikken her, samtidig med, at det diskuteres, om Norge skal følge etter Frankrike, og forby, at butikkene, kaster mat. Det er nemlig to forskjellige ting. Og det Kiwi driver med, (at de legger all maten, som nærmer seg holdbarhetsdatoen, oppi en egen disk), det blir en tredje debatt, mener jeg. Det virker som, at Dagbladet prøver, å forvirre leserne sine her, ved å liksom 'plutselig' starte, mange forskjellige debatter, rundt matsvinn

uryddig av dagbladet

http://www.dagbladet.no/2016/02/17/tema/mat/matsiden/restemat/matsvinn/42790997/

Kjetil Furuseth, var han, som jeg dro med, (i tillegg til Glenn Hesler), for å spille bedriftsfotball, for IT Akademiet/Magne Winnem, like etter årtusenskiftet

fotball for it akademiet

http://www.oblad.no/okonomi-og-naringsliv/nyhet/ski/uenighet-stopper-apningen-av-coop-mega-pa-langhus/s/5-68-105841

PS.

Butikken på bildet, er ikke den jeg jobbet i, (på Vevelstad/Langhus), fra 2001 til 2002, (som butikksjef), og fra 2003 til 2004, (som låseansvarlig, (ved siden av HiO IU-studier og låseansvarlig-jobb på Rimi Bjørndal)).

'Rimi Langhus-bygget', (hvor jeg vant Rimi Gullårer, for måten jeg drev Rimi Langhus på, andre halvår 2001), ble revet, noen år etter, at jeg flyttet til England, i 2004.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om denne butikken

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=11835180223&set=gm.10150570924652888&type=3&theater

PS 3.

Jeg hadde vel sånn halvveis forventet, at det skulle bli Coop Extra-butikk, i lokalet, på det øverste bildet.

(Etter at Coop kjøpte opp ICA og Rimi-butikkene i Norge).

Siden at man vel må si, at det hadde passet, med et nytt konsept, (som vel Coop Extra, må sies, å være), i et relativt nytt lokale/bygg.

Men nå kjenner ikke jeg, hverken lokalet eller Coop Extra-konseptet, så utrolig bra.

Så hva grunnen er, til at man vil ha det relativt kjedelige, (må man vel kalle det), Coop Mega-konseptet der.

Det vet jeg ikke.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg sendte enda en e-post til Nordisk ministerråd

Erik Ribsskog

Nordisk passunion/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

Erik Ribsskog Wed, Feb 17, 2016 at 11:49 AM

To: "Hallo Norden, Jakob T. Eriksen"
Cc: info@nordichouse.is, mami@norden.org, post@ombudsmanden.dk, emb.copenhagen@mfa.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , Postmottak Sivilombudsmannen

Hei,
når jeg har skrevet, at jeg vil ha svar, fra en overodnet, så er der kun abekatter, som svarer selv.
At Nordisk Råd skulle ha brukt, mye tid og penger, på en passunjon, for abekadder, det har jeg ingen tro på dessverre.
Så den må dere nok lenger ut på landet med.
Erik Ribsskog


2016-02-17 10:56 GMT+01:00 Hallo Norden, Jakob T. Eriksen <info@hallonorden.dk>:
Hej

Nordisk Ministerråds informationstjeneste har kun mulighed for at informere om det gældende regler og henvise til de relevante myndigheder. Hvis du er uenig i den beslutning som folkeregistret har truffet, kan du klage til kommunen over afgørelsen.



Med venlig hilsen

Jakob Eriksen
Projektleder, Hallo Norden
Nordisk Ministerråds informationstjeneste

Telefon +45 7020 1093
danmark@hallonorden.org


Hallo Norden
Vandkunsten 12
1467 København K
www.norden.org/hallo

--
Abonner på Hallo Nordens nyhedsbrev.
Følg Hallo Norden:
Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Facebook_ikon Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Twitter_ikon



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. februar 2016 10:02
Til: Hallo Norden, Jakob T. Eriksen <info@hallonorden.dk>
Cc: info@nordichouse.is; mami@norden.org; post@ombudsmanden.dk; emb.copenhagen@mfa.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Emne: Re: Nordisk passunion/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

Hei,
skal man bo som en abekatt i Danmark da, uten en bank-kontor, (som man må hadde 'kommunist-nummer' for å få).
Jeg liker heller ikke at du bruker mitt fornavn, på den måten.
Jeg har bodd i til år i England, og der sier de Mr. Ribsskog, hva er galt med kun 'hei'?
Send til en overordnet for en ny vurdering.
Erik Ribsskog

PS.
Dette var også tema, på Fornebu, på midten av 80-tallet.
Jeg skulle være med, i min stebror Viggo Snoghøj og hans kone Greta sitt bryllup, i Køge.
Og Greta sin SAS-kollega sa at vi måtte ha legitimasjon, for å reise, til Danmark.
Jeg prøvde å hjelpe min far, og sa, at man ikke behøvde pass, for å reise til Danmark.
(Noe jeg hadde lært på skolen eller av min mor vel)
Og SAS sa da, at man måtte ha, noen form for legitimasjon, (men ikke nødvendigvis pass).
Det virker klart for meg, at siden 80-tallet, så har dette 'degeneret' enda mer, og nå får man bare høre noe sludder, (som i Deres e-post), når det gjelder denne passunion.

2016-02-16 14:26 GMT+01:00 Hallo Norden, Jakob T. Eriksen <info@hallonorden.dk>:
Hej Erik

Dit spørgsmål er blevet sendt videre til Nordisk Ministerråds informationstjeneste, Hallo Norden.

Den nordiske aftale om pasfrihed sikrer at borgere i de nordiske lande kan rejse frit mellem landene og at de kan opholde sig i hele Norden uden at søge om opholdstilladelse. Aftalen betyder ikke at myndighederne ikke kan kræve at man legitimerer sig for eksempel for at folkeregistrere sig.

·         Se " Protokoll om fritakelse for statsborgere i Norge, Danmark, Finland og Sverige fra å inneha pass og oppholdstillatelse under opphold i annet nordisk land enn hjemlandet": http://www.norden.org/no/om-samarbejdet-1/nordiske-avtaler/avtaler/passpoersmaal-statsborgerskap-og-folkeregistrering/protokoll-om-fritakelse-for-statsborgere-i-norge-danmark-finland-og-sverige-fra-aa-inneha-pass-og-oppholdstillatelse-under-opphold-i-annet-nordisk-land-enn-hjemlandet

For at kunne blive folkeregistreret i Danmark og få et dansk personnummer (cpr-nummer) kræves det at man kan legitimere sig med pas eller nationalt legitimationsbevis (en type legitimation som hverken udstedes af Danmark eller Norge); et kørekort er ikke tilstrækkeligt. Dette gælder ikke kun i Danmark, men også for eksempel i Norge og Sverige. Se hvad folkeregistreringsmyndighederne i de tre lande oplyser på deres netsider:

·         https://www.borger.dk/Sider/Skal-du-flytte-til-Danmark-nordiske-borgere.aspx?segmentid=5bf024ed-b0b7-4d79-91d9-e388af629fb6
·         http://www.skatteetaten.no/no/Person/Folkeregister/Flytte/Dette-ma-tas-med-pa-ID-kontroll/Dette-ma-nordiske-borgere-ha-med-seg-pa-ID-kontroll/
·         http://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/flyttatillsverige/nordiskmedborgare.4.5a85666214dbad743ff11e6.html



Med venlig hilsen

Jakob Eriksen
Projektleder, Hallo Norden
Nordisk Ministerråds informationstjeneste

Telefon +45 7020 1093
danmark@hallonorden.org


Hallo Norden
Vandkunsten 12
1467 København K
www.norden.org/hallo

--
Abonner på Hallo Nordens nyhedsbrev.
Følg Hallo Norden:
Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Facebook_ikon Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Beskrivelse: Twitter_ikon









Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 11. februar 2016 12:34
Til: Maiken Michelsen
Cc: info@nordichouse.is; Nordisk-rad; post; emb.copenhagen@mfa.no; Politikk Høyre; Akademikerforbundet; post@sivilombudsmannen.no
Emne: Fwd: Nordisk passunion/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

Jeg har lært, (på grunnskolen, i Norge, må det vel ha vært), at det finnes, en nordisk passunion.
Men da jeg forsøkte å etablere meg, i København, ifjor, så ble jeg nektet noe som het CPR-nummer.

(Et slags personnummer, som man trengte, for å leve, i Danmark, må man vel si).
Siden at jeg kun hadde med meg, norsk førerkort.

Så dere i Danmark pisser på den nordiske passunion, må jeg si.
Dette må da være noe å gjøre med uforstand, i det danske byråkratiet.
Jeg forstår at Nordisk Råd også holder hus, i Danmark.
Så det er kanskje sånn, at Danmark er untatt, fra denne avtale, og bare herser, med nordmenn?
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-13 1:49 GMT+01:00
Subject: Nordisk passunion/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
To: info@nordichouse.is
Cc: Nordisk Råd <nordisk-rad@norden.org>, post <post@mfa.no>
Hei,
har dere noe kjennskap til den nordiske passunion?

(https://no.wikipedia.org/wiki/Den_nordiske_passunionen).
Det står på Wikipedia at man ikke skal behøve pass, for å flytte og reise, innen Norden.
Men jeg ble tidligere i år nektet dansk personnumer, siden at jeg ikke hadde pass.
Den norske ambassaden i København, var like tøysete, (eller danske), og mente, at dette var riktig.
Men hvis man trenger pass, så er det ingen passunion, mener jeg, (og Wikipedia sier også dette).
Jeg trodde tidligere det, at Nordisk Råd, holdt til, på Island.
Men de har visst nå flyttet, til København.
Sender likevel til dere, siden at de i København, sender med en slags e-bok, for barn, (eller noe i den duren), virker det som.
Det blir for dumt, mener jeg.
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-12 20:54 GMT+01:00
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
To: Nordisk Råd <nordisk-rad@norden.org>
Cc: post <post@mfa.no>
Hei,
beklager at det blir mange e-poster.
Men jeg samlet frimerker, på 70-tallet, (en hobby Frode Kölner, (fra parallell-klassen min i Larvik), sin far, fikk meg til å begynne med).
Og etter det, så har jeg trodd, at dere holder til, på Island.
(Se vedlegg.
Nemlig et norsk frimerke, fra 1973, med bilde av Nordens Hus, i Reykjavik).
Mvh.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-12 20:27 GMT+01:00
Subject: Fwd: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
To: Nordisk Råd <Nordisk-rad@norden.org>
Cc: post <post@mfa.no>
Hei igjen,
hvis dere egentlig skriver norsk, men at det blir litt feil, fordi at det er noen som spiller høyt, på en kontrabass, utenfor.
(For dere holder til ved Højbro Plass, mener jeg å ha lest, på deres nettsted).
Så burde dere kanskje flytte, til en roligere del, av Norden.
(Hvor dere klarer, å konsentrere dere.
Selv om jeg ikke så noen kinesere, da jeg var på Høybro Plads, i våres).
Hva med Reykjavik for eksempel, lurer jeg.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-11-12 18:38 GMT+01:00
Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
To: Nordisk-rad <Nordisk-rad@norden.org>
Cc: post <post@mfa.no>
Hei,
Nordisk Råd, virker som et dansk supperåd, må jeg si.
Så den tollunionen den er nok ikke noe verdt, må jeg si.
Dere har samme nettsted, som nordisk ministerråd, og da burde det holde, å sende en e-post, mener jeg.
Det er ikke noe morsomt, å bli sendt rundt, som en kasteball.
Og det språket du skriver, skal det være norsk?
Det heter på norsk: 'En liten historie', og ikke: 'En lille historie'.
Så dette virker som noe tull, for meg.
Så om du kan sende om dette, til en overordnet, hos Nordisk Råd, for en ny vurdering.
Erik Ribsskog


2015-11-12 9:40 GMT+01:00 Nordisk-rad <Nordisk-rad@norden.org>:
Hei – det ligger jo utenfor hva vi kan svare på i Nordisk råd. Nordisk Råd er det parlamentariske organ for det offisielle nordiske samarbeidet. Nordisk Råd arbeider ikke med enkeltsaker, men jeg vil anbefale deg å kontakte informasjonstjenesten Hallo Norden.  (under Nordisk Ministerråd ). De har kontaktpersoner i alle de nordiske landene og kan sikkert gi deg info om hvor du skal henvende deg videre i saken. Sender deg også noen links du kan benytte samt en lille historie om flytting rundt i Norden, og de grensehindringer nordiske borgere kommer ut for på forskjellige områder i livet.
nedenfor:

http://www.norden.org/da/norden-for-dig    

http://www.norden.org/da/norden-for-dig/bo-og-opholde-sig-i-norden/bo-og-opholde-sig-i-danmark

http://www.norden.org/da/norden-for-dig/flytte-til-norden/flytte-til-danmark

http://www.norden.org/da/norden-for-dig/arbejde-i-norden/arbejde-i-danmark

http://www.norden.org/da/norden-for-dig/uddannelse-i-norden/uddannelse-i-danmark


Vennlig hilsen/Kind regards
Bente ØxsethKoordinator/Coordinator

Direct +45 24 69 94 48 
box@norden.org


Nordisk Råd
Nordic Council

Ved Stranden 18

DK-1061 København K
Tel +45 33 96 04 00
www.norden.org

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 12. november 2015 05:06
Til: Nordisk-rad
Cc: post
Emne: Oppdatering/Fwd: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

Hei,
det nettstedet deres, er litt ustrukturert, virker det som, (jeg har gått på NHI, blant annet).
Kanskje bedre å ikke ha e-post-adressen på forsiden, hvis det blir 'surrete', (som jeg nok må si, at jeg synes det ser ut som).
Kanskje bedre å heller legge all kontakt-informasjon, under 'kontakt'.
(Har selv jobbet, som Company Researcher blant annet, i England, og også drevet med web-design, og gått på datalinje russeåret på videregående og NHI og HiO IU og University of Sunderland faculty of Applied Sciences, osv.).
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: <postmaster@norden.org>
Date: Thu, Nov 12, 2015 at 4:53 AM
Subject: Kan ikke leveres: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
To: eribsskog@gmail.com
Leveringen til følgende modtagere eller grupper mislykkedes:
rad@norden.org
Den indtastede e-mailadresse blev ikke fundet. Kontrollér modtagerens e-mailadresse, og prøv at sende meddelelsen igen. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte helpdesk.
Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:
Genererende server: nmrexch2013.nmr.dk
rad@norden.org
Remote Server returned '550 5.1.1 RESOLVER.ADR.RecipNotFound; not found'

Oprindelige brevhoveder:
Received: from nmrexch2013.nmr.dk (10.1.1.101) by nmrexch2013.nmr.dk
 (10.1.1.101) with Microsoft SMTP Server (TLS) id 15.0.1104.5; Thu, 12 Nov
 2015 04:53:25 +0100
Received: from ec1-route21.net.comendo.com (89.104.217.185) by
 nmrexch2013.nmr.dk (10.1.1.101) with Microsoft SMTP Server (TLS) id
 15.0.1104.5 via Frontend Transport; Thu, 12 Nov 2015 04:53:25 +0100
Return-Path: <eribsskog@gmail.com>
X-Senderip: 209.85.160.176
X-Actioncode: 500
Received: from [89.104.217.86] ([89.104.217.86:34895] helo=ec1-node6.net.comendo.com)
        by ec1-route2.net.comendo.com (envelope-from <eribsskog@gmail.com>)
        (ecelerity 2.2.3.50 r(45166/45167)) with ESMTP
        id 46/46-19526-B3D04465; Thu, 12 Nov 2015 04:53:31 +0100
X-Comendo-TLSReception: 0
X-Comendo-ID: ec1-n6:1447300410!AA/5D-22146-A3D04465!rad
X-Spamscore-required: 2
X-Spamscore: 0.000000
X-Spaminfo: [e01:0:1] [e02:0:0] 
Authentication-Results: ec1-node6.net.comendo.com smtp.mail=eribsskog@gmail.com; spf=pass
Received: from [209.85.160.176] ([209.85.160.176:32965] helo=mail-yk0-f176.google.com)
        by ec1-node6.net.comendo.com (envelope-from <eribsskog@gmail.com>)
        (ecelerity 2.2.3.50 r(45166/45167)) with ESMTP
        id AA/5D-22146-A3D04465; Thu, 12 Nov 2015 04:53:31 +0100
Received: by ykdv3 with SMTP id v3so82382301ykd.0
        for <rad@norden.org>; Wed, 11 Nov 2015 19:53:29 -0800 (PST)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
        d=gmail.com; s=20120113;
        h=mime-version:date:message-id:subject:from:to:cc:content-type;
        bh=qehdWuyUZEt3jPU9AD0Dzho9CgjEiGO8GxMibcvFzDc=;
        b=TQnkWqfwqkmI19jhUwpnV6p+DKMjAX1lt9xK39hwwQJF1KHpZJNDoT3SaGYCO7LdsV
         Zmg1tQFjk2TEwTtcL7MCM1bHFtADPVCSQQX2fhscxzjtm9tXBxTKhMVotTM/hAZ/XY4f
         9eD09ALhA/n1xRSfXXJlnU+vFzmRujC77Pw4zITJ4slchQlBjMthkgPsw7yZfzCvBwyZ
         0F5llSxZ7WzrEHMWlK/jrjYG3kdPB8oGRg8UR3a/iEmhvefrqZCxms9qnH/tza3sKar4
         TRioBlhX+2/OkCi6bKOMIGuC63WHMBSyBbeYty3GpBxxExcz3HQ3XqnjQU8yp19x+VeK
         w2oQ==
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.129.157.12 with SMTP id u12mr13163031ywg.258.1447300409542;
 Wed, 11 Nov 2015 19:53:29 -0800 (PST)
Received: by 10.129.53.136 with HTTP; Wed, 11 Nov 2015 19:53:29 -0800 (PST)
Date: Thu, 12 Nov 2015 04:53:29 +0100
Message-ID: <CAGtfns7dqtg-XXt3hOm0roXD1TO6D7BvUvyv03QxonA0xLb+dw@mail.gmail.com>
Subject: =?UTF-8?Q?Klage=2FFwd=3A_Problemer_med_dansk_personnummer=2FFwd=3A_Tul?=
        =?UTF-8?Q?l_i_Danmark=2FFwd=3A_Klage_p=C3=A5_medarbeider=2E?=
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: <rad@norden.org>
CC: post <post@mfa.no>
Content-Type: multipart/related; boundary="94eb2c0b8f00cb734305244fe243"

Final-Recipient: rfc822;rad@norden.org
Action: failed
Status: 5.1.1
Diagnostic-Code: smtp;550 5.1.1 RESOLVER.ADR.RecipNotFound; not found



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
To: <rad@norden.org>
Cc: post <post@mfa.no>
Date: Thu, 12 Nov 2015 04:53:29 +0100
Subject: Klage/Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
Hei,
det står, på Wikipedia, at man ikke trenger pass, for å bosette seg, i et annet nordisk land:

'En forskjell er likevel at Schengenavtalen krever pass eller et spesielt, nasjonalt ID-kort utenfor hjemlandet, mens den nordiske passunionen ikke har et slikt formelt krav til legitimasjon.'.

https://no.wikipedia.org/wiki/Den_nordiske_passunionen
Resultatet ble, at jeg ble travende rundt, i København, i tre måneder, tidligere i år, og fikk skadet føttene, siden at jeg ikke fikk dansk person-nummer, (CPR-nummer), og måtte gå rundt, fra morgen til midnatt, hver dag, siden at jeg ikke fikk sosiale rettigheter, (hverken fra Norge eller Danmark), og jeg fikk heller ikke bankkonto,, fra Nordea i København, siden at jeg ikke fikk CPR-nummer, (fra det internasjonale Jobcentre, i Gyldenløves gade, i København).
Og den norske ambassaden i København, de refererte ikke til noen norske websider, om dette, men til noen danske websider.
Så de har blitt fordansket, virker det som, hos den norske ambassaden i København.
Og fordummet, virker det som, for man kan lese på Wikipedia, (se linken ovenfor), hvordan det egentlig er.
Hva er vitsen med en pass-union, hvis man trenger pass for å reise og flytte, innenfor denne pass-union.
Nei, det sier seg selv, at her misforstår danskene og den norske ambassaden i København.
Jeg husker også, at jeg var med min far, stemor Haldis Humblen, stesøster og søster, til min fars stesønn Viggo Snoghøj sitt bryllup, (med flyvertinne Greta fra Køge), i Køge, på midten av 80-tallet.
Da klagde SAS, fordi at jeg ikke hadde meg legitimasjon.
Jeg sa da noe jeg hadde lært på skolen vel, at man ikke trengte pass, for å dra, til Danmark.
(Dette var på Fornebu).
SAS-damen sa da, at man trengte legitimasjon.
(Noen slags form for legitimasjon).
Men jeg hadde jo med førerkortet mitt, så jeg hadde jo legitimasjon.
Så at man må gå rundt, i tre måneder, og samle tomflasker og sove på nattkafe, fordi at noen idioter, innen byråkratiet, er vanskelige, og 'sovjet-aktige' da.
Her må jeg klage igjen.
(Jeg sendte dere en kopi av en e-post om dette, 9. juni, forresten).
Med hilsen
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Bendiksen, Merete Elisabeth <Merete.Elisabeth.Bendiksen@mfa.no>
Date: 2015-06-10 14:42 GMT+02:00
Subject: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
Hei Erik Ribsskog,

Jeg forstår at det ville vært mest hensiktsmessig for deg å søke pass her hos oss siden du er i Danmark. Men siden du ikke har et gyldig pass nå, ikke har fått pass hos oss tidligere og ikke er registrert bosatt i Danmark, kan du dessverre ikke få utstedt pass her ved ambassaden på grunn av mangelfull dokumentasjon. Vi oppfordrer deg derfor til å reise til den norske politistasjonen der du fikk passet sist og søke om nytt pass der.  
Beklager dette,

Med vennlig hilsen

Merete Bendiksen
Konsulære saker
Tlf: +45 72 11 19 27 |  Mobil: +45 33 36 82 27 | Fra Norge 239 81327

Norges ambassade i København | Tlf +45 72 11 1900 | Dampfærgevei 10, 4. sal, 2100 København Ø, Danmark


-----Original Message-----

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 6. juni 2015 09:42
To: Bendiksen, Merete Elisabeth
Cc: post@nav.no; nav.baerum@nav.no; postmottak@fmoa.no; Postmottak Sivilombudsmannen; Akademikerforbundet; Høyre - Hovedorganisasjonen; she; Henry Qvamme; Royal Norwegian Embassy in Copenhagen; Post UD; admin
Subject: Fwd: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

Hei,

nå har jeg ikke fått noe svar, på den forrige e-posten min, til deg.

Men jeg har lest på nettsidene, til deres ambassade.

For jeg driver nå, og samler tomflasker, som faen, (hadde jeg nær sagt), i København.

Og jeg har spart opp cirka halvparten, av de fire hundre kronene, som et pass koster, hos dere, (leste jeg på nettstedet deres).

Men det står at dere bare godtar betaling per kort.

Og jeg får ikke dansk konto.

For da må jeg først ha pass for å få dansk personnummer.

Så dette er jo et catch 22, må jeg si.

(Som i boken med samme navn, av en Joseph Heller, heter han vel).

Så er det virkelig så dumt, at man ikke kan betale med kontanter, hos dere, når man skal ha nytt pass?

Hos det norske konsulatet, i Liverpool, så betalte jeg med kontanter, ifjor høst, da jeg kjøpte en reisebekreftelse fra dem, for flyturen, fra England til Norge.

Hva er dette for noe tullball, lurte jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-05-07 11:30 GMT+02:00
Subject: Re: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd:
Klage på medarbeider.
To: "Bendiksen, Merete Elisabeth" <Merete.Elisabeth.Bendiksen@mfa.no>
Cc: kbh-ledelsessekretar@politi.dk, "post@nav.no" <post@nav.no>, nav.baerum@nav.no, postmottak@fmoa.no, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, she <she@topdanmark.dk>


Hei,

men jeg venter på penger fra Nav, i Norge.

Og så hadde jeg tenkt å gå til dere, i ambassaden, og få meg nytt pass.

(Jeg mistet passet mitt, en gang jeg var ute på byen, i Liverpool, for mange år siden.

Og da jeg flyttet tilbake til Norge, (etter ti år i England), ifjor, så hadde jeg bare et brev, (et slags engangspass), fra konsulatet, i Liverpool.

For det er vel cirka 400-500 kroner, som det koster, å få nytt pass?

Jeg bor gratis, og samler tomflasker, for å få penger til mat.

Så det er vanskelig for meg, å få tak i så mye penger, som et pass koster.

Men jeg sender kopi til Nav, sånn at de kanskje våkner, i Norge.

For jeg mener det, at man har rett til å få arbeidsledighetstrygd, sendt til Danmark, de første månedene, etter at man flytter.

(Og jeg har også fortsatt formell adresse i Norge).

Dette på grunn av at Norge nå er i EØS.

Men Nav, (og Fylkesmannen i Oslo og Akershus og Sivilombudsmannen), de bare tuller.

Og de vil ikke sende meg pengene mine, som de egentlig skulle ha sendt, før påskeferien!

Så dette er bånn i bøtta og helt ræva, må jeg si.

Så jeg sender denne e-posten, tilbake, til de surrehuene, i Norge, også.

Men takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Finnes det kanskje en norsk/dansk-forening, som kan hjelpe meg, i denne situasjonen?

Jeg har prøvd med den norske kirken, men der var det en prest, som hadde drukket for mye, av altervinen sin, (eller noe i den duren), og han fikk meg ulovlig arrestert, (inne i kirken!), og dansk politi har forespeilet meg økonomisk kompansasjon, for ulovlig arrestasjon, (dette skjedde på langfredag), men det drøyer fælt.

For jeg har fortsatt ikke sett snurten, av noen sånne penger, (for å si det sånn).

Men ambassaden eller en norsk forening, kunne kanskje lånt meg noen penger, til jeg får politi-erstatningen, fra dansk politi, (dette var snakk om en politistasjon, like ved Isted gate, som jeg ble kjørt til).


2015-05-06 14:15 GMT+02:00 Bendiksen, Merete Elisabeth
<Merete.Elisabeth.Bendiksen@mfa.no>:
> Hei Erik Ribsskog,

> Det er riktig at vi som nordmenn kan reise fritt i og bosette oss i andre nordiske land. For å bli registrert i Danmark er det korrekt at du skal vise pass da dette er eneste gyldige dokument for statsborgerskap. Dette skriver danske myndigheter:

> "Flytter du fra ét nordisk land til et andet, skal du altid melde det til bopælskommunen/skatteverket i det land, du flytter til. Du skal medbringe legitimation, herunder dokumentation for dit statsborgerskab (pas) og dokumentation for dit personnummer fra det nordiske fraflytningsland.
> Du har ret til at blive tilmeldt folkeregistret, hvis du skal være i Danmark mere end tre måneder. Du har dog pligt til at tilmelde dig folkeregistret, hvis dit ophold varer mere end seks måneder."
> (fra
> https://www.borger.dk/Sider/Skal-du-flytte-til-Danmark-nordiske-borger
> e.aspx?NavigationTaxonomyId=f2f7371a-4214-4dad-a84b-611123bc631d )

> Du finner mer informasjon om å flytte til Danmark her:
> http://www.norden.org/no/norden-for-deg/flytte-til-norden/flytte-til-d
> anmark

> Du kan søke om nytt pass hos politiet i Norge eller hos oss, den
> norske ambassaden,

> Med vennlig hilsen

> Merete Bendiksen
> Konsulære saker
> Tlf: +45 72 11 19 27 |  Mobil: +45 33 36 82 27 | Fra Norge 239 81327

> Norges ambassade i København | Tlf +45 72 11 1900 | Dampfærgevei 10,
> 4. sal, 2100 København Ø, Danmark www.norge.dk  |  facebook | twitter

> -----Original Message-----
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: 6. mai 2015 11:28
> To: Royal Norwegian Embassy in Copenhagen
> Subject: Problemer med dansk personnummer/Fwd: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.

> Hei,

> jeg mente at jeg hadde sendt om dette til dere tidligere.

> Men jeg sender om det nå, ihvertfall.

> Jeg har vært på det internasjonale Jobcentre-et, i Gyldenløves gate, (her i København).

> Og der sa de det, at man må ha pass, for å få dansk personnummer.

> Men jeg har bare norsk førerkort.

> Har dere noe greie på, om det er riktig, at man også må ha pass?

> (Som norsk statsborger, mener jeg.

> Norge er jo et land i Norden.

> Og det er jo Danmark og, mener jeg.

> Og norske statsborgere, behøver jo ikke ha pass, for å dra til Danmark.

> Disse som jobba, på det kontoret, virka som fremmedkulturelle, (eller ny-dansker, som de sier, her i Danmark).

> Kanskje de ikke har hørt om nordisk råd osv., tenkte jeg.

> Har dere noe greie på dette?).

> På forhånd takk for eventuelt svar!

> Mvh.

> Erik Ribsskog


> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2015-03-18 15:07 GMT+01:00
> Subject: Tull i Danmark/Fwd: Klage på medarbeider.
> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no
> Cc: she <she@topdanmark.dk>, Solvit Norway <solvit-norway@nhd.dep.no>


> Hei,

> jeg har flyttet til Danmark, og skulle åpne en dansk brukskonto, hos Nordea Danmark, (ved Søtorget), i dag.

> Men så ikke.

> Man måtte ha dansk CPR-nummer, sa de.

> Hva skal dette bety?

> Hvordan får man dette CPR?

> Mvh.

> Erik Ribsskog


> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2008-06-12 9:24 GMT+02:00
> Subject: Fwd: Klage på medarbeider.
> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no


> Hei,

> jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så jeg prøver å sende denne e-posten på nytt.

> Håper dette er i orden!

> Med vennlig hilsen

> Erik Ribsskog


> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: Apr 28, 2008 12:38 PM
> Subject: Klage på medarbeider.
> To: ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no


> Hei,

> jeg ringte din kollega Grethe Leira, i dag, og fikk e-post adressen din, siden du er team-leader, med personalansvar, for en medarbeier, hos dere, som jeg har bestemt meg, for å sende en klage på.

> Det er i forbindelse med, en feil, som jeg synes var vedig grov, fra en av deres medarbeidere, så jeg har bestemt meg for å klage formelt på dette, for å prøve å finne ut hva som egentlig har foregått.

> Ettersom, at jeg har tenkt å ta dette videre, med Nordea hovedkontoret osv., i forbindelse, med å rydde i problemene med kontoen.

> Det som skjedde, var, at jeg ringte, for å overføre en overføring, fra Barclays i England, til Nordea-kontoen min.

> Jeg skulle betale to regninger i Norge.

> Det koster £20, å overføre penger fra Barclays til utlandet.

> Siden det var to regninger i Norge, som skulle betales, så bestemte jeg meg for, å sende en overføring til Nordea, og så betale firmaene i Norge, ved å overføre pengene med nettbank osv.

> På den måten, så ville jeg spare £20, ved at det bare ble en overføring fra England, istedet for to.

> Jeg hadde allerede avtalt, med Aktiv Kapital, og Nordea, om at jeg skulle få beholde kontoen i Nordea.

> (Jeg hadde hatt noe problemer med overtrekk, som skyldtes en misforståelse, i forbindelse med at jeg ventet på en overføring fra Norge.

> Det viste seg, at det ikke var den overføringen, som hadde dukket opp, det var minibanken i England, som var offline, så det var det som var bakgrunnen for misforståelsen).

> Så da jeg fikk jeg problemer med overtrekkavdelingen i Nordea, og dette, tok jeg opp med dem, og jeg skulle få beholde kontoen, hvis jeg fikk i stand en tilbake- betalingsavtale, med Aktiv Kaptial.

> Noe jeg gjorde.

> Aktiv Kapital, skulle meddele Nordea, om at tilbakebetalingsavtalen var i orden, slik at Nordea-kontoen, var oppe å kjøre, før jeg sendte pengene, til Nordea, kontoen, for å så å skulle sende de videre, pr telegiro til Aktiv Kapital og det andre firmaet i Norge.

> Det som skjedde, var, at jeg ringte kundeservice hos Nordea, på 80024365, for å dobbeltsjekke, at kontoen var oppe å kjøre, og at det bare skulle være å overføre pengene.

> Dette var i August i fjor.

> Jeg pratet med Frode, en kar i 40-åra, hørtes det ut som, på kundeservice-avdelingen, hos dere.

> Jeg hadde skrevet opp navnet, på et notat jeg hadde liggende her.

> Jeg spurte medarbeideren deres, om det var helt sikkert, at det skulle være i orden, å sende penger, til Nordea-kontoen min, (6065.10.61531) en uke eller to senere, når jeg fikk lønning.

> Medarbeideren deres, gikk inn på dataen, og sjekket, om dette var mulig.

> (Og jeg mener å huske, at dette tok litt tid, og at han vel også skrev inn noe på dataen, hørtes det ut som).

> Så opplyste han om, at det ikke skulle være noe problem, å sende pengene.

> Kontoen, var i orden, og det var bare å sende pengene, senere i måneden, som jeg hadde forklart.

> Jeg sendte £85, fra Barclays, 23. august, i fjor. (Jeg skal vedlegge scannet kopi, av overføringsskjemaet).

> Barclays, tar £20, i gebyr.

> Det var noe problem med Nordea-kontoen, så pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da tok nye £30-35 i gebyr.

> Så av de £85, som jeg sendte 23. august, så fikk jeg tilbake ca. £32, noen uker senere.

> Uten at noen regninger var betalt.

> Så jeg har hatt mye bry, og problemer med forsinkelser, med å betale regningene, på grunn av denne feilen, fra medarbeideren deres.

> Når jeg ringte Nordea, nå, tidligere denne måneden, (jeg har hatt mye å gjøre med jobb osv. de siste månedene, og jeg er jo i Storbritannia, så jeg har prioritert, å ta det som er med jobb osv. her først).

> Men nå, den siste måneden, så har jeg prøvd, å finne ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene, med den pengeoverføringen.

> Fordi, det var jo en avtale, mellom meg, og Aktiv Kapital, og Nordea, at jeg skulle få beholde den kontoen.

> Og, det er mulig jeg trenger den kontoen igjen nå, snart, i forbindelse med noe firma jeg har her, jeg jobber som selvstendig næringsdrivende, og har planlagt, å drive f.eks. med e-handel osv, i tilknytning til dette, og da hadde det vært veldig bra, å få ryddet opp og funnet ut av, hva det er som har foregått, i forbindelse med disse problemene.

> Og jeg har fått opplyst, da jeg ringte Nordea, tidligere denne måneden, at kontoen, har vært stengt for bruk, siden februar i fjor.

> Så det har vært problemer med Aktiv Kapital, siden de skulle ha meddelt Nordea, om at en betalingavtale, var oppe å kjøre, slik at kontoen, skulle være åpen for vanlig bruk.

> Dette har det tydeligvis vært noe problemer med. (Noe jeg driver å tar opp, i en egen klagesak).

> Og, i tillegg, så skjønner jeg ikke, hvordan Frode hos dere, kunne si til meg, i august, i fjor, at kontoen, var i orden, og at det bare skulle være å sende penger når jeg fikk lønning.

> Når kontoen hadde vært stengt, siden februar, et halv år tidligere.

> Dette synes jeg var en så bemerkelsesverdig feil.

> Og at denne skulle komme i kombinasjon med feilen fra Aktiv Kapital, det synes jeg var veldig rart.

> Så jeg lurte på, om dere ikke kunne undersøke formellt, hva det er som har foregått, i forbindelse med problemene med overføringen.

> Altså, hva denne feilinformasjonen, fra medarbeideren deres, kan skyldes.

> Så skal jeg sende med den kopien, av det overføringsskjemaet, for den aktuelle overføringen, fra august, i fjor.

> Håper dette er i orden!

> Med vennlig hilsen

> Erik Ribsskog

> PS.

> Hun kollegaen din, Grethe Leira, sa at e-postadressen din, var:
> ragnhild.lorgen@nordea.no.

> Men den adressen, fikk jeg feilmelding på.

> Så ringte jeg sentralbordet til Nordea, og da sa de, at e-postadressen din var:

> ragnhild.hjellen.lorgen@nordea.no

> Så jeg tenkte, at jeg kunne jo si fra om det og, nå, når jeg skrev den nye e-posten, for det er vel greit, at dem har samme e-postadressene, for deg, alle de forskjellige, som opplyser Nordeas kunder, om e-postadresser osv.









Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive