Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Monday, 9 May 2016

Fler mobilvideoer




Enda fler mobilbilder

IMG_20160509_204638

IMG_20160509_204623

IMG_20160509_204938

IMG_20160509_204945

IMG_20160509_205330

IMG_20160509_205337

IMG_20160509_205349

IMG_20160509_210905

IMG_20160509_212139

IMG_20160509_212342

IMG_20160509_212357

IMG_20160509_212602

IMG_20160509_212659

Fler mobilbilder

Jeg sendte en e-post til Skansen borettslag

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Påske-klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon

Erik Ribsskog Mon, May 9, 2016 at 7:08 PM
To: Styreleder i Skansen Borettslag
Cc: "post@arbeidstilsynet.no" , Post Narverud Eiendom AS , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , Kjersti Sortland , ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se, Lars Aasen
Hei,
nei, jeg bodde, på Ungbo, i Skansen Terrasse 23, fra 1991 til 1996, og det var aldri noen som skulle inn på rommet mitt der.
(Unntatt lillesøstera mi Pia, som flytta inn der, i 1993, og som en gang rappa røyk, på rommet mitt, en gang, som hu hadde med tre negre hjem, fra byen.
Etter det, så har jeg låst døra, for å si det sånn).
Og det var aldri sånn, at brannalarmen gikk der heller, (enda jeg lagde kjøttdeig-retter ofte).
(Det eneste som skjedde, var at panelovnen, til ei Maylinn fra Lindeberg, (var det vel), slutta å virke, og hu ei neger-venninne hu hadde, flytta inn, i stua, for å holde varmen).
Og det var aldri sånn, at vaktmesteren der, skula på meg, når jeg var på vei, til eller fra byen, om kvelden.
Så han vaktmesteren deres, (enn med mørkt hår og bart vel), kunne kanskje ha kursa, han vaktmesteren, til Narverud litt, når det gjelder hvordan man skal oppføre seg, mot leietagerne, etter arbeidstid.
Bare et forslag.
Takk for svar, forresten!
Mvh.
Erik Ribsskog

2016-05-09 14:18 GMT+02:00 Styreleder i Skansen Borettslag <styret@skanbo.no>:
Hei

Denne har du nok sendt til feil e-post adresse.


Med vennlig hilsen
Skansen Borettslag

Øivind Pedersen
Styreleder
Telefon: 976 89 227



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 9. mai 2016 12:10
Til: Lars Aasen
Kopi: post@arbeidstilsynet.no; Post Narverud Eiendom AS; Akademikerforbundet; Politikk Høyre; Kjersti Sortland; ica.kontakt@ica.no; ica@ica.se; styret@skanbo.no
Emne: Ny klage/Fwd: Påske-klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon

Hei,
nå var vaktmesteren på døra mi.
Og han hadde med seg, to karer, som skulle inn, og gjøre noe, med røykvarsleren.
Og uten noe forvarsel.
Der jeg bodde før, (da jeg leide av Hakon-gruppen på St. Hanshaugen), så skrev de brev, flere uker i forveien, den ene gangen, (på 8/9 år), som de skulle inn, i leiligheten min.
Det er noe som heter privatliv og.
Jeg er b-menneske og har ikke noe kontortid akkurat.
Men det gir husverten blanke i.
Den ene reparatøren og vaktmesteren, (det blir jo som i den TV-serien, for barn, fra 60/70-tallet, Pompel og Pilt), snakket i munnen på hverandre.
Og jeg klarer bare å snakke med en person, på en gang.
Og jeg klagde også på at røykvarsleren står rett over kjøkkenbenken, noe som er en uhensiktsmessig plassering, mener jeg.
Men det var umulig å gjøre noe med, sa han 'Gordon'.
Før han mobbet meg, for å være kvart dansk, virka det som.
For han sa: 'Det er s'gu umulig'.
Noe sånt.
Så dette må jeg klage på.
Denne vaktmesteren er også sånn, at han skuler på meg, når jeg går ut om kvelden, vil jeg si.
Jeg mener også å ha lest, (for mange måneder siden), at sikkerhet var inkludert i leia.
Er dette virkelig en vaktmester, (eller noe 'sikkerhet'), lurer jeg.
De har inkludert terror/snus-ing, i leia, vil jeg nesten si, (at det virker som).
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-03-24 0:45 GMT+01:00
Subject: Påske-klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Kjersti Sortland <kjersti.sortland@budstikka.no>, ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se, styret@skanbo.no


Hei,

jeg sendte klage, på julaften, siden at vaktmesteren, var
nærgående/plagsom/svett/klam, (og var på døra mi, og 'kvema', og ødela
jula).

Og nå ødela han påsken og, må jeg si.

Så han har visst som hobby, å ødelegge høytider, virker det som.

Jeg hadde vært i Oslo, og handla mye mat, (siden at butikkene er
stengt, i mange dager, i påsken).

Og da jeg gikk av bussen, (rundt midnatt), så var det to karer, som
svirra rundt der.

Og jeg bar på mye påskemat, så jeg lot de gå forbi meg.

Og da spørr en kar, som jeg aldri har sett før: 'Går det bra?'.

Men man skal da ikke hilse på folk man ikke har blitt introdusert på, mener jeg.

Så jeg ignorerte han.

(Jeg hørte også på walkman.

Og man skal vel ikke prate til folk, som hører på walkman, må man vel si).

Men så så jeg, på kameraten.

Og det var vaktmesteren, syntes jeg, at det ligna på.

Og vaktmesteren, som var litt brisen, (virka det som), sa at han var
vaktmesteren.

Jeg sa så: 'God påske', til vaktmesteren.

Men jeg hadde aldri prata til han, hvis han ikke hadde hatt, en så
truende svire-bror, (må man vel kalle han).

Så det at vaktmesteren skal plage folk, med svirebrødre, som ikke har
folkeskikk, og han hissa seg også opp, (syntes jeg at det virka som).

Det blir som noe feil, mener jeg.

Jeg bodde, hos Ungbo, i Skansen Terrasse, fra 1991 til 1996, (var det vel).

Og der, så var det en vaktmester, som solgte poletter, til vaskekjelleren, osv.

Men han var aldri på døra mi, (som denne vaktmesteren, her på Narverud).

Og det var aldri sånn, at når jeg tok nattbussen hjem fra byen.

Så stod vaktmesteren der, og skulle være kamerat, liksom.

Nei, jeg så aldri noe til vaktmesteren der, unntatt når jeg skulle
kjøpe poletter.

Sånn burde det vel være her og, at vaktmesteren ikke skal være
nærgående, (eller ha nærgående svirebrødre/kamerater), må man vel si.

Så dette sender jeg om, som en klage.

(Selv om jeg ikke kan se, å ha fått svar, på mine tidligere e-poster
til Leieboerforeningen.

Så det er vel ikke så greit, for dere, det er vel mye å gjøre, mellom
påske og jul og jul og påske, kan jeg tenke meg).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-17 6:56 GMT+01:00
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med
husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, Post Narverud
Eiendom AS <Post@narverud.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Kjersti Sortland <kjersti.sortland@budstikka.no>, ica.kontakt@ica.no,
ica@ica.se


Hei,

jeg har vaska noen klær, i natt, (for jeg har litt sein døgnrytme).

Og når jeg skulle hente de, for cirka en halvtime siden.

Så lå det en kar, og sov ut rusen, (kunne det virke som), på vaskerommet.

Det må jeg nesten klage på.

Sender med et bilde, (som jeg tok, med min smart-mobil), som viser dette.

Erik Ribsskog

PS.

Vanligvis, så ville jeg nok ha ringt politiet, om dette.

(For da jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Lambertseter osv., så
pleide jeg å ringe politiet, hvis det var noe med kriminalitet, osv.).

Men jeg synes det, at politiet, her i Bærum, er som i den 'Bad
leutenant'-filmen, (en film, som en Rimi-leder-kollega ved navn Leif
Jørgensen nevnte, en gang, på 90-tallet), så de har jeg ikke ringt, må
jeg innrømme.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-05 3:21 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>
Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>, Post Narverud Eiendom AS
<Post@narverud.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,
Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,

i går, (mandag), cirka klokken 18, så var det en asiater, i 30-åra, på
døra mi, her jeg leier, på tidligere Thon hotel Høvik.

Han sa han bodde her, og sa han ville at jeg skulle hjelpe han, med
noe TV-problemer.

Men jeg er ikke vaktmester her.

Jeg har en høyskolekandidat-grad i IT, og har jobbet som butikksjef.

Og jeg liker ikke å bli sjikanert, av kødd, på døra mi.

Det blir som utnyttelse, hvis noen prøver å utnytte meg, som gratis vaktmester.

Det blir heller ikke riktig, hvis jeg, som har så mye utdannelse og
arbeidserfaring, skal ta jobben, fra vaktmesterne, (må man vel si).

Så dette må jeg klage på, på grunn av plagsom og upassende sjikane, og
det som værre er, (må jeg nesten si).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-24 12:06 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>, ica.kontakt@ica.no,
gateway@sunderland.ac.uk


Hei,

jeg må skrive klage på julaften.

For en time siden cirka, så var det en person, som banka, på døra mi.

Jeg lå og slappa av.

Så jeg ble forstyrra da.

Jeg spurte hvem det var.

Han sa det var vaktmesteren.

(Det er to vaktmestere her, så det var ikke så veldig informativt, kanskje).

Han sa han hadde funnet et vaskekort, og lurte på om det var mitt.

Men jeg har ikke mista noe vaskekort.

Jeg ser på dette, som at de prøver å ødelegge jula.

I går gikk brannalarmen, like etter midnatt.

Jeg har studert ved University of Sunderland, og bodd på the Forge,
(et boligkompleks for studenter), der.

Der gikk brannalarmen, så og si hver dag, de første par månedene,
(studieåret 2004/05).

Og etterhvert, så pratet vi utvekslingsstudentene sammen, og ble enige
om at det var greit å bare ignorere alarmen.

(Vi bodde i første etasje.

Som jeg også bor i her).

Så da brannalarmen gikk, like etter midnatt, natt til julaften.

Så fortsatte jeg å bytte sengetøy, som jeg holdt på med, (for jeg
skulle vaske tøy).

Men selv etter at jeg var ferdig, med å bytte sengetøy, så ringte
fortsatt alarmen.

Og jeg jobba, for Arvato, i England, i 2005 og 2006.

Og jula 2005, så dro alle mine kolleger, hjem til familiene sine, (og
jeg måtte da gjøre alt selv, på Microsoft sin skandinaviske
produktaktivering, i Liverpool).

Og jeg tenkte, at hva om noe lignende har skjedd her.

Så jeg gikk ut, på parkeingsplassen.

To negre gikk forbi meg, og spurte hva som skjedde.

Jeg svarte begge, at jeg ikke jobba her, (og derfor ikke kunne svare).

Men det lukte ikke røyk, eller noe, så jeg trodde ikke at det brant.

På døra inn til resepsjonen, så har det stått en lapp, med
telefonnummer, til den nye vaktmesteren.

Og jeg pleier å klippe meg, en gang i måneden.

Og jeg pleier også å kjøpe 'polettet til vaskeriet', eller lade opp
vaskekortet, (kalles det vel), en gang i måneden.

(Da jeg leide av Rimi, i Waldemar Thranes gate, fra 1996 til 2004.

Så var vaskeriet gratis, forresten).

Og noen ganger, så må jeg da ringe vaktmester, innenfor åpningstiden
til Narverud.

Siden at Narverud-kontoret, ikke alltid er betjent, innefor
åpningstiden, som er 9 til 15.

Og derfor har jeg skrevet opp nummeret til den nye vaktmesteren, i min
sjuende sans-bok.

For jeg har begynt å gå innendørs, (gjennom de tidligere hotell-gangene).

For når jeg går ut der postkassene er.

Så er det en tidligere nød-utgang, som er kronglete å åpne.

Så da må man liksom ta i litt, med døra, for ellers hefter den seg, osv.

Og da, så pleier det å stå en neger, å røyke, akkurat der døra står
ut, om kvelden.

Så å gå ut der, blir som noe rart, for negre er ikke så lett å se i
mørket, (gjennom glasset i døra), for å si det sånn.

Men vaktmesteren gikk ut der, når han viste meg eiendommen, i august.

Og postkassene henger der, så jeg er mest vant til å gå der.

Så jeg gikk ut der, i går.

(Når jeg var litt lei, av alarmen).

Og møtte to negre, som gikk litt etter hverandre.

Og som begge spurte hva som foregikk.

Jeg måtte si, at jeg ikke jobba her, (og ikke visste hva som foregikk).

Jeg ringte så den nye vaktmesteren, som ikke svarte.

Ringte så Narverud, (et nummer jeg hadde på mobilen), og trykte '2'
for vaktmester.

Jeg hørte alarmen, i bakgrunnen.

En trøtt person svarte uten å si navnet sitt.

Jeg spurte om de visste at alarmen hadde bråka, i et kvarter.

Men personen bare la på.

Det er også et herk, å gå inn, den veien, (den veien som vaktmesteren gikk).

For det er litt trangt, å kjøre rundt hjørnet, av bygget.

Og en politibil, var inne på parkeringsplassen, her om dagen, da jeg
kom hjem, fra å ha handla mat, i Oslo.

Så det er et eller annet rart, som foregår her, må jeg si.

Vaktmesteren kom så på døra mi, for en times tid siden.

Er det noe 'pakkis-greier', fordi at de ikke likte, at jeg ringte dem,
for å sjekke, om de visste om brann-alarmen, i natt?

Dette blir som at noen 'Jihad Jane'-folk, prøver å ødelegge jula, for
de norske, vil jeg nesten si.

Vaktmesteren kan ikke bare gå på døra til folk, og kveme, mener jeg.

Eller er han selskapssyk og deprimert.

Dette blir uansett som trakassering, for meg, så dette må jeg klage på.

Noen ganger, så lukter det også veldig vondt, på gangen.

Det kan være folk som ikke får ladet vaskekortet, og som går i samme
klær, 'hele tida'.

Jeg bodde, på Ungbo, i Skansen Terrasse, fra 1991 til 1996.

Og der hadde de poletter, som man måtte kjøpe, hos vaktmester.

Men der var det aldri sånn, at man måtte ringe, til vasktmesteren.

For han var alltid der, når han skulle, (sånn som jeg husker det).

Dette blir kanskje litt utstrukturert.

Men skal det være sånn, at vaktmesteren bare kan gå på døra ens, for
noe tullball, lurer jeg.

Da blir det som noe terror, å bo, et sted, vil jeg si.

Vaktmesteren virker forvirra, må jeg nesten si.

De må sende brev, hvis det er noe, og ikke gå på døra, hele tida.

(Som selger Greftegreff gjorde, i høst.

Og han kalte meg også 'soper', husker jeg.

De må være siviliserte, og sende brev, mener jeg.

Hvis ikke blir det som i nazi-Tyskland, mener jeg.

Det er uverdig for et land som Norge, mener jeg.

Så dette må jeg klage på, synes jeg.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-09-04 14:05 GMT+02:00
Subject: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, nav.baerum@nav.no


Hei,

dere får ta dette, med husverten, tror jeg.

Jeg har forsøkt å forklare Narverud, (da de var på døra mi), at jeg
ikke har sendt e-post til de, om annet, enn at kikkehullet i døra, har
blitt ødelagt, (utenfra), som følge av hærverk, for et par uker siden.

Jeg meldte adresseforandring, til banken min, (Nordea), i går.

Og nå begynner husverten allerede å mase om at jeg skal flytte.

Her er det noe rart, mener jeg.

Jeg har oppdatert Leieboerforeningen, om masse husvert-tull tidligere.

Men dere har ikke gjort noe.

Så jeg får sende kopi, til de engelske leieboerforeningene også.

For her er det noen som tuller.

Og ikke vet jeg hvem det er.

Men de tulla, da jeg bodde i England også.

Sånn at husverten min der, innkalte meg til time, med råd om adopsjon.

Enda jeg ikke hadde sendt til de, om noe sånt.

Og dette var, i 2012.

Så dette husvert-tullet, har foregått, i en årerekke.

Mulig at det er noen som ikke liker at jeg skal selge min eiendom i
Holmsbu, (siden at min grandonkel Idar Sandersen bor der), og driver
med vendetta/sharia.

Jeg synes at det 'lukter' litt sånn, (siden at jeg nettopp sendte en
e-post om den saken, til Drammen tingrett).

Men hva vet jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Jan Gunnar Greftegreff <jgg@narverud.no>
Date: Fri, Sep 4, 2015 at 12:33 PM
Subject: Re: Kompensasjon
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Erik Ribsskog
Du gjøres oppmerksom på at din husleie skal betales på vanlig måte.
Utestående fakturaer vil bli sendt Lindorff for inndrivelse.
Det du kaller trakassering er oppspinn i fra ende til annen.
Jeg oppfordret deg til å flytte fra leiligheten med snarlig virkning.
Du kan betrakte dette som anmodning om fraflyttelse
Vi skulle ønske at vi kunne hjelpe deg, men du trenger annen bistand
en den kompetanse vi besitter.
Dette har vi ikke tid til Ribsskog. Du bedriver trakassering og dette
finner vi oss ikke i.


Mvh
Jan Gunnar Greftegreff
_____________________________________________
Narverud Eiendom

Hovednr: +47 22555158
Mobil: +47 95730000
Mail: jgg@narverud.no
Home: www.narverud.no
Kontor: Drammensvn 507, 1363 Høvik
Post: PB 3040 Elisenberg, 0207 Oslo
_____________________________________________

LEGAL NOTICE: This message is confidential and may contain legally
privileged information. If you are not the intended recipient, you are
hereby notified that you have received this message in error and that
reading it, copying it, or in any way disclosing its content to any
other person, is strictly unauthorized. If you have received this
message in error, please inform the sender by reply e-mail and then
immediately delete this e-mail (including any attachments). E-mail is
susceptible to data corruption, interception, unauthorized amendment,
tampering and virus. We do not accept liability for any such actions
or the consequences thereof.

Den 4. sep. 2015 kl. 01.55 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei.

Jeg vil ha 3 måneders fritak fra husleie pga. all trakasseringen din.


Mvh Erik Ribsskog

Fler mobilbilder

IMG_20160509_115041

IMG_20160509_115044

Jeg sendte en e-post til Leieboerforeningen

Erik Ribsskog

Ny klage/Fwd: Påske-klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon

Erik Ribsskog Mon, May 9, 2016 at 12:10 PM

To: Lars Aasen
Cc: "post@arbeidstilsynet.no" , Post Narverud Eiendom AS , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , Kjersti Sortland , ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se, styret@skanbo.no

Hei,
nå var vaktmesteren på døra mi.
Og han hadde med seg, to karer, som skulle inn, og gjøre noe, med røykvarsleren.
Og uten noe forvarsel.
Der jeg bodde før, (da jeg leide av Hakon-gruppen på St. Hanshaugen), så skrev de brev, flere uker i forveien, den ene gangen, (på 8/9 år), som de skulle inn, i leiligheten min.
Det er noe som heter privatliv og.
Jeg er b-menneske og har ikke noe kontortid akkurat.
Men det gir husverten blanke i.
Den ene reparatøren og vaktmesteren, (det blir jo som i den TV-serien, for barn, fra 60/70-tallet, Pompel og Pilt), snakket i munnen på hverandre.
Og jeg klarer bare å snakke med en person, på en gang.
Og jeg klagde også på at røykvarsleren står rett over kjøkkenbenken, noe som er en uhensiktsmessig plassering, mener jeg.
Men det var umulig å gjøre noe med, sa han 'Gordon'.
Før han mobbet meg, for å være kvart dansk, virka det som.
For han sa: 'Det er s'gu umulig'.
Noe sånt.
Så dette må jeg klage på.
Denne vaktmesteren er også sånn, at han skuler på meg, når jeg går ut om kvelden, vil jeg si.
Jeg mener også å ha lest, (for mange måneder siden), at sikkerhet var inkludert i leia.
Er dette virkelig en vaktmester, (eller noe 'sikkerhet'), lurer jeg.
De har inkludert terror/snus-ing, i leia, vil jeg nesten si, (at det virker som).
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-03-24 0:45 GMT+01:00
Subject: Påske-klage/Fwd: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Kjersti Sortland <kjersti.sortland@budstikka.no>, ica.kontakt@ica.no, ica@ica.se, styret@skanbo.no


Hei,

jeg sendte klage, på julaften, siden at vaktmesteren, var
nærgående/plagsom/svett/klam, (og var på døra mi, og 'kvema', og ødela
jula).

Og nå ødela han påsken og, må jeg si.

Så han har visst som hobby, å ødelegge høytider, virker det som.

Jeg hadde vært i Oslo, og handla mye mat, (siden at butikkene er
stengt, i mange dager, i påsken).

Og da jeg gikk av bussen, (rundt midnatt), så var det to karer, som
svirra rundt der.

Og jeg bar på mye påskemat, så jeg lot de gå forbi meg.

Og da spørr en kar, som jeg aldri har sett før: 'Går det bra?'.

Men man skal da ikke hilse på folk man ikke har blitt introdusert på, mener jeg.

Så jeg ignorerte han.

(Jeg hørte også på walkman.

Og man skal vel ikke prate til folk, som hører på walkman, må man vel si).

Men så så jeg, på kameraten.

Og det var vaktmesteren, syntes jeg, at det ligna på.

Og vaktmesteren, som var litt brisen, (virka det som), sa at han var
vaktmesteren.

Jeg sa så: 'God påske', til vaktmesteren.

Men jeg hadde aldri prata til han, hvis han ikke hadde hatt, en så
truende svire-bror, (må man vel kalle han).

Så det at vaktmesteren skal plage folk, med svirebrødre, som ikke har
folkeskikk, og han hissa seg også opp, (syntes jeg at det virka som).

Det blir som noe feil, mener jeg.

Jeg bodde, hos Ungbo, i Skansen Terrasse, fra 1991 til 1996, (var det vel).

Og der, så var det en vaktmester, som solgte poletter, til vaskekjelleren, osv.

Men han var aldri på døra mi, (som denne vaktmesteren, her på Narverud).

Og det var aldri sånn, at når jeg tok nattbussen hjem fra byen.

Så stod vaktmesteren der, og skulle være kamerat, liksom.

Nei, jeg så aldri noe til vaktmesteren der, unntatt når jeg skulle
kjøpe poletter.

Sånn burde det vel være her og, at vaktmesteren ikke skal være
nærgående, (eller ha nærgående svirebrødre/kamerater), må man vel si.

Så dette sender jeg om, som en klage.

(Selv om jeg ikke kan se, å ha fått svar, på mine tidligere e-poster
til Leieboerforeningen.

Så det er vel ikke så greit, for dere, det er vel mye å gjøre, mellom
påske og jul og jul og påske, kan jeg tenke meg).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-17 6:56 GMT+01:00
Subject: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med
husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, Post Narverud
Eiendom AS <Post@narverud.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>,
Kjersti Sortland <kjersti.sortland@budstikka.no>, ica.kontakt@ica.no,
ica@ica.se


Hei,

jeg har vaska noen klær, i natt, (for jeg har litt sein døgnrytme).

Og når jeg skulle hente de, for cirka en halvtime siden.

Så lå det en kar, og sov ut rusen, (kunne det virke som), på vaskerommet.

Det må jeg nesten klage på.

Sender med et bilde, (som jeg tok, med min smart-mobil), som viser dette.

Erik Ribsskog

PS.

Vanligvis, så ville jeg nok ha ringt politiet, om dette.

(For da jeg jobba, som butikksjef, på Rimi Lambertseter osv., så
pleide jeg å ringe politiet, hvis det var noe med kriminalitet, osv.).

Men jeg synes det, at politiet, her i Bærum, er som i den 'Bad
leutenant'-filmen, (en film, som en Rimi-leder-kollega ved navn Leif
Jørgensen nevnte, en gang, på 90-tallet), så de har jeg ikke ringt, må
jeg innrømme.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-05 3:21 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>
Cc: Lars Aasen <lbf@lbf.no>, Post Narverud Eiendom AS
<Post@narverud.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>,
Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,

i går, (mandag), cirka klokken 18, så var det en asiater, i 30-åra, på
døra mi, her jeg leier, på tidligere Thon hotel Høvik.

Han sa han bodde her, og sa han ville at jeg skulle hjelpe han, med
noe TV-problemer.

Men jeg er ikke vaktmester her.

Jeg har en høyskolekandidat-grad i IT, og har jobbet som butikksjef.

Og jeg liker ikke å bli sjikanert, av kødd, på døra mi.

Det blir som utnyttelse, hvis noen prøver å utnytte meg, som gratis vaktmester.

Det blir heller ikke riktig, hvis jeg, som har så mye utdannelse og
arbeidserfaring, skal ta jobben, fra vaktmesterne, (må man vel si).

Så dette må jeg klage på, på grunn av plagsom og upassende sjikane, og
det som værre er, (må jeg nesten si).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-12-24 12:06 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: Post Narverud Eiendom AS <Post@narverud.no>, ica.kontakt@ica.no,
gateway@sunderland.ac.uk


Hei,

jeg må skrive klage på julaften.

For en time siden cirka, så var det en person, som banka, på døra mi.

Jeg lå og slappa av.

Så jeg ble forstyrra da.

Jeg spurte hvem det var.

Han sa det var vaktmesteren.

(Det er to vaktmestere her, så det var ikke så veldig informativt, kanskje).

Han sa han hadde funnet et vaskekort, og lurte på om det var mitt.

Men jeg har ikke mista noe vaskekort.

Jeg ser på dette, som at de prøver å ødelegge jula.

I går gikk brannalarmen, like etter midnatt.

Jeg har studert ved University of Sunderland, og bodd på the Forge,
(et boligkompleks for studenter), der.

Der gikk brannalarmen, så og si hver dag, de første par månedene,
(studieåret 2004/05).

Og etterhvert, så pratet vi utvekslingsstudentene sammen, og ble enige
om at det var greit å bare ignorere alarmen.

(Vi bodde i første etasje.

Som jeg også bor i her).

Så da brannalarmen gikk, like etter midnatt, natt til julaften.

Så fortsatte jeg å bytte sengetøy, som jeg holdt på med, (for jeg
skulle vaske tøy).

Men selv etter at jeg var ferdig, med å bytte sengetøy, så ringte
fortsatt alarmen.

Og jeg jobba, for Arvato, i England, i 2005 og 2006.

Og jula 2005, så dro alle mine kolleger, hjem til familiene sine, (og
jeg måtte da gjøre alt selv, på Microsoft sin skandinaviske
produktaktivering, i Liverpool).

Og jeg tenkte, at hva om noe lignende har skjedd her.

Så jeg gikk ut, på parkeingsplassen.

To negre gikk forbi meg, og spurte hva som skjedde.

Jeg svarte begge, at jeg ikke jobba her, (og derfor ikke kunne svare).

Men det lukte ikke røyk, eller noe, så jeg trodde ikke at det brant.

På døra inn til resepsjonen, så har det stått en lapp, med
telefonnummer, til den nye vaktmesteren.

Og jeg pleier å klippe meg, en gang i måneden.

Og jeg pleier også å kjøpe 'polettet til vaskeriet', eller lade opp
vaskekortet, (kalles det vel), en gang i måneden.

(Da jeg leide av Rimi, i Waldemar Thranes gate, fra 1996 til 2004.

Så var vaskeriet gratis, forresten).

Og noen ganger, så må jeg da ringe vaktmester, innenfor åpningstiden
til Narverud.

Siden at Narverud-kontoret, ikke alltid er betjent, innefor
åpningstiden, som er 9 til 15.

Og derfor har jeg skrevet opp nummeret til den nye vaktmesteren, i min
sjuende sans-bok.

For jeg har begynt å gå innendørs, (gjennom de tidligere hotell-gangene).

For når jeg går ut der postkassene er.

Så er det en tidligere nød-utgang, som er kronglete å åpne.

Så da må man liksom ta i litt, med døra, for ellers hefter den seg, osv.

Og da, så pleier det å stå en neger, å røyke, akkurat der døra står
ut, om kvelden.

Så å gå ut der, blir som noe rart, for negre er ikke så lett å se i
mørket, (gjennom glasset i døra), for å si det sånn.

Men vaktmesteren gikk ut der, når han viste meg eiendommen, i august.

Og postkassene henger der, så jeg er mest vant til å gå der.

Så jeg gikk ut der, i går.

(Når jeg var litt lei, av alarmen).

Og møtte to negre, som gikk litt etter hverandre.

Og som begge spurte hva som foregikk.

Jeg måtte si, at jeg ikke jobba her, (og ikke visste hva som foregikk).

Jeg ringte så den nye vaktmesteren, som ikke svarte.

Ringte så Narverud, (et nummer jeg hadde på mobilen), og trykte '2'
for vaktmester.

Jeg hørte alarmen, i bakgrunnen.

En trøtt person svarte uten å si navnet sitt.

Jeg spurte om de visste at alarmen hadde bråka, i et kvarter.

Men personen bare la på.

Det er også et herk, å gå inn, den veien, (den veien som vaktmesteren gikk).

For det er litt trangt, å kjøre rundt hjørnet, av bygget.

Og en politibil, var inne på parkeringsplassen, her om dagen, da jeg
kom hjem, fra å ha handla mat, i Oslo.

Så det er et eller annet rart, som foregår her, må jeg si.

Vaktmesteren kom så på døra mi, for en times tid siden.

Er det noe 'pakkis-greier', fordi at de ikke likte, at jeg ringte dem,
for å sjekke, om de visste om brann-alarmen, i natt?

Dette blir som at noen 'Jihad Jane'-folk, prøver å ødelegge jula, for
de norske, vil jeg nesten si.

Vaktmesteren kan ikke bare gå på døra til folk, og kveme, mener jeg.

Eller er han selskapssyk og deprimert.

Dette blir uansett som trakassering, for meg, så dette må jeg klage på.

Noen ganger, så lukter det også veldig vondt, på gangen.

Det kan være folk som ikke får ladet vaskekortet, og som går i samme
klær, 'hele tida'.

Jeg bodde, på Ungbo, i Skansen Terrasse, fra 1991 til 1996.

Og der hadde de poletter, som man måtte kjøpe, hos vaktmester.

Men der var det aldri sånn, at man måtte ringe, til vasktmesteren.

For han var alltid der, når han skulle, (sånn som jeg husker det).

Dette blir kanskje litt utstrukturert.

Men skal det være sånn, at vaktmesteren bare kan gå på døra ens, for
noe tullball, lurer jeg.

Da blir det som noe terror, å bo, et sted, vil jeg si.

Vaktmesteren virker forvirra, må jeg nesten si.

De må sende brev, hvis det er noe, og ikke gå på døra, hele tida.

(Som selger Greftegreff gjorde, i høst.

Og han kalte meg også 'soper', husker jeg.

De må være siviliserte, og sende brev, mener jeg.

Hvis ikke blir det som i nazi-Tyskland, mener jeg.

Det er uverdig for et land som Norge, mener jeg.

Så dette må jeg klage på, synes jeg.


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-09-04 14:05 GMT+02:00
Subject: Problemer med husvert/Fwd: Kompensasjon
To: Lars Aasen <lbf@lbf.no>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, nav.baerum@nav.no


Hei,

dere får ta dette, med husverten, tror jeg.

Jeg har forsøkt å forklare Narverud, (da de var på døra mi), at jeg
ikke har sendt e-post til de, om annet, enn at kikkehullet i døra, har
blitt ødelagt, (utenfra), som følge av hærverk, for et par uker siden.

Jeg meldte adresseforandring, til banken min, (Nordea), i går.

Og nå begynner husverten allerede å mase om at jeg skal flytte.

Her er det noe rart, mener jeg.

Jeg har oppdatert Leieboerforeningen, om masse husvert-tull tidligere.

Men dere har ikke gjort noe.

Så jeg får sende kopi, til de engelske leieboerforeningene også.

For her er det noen som tuller.

Og ikke vet jeg hvem det er.

Men de tulla, da jeg bodde i England også.

Sånn at husverten min der, innkalte meg til time, med råd om adopsjon.

Enda jeg ikke hadde sendt til de, om noe sånt.

Og dette var, i 2012.

Så dette husvert-tullet, har foregått, i en årerekke.

Mulig at det er noen som ikke liker at jeg skal selge min eiendom i
Holmsbu, (siden at min grandonkel Idar Sandersen bor der), og driver
med vendetta/sharia.

Jeg synes at det 'lukter' litt sånn, (siden at jeg nettopp sendte en
e-post om den saken, til Drammen tingrett).

Men hva vet jeg.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Jan Gunnar Greftegreff <jgg@narverud.no>
Date: Fri, Sep 4, 2015 at 12:33 PM
Subject: Re: Kompensasjon
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Erik Ribsskog
Du gjøres oppmerksom på at din husleie skal betales på vanlig måte.
Utestående fakturaer vil bli sendt Lindorff for inndrivelse.
Det du kaller trakassering er oppspinn i fra ende til annen.
Jeg oppfordret deg til å flytte fra leiligheten med snarlig virkning.
Du kan betrakte dette som anmodning om fraflyttelse
Vi skulle ønske at vi kunne hjelpe deg, men du trenger annen bistand
en den kompetanse vi besitter.
Dette har vi ikke tid til Ribsskog. Du bedriver trakassering og dette
finner vi oss ikke i.


Mvh
Jan Gunnar Greftegreff
_____________________________________________
Narverud Eiendom

Hovednr: +47 22555158
Mobil: +47 95730000
Mail: jgg@narverud.no
Home: www.narverud.no
Kontor: Drammensvn 507, 1363 Høvik
Post: PB 3040 Elisenberg, 0207 Oslo
_____________________________________________

LEGAL NOTICE: This message is confidential and may contain legally
privileged information. If you are not the intended recipient, you are
hereby notified that you have received this message in error and that
reading it, copying it, or in any way disclosing its content to any
other person, is strictly unauthorized. If you have received this
message in error, please inform the sender by reply e-mail and then
immediately delete this e-mail (including any attachments). E-mail is
susceptible to data corruption, interception, unauthorized amendment,
tampering and virus. We do not accept liability for any such actions
or the consequences thereof.

Den 4. sep. 2015 kl. 01.55 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei.

Jeg vil ha 3 måneders fritak fra husleie pga. all trakasseringen din.


Mvh Erik Ribsskog


vaskekjeller hm.jpg
507K

Jeg fortsatt ikke enig, i denne saken. Hvis det hadde vært naturlig, å si 'Potetgull', i Norge, så ville man nok, ha sagt 'Kartoffelgull' i Danmark, (og 'Potatisgull' i Sverige). Men i Danmark, så forstår folk ingenting, hvis man sier 'Kartoffelgull'. Dette viser, at ordet 'Potetgull', er et ord, som Maarud har fått inn i det norske språk, ved å bruke mye tid og penger, på markedsføring, (mener jeg). Dette blir som at folk i enkelte deler av USA, kaller all brus, for 'Coke'. Men Pepsi kan ikke kalle sin brus, for 'Coke', i sin markedsføring, for Coca-Cola eier rettighetene, til det merkenavnet, (på samme måte, som at Maarud, eier rettighetene, til merkenavnet 'Potetgull')

potetgull ikke enig

http://www.nettavisen.no/na24/propaganda/hyesterett-forkaster-anken-i-potetgull-saken/3423221966.html

PS.

Det at nordmenn, kaller all potetsnacks, for potetgull, det er cirka det samme, som at amerikanerne, kaller alle kopimaskiner, for 'Xerox machines', (mener jeg).

For Xerox er da, et merkenavn, som har gått inn i språket, (må man vel si).

Men dette betyr vel ikke, at konkurrentene, til Xerox, får/fikk lov til, å bruke merkenavnet Xerox.

Det kan vel ikke være sånn, at hvis et merkenavn, blir veldig suksessfullt, så får konkurrentene lov, til å bruke det?

Dette må vel i såfall, være et særnorsk fenomen, (mistenker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

xerox machine

http://www.thefreedictionary.com/Xerox+machine

Glenn Hesler, (fra Min Bok-bøkene), har visst blitt fotomodell, (kan det virke som). Ikke dårlig

glenn hesler fotomodell

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/05/fler-mobilbilder_9.html

Fler mobilbilder

Jeg fikk et brev fra Experian

img274 paint

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Akershus

Erik Ribsskog

Deres brev av 29. april/Fwd: Deres brev av 21. mars/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage

Erik Ribsskog Mon, May 9, 2016 at 7:53 AM

To: fmoapostmottak@fylkesmannen.no, postmottak@fmoa.no

Cc: "Cc: Cc: postmottak@sivilombudsmannen.no" , nav.baerum@nav.no, Postmottak HTIL , Politikk Høyre , Akademikerforbundet , "sande.vgs" , "hv-02.kontakt" , tilsynsutvalget@domstol.no, "larvik.tingrett" , "drammen.tingrett" , Postmottak@domstoladministrasjonen.no, ica@ica.se, "post@arbeidstilsynet.no" , LO Postkasse LO , post@tilsynet.no, tryg@tryg.dk, Ida Valen Rukke , "postmottak@svelvik.kommune.no" , Robin MacKenzie-Robinson , Jonas Haugsvold

Hei,
jeg viser til Deres brev av 29. april, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).
Da jeg fikk de fem timene, (som jeg har nevnt tidligere), med fri rettshjelp, mens jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i Liverpool.
Så trengte jeg ikke, å sende, masse 'krims-krams', når det gjaldt vedlegg til søknaden, (sånn som jeg husker det).
(Jeg sendte vel bare en e-post).
Så at jeg skal behøve å sende masse 'rare' vedlegg nå, det forstår jeg ikke.
Jeg har bedt om å få min pensjonsbeholdning, (cirka en million kroner vel), fra NAV, men det har de nektet meg, siden jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool.
Og jeg får nå bare, noen stakkarslige skillinger, i sosial-støtte/arbeidsledighetstrygd, hver måned.
Så jeg tror nok, at jeg er under grensen, (når det gjelder inntekt), for å få fri rettshjelp, (for å si det sånn).
Når det gjelder antall saker, så nevner dere bare en arvesak og en oppløsing av sameie-sak, i brevet deres.
Men antall saker, som jeg søker fri rettshjelp til, er nærmere 30-40 saker, (enn to saker), vil jeg si.
Jeg har sendt om brorparten av disse sakene, til Ida Valen Rukke.
Og hu er advokat, så kanskje hu er flinkere enn meg, til å forklare, om alle disse sakene, på en gang, liksom, (i en 'fri rettshjelp-sammenheng').
Det skulle man vel tro, ihvertfall, (tatt i betraktning av at hu jobber med sånt her til daglig).
Med hilsen
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-04-25 7:27 GMT+02:00
Subject: Deres brev av 21. mars/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage
To: fmoapostmottak@fylkesmannen.no, postmottak@fmoa.no
Cc: "Cc: postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, nav.baerum@nav.no, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, "larvik.tingrett" <larvik.tingrett@domstol.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, ica@ica.se, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>, post@tilsynet.no, tryg@tryg.dk, Ida Valen Rukke <rukke@advokat.no>, "postmottak@svelvik.kommune.no" <postmottak@svelvik.kommune.no>, Robin MacKenzie-Robinson <RoMa@tilsynet.no>, Jonas Haugsvold <JoHa@tilsynet.no>


Hei,
når det gjelder fri rettshjelp, (som dere skriver om, i nevnte brev).
Så er det ikke sånn, at jeg ikke har fått fri rettshjelp tidligere.
Jeg fikk fem timer fri rettshjelp av dere, for noen år siden, (mens jeg bodde, i Keith Court, (hvor jeg bodde, fra 2012 til 2014), i Liverpool).
Men advokaten, (ei Ida Valen Rukke, het hu vel), svek meg.
Hu slutta i firmaet, og eieren sa at han eide saken min.
Jeg klagde derfor til Tryg, som hu var forsikret hos, (etter å ha først kontaktet Tilsynsrådet for advokatvirksomhet, var det vel, hvor jeg fikk oppgitt, av vedkommende advokat, var forsikret hos Tryg).
Jeg forklarte for advokatdama, at dette gjaldt, veldig mange saker, (som jeg trengte advokat til), og ikke bare den omsorgssviktsaken mot Svelvik kommune, (jeg ville egentlig først ha den saken mot min far, men det ville dere ikke støtte).
Så hu advokat-dama klarer nok å forklare om 'ståa' for dere.
(Om alle sakene som jeg blir tulla med i, og som jeg derfor trenger advokathjelp i).
For Tryg trenerer og sender ikke noe erstatning.
Og sånn er det 'over hele linja', liksom.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-03-19 12:34 GMT+01:00
Subject: Oppdatering/Fwd: Klage
To: fmoapostmottak@fylkesmannen.no, postmottak@fmoa.no
Cc: "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, nav.baerum@nav.no, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, tilsynsutvalget@domstol.no, "larvik.tingrett" <larvik.tingrett@domstol.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, ica@ica.se, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, LO Postkasse LO <lo@lo.no>


Hei,

viser til Deres brev fra 29/2, som jeg vedlegger en skannet kopi av.

Som dere vel må ha klart å se, så er jo dette allerede sendt, til
Sivilombudsmannen.

Venter fortsatt på svar fra dem.

Etterlyser samtidig fri rettshjelp, i en rekke saker.

Jeg ble snytt for min morsarv, (av Larvik tingrett), i 2009.

Jeg har blitt nektet, (av Drammen tingrett), å oppløse et sameie, (som
jeg eier en del av), siden 2011.

Og jeg har også arbeidssaker osv., osv.

Så her må dere snart få ut fingeren, (som min stesøster Christell
pleide å si, på 80-tallet).

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-02-25 22:15 GMT+01:00
Subject: Klage
To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Cc: postmottak@fmoa.no, fmoapostmottak@fylkesmannen.no,
nav.baerum@nav.no, Postmottak HTIL <postmottak@helsetilsynet.no>,
Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet
<post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>,
"hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, tilsynsutvalget@domstol.no


Hei,

jeg har fått et brev, fra Apeplaneten, unnskyld Fylkesmannen i Oslo og Akershus.

Grunnen til at jeg jeg blander de, med Apeplaneten, er fordi at de har
sakbehandling, som aper, vil jeg si.

De bare blander saker, og behandler de ikke saklig, men behandler alle
saker, som har med en person å gjøre, samlet.

Det blir som noe som bare aper gjør, mener jeg.

Det er udemokratisk, mener jeg.

For byråkratiet skal behandle saker saklig, og på samme måte, uansett
hvem det er, som er den borgeren, som saken gjelder.

Og disse har også trenert, disse sakene, i over et halvt år.

Så jeg husker jo ikke detaljene lenger.

Så det blir jo helt idiotisk.

Så dette er noe med Apeplaneten, må jeg si, (at det virker som).

Så dette må jeg klage på, (etter at noen bortførte meg og tvangsinnla
meg mot min vilje, for et drøyt år siden, noe jeg har klaget på, til
Helsetilsynet, og jeg prøver å legge dette tabu-belagte bak meg, men
FMOA blander en klage fra denne tiden, med en klage fra etter at jeg
kom ut i friheten, på apekatters vis, må jeg si, så dette må jeg klage
på).

Erik Ribsskog


img273.jpg
179K

PS.

Her er vedlegget:

img273

Jeg fikk et brev fra Fylkesmannen i Oslo og Akershus

img273

Jeg sendte en e-post til Inkassoklagenemnda

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Re: 12214394

Erik Ribsskog Mon, May 9, 2016 at 7:25 AM

To: "post@inkassoklagenemnda.no"
Cc: database@no.experian.com, Bisnode Credit oppdatering , "Cc: Kirsti Dalheim" , post@finkn.no, "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen , Davidsson Rene Sigurdur , sianpost@sismo.no, Politikk Høyre , Akademikerforbundet , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post , "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold , juridisk , lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" , Drilon , Chili Mobil , Lindorff Kundesenter , tilsynsutvalget@domstol.no, kunde@pragroup.no

Hei,
jeg har sendt om all min gjeld, til dere, hos Inkassoklagenemnda.
Jeg har bedt dere se på, om gjelden fra rundt/før årtusenskiftet er foreldet, (som Entercard fortalte meg, at deres gjeld var).
Og så mottar jeg et 'rart' brev, (se vedlegg), om at DNB/Lindorff, (som har blitt informert, om at sakene er hos dere), har solgt gjelden min, til et ukjent selskap, (må man vel si).
Venter fortsatt på oppklaring i dette, (som jeg har sendt til dere om, for mange måneder siden).
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-04-12 7:14 GMT+02:00
Subject: Fwd: Re: 12214394
To: "post@inkassoklagenemnda.no" <post@inkassoklagenemnda.no>
Cc: database@no.experian.com, Bisnode Credit oppdatering <ksp.no@bisnode.com>, "Cc: Kirsti Dalheim" <kirsti.dalheim@conecto.no>, post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>, Davidsson Rene Sigurdur <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post <post@spesialenheten.no>, "post@arbeidstilsynet.no" <post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <ragnar.wold@conecto.no>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no, terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no, rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no, kevin.winterstad@conecto.no, post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Drilon <Drilon.Disha@experian.com>, Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, tilsynsutvalget@domstol.no


Hei,

jeg må klage på disse, (Lindorff).

For de prøver her, å gå mellom meg, og Inkassoklagenemda, (altså dere).

Og de prøver også, å gå mellom meg og Namsfogden.

Så dette blir, som noe fæl styggdom, (må jeg si).

Så dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>
Date: 2016-02-18 14:00 GMT+01:00
Subject: RE: Re: 12214394
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>


Hei,

Vi vet ikke om inkassoklagenemda kan hjelpe deg med disse sakene da
det foreligger dom i sakene. Dersom du tvister på sakene nå så er nok
Tingretten rette instans for å undersøke muligheten for gjenopptakelse
av saker.

I mellomtiden bes du om å bevare namsmannens tilsvarsbrev.



Obligations Trondheim

Tel: 73542220 Fax: 73542239

E-post: kundesenter@lindorff.com

Besøk vår selvbetjeningsportal for privatpersoner



LINDORFF

Postboks 7055, N-3007 Drammen

Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00

www.lindorff.no / www.lindorff.com

** This message including any attachments may contain confidential
and/or privileged information
intended only for the person or entity to which it is addressed. If
you are not the intended recipient
you should delete this message and notify the sender. Thank you.


------------------------------------
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 10.02.2016
Til: kundesenter@lindorff.com
Emne: Re: 12214394


Hei,
jeg har sendt alle sakene jeg har fått fra dere til Inkassoklagenemda.
Så dette gir ingen mening for meg, må jeg si.
Det blir jo som en vits, med denne Inkassoklagenemda, må jeg si.
Men skadefryd er visst opprinnelig et tysk ord, mener jeg å ha sett et sted.
Schadenfreude.
Erik Ribsskog
2016-02-09 15:16 GMT+01:00 Lindorff Kundesenter :
> Hei.
>
> Betalingsanmerkning er påløpt på grunn av utleggsbegjæring i våre saker
> 12214394, 12353537 og 12215045, opprinnelig kreditor i sakene er DNB Bank
> ASA.
>
>
> Obligations Trondheim
>
> Tel: 73542220 Fax: 73542239
>
> E-post: kundesenter@lindorff.com
>
> Besøk vår selvbetjeningsportal for privatpersoner
>
>
>
> LINDORFF
>
> Postboks 7055, N-3007 Drammen
>
> Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00
>
> www.lindorff.no / www.lindorff.com
>
> ** This message including any attachments may contain confidential and/or
> privileged information
> intended only for the person or entity to which it is addressed. If you are
> not the intended recipient
> you should delete this message and notify the sender. Thank you.
>
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: Thursday, January 28, 2016 3:41 AM
> To: Kundesenter-uidentifisert
> Subject: Deres brev av 19. januar/Fwd: Deres brev av 20. janu
> =?UTF-8?Q?ar=2FFwd=3A_Deres_brev_av_8=2E_januar=2FFwd=3A_V=C3=A5r_sak_278185_VS=3A_Ny_3D_klage/?=
> Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
> Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling
> ---------------------------
> Hei,
> viser til Deres brev av 19. januar, (se vedlegg).
> Jeg fikk et lignende brev, fra Bisnode også, den 20. januar, (se videresendt
> e-post).
> Og jeg har forklart, i den e-posten, (som er en del av denne e-posten),
> hvorfor
> dette, er noe tull og tøys, (må jeg si).
> Jeg kjenner ikke igjen dette kravet, (på beløpet), så hva dette er, det vet
> jeg
> ikke.
> Kan det være noe surr/rot, hos Lindorff, tro?
> Jeg har ihvertfall sendt alt jeg har fått, fra Lindorff, (de siste
> månedene), til
> Inkassoklagenemnda, (som jeg har forklart om, i e-posten til Bisnode).
> Så hva dette er om, det er helt uforståelig, for meg, (må jeg si).
> Her skøyer Lindorff, litt vel mye, må jeg si.
> De er jo fra Tyskland, så de bruker kanskje den gregorianske kalenderen
> fortsatt,
> (eller noe i den duren), og tror at det er første april, (eller noe sånt).
> Hvem vet.
> Så dette må jeg klage på.
> Erik Ribsskog
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog
> Date: 2016-01-28 2:13 GMT+01:00
> Subject: Deres brev av 20. januar/Fwd: Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak
> 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
> To: Bisnode Credit oppdatering
> Cc: Kirsti Dalheim , database@no.experian.com, post@finkn.no,
> "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen ,
> Davidsson Rene Sigurdur , sianpost@sismo.no,
> Politikk Høyre , Akademikerforbundet ,
> ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post
> ,
> "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar
> Wold , juridisk < juridisk@datatilsynet.no>, lars.kare@conecto.no,
> per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no,
> lisbeth.lindberg@conecto.no,
> terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no,
> rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no,
> kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" ,
> post@inkassoklagenemda.no,
> "sande.vgs" , Drilon < Drilon.Disha@experian.com>, Lindorff Kundesenter
> , Chili Mobil Hei, jeg har
> i dag også fått et nytt brev, fra dere, (se vedlegg).
> Dette kravet klør jeg meg i huet over, (må jeg si).
> Jeg har sendt alle krav fra Lindorff, (angående gjeld, fra rundt
> årtusenskiftet),
> til Inkassoklagenemda.
> For jeg har fått et lån, fra Entercard, fra den samme tida slettet, (av
> Intrum Justitia),
> ettersom at det er foreldet, (ifølge dem).
> Og jeg det siste jeg har fått, fra Lindorff, er at Chili-saken, (enda en
> identietstyveri-sak),
> har blitt slettet, (se vedlegg).
> Så Lindorff/Chili, kan nok bekrefte, at jeg har blitt utsatt, for
> identitetstyveri.
> Det var også sånn, at min onkel Martin og hans samboer Grete Ingebrigtsen.
> De lurte meg, (må jeg si), til å rydde en gård gratis for dem,
> (skogsarbeid), våren/sommeren
> 2005.
> (Etter at jeg hadde studert, ved University of Sunderland.
> Jeg har klagesak mot de).
> Så skulle liksom, min søster Pia, rydde opp, i mine smålån-saker, (tok hun
> initsjativet
> til selv, for hun hadde ryddet opp i noe greier, etter min mor, da hun døde,
> så
> jeg ble jo behandlet, som om jeg var død omtrent, må man vel si).
> Min onkel lurte meg til psykolog, og siden at Pia ikke gjorde det hun hadde
> påtatt
> seg, så skulle en sosinom i Sandefjord, (en kollega av psykologen), kontakte
> mine
> kreditorer.
> Så Lindorff skal ha fått brev fra sosionom i Sandefjord, om alle min smålån,
> (jeg
> hadde bil-lån, mastercard, kassakreditt og 2-3 kredittkort).
> Og det som jeg har fått, de siste månedene, har jeg sendt om, til
> Inkassoklagenemnda.
> Saksnummeret, på brevet 'dykkar', er muligens et telefonnummer?
> Dette tallet sier meg ingen ting, må jeg si.
> Jeg er ikke et offentlig kontor.
> Jeg har ikke masse kartotek-skuffer her, eller lignende.
> Det får være grenser.
> Hva skal dette tullet bety, må jeg si.
> Dette er noe surr, som dere må slette, må jeg si.
> Erik Ribsskog
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog
> Date: 2016-01-27 15:36 GMT+01:00
> Subject: Re: Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd:
> Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
> To: Bisnode Credit oppdatering
> Cc: Kirsti Dalheim , database@no.experian.com, post@finkn.no,
> "HRET (postmottak)" , Postmottak Sivilombudsmannen ,
> Davidsson Rene Sigurdur , sianpost@sismo.no,
> Politikk Høyre , Akademikerforbundet ,
> ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, post
> ,
> "post@arbeidstilsynet.no" , kundesenter@conecto.no, Ragnar
> Wold , juridisk < juridisk@datatilsynet.no>, lars.kare@conecto.no,
> per.olov.sjogren@conecto.no, bente.linnea.lie@conecto.no,
> lisbeth.lindberg@conecto.no,
> terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no,
> rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no,
> kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" ,
> post@inkassoklagenemda.no,
> "sande.vgs" , Drilon < Drilon.Disha@experian.com> Hei, her ignorerer
> man, at dette er, en identietstyveri-sak.
> Og denne saken har blitt sendt, til Namsfogden og Forliksrådet, som om den
> var,
> en 'vanlig' sak.
> Det er helt forkastelig, mener jeg.
> Jeg hadde en arbeidssak, mot Bertelsmann, da jeg bodde, i England.
> Og lærte i den forbindelse, at det ikke fantes noen unnskyldning, for
> ignoranse.
> Så dette Bærum og Oslo Vest er jo en syndens pøl, må jeg si, hvor lider så
> mye,
> av noe slags lavmoral og åndsvakhet, at de kan gjøre noe så 'innavla', som å
> ignorere,
> det folk skriver.
> Så dette gjør meg veldig forarget, og det er som å slåss mot Disimillis
> eller noen
> vindmøller, eller noe sånt, må jeg si.
> Så her må noen ta affære, mener jeg, og stenge disse organisasjonene,
> (Namsfogden
> i Bærum/politet og Conecto).
> Erik Ribsskog
> 2016-01-27 8:28 GMT+01:00 Bisnode Credit oppdatering :
>> Hei.
>>
>> Anmerkning er nå slettet inntil det eventuelt skulle foreligge en dom
>> i forliksrådet.
>>
>>
>>
>> *Vi har fått ny e-post adresse: ksp.no@bisnode.com*
>>
>> *MVH*
>>
>>
>> *Aleksander Ervik *Saksbehandler / Evaluation Consultant Innsyn
>> Egenopplysning
>>
>>
>> *Bisnode Norge AS *Telefon: +47 22 45 93 08
>>
>> E-Post: aleksander.ervik@bisnode.com
>> Besøksadresse: Langkaia 1, Oslo
>> Postadresse: Postboks 1419, Vika,0115 Oslo www.Bisnode.com
>> twitter.com/bisnode
>> linkedin.com/bisnode
>>
>> facebook.com/bisnode
>>
>>
>> ________________________________
>>
>>
>>
>> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
>> *Sendt:* 26. januar 2016 22:45
>> *Til:* Bisnode Credit oppdatering
>> *Kopi:* Kirsti Dalheim ;
>> database@no.experian.com; post@finkn.no; HRET (postmottak) <
>> post@hoyesterett.no>; Postmottak Sivilombudsmannen <
>> postmottak@sivilombudsmannen.no>; Davidsson Rene Sigurdur <
>> Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>; sianpost@sismo.no; Politikk Høyre
>> < politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet
>> ; ica@ica.se; ica.kontakt@ica.no;
>> Postmottak@domstoladministrasjonen.no;
>> post ; post@arbeidstilsynet.no;
>> kundesenter@conecto.no; Ragnar Wold ; juridisk
>> < juridisk@datatilsynet.no>; lars.kare@conecto.no;
>> per.olov.sjogren@conecto.no; bente.linnea.lie@conecto.no;
>> lisbeth.lindberg@conecto.no; terje.kvitrud@conecto.no;
>> lasse.hall@conecto.no; rolf-eek.johansen@conecto.no;
>> kenneth.bjornstad@conecto.no; kevin.winterstad@conecto.no; Hilde I.
>> Slevigen ; post@inkassoklagenemda.no;
>> sande.vgs ; Disha, Drilon
>>
>> *Emne:* Deres brev av 8. januar/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd:
>> Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
>>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg viser til Deres brev av 8. januar, (som jeg vedlegger en skannet
>> kopi av).
>>
>> Dette skriver at jeg må si fra, hvis kravet ikke er korrekt.
>>
>> Og dette er ikke en reell sak, (som jeg har blant annet informert
>> Experian om, etter at de har sendt meg, et lignende brev).
>>
>> Problemet her, er at Conecto, har en islandsk ansatt, som ikke forstår
>> norsk, (kan det virke som).
>>
>> Jeg har informert Conecto om, i fjor høst, at dette er et helt
>> uforståelig krav, for meg.
>>
>> Jeg har aldri hatt noe med dette firmaet, (E-kontakt), å gjøre,
>> hverken på den ene eller andre måten.
>>
>> (Jeg bodde i England, fra 2004/2005 til 2014.
>>
>> Så hvorfor skulle jeg, i den perioden, drive å sjekke opp damer bosatt
>> i Norge, på nettet, liksom.
>>
>> Nei, det gir ingen mening.
>>
>> Og jeg har også levd på britisk minstelønn, i England, så noe sånt,
>> ville blitt sløsing, vil jeg si.
>>
>> Og jeg har også forklart om, at jeg ikke har bestilt noe, fra dette
>> firmaet, (E-kontakt)).
>>
>> Men til ingen nytte.
>>
>> Conecto har i et anfall av språk-problemer, (eller 'åndsvakhet'),
>> sendt dette, til forliksrådet, (via fogden, som heller ikke, har vært
>> hjemme liksom, må man vel si).
>>
>> Så dette er en skandale, at folk i samfunnet, er så degenererte, at de
>> ignorerer, hva jeg skriver, med vanlige bokstaver, i en vanlig e-post.
>>
>> Siden at de tydeligvis lider, av en eller annen slags form for
>> selvhevdelse, eller noe i den duren da.
>>
>> Så dette må jeg klage på, at dere sender brev til meg, om denne saken,
>> som antaglig må ha oppstått, på grunn av at noen, har misbrukt min
>> identitet, (her i Norge), mens jeg har bodd, i England.
>>
>> Men istedet for å finne ut, hvem det er.
>>
>> Så velger Conecto og fogden, å tulle/hakke på meg, virker det som.
>>
>> I sin patetiskhet, (må man vel si).
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Jeg har forresten rapportert, om flere hundre lignende
>> identitetstyveri-saker mot meg, til Datatilsynet.
>>
>> Så de vet hva som foregår, (vil jeg si).
>>
>> Så det burde bare være, å kontakte de, for å få dette bekreftet.
>>
>> Men egentlig, så skulle disse organisasjonene, ha hørt på, hva jeg
>> skrev til de, i min korrespondanse, i høst, osv.
>>
>> Det er veldig uhøflig, av Conecto og Namsfogden, å bare ignorere, det
>> jeg skriver, vil jeg si.
>>
>> Så å møte i forliksrådet, om dette, blir som noe idiotisk, (vil jeg si).
>>
>> For da vil nok Conecto ønske å diskutere, at jeg skal betale de penger.
>>
>> Men jeg må da forklare, at jeg ikke har bestilt dette.
>>
>> Så da passer ikke saken, i forliksrådet, mener jeg.
>>
>> For Conecto og jeg, er ikke enige, om hva som har skjedd.
>>
>> For Conecto tror ikke på meg, tydeligvis.
>>
>> Så dette er uhøflig forakt, for en person, (som meg), som har blitt
>> utsatt for alvorlig kriminalitet, fra Conecto og Namsfogden, vil jeg si.
>>
>> Så dette er en skandale, må jeg si.
>>
>> Skjerpings!
>>
>> Men Experian har skrevet, at denne saken nå er slettet.
>>
>> Men så skrev Conecto til meg, etter det igjen.
>>
>> Så dette er nå også et fullkomment kaos, på toppen av åndsvaktheten og
>> dette uhølige fra Conecto og Namsfogden fra før av.
>>
>> Så legg ned disse organisasjonene, (Conecto og Namsfogden i Bærum),
>> mener jeg.
>>
>> De er tydeligvis styrt fra Afrika eller noe sånt, (hvis jeg skulle tippe).
>>
>> For dette er som Nigeria-brevene, vil jeg si.
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: *Erik Ribsskog*
>> Date: 2016-01-25 11:15 GMT+01:00
>> Subject: Re: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To
>> CreditExpert
>> To: Kirsti Dalheim
>> Cc: database@no.experian.com, post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <
>> post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <
>> postmottak@sivilombudsmannen.no>, Davidsson Rene Sigurdur <
>> Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>, sianpost@sismo.no, Politikk Høyre
>> < politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet
>> , ica@ica.se, ica.kontakt@ica.no,
>> Postmottak@domstoladministrasjonen.no,
>> post , "post@arbeidstilsynet.no" <
>> post@arbeidstilsynet.no>, kundesenter@conecto.no, Ragnar Wold <
>> ragnar.wold@conecto.no>, juridisk ,
>> lars.kare@conecto.no, per.olov.sjogren@conecto.no,
>> bente.linnea.lie@conecto.no, lisbeth.lindberg@conecto.no,
>> terje.kvitrud@conecto.no, lasse.hall@conecto.no,
>> rolf-eek.johansen@conecto.no, kenneth.bjornstad@conecto.no,
>> kevin.winterstad@conecto.no, "Hilde I. Slevigen" <
>> post@inkassoklagenemnda.no>, post@inkassoklagenemda.no, "sande.vgs" <
>> sande.vgs@vfk.no>, "Disha, Drilon"
>>
>> Hei,
>>
>> jeg tar dette med Experian, (Disha Drilon), som har opplyst meg om, at
>> denne saken nå er slettet.
>>
>> Jeg sendte dere bare en kopi-e-post, til deres informasjon, (som de
>> sier, i Danmark).
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>>
>>
>>
>> 2016-01-25 9:59 GMT+01:00 Kirsti Dalheim :
>>
>> Hei
>>
>>
>>
>> Viser til ovennevnte sak og vår e-post av 13.01.2016 fra vår
>> kundekonsulent, Rene Davidsson;
>>
>>
>>
>> Fra: Davidsson Rene Sigurdur
>>
>> Sendt: 13. januar 2016 08:48
>>
>> Til: 'eribsskog@gmail.com'
>>
>> Emne: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk
>> Ribsskog
>> (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)
>>
>>
>>
>> Hei
>>
>>
>>
>> Viser til deres e-post henvendelse.
>>
>>
>>
>> Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet
>> må sendes til dem.
>>
>> Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.
>>
>>
>>
>> Til din informasjon.
>>
>>
>>
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>>
>>
>> Rene Sigurdur Davidsson
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> *Fra:* Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com
>> ]
>> *Sendt:* 23. januar 2016 01:38
>> *Til:* database@no.experian.com
>> *Kopi:* post@finkn.no; HRET (postmottak) ;
>> Postmottak Sivilombudsmannen ; Rene
>> Sigurdur Davidsson ;
>> sianpost@sismo.no; Politikk Høyre ;
>> Akademikerforbundet < post@akademikerforbundet.no>; ica@ica.se;
>> ica.kontakt@ica.no; Postmottak@domstoladministrasjonen.no; post
>> ; post@arbeidstilsynet.no; #Kundesenter
>> ; ragnar.wold@conecto.no; juridisk
>> ; Lars Kåre Helsem ;
>> Per Olov Sjøgren < Per.Olov.Sjogren@conecto.no>; Bente Linnea Lie <
>> Bente.Linnea.Lie@conecto.no>; Lisbeth Lindberg <
>> Lisbeth.Lindberg@conecto.no>; Terje Kvitrud
>> ; Lasse Häll ;
>> rolf-eek.johansen@conecto.no; Kenneth Bjørnstad
>> ; Kevin Winterstad <
>> kevin.winterstad@conecto.no>; Hilde I. Slevigen <
>> post@inkassoklagenemnda.no>; post@inkassoklagenemda.no; sande.vgs <
>> sande.vgs@vfk.no>
>> *Emne:* Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
>>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg viser til Deres brev, fra 6. januar, (som jeg vedlegger en skannet
>> kopi av).
>>
>> Dette er ikke en 'ekte' sak.
>>
>> Dette, (E-kontakt), er et firma, som jeg aldri har hatt noe med å gjøre.
>>
>> Noen pøbler, må ha bestilt, en tjeneste fra de, i mitt navn, (her i
>> Norge, mens jeg har bodd, i England).
>>
>> Jeg har forklart om dette, til en islending, som jobber, i Conecto,
>> (per e-post).
>>
>> Men det er tydligvis noe språk-problemer, (eller noe lignende).
>>
>> For det jeg skriver, kommer ikke fram, virker det som.
>>
>> Det er stygt å si det, men det er liksom ingen hjemme, virker det som,
>> (hos han islendingen).
>>
>> Så dette er bare tull og tøys og det som verre er.
>>
>> Så dette må jeg klage på.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Her er mer om dette:
>>
>> Erik Ribsskog
>> Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
>> Erik Ribsskog Tue, Jan 12, 2016 at 7:47 AM
>> To: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no
>> Cc: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no, "Cc:
>> PF_DL_Fakturaadministrasjon" ,
>> Lindorff Kundesenter , juridisk <
>> juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post
>> , "sande.vgs" , post
>> , firmapost@nkom.no, "With, Kim"
>> , Post < post@brukerklagenemnda.no>,
>> post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <
>> postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no,
> "
>> post@sivilombudsmannen.no" ,
>> Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <
>> hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett"
>> Hei,
>>
>> dette skulle egentlig, til Inkasskoklagenemda.
>>
>> Men de hadde jeg vel ikke hørt om, før i november, (i fjor), var det vel.
>>
>> Så sender kopi til de nå.
>>
>> Jeg har aldri hørt om e-kontakt eller Conecto.
>>
>> Jeg har som forklart i den videresendte e-posten bodd i England, fra
>> 2005 til 2014, og i den tida, så var jeg ikke i Norge, i det hele tatt.
>>
>> Jeg har en Lørenskog-tremenning, som heter Øystein Andersen, som
>> allerede på 80-tallet, syntes at det var morsomt, å bestille pizza på
>> døra, i andres navn, (husker jeg).
>>
>> Så det er kanskje han som tuller.
>>
>> Hva vet jeg.
>>
>> Jeg sender nå om dette, til Inkassoklagenemda, uansett.
>>
>> Sender også kopi til Spesialenheten.
>>
>> Jeg har flere ti-talls klager, hos dem, som de ignorerer, må jeg si.
>>
>> Så jeg må si, at jeg mistenker 'urent trav', også i denne saken.
>>
>> For jeg har informert dette firmaet om, (se videresendt e-post), at
>> jeg aldri har bestilt noe fra de, (se videresendt e-post).
>>
>> Og det siste jeg ønsker, er noen klamme f*tter, på døra mi, for å si
>> det sånn.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Erik Ribsskog
>> Date: 2015-10-29 3:12 GMT+01:00
>> Subject: Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
>> To: rene.davidsson@conecto.no, conecto@conecto.no
>> Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon ,
>> Lindorff Kundesenter , juridisk <
>> juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post
>>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg viser til Deres brev fra 16/10, med et uforståelig krav.
>>
>> Jeg bodde i England, fra 2005 til 2014, og har ikke bestilt noe, fra
>> dette firmaet.
>>
>> (Og jeg har aldri hørt om dette firmaet, som dere representerer før,
>> engang).
>>
>> Jeg har blitt plaget av, at noen, har bestilt masse dritt, i mitt
>> navn, de siste årene.
>>
>> (En sveitsisk nettside hater meg, og oppfordrer folk til å plage meg,
>> og har skrevet opp min adresse, blant annet.
>>
>> Et nettsted som heter Enclosypedica Dramatica, eller noe sånt).
>>
>> Så vennligst slutt å send meg tull om ikke-reelle krav.
>>
>> Dette er firmaer, som har dårlige rutiner, og som ikke sjekker, at det
>> snakk om riktig person, som bestiller.
>>
>> Så at dere sender meg denne truslen er en skandale, mener jeg.
>>
>> Sparebank1 er også et dumt navn, vil jeg si.
>>
>> Sparebank0, ville kanskje være et bedre navn, på deres virksomhet, når
>> dere driver med sånt her tullball, må jeg si.
>>
>> Dette er galskap, må jeg si.
>>
>> God bedring!
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: Erik Ribsskog
>> Date: 2015-10-29 2:34 GMT+01:00
>> Subject: Re: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
>> To: PF_DL_Fakturaadministrasjon
>> Cc: juridisk , post@finkn.no, post <
>> post@finanstilsynet.no>
>>
>>
>> Hei,
>>
>> jeg har også fått et inkassovarsel fra dere, angående et krav, (fra
>> Samlerhuset), som jeg ikke forstår.
>>
>> Jeg blir oversvømet, av dritt, som folk bestiller i mitt navn, fra
>> firmaer, som ikke sjekker identiteten, til de som bestiller, (virker
>> det som).
>>
>> Jeg har varslet Datatilsynet om dette, i flere måneder nå.
>>
>> Jeg sender all 'dritt', som jeg får i posten, i retur, så 'dritt-firmaene'
>> skal ha fått 'dritten' sin tilbake og.
>>
>> Jeg vedlegger en kopi av Deres brev fra 22/10.
>>
>> Vennligst slutt å send meg krav, om dritt, som jeg ikke har bestilt.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> PS.
>>
>> Jeg ser også, at dette er snakk om ting, som er sendt, til min
>> tidligere adresse, i Slependveien.
>>
>> Der har jeg ikke bodd, siden i februar.
>>
>> Men dette er noen brakker, som Nav sendte meg til, da jeg flyttet
>> tilbake, til Norge, (fra England), i fjor.
>>
>> Og der bor det mest russere og 'mase-negre'.
>>
>> Så det er en del tvilsomme personer, og jeg har sak hos
>> Leieboerforeningen, mot husverten.
>>
>> Så om det er noen der, som tuller, hva vet jeg.
>>
>> Jeg har ihvertfall ikke bestilt noe, fra Samlerhuset.
>>
>>
>> 2015-10-05 9:20 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon <
>> Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:
>>
>> Hei
>>
>>
>>
>>
>>
>> Vi har videresendt din henvendelse til Chilie Mobil AS.
>>
>>
>>
>> Ha en fin dag.
>>
>>
>>
>> Med vennlig hilsen/ Best regards
>>
>>
>>
>> Jeanette K. G
>>
>> Saksbehandler/ Case handler
>>
>> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>>
>> Telefon: +47 31 27 93 20
>>
>> Fax: +47 61 14 93 12
>>
>>
>>
>>
>>
>> cid:image001.png@01CF2980.F7526A80
>> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway
>>
>> Visiting adrdress : Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>>
>>
>> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
>> www.lindorff.no
>> ** This message including any attachments may contain
>> confidential and/or privileged information intended only for
>> the person or entity to which it is addressed. If you are not
>> the intended recipient you should delete this message and
>> notify the sender. Thank you.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> _________________________________________________________________
>>
>> -----Original Message-----
>>
>> From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]
>>
>> Sent: Monday, September 28, 2015 4:04 PM
>>
>> To: Kundesenter-uidentifisert
>>
>> Subject: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili
>> Mobil AS
>>
>> Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel
>> behandling
>>
>> ---------------------------
>>
>> Hei,
>>
>> dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan
>> brukes lenger.
>>
>> Og så får jeg dette svaret.
>>
>> Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare
>> ignorerer mine anmeldelser.
>>
>> Det datasystemet deres er på grensen til å vÿre kriminelt,
>> mistenker jeg.
>>
>> Chilli mobil har jeg heller aldri hørt om.
>>
>> Dette lukter lang vei, vil jeg si.
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> 2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil :
>>
>> > Hei Erik,
>>
>> >
>>
>> > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre nødt til å
>> motta en bekreftelse
>>
>> på at forholdet er anmeldt før vi kan slette eventuelle krav.
>>
>> > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er
>> også oppgitt i bestillingen.
>>
>> >
>>
>> > Med vennlig hilsen Frida
>>
>> > Kundeservice Chilimobil
>>
>> > Tlf. 02445
>>
>> >
>>
>> > ________________________________________
>>
>> > Fra: Erik Ribsskog
>>
>> > Sendt: 25. september 2015 14:09
>>
>> > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon
>>
>> > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no
>>
>> > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili
>> Mobil
>>
>> > AS
>>
>> >
>>
>> > Hei,
>>
>> >
>>
>> > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.
>>
>> >
>>
>> > (Jeg bruker Telenor mobil.
>>
>> >
>>
>> > Og jeg er ikke noe 'skravlekjÿrring', så jeg trenger ikke noe
>> mer enn
>>
>> > Telenor kontant, må jeg si).
>>
>> >
>>
>> > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt
>> mitt navn.
>>
>> >
>>
>> > Og så får jeg innkassovarsel!
>>
>> >
>>
>> > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri hørt om før.
>>
>> >
>>
>> > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige
>>
>> > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).
>>
>> >
>>
>> > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til
>> Lindorff og
>>
>> > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.
>>
>> >
>>
>> > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og
>> slutt å
>>
>> > send meg innkassoer i forbindelser med dette.
>>
>> >
>>
>> > Erik Ribsskog
>>
>> >
>>
>> >
>>
>> > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon
>>
>> > :
>>
>> >> Hei
>>
>> >>
>>
>> >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili
>> Mobil AS. Om du
>>
>> har spørsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili
>> Mobil AS på tlf 02445
>>
>> eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >> Ha en fin dag.
>>
>> >>
>>
>> >> Med vennlig hilsen/ Best regards
>>
>> >>
>>
>> >> Jeanette K. G
>>
>> >> Saksbehandler/ Case handler
>>
>> >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice
>>
>> >> Telefon: +47 31 27 93 20
>>
>> >> Fax: +47 61 14 93 12
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :
>>
>> >> Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway
>>
>> >>
>>
>> >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
>>
>> >> www.lindorff.no
>>
>> >> ** This message including any attachments may contain
>> confidential
>>
>> >> and/or privileged information intended only for the person or
>> entity
>>
>> >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient
>> you
>>
>> >> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >> Hei,
>>
>> >> dette er trakassering som følge av ID-tyveri, (virker det som).
>>
>> >> (Jeg har ikke kontaktet disse).
>>
>> >> Vennligst rydd opp!
>>
>> >> Med hilsen
>>
>> >> Erik Ribsskog
>>
>> >> PS.
>>
>> >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at
>> det ikke virker
>>
>> helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).
>>
>> >> ---------- Forwarded message ----------
>>
>> >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com
>>
>> >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00
>>
>> >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS
>>
>> >> To: eribsskog@gmail.com
>>
>> >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.
>>
>> >> Kopien har påført korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved
>> elektronisk betaling
>>
>> og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller
>> som skrankegiro.
>>
>> >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne
>>
>> >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura.
>> Acrobat
>>
>> >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig
>> hilsen
>>
>> >> Kundeservice
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>> >>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Med vennlig hilsen
>>
>> Kristian Brekke
>>
>> Saksbehandler - Avd. Legal Collection
>> Direkte: +47 31 27 91 86
>>
>> lindorff e-postlogo.png
>> PO Box 7055, NO-3007 Drammen
>>
>> Sentralbord: +47 23 21 10 00
>> www.lindorff.no
>>
>>
>>
>> ** This message including any attachments may contain confidential
>> and/or privileged information intended only for the person or entity
>> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you
>> should delete this message and notify the sender. Thank you.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> 14 attachments
>> img123.jpg
>> 316K
>> img124.jpg
>> 230K
>> img125.jpg
>> 266K
>> img126.jpg
>> 275K
>> img127.jpg
>> 513K
>> img128.jpg
>> 336K
>> img129.jpg
>> 273K
>> img130.jpg
>> 158K
>> img131.jpg
>> 226K
>> img132.jpg
>> 160K
>> img133.jpg
>> 229K
>> img134.jpg
>> 164K
>> img135.jpg
>> 231K
>> img136.jpg
>> 289K
>>
>>
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: *Erik Ribsskog*
>> Date: Sun, Oct 5, 2014 at 3:13 PM
>> Subject: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
>> To: database@no.experian.com
>> Cc: post@finkn.no, "HRET (postmottak)" ,
>> Postmottak Sivilombudsmannen
>>
>> Hei,
>>
>> jeg fikk et brev, på døra mi, her på 'russerbrakka', på Slependen, i dag.
>>
>> (Det tar litt tid, siden at husvert ikke har satt navnet på postkassa.
>>
>> For det skal være en sånn spesiell etikett-maskin-merking, virker det
>> som).
>>
>> Og dere hos Experian, har jo visst om det, at jeg har bodd i England,
>> siden 2004.
>>
>> (Videresender kopi av e-post, fra 2007).
>>
>> Så det er jo bare pjatt, det dere skriver, i brevet.
>>
>> Her har nordmenna gossa seg.
>>
>> Og hatt masse hemmelige saker, bak min rygg.
>>
>> Mens jeg har bodd i England, siden 2004.
>>
>> Og dere har sendt all posten min, til min onkel i Kvelde, (som var med
>> på noe slags mordforsøk mot meg, i 2005, virka det som, og som ikke
>> sender meg noe, hverken av vitnemål eller attester, som også ligger,
>> på den gården, i Kvelde, tilhørende hans eks-samboer vel).
>>
>> Men det har vært om på TV, (Tweet 4 Tweet), med Thomas Seltzer og
>> Jenny Skavlan, at jeg bor i England, (i 2012).
>>
>> Og jeg har hatt en kjent blogg, (johncons-blogg), siden 2007.
>>
>> Så her har nordmennene vært som i ordaket, at når katten er borte, så
>> danser musene på bordet.
>>
>> Og som nordmennene var mot jødene, under og etter den tyske okkupasjonen.
>>
>> At det bare kødda med dem, og stjal eiendommen dems, osv.
>>
>> På en veldig lav og simpel måte.
>>
>> Så dette kvalmende/patetiske/ignorante opplegget, fra Norge, det vil
>> jeg klage på.
>>
>> Jeg får nå ikke annet, enn kontantkort-mobil/internett, på grunn av
>> dette 'innavla' greiene, (må man vel kalle det), som nordmenna har
>> drevet med, bak min rygg, siden 2004.
>>
>>
>> Erik Ribsskog
>>
>> ---------- Forwarded message ----------
>> From: *CreditExpert*
>> Date: Tue, May 15, 2007 at 8:04 PM
>> Subject: Welcome To CreditExpert
>> To: eribsskog@gmail.com
>>
>>
>>
>>
>>
>> Dear ERIK RIBSSKOG,
>>
>> Welcome to CreditExpert. Congratulations on taking an important step
>> in managing and protecting your financial information. You now have
>> access to your Experianî credit report and information and advice
>> that will allow you more control over your credit history.
>>
>> CreditExpert is provided by Experianî, the UK's leading credit
>> reference agency, and we are sure that you will enjoy the exclusive
>> benefits that membership of CreditExpert provides:
>>
>> Some of the benefits you'll receive include:
>>
>> - Unlimited access to your online Experianî credit report after your
>> FREE 30-day trial
>> - Weekly alerts by e-mail or SMS text message to notify you of
>> significant changes to your credit report
>> - Quarterly online newsletters
>> - Ask the Expert for credit queries
>> - Financial tools and calculators
>> - Credit query forms
>> - Freephone customer service supported by credit report specialists
>> - A fraud resolution service should someone steal your identity
>>
>>
>> To enable you to start using your membership, a PIN will be mailed to
>> you at your current address in the next few days. Once you receive
>> this, return to https://www.creditexpert.co.uk/MCCLogin.aspx and login
>> using the PIN and your Username and Password.
>>
>> To ensure uninterrupted service, your Monthly membership fee of ã5.99
>> will be collected automatically after your 30-day free trial, and
>> every 30 days thereafter.
>>
>> Please print this e-mail for your records. If you have any questions,
>> please e-mail our Customer Service team on
>> CustomerService@CreditExpert.co.uk quoting your report reference number:
>> 41500917.
>>
>> Many thanks,
>>
>> CreditExpert
>>
>> *Please do not reply to this e-mail.* This e-mail address is not
>> monitored. If you would like to contact us, please send your e-mail to
>> CustomerService@CreditExpert.co.uk
>>
>> 6621-100002-100002
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>
>
>
>

2 attachments

img271.jpg
257K

img272.jpg
239K

PS.

Her er vedleggene:

img271

img272

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive