Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 9. januar 2017

Mer fra Facebook

mer fra facebook bruserud

PS.

Her er mer om dette:

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    02:20
    Erik Ribsskog


    Hei,
    jeg driver med slektsforskning, og har chattet litt, på Facebook, med din svigerinne Hilde Bruserud.
    Jeg har også kontaktet din søster Live, (for noen år tilbake).
    Og jeg kjente din 'adoptiv-fetter' Øystein Andersen, og din kusine Anita Syvertsen på 80/90-tallet.
    Jeg var på gården deres, sommeren 1980 cirka, sammen med min farmor Ågot, og plukka noen kurver jordbær, (som Ågot skulle bruke til et eller annet vel).
    Men jeg var bare i åkeren deres, og ikke i huset deres.
    Dette var før du ble født, (hvis jeg har forstått det riktig).
    Jeg så din bror Thor Jørgen fly rundt, med Anita i hælene, på et Rollag/Mogan-slektstreff, hos din tante Reidun og Kai på Berger/Sand, våren 1989.
    Men de er jo søskenbarn, så de pleide nok, å leke sånn, (da de var unger), tenkte jeg.
    Jeg har en lillesøster, (som Ågot pleide å ta med, opp til Numedal, om somrene), som heter Pia.
    Men Pia har jeg ikke noe kontakt med.
    Jeg flytta til Oslo, for å studere, i 1989.
    Og Pia flytta etter meg, et par år seinere.
    Og hu har bare hatt seg med negre og lagd stry for meg, inne i Oslo, må jeg si.
    Men men.
    Jeg ser på nettet, at du er danse-lærerinne.
    Jeg kjenner tilfeldigvis to finske danselærerinner.
    Hu første heter Sari Arkoivi, og jeg traff henne, på ferie, (til tidligere språkreise-vertsfamilie), i Brighton, sommeren 1989.
    Og da jeg jobba, i Liverpool, (på Arvato sin skandinaviske Microsoft-aktivering), så jobba også ei Anna Riski der, som studert dans, i England, og som nå er danselærerinne i Finland.
    Jeg gikk de to første årene, på videregående, i Sande.
    Og så gikk jeg det tredje året, på Gjerde videregående, i Drammen.
    (Etter å ha fått søknadskjema, av ei Kristin Sola, fra Sande, som gikk i klasse min).
    Dette var en slags samarbeidsavtale, som kun de ti, med best karakterer, fikk komme inn på.
    Sande videregående vil ikke sende meg dokumentasjon om denne samarbeidsavtalen nå.
    Kan du ordne dette, som jobber, i/hos kommunen vel, osv.?
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg husker ikke dine foreldre så bra.
    Men jeg husker din tante Reidun, ganske bra.
    For jeg var ofte på besøk hos dem, i Lørenskog, (for jeg jobba, på Matland/OBS Triaden der, i et friår, fra NHI, osv.).
    Og så husker jeg såvidt din bror, (hvis jeg ikke surrer), fra det nevnte slektstreffet.
    Og jeg husker også, din mormor Ingeborg.
    For hu var ofte, på besøk, hos min farmor Ågot, på Sand.
    Og jeg bodde alene, fra jeg var ni år, (min far flytta ned til ei Haldis på Bergeråsen), og da var Ågot, nesten som en mor for meg, (på 80-tallet).
    Og jeg så at du har studert, i Australia.
    Min fars stedatter Christell Humblen, (fra Bergeråsen), har jobba, på strippebar der, (med å servere vel), på begynnelsen av 90-tallet, (hvis jeg ikke tar helt feil).
    Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter