Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 27. januar 2017

Mer fra Norge

I går, (torsdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg hørte, en lyd, i en av nabodørene, (her på tidligere Thon hotel Høvik), da jeg gikk ut døra.

Men ingen gikk inn eller ut.

(Såvidt jeg kunne se, ihvertfall).

Men jeg våkna litt, av dette.

Og tenkte, (da jeg gikk ut), at ingen har fiksa den knuste glassruta, i inngangsdøra.

Og jeg tenkte også, at det var rart, at det ikke var utelys, utafor 'min' utgangsdør.

(For det er det, utafor de andre utgangsdørene her.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen.

Erik Ribsskog

PS.

Da jeg kom bort, (på Ramstadsletta), til ved Esso der.

Så så jeg, noe rart.

En engelskmann, som sa: 'Here we go', (eller noe sånt), dro opp kjolen, til sin unge datter, (som var, bare et barn, må man vel si), og begynte å svinge henne, (mens hu var naken, på underkroppen, kunne det virke som), mot Ramstadsletta.

(Noe sånt).

Uten at jeg forstår, hva dette skulle være godt for, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Jeg gikk så til Haslum.

Og så tok jeg t-banen, til Nasjonalteateret.

Der posta jeg, noen brev, (i retur), som noen har bestilt, (fra IKEA og KRF), i mitt navn.

Så tok jeg t-banen, til Ullevål stadion.

(For jeg er litt lei, av de butikkene, som jeg pleier å handle i.

Etter å ha blitt matforgifta, en rekke ganger, osv.).

Og så handla jeg, i Kiwi-butikken der.

(Kiwi 370 Sognsveien.

Står det, på kvitteringa).

Og den butikken, var ganske grei, (må man vel si).

Jeg så en pakistansk/asiatisk Kiwi-leder, som gikk, gjennom butikken.

Så dette var muligens, en assisterende butikksjef, eller noe sånt.

Og denne butikken, var ikke utsolgt, for noe av det, som stod, på handlelappen min.

Og det eneste jeg husker, som ikke var bra, i denne butikken.

Det var, at julevarene, var til halv pris.

Men disse varene, var ikke priset.

Det bare hang, en plakat, (om at det var halv pris), på en handlevogn, (som var fylt, med julevarer).

Og disse varene, hadde nok solgt raskere, hvis de hadde vært priset, (for eksempel med en prismaskin), vil jeg si.

(Og det hadde også, vært bedre service, ovenfor kundene, (må man vel si).

Siden at det nok, er mange, som gjerne vil vite, hvor mye penger, de må ut med, for en vare.

Hvis de har et budsjett, (å forholde seg til), osv.

Og det er vel også noen lover, (og regler), som sier, at prisen skal stå, på/ved en vare.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så dette var, litt dårlig da, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

I kassa, så var det, ei hvit dame, (i 30-åra kanskje), som stod i kassa, (istedet for å sitte).

Og denne dama, hadde også, ei vorte, (i trynet), la jeg merke til.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg skulle ut, av butikken.

Så skjedde det, en episode.

Hu 'vorte-dama', gikk ut, (av butikken), rett før meg.

Og så begynte hu, og kjøre, en pall, med vedsekker, inn i butikken.

(Selv om det var cirka førti minutter igjen, til stengetid.

Ser jeg, på kvitteringa).

Sånn at jeg, måtte stå, og vente.

Og det syntes jeg, at var, litt dårlig.

For da oppførte hu 'vorte-dama' seg, som om jeg, ikke var der, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så det var rimelig uhøflig da, (fra hu vorte-dama), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg tok så t-banen, til Storo.

(For jeg har sett, på nettet, at de har en Extra-butikk der).

Og der, så hadde de ikke, billig te, (fra Coop), som Extra-butikker, pleier å ha.

(Jeg kunne ikke se label-en, (for denne varen), engang).

Og de hadde, en koreansk eller vietnamesisk butikkleder, som stressa meg, da jeg gikk ut, av butikken.

(For han asiaten, gikk rett bak meg, med en eller to handlekurver, som han plasserte, i en stabel, (ved inngangen).

Da jeg gikk ut, av butikken.

Og da han gjorde dette, så gikk han, helt inntil meg nesten, (må jeg si).

Så det var som, at han prøvde, å skremme meg, (eller noe i den duren), må jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Ikke noen 'rare' søyler, foran det billige oppvaskmiddelet, (som på Kiwi St. Olavs plass), på Kiwi Sognsveien:

IMG_20170126_221833

PS 7.

Når jeg sier, at det ikke var, noe særlig, å klage på, i denne Kiwi-butikken, (Kiwi Sognsveien).

Så var det, når det gjaldt utsolgt-situasjoner, osv.

Men man kan jo selvfølgelig pirke, og si, at denne hylla, (på bildet ovenfor), ikke er perfekt.

(For varene er ikke trukket fram, for eksempel).

Men det blir, å pirke, (må man vel kanskje si).

Man kan ikke forvente, (som kunde), at en butikkhylle, skal være perfekt, til enhver tid, (vil jeg si).

Og så høyt, har jeg ikke lagt lista, for de andre butikkene heller, (må jeg si).

Så jeg tar for det meste med 'kunde-klager' liksom, (og ikke 'butikksjef-klager'), når jeg skriver, om mine handleturer, (på denne bloggen), da.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Denne butikken, tar også varene, ut av eskene.

(Kan man se, på bildet ovenfor).

Før de setter varene, inn i hylla.

Og det tyder på, at de som jobber, (i denne butikken), er ufaglærte, liksom.

Noen som har fått ordentlig opplæring, i butikkfaget, ville nok ha brukt, en pappkniv, og så skåret til esken, sånn at varene ble eksponert, på den måten.

Og da er det også lettere, å trekke fram.

For hvis man for eksempel, skal trekke fram, det billige oppvaskmiddelet ovenfor, (fra First Price/Kiwi).

Så må man flytte, masse enkeltvarer.

(Og noen av disse varene, ville da kanskje velte, osv.

Kan man vel mistenke).

Men hvis de bakerste varene, hadde stått, i en eske.

Så hadde det nok, tatt kortere tid, å rydde hylla, (vil jeg si).

(Og det hadde nok også, blitt mindre tull/kaos, under denne prosessen.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Og grunnen til, at man trekker fram varene.

Det er flere, (sånn som jeg husker det).

Det blir mer 'varetrykk', (som det kalles).

Og da selger man mer varer, (har jeg lært, i OBS og Rimi).

Men den 'formelle' grunnen, er nok, at det da blir enklere, for kundene, å få tak i varene.

(Noe sånt).

For hvis Olga på 90 år, (som var noe, som de pleide å si, på Rimi Kalbakken, sånn som jeg husker det), kommer for å handle.

Så må hu liksom, (til slutt), nesten krabbe inn, i hylla, for å få tak i, det billige oppvaskmiddelet.

Og det klarer kanskje ikke, ei på 90 år.

Så da må hu, kanskje heller, kjøpe Sunlight oppvaskmiddel, (som koster cirka fire ganger så mye), da.

(Noe sånt).

Og det er vel også, dårlig kundeservice, ovenfor kundene generelt, (må man vel si).

(For man går vel ikke, i butikken, for å tøye ut, liksom.

Man går vel i hovedsak, til butikken, for å handle mat/daglig-varer, (vil jeg si).

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Hvis man ser mer, på bildet ovenfor.

Så kan man se, at noen varer, er trukket fram.

(Som Ajax oppvaskmiddel.

Og First Price maskinoppvask-middel, (som står, helt til venstre, (på bildet), på den nederste hylla).

Men First Price oppvaskmiddel og Sunlight oppvaskmiddel er ikke trukket fram.

Og det er nok fordi, at den som trakk fram, rett og slett ikke klarte, (eller turte), å trekke fram den varen.

(Noe sånt).

Siden at det er, så mange varer, (som står tett samlet), å flytte på.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Hvis ikke, så er det sånn, at Ajax oppvaskmiddel og First Price maskinoppvaskmiddel er 'hyllevarmere', (hos Kiwi).

Og at hylla, ble rydda, for mange dager siden, liksom.

Og at butikken ikke har solgt, en eneste vare, av hverken Ajax oppvaskmiddel eller First Price maskinoppvaskmiddel, siden ryddinga.

Mens de samtidig har solgt, cirka 10-12 av First Price oppvaskmiddel.

Noe som vel kanskje ikke, er så sannsynlig.

(Selv om jeg ikke har jobba, i Kiwi.

Så jeg er ikke vant til, å ta bestillinger, (og legge merke til, hvor mye, de forskjellige varene selger), hos den kjeden, (for å si det sånn).

Og det er mulig, at sånt går på butikkdata, (hos Kiwi), nå for tida.

For det starta Rimi med, rundt årtusenskiftet).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Den som har trukket fram varer.

Har heller ikke forstått, at Yes-varen, skal ha to 'face'-inger.

(Det kan man se, på 'label'-ene sin plassering, vil jeg si).

Så hylla, får da mindre varetrykk.

(Enn det er meninga, at den skal ha.

Etter at varene er trukket fram.

Vil jeg si).

Så den som har rydda, denne hylla, har omtrent ikke hatt noe opplæring, i butikkfag, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Og det er visst heller ingen, som tørr, å forklare, for denne personen, (kan det virke som), hvordan dette skal gjøres, (på en butikkfagmessig ok måte).

Så her er det, noe 'merksnodig', (vil jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Det er også mulig, at de ikke har trukket fram.

Men at man har fylt opp varer, (fra eskene, for eksempel).

Og at en kunde, har tatt, en av de bakerste varene, (når det gjelder First Price maskinoppvask-middel).

Selv om det kanskje ikke, er så sannsynlig.

Og man skulle vel tro, at den varen, (First Price maskinoppvask-middel), hadde fler, enn fire varer, i esken.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Olga på 90 år, ville nok ikke ha forstått, at den Ajax-varen, (på bildet ovenfor), var et slags oppvaskmiddel.

For da hu var yngre, så var Ajax, noe de brukte, når de skulle vaske gulvet.

Og Sunlight-oppvaskmiddelet er visst ikke heller, trukket fram, (kan det virke som).

Så Olga, (på 90 år), ville nok muligens, ha gått hjem, uten å kjøpe oppvaskmiddel, (denne dagen), kan man vel kanskje tippe på.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Og Olga på 90 år, ville nok ikke ha turt, å spørre, han pakistanske butikklederen, om hjelp.

For da Olga var yngre, så fantes det ikke mørkhudede folk, i Norge.

Så Olga er muligens redd, for fargede, da.

(For å si det sånn).

Og hu vorte-dama, i kassa, virka veldig uhøflig, (må jeg si).

(Ihvertfall når hu holdt på, med den pallen sin.

Og sperra veien for meg, for å si det sånn).

Så Olga på 90 år, ville nok ikke turt, å bedt, hu vorte-dama, om hjelp, heller.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Det er mulig, at denne butikken, også har Zalo-oppvaskmiddel, (for eksempel).

(For det er vel, et av de meste kjente oppvaskmidlene, i Norge).

Men da kan man lure på, om denne butikken, har varene sine, i vertikale bolker/blokker.

For det selger visst best.

(Lærte jeg, som assisterende butikksjef, i Rimi, på 90-tallet).

Så her ligger muligens Kiwi, mange år, etter Rimi.

Så man kan lure på, hva grunnen var, til at det gikk så dårlig, med Rimi.

(Når de egentlig lå, så langt foran, på mange området.

Må man vel si).

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter