Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. februar 2017

Brød i dag igjen, frue?

Jeg tenkte mer, på det vaktmesteren, (her på tidligere Thon hotel Høvik), sa, da jeg skulle fylle opp vaskekjeller-kortet mitt, på fredag.

Da sa han, at: 'Du som ikke har arbeid, må vel klare, å være i resepsjonen, ti minutter før stengetid'.

(Noe sånt).

Og da tenkte jeg, hva om jeg hadde brukt, den samme tonen, da jeg jobba, som butikkmedarbeider/leder, på Rimi 3164 Lambertseter.

Hva om jeg hadde sagt, i kassa, at: 'Skal du har brød i dag igjen da frue, du som er hjemmeværende, må da klare å bake brød selv'.

Da hadde jeg nok fått sparken, (vil jeg tippe på), hvis jeg hadde sagt noe sånt.

Og hvis jeg hadde stengt fem minutter for tidlig, (som vaktmesteren gjorde, på fredag), så hadde jeg nok fått sparken da og.

(For å si det sånn).

For dette med stengetid, er vel snakk om, en kutyme, på handelsrettens område, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå kom jeg på, hva vi lærte, på handel og kontor.

(På Sande videregående.

Hvor jeg gikk, fra høsten 1986 til våren 1988).

Og det var, at en kutyme, er en sædvane, på handelsrettens område.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

uskikkelige

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sædvane

PS 3.

I PS-et ovenfor, så kan man se, at en sedvane, er en skikk, som har vunnet hevd.

Så hvis de ikke klarer å stenge, på sedvanlig vis.

Så er de uskikkelige, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men  men.

PS 4.

Og det er også fler sedvaner, som de bryter mot, (her på tidligere Thon hotel Høvik).

For de har for eksempel lunsj-pause, fra 'da til da'.

Men på plakaten sin, (utafor resepsjonen), så står det kun, at de har åpent, fra 9 til 15.

Det står ikke, at de har pause, fra da til da.

Men det er vel sedvane, når det gjelder, sånne skilt.

At man skriver opp, på skiltet/plakaten, (for åpningstiden), hvis det er sånn, at man har, en slags 'siesta', (eller lunsj-pause).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og når jeg ringer, (som er sedvanen), for å få vaktmesteren, til å dukke opp, i/ved resepsjonen.

Så sier han ikke: 'Beklager', når jeg nevner, at det står på plakaten, at de har åpent, til klokken 15.

Neida, han sier bare, at han har tatt helga, klokka 14.55.

Og så begynner han, å hetse meg, (må jeg si), fordi at jeg er arbeidsledig.

Men man kan kanskje ikke, forlange så mye, av en vaktmester.

(Det er mulig).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mer om kutyme:

mer om kutyme definisjon

https://snl.no/kutyme

PS 7.

Her er mer om dette:

mer om handelssedvaner

https://snl.no/handelssedvane

PS 8.

Nå står det, i PS-et ovenfor.

At handelssedvaner kan være sånn, at de bare gjelder, for en enkelt landsdel.

Nå blir jo Bærum kommune, også kalt, for: 'Bærumsbygda', (hvis jeg ikke tar helt feil).

Så da er man jo, på landet, (for å si det sånn).

Så det er mulig, at dem da, har slappere regler liksom, (enn i Oslo).

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter