Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 28. februar 2017

Danskene mest i slekt med apene?

Nå tenkte jeg litt, på da jeg avtjente førstegangstjensten, (i geværkompaniet, på Terningmoen).

Og da, så skulle vårt kompani, være med på, å arrangere junior-NM på ski, (husker jeg), på/ved Rena, (på nyåret, i 1993, var det vel).

Og da, så var det sånn, at jeg hadde blitt tatt ut, (av troppsbefalet, var det vel), til å være med, på den stasjonen, som ga tøy-posene tilbake, til deltagerne.

Dette var noen slags plastposer, (med tøy i), som ble hengt opp, på noen knagger, (som egentlig var spikere, på noen planker).

Plankene og spikrene, var ferdig satt opp.

(Sånn som jeg husker det).

Men en Rena IL-leder, (eller noe i den duren), sa at vi skulle merke disse spikerne, med tall.

(Mens vi ventet på at deltagerne, skulle dukke opp).

Og da vi var ferdig, med den første planke-raden.

Så hadde vi kommet, til 74, (eller noe i den duren).

Rena IL-lederen foreslo da, at vi skulle merke, den motstående plankerekken og, helt til enden.

(Den plankerekken, var cirka like lang, som den første plankerekken).

Men da forklarte jeg, at det ville være smartere, å kun merke, til hundre.

For hundre, er delelig, med ti.

Og da bruker man titalls-systemet.

Som er det enkleste tallsystemet, for mennesker, å bruke, (var det vel, at jeg lærte, på datalinja/NHI).

For mennesker, er født, med ti fingre, (og ti tær), så for oss mennesker, så blir det enklest, å bruke titalls-systemet, da.

(For å si det sånn).

Og hvis vi skulle brukt hele den andre planke-lengden.

Så ville vi endt opp med, å bruke 137-talls-systemet, (eller noe sånt).

Og det ville da vært idiotisk, (vil jeg si).

For da hadde vi liksom, blitt marsboere, med 137 fingre/tentakler.

(De ville kanskje ha syntes, at det systemet, var best).

Noe sånt.

Så de som ønsket, å liksom, være marsboere.

De må ha hatt, en hemmelig agenda, (mistenker jeg).

Det er mulig, at de var homser, og at de ble sure, (av mitt forslag), fordi at de, gikk glipp av, noe slags 'homse-nytelse', som bestod av, å glane mye, på sine medsoldater, mens de lot som, at de så, etter 'kaos-numrene', (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Men det var så mange deltagere, at hvis vi hadde brukt 'kaos-nummerering', så ville det nok blitt, et fælt kaos, på vår stasjon/målområdet, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Det var også sånn, at drakt-numrene, brukte ti-talls-systemet.

Så derfor, ville det vært meningsløst, å bruke et annet system, (enn ti-tall-systemet), på tøy-pose-knaggene, (for tøyposene hadde, de samme numrene, som drakt-nummerne/start-nummerne), da.

(Må man vel si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Men hvis man da, tenker mer, på dette.

Så bruker danskene noe, som heter snes.

De har tress og fiers, (osv).

Og det betyr tre snes og fire snes.

Og et snes, er tjue.

Så danskene er vant til, å liksom også, telle tærna.

Men moderne menneske, har ofte sokker og sko, på føttene.

Så vi har vanligvis ikke tærne bare.

(Selv ikke når vi er hjemme).

Men apekattene, de går fortsatt, uten sko/sokker.

Så danskene er nok, det folkeslaget, som er mest i slekt, med apene, (vil jeg tippe på).

Siden at de er så glade i, å også telle, på tærna, (må man vel si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter