Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. februar 2017

Her kan man se, at NorgesGruppen angriper Rema, på at de har lite utvalg. Rema-butikkene heter fortsatt Rema 1000, og hele Rema sin organisasjon, er nok bygget opp, rundt driften, av disse butikkene. Så Rema har ikke noen store super/hyper-markeder, som kan svare, på dette angrepet, fra Meny/NorgesGruppen. Så det blir spennede å se, hva Rema gjør fremover. De kan enten spesialisere seg, på sin ting, (nemlig budsjett-butikker), som Aldi og Lidl. Eller de kan bygge nye grossist-lagre, og få seg, Rema hypermarkeder, (for eksempel). Forbrukersamvirket blir egentlig ikke angrepet her, (selv om de er større, enn Rema/Reitan-gruppen), for de har sine OBS-butikker, som har enda større utvalg, enn Meny, (hvis jeg ikke tar helt feil)

rema blir skviset

PS.

Nå var jeg tilfeldigvis, og handlet, på Meny, på Oslo City, i går.

(For jeg ville ha noen mynter, for jeg hadde tenkt meg, til et myntvaskeri.

Og NorgesGruppen har ofte bank i butikk, hvis jeg har forstått det riktig).

Og der, så var det, ei negerdame, med barnevogn og hår som var farget blondt, (eller noe i den duren).

Og hu begynte, å dytte på meg, med barnevogna, i køen, (mens jeg veksla).

Men dette var ikke, en vanlig kassakø.

Men det var sånn, at to kasser, delte det samme kø-området.

Og før det ble min tur, i kassa, så overhørte jeg forresten, at det stod, to russiske damer, bak meg, i køen.

Men det var ikke de, som dytta til meg.

Det var ei negerdame, som jeg ikke så, da jeg stod, i køen.

Så Meny har 'new age-kassakøer', (vil jeg nesten si).

Så jeg kan ikke si, at det frister noe særlig, å handle, på Meny.

Og de har også trangere butikker, (som regel), enn for eksempel OBS.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så da er det kanskje bedre, å handle, på Rema, (som ofte har mindre trange butikker, enn hos NorgesGruppen, må man vel si).

(Selv om det blir kjedelig, å handle, på Rema.

Og før de begynte, med 'Æ', så satt de opp prisene, (ihvertfall på noen av de varene, som jeg pleier å handle der).

Så vinninga går kanskje opp i spinninga, med 'Æ', det er mulig.

Noe sånt.

Og 'Æ' finnes visst ikke, i Windows-versjon heller.

Så Rema legger kanskje opp til, at alle har smart-telefon, (som enten er laget av Apple eller har Android-operativsystem), i våre dager.

Men hvor morsomt er det, å sitte og taste, på en sånn liten touch-skjerm, hele tida.

Nei, da er det kanskje bedre, med hjemme-PC, må man vel si.

Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og da jeg skulle prate, med den mørkhudede kassamannen, på Meny Oslo City.

(For å få han, til å veksle femtilappen, (som jeg fikk i vekslepenger), i mynter).

Så jeg måtte si: 'Kan du veksle 'den grønne' i mynter?'.

(For jeg fikk tilbake både en femtilapp og en hundrelapp, da).

Så hva med et norsk-kurs, for de ansatte, (før dere slipper de løs, på kundene), Meny?

Hm.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og så dro jeg, til et myntvaskeri, (som tidligere har lagt merke til, at finnes), i Ullevålsveien.

Og der, så holdt jeg på, å tryne skikkelig, da jeg gikk inn døra.

For det var et trappetrinn der, (som var litt skummelt, må man vel si), som jeg ikke, la merke til.

Men jeg klarte såvidt, å holde meg fast, i dørhåndtaket.

(Hvis ikke, så hadde jeg kanskje, brukket nakken, (eller noe i den duren).

For foten 'forsvant' under meg, siden at jeg liksom, tråkka ut, i 'løse lufta'.

Så det var like før, at jeg liksom, endte opp, i en 'haug' der.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Dette myntvaskeriet, var ikke ubetjent.

For det dukka 'plutselig' opp, ei asiatisk dame der.

Og dette var heller egentlig ikke, et myntvaskeri, (fant jeg ut).

For man måtte betale med kort, (eller 'saldo-kort').

(Noe sånt).

Og prisene på touch-skjermen, (var det vel), var i euro, (eller noe i den duren), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg gikk forresten forbi Vinmonopolet, på Oslo City, et par minutter, før de stengte.

Og da, så var det fullt av folk der, (i alle kassene), så det ut som.

Så jeg tenkte litt på, hvordan det skulle gått, hvis de skulle ha stengt, på samme måten, som Narverud.

(Det vil si, at folk ikke fikk lov til, å handle, hvis de var der, 5-10 minutter, før stengetid).

Da ville det nok, blitt opptøyer, (eller noe i den duren), vil jeg nesten si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Fullt av folk, på Vinmonopolet, (på Oslo City), to-tre minutter, før stengetid:

IMG_20170203_175749

PS 7.

Klokka 18, så plasserer, ei Vinmonopol-dame seg, i døra, og nekter folk, å komme inn, (men kundene, i butikken, får handle ferdig):

IMG_20170203_180439

PS 8.

Det er laget en sketsj, om denne 'problematikken', (selv om butikkdama her, er bytta ut, med en politikonstabel, (kan det virke som)):



PS 9.

Trangt og jævlig, (må man vel si), i kassakøen, hos Meny Oslo City:

IMG_20170203_180344

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter