Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 18. februar 2017

Jeg sendte en MyHeritage-melding, til min farmor Ågot sin niese, Gro Mogan

mer fra myheritage gro

PS.

Her er mer om dette:

Hei,

er det dattera, til 'n Gullik?

Jeg får si kondolerer, (for han døde vel, for noen år siden, som den siste, av min farmor Ågot, sine søsken).

Du dukka opp, på mitt slektsforskningsnettsted.

Så jeg tenkte, at jeg kunne prøve, å sende, en melding.

Er du datter, av ei Jensen-dame?

Det er vel ikke noe, med Jensen Møbler, (som har tatt over liksom, etter min fars foreldre, borte på Sand).

Jeg har også skrevet, med ei Stine Mogan Olsen, (barnebarn av din onkel Nils Mogan), som har sendt meg noen bilder, av Ågot som ung, osv.

Og da jeg var yngre, (på 80/90-tallet), så var jeg kamerat, med Øystein Andersen, som var din kusine, (blir det vel), Redun Andersen f. Zachariasen sin adoptivsønn, fra Korea.

(En kamerat av meg, med navn Kjetil Holshagen, dro han med hjem til meg, på Bergeråsen.

Jeg bodde alene, fra jeg var ni år, for min far flytta ned, til ei Haldis Humblen, som også bodde, på Bergeråsen).

Gjennom Øystein og dem, så kjenner jeg også, hans kusine Anita, (datter av Grete Syvertsen f. Zachariassen).

Og jeg har også sett han Thor Bruserud, hos Reidun og dem, (på Sand), og han er sønn, av din kusine Marit Bruserud f. Zachariassen.

Og de bor, i Sande, (som dere vel).

Og min onkel Runar, er også gift, med ei, fra Sande, (som heter Inger).

Hu er fra Kleverhagen.

Men jeg husker ikke helt, hva hu het, til pikenavn.

Jeg gikk to år, på Sande videregående, (fra 1986 til 1988), men jeg gikk det siste året, på Gjerde, i Drammen, (på en slags samarbeidsavtale, mellom Nordre Vestfold og Drammen).

Så flytta jeg til Oslo.

Min far heter Arne Mogan Olsen, og er vel din fetter, forresten.

Han har jeg ikke så mye kontakt med nå.

Jeg holdt kontakten lenger, med min søster Pia, men har heller ikke sett henne, siden 2005, (blir det vel).

Det er mye konflikter, osv.

Men din tante Ågot, var nesten som en mor for meg, på 80-tallet, (for jeg flytta, fra min mor i Larvik, til min far på Berger, som niåring, i 1979).

Tenkte jeg kunne prøve å sende, en 'slektsforsknings-melding'.

Artig hvis dere har, noen flere bilder, av Ågot, (og hennes slektninger), for eksempel.

På forhånd takk for eventuelt svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter