Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. februar 2017

Mer fra Norge

I dag, (lørdag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg rakk akkurat t-banen, som gikk, klokka 22.05, (var det vel), fra Haslum.

Og det var noen 'fest-folk', bakerst i toget.

Og derfor, så ønsket jeg, å gå lenger fremover, i toget.

(For å slippe all skrålinga, osv.).

Og da stod det, en ung mann, i 20-årene muligens, og tekstet, på en mobil.

(Noe sånt).

Og han stod og sperret, hele midtgangen.

Og lot som om, han var alene, på toget, (må man vel si).

Så jeg måtte nesten skrike, til personen, for å få han, til å flytte seg.

(Dette var en med halvlangt hår og brun skinnjakke muligens.

Selv om jeg ikke så så nøye på han).

Så dette var, en ubehagelig opplevelse, (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS.

Jeg gikk av t-banen, på Helsfyr.

(For jeg skulle handle, på Rema Ensjø.

Men der har de en glatt gangbro, som man må/måtte gå over).

Så jeg tenkte, at jeg kunne ta t-banen, en stasjon lenger.

Og så ta t-banen tilbake, til Ensjø.

(For å slippe den 'russisk' gangbrua).

Og mens jeg var på Helsfyr, så tenkte jeg, at jeg kunne handle, på Kiwi-butikken der, (Kiwi Etterstad).

Men den butikken stengte, klokka 21, på lørdager, (fant jeg ut).

Og jeg dro derfor istedet, til Kiwi Ensjø.

Og handlevogna der, var igjen vanskelig, å få løs, (må jeg si).

Og de hadde bare en pakke billig kjøttdeig igjen.

(Et slag kjøttdeig, som de setter prisen opp og ned på, 'hele tida', virker det som).

Og den pakka, så ikke så bra ut, (må jeg si), for det var mer fett, i kjøttdeigen, enn vanlig, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

På Rema Ensjø, så hadde de, bare en pakke billig kjøttdeig igjen, der og.

(Enda dette er en Rema-butikk, som har samme adresse, som Rema sitt hovedkontor.

Så man burde vel kunne forvente, en høy standard, i denne butikken.

Siden at mange Rema-ledere, vel antagelig, handler der, osv.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Denne Rema-butikken, var også utsolgt, for billige to-pakninger, med frossen-pizza.

Og de hadde en 'gal' vasker der, som nesten kjørte på meg, (med en 'moppe-maskin'), flere ganger.

(Blant annet, mens jeg betalte, i kassa).

Og da jeg kom til kassa, så hadde ei russisk/øst-europeisk kassadame, satt på kassabåndet.

Selv om hu dreiv og styrte, med et eller annet, noen meter unna kassa.

Og jeg la varene opp på båndet.

Og så sa det pip.

(Enda kassadama fremdeles, var noen meter, unna kassa).

Så jeg lurer på, om dopapiret, ble slått inn automatisk.

Men det er mulig, at kassadama skjønte det, (selv om hu var utenlandsk).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at to russiske/øst-europeiske menn, dukka opp, etter meg, i kassa-køen.

(Jeg synes, at jeg hørte, noen russiske/øst-europeiske gloser, ihvertfall.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Men det er kanskje fler utlendinger, i Norge nå, enn det var, på den tida, som jeg flytta, til England, (i 2004).

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Jeg tok så t-banen, til Nasjonalteateret.

Og så skulle jeg gå ned rullatrappa, til togene, igjen.

Og 'hver' gang jeg går ned den rulletrappa.

Så kommer det, en 'idiot', bak meg.

Og så også, i dag.

Jeg hadde såvidt plassert meg, i rulletrappa.

Og så så jeg liksom, en skygge, bak meg.

Og som vanlig, en 'idiot', skulle absolutt forbi meg, i 'min' rulletrapp.

Enda rulletrappa, ved siden av, var ledig.

Er det 'russisk' med to rulletrapper, ved siden av hverandre, som kjører, i samme retning, (tenkte jeg).

Kanskje de burde gjort om.

Det er 2 x 2 rulletrapper, som går, mellom togene og denne delen, av Nasjonalteateret t-bane/tog-stasjon.

Kanskje rulletrappene burde kjøres, sånn at en går nedover og en går oppover.

Istedet for, at disse 'rulletrapp-tospann-ene', går samme vei.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her kan man se, han 'idioten', som absolutt, måtte gå/løpe forbi meg, i 'min' rulletrapp, (istedet for å bruke, rulletrappa ved siden av, som var ledig):

IMG_20170211_233720

PS 7.

Jeg tok så toget, i retning Stabekk.

Men ei svensk-talende NSB-dame forklarte, (over høytalerne), at det var 'buss for tog', fra Skøyen.

Og det var bare kaos, (må jeg si).

'Buss for tog'-busser, som var dårlig merket, kjørte avgårde, uten passasjerer.

Men de kom istedet, med passasjerer dit.

Så det var jo bakvendt land, (må man vel nesten si).

(Noe sånt).

Så jeg tok en 'vanlig' Fornebu-buss, til Lysaker.

Og så Rykkinn-bussen, til Strand.

Og så gikk jeg hjem derfra, (siden at jeg kun, har månedskort, for sone 1 nå, (for å spare litt penger, og for å få meg litt mosjon)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Og det var også kaos, på alle t-banestasjonene, (virka det som).

Alle lystavlene, var i ustand.

Sånn at man ikke kunne se, hvor mange minutter det var, til t-banen dukka opp.

Det stod bare, en feilmelding, (som rullet, over tidtavlen), istedet.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

IMG_20170211_223836

IMG_20170211_223838

IMG_20170211_223841

IMG_20170211_223843

PS 10.

Her kan man se, at de har, en 'gal' vasker, (i bakgrunnen på bildet, i blå t-skjorte), som 'flyr' rundt, og plager kundene, i åpningstiden, på Rema sin 'hovedkontor-butikk', på Ensjø:

IMG_20170211_231658

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter