Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. mars 2017

Ei Aslaug Ribsskog, bodde visst på Bondeheimen, under krigen. Hm

bodde på bondeheimen under krigen hm

https://media.digitalarkivet.no/view/43442/1005?indexing=

PS.

Hu jobba visst, på Universitetsbiblioteket:

jobba på universitetsbiblioteket

http://johncons-mirror.blogspot.no/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 2.

Hu Kaja Ribsskog, som nevnes, på skjermbildet, øverst i bloggposten.

Hu finner jeg ikke, i Bjørn Ribsskog sin Ribsskog-slektsforskning.

Så det navnet virker, litt rart, (må jeg si).

Men Ribsskog er jo, et stedsnavn, (fra Trøndelag).

Så det kan være, at andre folk, (som også har bodd, i/ved Ribsskogen, i Flatanger), også har tatt etternavnet Ribsskog.

(For det mener jeg, å ha lest, noe om, i en bygdebok, for Flatanger.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Og Bjørn Ribsskog sin Ribsskog-slektsforskning, er ikke komplett.

Så det kan være, at det finnes, noen Ribsskog-folk, som jeg er i slekt med, som ikke står oppført, i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.

Blant annet, så var det jo sånn, når det gjaldt, min firemenning Henning Feltstykket.

(Som er sønn av avdøde Dag Ribsskog.

Han er også grandnevø av hu Aslaug Ribsskog, som er nevnt, i overskriften, til denne bloggposten.

Og halvbror av den svenske politikeren Jenny Ribsskog).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Jeg har egentlig lurt på, hva som var grunnen til, at Bjørn Ribsskog, (som jeg forresten aldri har møtt, men kun hadde kontakt med, per e-post, mens jeg bodde, i England), starta med sin Ribsskog-slektsforskning, (rundt årtusenskiftet).

(For bestemor Ingeborg, fortalte meg, på midten av 80-tallet, (rett etter at min morfar Johannes døde), at det var mye konflikter osv., i Ribsskog-slekten).

Og det kan kanskje ha vært fordi, at det hadde skjedd noe rart, og at Bjørn Ribsskog lurte på, om det var, noen i slekta, som tulla med han, (for eksempel).

(Har jeg tenkt, ihvertfall).

Eller om Bjørn Ribsskog, starta med den Ribsskog-slektsforskninga, fordi at han ønsket, å finne på, noe sosialt, (på sine middelalder/eldre dager), liksom.

(For Bjørn Ribsskog dro visst rundt, og prata, med forskjellige folk, (blant annet bestemor Ingeborg).

I forbindelse med den her Ribsskog-slektsforskinga, da).

Hvis ikke Bjørn Ribsskog, følte seg rotløs, (for eksempel).

Og at han derfor ønsket, å få greie på mer, om sine forfedre osv., da.

(Hvem vet).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter