Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. mars 2017

Her kan man se, at min farfar, (Øivind Olsen), jobbet som fabrikkarbeider, (for Jebsen), under krigen

farfar jobbet for jebsen under krigen

http://www.disnorge.no/vf/dk/vestfold/adressebok_1941/index.html#769/z

PS.

Så man må vel si, at det var bra, av min farfar, å få seg, en egen fabrikk, (Strømm Trevareindustri), etter krigen.

Og han ble også medlem, av kommunestyret, i Strømm, (for Arbeiderpartiet), på 60-tallet, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Clarense, (som min farmor Ågot, visst kjøpte lodd sammen med, etter krigen), var visst mora, til min klasseforstander Tore Allum, (eller noe sånt):

clarense var ei allum

http://www.disnorge.no/vf/dk/vestfold/adressebok_1941/index.html#768/z

PS 3.

Her er mer om dette:

mer om ågot og clarense

http://johncons-mirror.blogspot.no/2016/06/kan-dette-vre-min-farmor-agot-mogan.html

PS 4.

Clarense/Clarence Allum, var forresten _faren_ til min klasseforstander Tore Allum, (kan det virke som):

mer om clarence allum

http://www.historier.no/index.php?option=com_sobipro&sid=7907:berger_musikkorps_berger_i_vestfold&Itemid=640

PS 5.

Så hu Ågot, som vant kringle, i PS 3.

Det kan ha vært, ei annen Ågot, enn min farmor, (for å si det sånn).

(Det er mulig, at mora, til min klasseforstander Tore Allum, (på Berger skole), også het Ågot, (for eksempel).

Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Thorleif Zachariassen, (som bestemor Ågot sin lillesøster Ingeborg, ('Burger-Anita' sin mormor), gifta seg med, etter krigen vel), var visst bonde:

zachariassen bonde hm

http://www.disnorge.no/vf/dk/vestfold/adressebok_1941/index.html#769/z

PS 7.

'Burger-Anita' sin tante Reidun Andersen f. Zachariassen, (som var 'ØA' sin adoptivmor), ble visst født, i 1939, (så jeg, på MyHeritage nå).

Så Torleif Zachariassen og Ingeborg Mogan, ble nok gift, _før_ krigen.

(Og ikke _under_ krigen, som vel min farmor og farfar ble.

Min far, er jo født, høsten 1944, (mener jeg å huske).

Noe sånt).

Så det var kanskje litt rart.

(At Ingeborg Mogan, som var yngre, enn min farmor Ågot, (som var Ingeborg Mogan sin storesøster), ble gift, før min farmor.

Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

myheritage reidun zachariassen 1939

https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog?familyTreeID=67419522&existingUser=1&wizardTotals=1164

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter