Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 27. mars 2017

Mer fra G-mail

Erik Ribsskog

Mellomhagen

Erik Ribsskog 27. mars 2017 kl. 18:09
Til: benove@demotec.no

Hei,

jeg driver bare, og prøver, å spore opp, noen tidligere bekjente, fra Halsen.

Jeg mener å huske, at jeg var, i bursdagen din, i 1977.

Dere bodde like ved fotball-banen, (og det var lett å finne på Google Maps).

Dere hadde tegnet hjemmelagede sedler, som man kunne bruke, for å kjøpe brus og pølser, (var det vel).

Og en kake, (som var som en stor kokosbolle vel), var det bare jeg som turte, å smake på.

(Noe sånt).

Og det var klumper, i potetstappa, noe jeg ikke var vant med, (for jeg var vant med sånn pulver-potetstappe), noe jeg klagde på vel :)

Bare lurte på om det var riktig person.

Av de andre som gikk i klassen min, så husker jeg bare Erik Engelstad, (for han het også Erik, som meg).

Jeg husker også en bondesønn, (ved Skreppestad/Osvalds senter, som det vel het), som jeg var i bursdagen til, (med flere).

Og jeg har lest, i noe grunnboksinformasjon, at noen politifolk, flytta inn, i huset vårt, (Mellomhagen 15B), etter oss.

Mora mi sa at naboen, (Tor Kristoffersen?), var 'purk'.

Men det veit jeg ikke, om stemmer.

Det var også en 'gubbe', i Mellomhagen, som ble kalt 'Kvælær'n'.

Hva het han egentlig, da?

Og er det ville skogkatter, i Mellomhagen, fortsatt?

Pål Andre Larsen, (som var min nabo, som ikke var så venn med), har visst gjort det bra, og blitt advokat, osv.

Og det var også en annen gutt, som jeg husker, som ofte pleide, å banne, (og som sa 'i huleste heiteste granskauen', osv.

(En gutt jeg pleide å sykle rundt litt sammen med, ved ungdomsskolen osv., vel).

Hva het han, eventuelt?

Og hu 'dumme' jenta, i gata, (det var vel fler av de, men likevel), det var Unni, (stemmer ikke det).

Og søstera mi Pia, var i en gjeng, med unger, som jeg ikke likte.

(Så jeg sykla heller rundt, i Mellomhagen og ved ungdomsskolen, osv.).

Var det kommunist-unger, tro?

Lærerinna vår, har jeg funnet ut, (et eller annet sted, hva het), og det var Inger Berg Sørensen, (stemmer det?).

Lever hu enda, (hadde jeg nær sagt).

Og hu som var gissel, i Torp, i 1994, kjøpte huset vårt, av vår stefar, (leste jeg på nettet).

Og mannen, (en Sigmund Teigen, eller noe sånt), var i beredskapstroppen?

Jaja, det er mye rart.

Bare tenkte jeg kunne prøve, å sende, en e-post.

Det er også andre, som jeg hadde tenkt å prøve, å spore opp, (på nettet).

På forhånd takk for eventuelt svar!

Og kondolerer også, når det gjelder din far, som het Ernst Broks, (og som jeg såvidt husker, fra bursdagen din), hvis jeg har forstått det riktig.

Og si beklager til din mor, fordi at jeg klagde, på potetstappa, i den nevnte bursdagen.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter