Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. mars 2017

Mer fra Norge

I går, (fredag kveld), så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg dro til Lambertseter, (siden at jeg er litt lei, av å handle, på Majorstua og Ensjø).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

På t-banen, så var det sånn, at det gikk på, en joggebukse-kledd albaner, (som jeg ble litt kvalm av, må jeg si), på t-banen, på Tøyen.

(Som satt seg ned, i samme 'benke-gruppe', som jeg satt i).

Og han gikk av igjen, på Ryen.

Og han lurte jeg på, om det var, noe gateteater med.

For jeg har bodd, et år, på Abildsø, (like ved Ryen).

Og jeg var aldri, på Tøyen, (for å si det sånn).

Men jeg dro, nesten hver dag, ned til Jernbanetorget/sentrum, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også, tre natteravner, på t-banen, ned til sentrum.

Og de lurte jeg på, hva dreiv med.

Vektere fantes ikke, (i Larvik), på 70-tallet, (har jeg blogget om tidligere).

Og Natteravn er vel, et særnorsk fenomen, som oppstod, på begynnelsen, av 90-tallet.

Hva er egentlig forskjellen, mellom Natteravn og Soldiers of Odin, tenkte jeg.

(Noe jeg vel også, har blogget om tidligere).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det var også sånn, at det stod, en mopp, (eller noe i den duren), inne på Tøyen t-banestasjon.

(Noe jeg så, fra t-banen).

Og det syntes jeg, at virka, litt rart.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20170317_231515

PS 5.

På Rema Lambertseter, (hvor jeg var, ikke så lenge før de stengte, (det står 23.55 på handlelappen, og de stenger, ved midnatt)), så var det, litt 'harry', (da jeg gikk inn der), må jeg si.

En søppelkasse var demontert.

Som at noen, dreiv og tømte den, men så bare hadde gått fra den, (midt i 'tømme-prosessen').

(Av en eller annen grunn).

Så det var nok, noe rart, som foregikk, i denne butikken, (må man vel muligens anta).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:

IMG_20170317_233426

PS 7.

Det var også sånn, at de hadde, en kunde-kar, som jeg lurte på om, var tilbakestående, i denne butikken.

Han kunde-karen, bare svirra rundt der, (innerst i butikken), i cirka en halvtime, (virka det som).

Og da jeg gikk ut derfra, (like før midnatt), så var fortsatt, han 'mongoen' der, (innerst i butikken), la jeg tilfeldigvis merke til.

Så dette lurte jeg på, om var, noe gateteater, (fra noe albansk mafia muligens, for det jobba en som så albansk ut der, la jeg merke til), eller noe lignende.

(Hvem vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20170317_235235

PS 9.

Det var også sånn, at det var, noen lokale tenåringsgutter, (eller noe lignede), som bare hang, (må man vel si), i butikken, (ved frukta der), la jeg merke til.

Så disse fulgte kanskje med, på han 'mongoen', og lurte på, hva som feilte han, (kan man vel mistenke).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Det var også, en slags scene, i kassa der, (må jeg si).

En tyggegummi-pakke lå, på en 'egg-plass', (da jeg skulle betale).

Og det la jeg merke til.

Men jeg hadde ikke lyst til, å prate, med han kineseren, (eller hva det var), som hadde kjøpt tyggis-pakka.

Og kassamannen var ikke 'hjemme', (virka det som).

Kassamannen burde jo ha lagt tyggis-pakka, sammen med de andre varene, til kineseren, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så dette var antagelig, noe gate-teater, (vil jeg si).

For hvorfor skal en tyggispakke ligge, på 'egg-plassen'?

Nei, egg-plassen er for nettopp egg, lyspærer, ukeblader og aviser, (og en del andre varer).

Men ikke for tyggispakker, (vil jeg si).

Det er mulig, at tyggispakker lett, kan bli gjemt, under gjenglemte kvitteringer.

Men disse, må kassereren, være flink med, å fjerne, (vil jeg si).

Så tyggispakker på 'egg-plassen'.

Da er noe galt, (vil jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

For kort-automaten stod, like ved 'egg-plassen'.

Så jeg måtte jo da flytte meg, bort fra kort-automaten.

For ellers, så ville nok kineseren, ha glemt, sin tyggispakke.

For han ville nok da, ikke ha sett, sin tyggispakke.

(For tyggispakka ville da liksom, ha gått i et, med meg, (for kineseren).

Noe sånt).

Så her burde kassereren, ha fulgt med, og lagt tyggispakka ned, sammen med de andre 'kineser-varene', (vil jeg si).

Og det er også mulig, at kort-automatene, (i denne butikken), er plassert, på et litt harry sted.

Vi hadde jo sånne kassadisker, (i matbutikkene), før kort-automatene kom.

Så det er mulig, at disse kort-automatene, bare liksom, har blitt 'slengt på' kassene, på noen litt harry steder, (i noen tilfeller), da.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Det var også, en slags scene, da jeg gikk inn, i butikken.

Fra den inngangen jeg brukte, så må man gå, forbi kassene, for å komme seg inn, til selve salgs-arealet.

Og da jeg gikk forbi kassene, så så jeg, tre karer, som stod, i en klynge, (må jeg si).

Og det var to Rema-folk og en håndverker, (virka det som).

(Noe sånt).

Og disse stod, så nærme hverandre, at man vel nesten må si, at det de dreiv med, kunne kalles, for noe slags 'homo-erotiske' greier, (eller noe i den duren).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Da jeg gikk ut, av butikken.

Så hang det, to tenåringsgutter, foran handlevognene.

Så dette var, litt skummelt, (siden at det også var, litt seint), vil jeg si.

For det var ikke opplagt, at disse 'pøblene', ville finne seg i, at de måtte flytte seg, (sånn at jeg kunne sette på plass handlevogna 'mi'), vil jeg si.

Så dette var, en litt ubehagelig opplevelse, (selv om disse 'narverne', ikke kom, med noe slags 'dritt-slenging', eller lignende), vil jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Det var også sånn, (på denne handleturen), at handlevogna 'mi', ikke var helt bra.

For handlevogna skjente nemlig litt, til sida, (husker jeg).

Så den handlevogna, var rimelig vond, å dytte på da, (må jeg si).

Men når det er, sånn pollett/mynt-innkast, på handlevognene.

Så blir det også, litt som noe styr, å bytte handlevogna, (vil jeg si).

Så man må vel si, at det er spesielt viktig, at butikkene da, (når de har mynt/pollett-innkast, på handlevognene), er flinke til, å 'luke ut', dårlige handlevogner.

Men dette slurver butikkene ofte med, (vil jeg si).

Så dette var enda en ting, som trakk ned, når det gjaldt, denne handleturen.

(Selv om denne butikken, (Rema Lambertseter), er en ganske stor og oversiktlig Rema-butikk, (må man vel si), ihvertfall hvis man ser bort fra inngangspartiet, (som man vel må si om, at er litt uoversiktlig/'russisk', siden at de har to innganger der, (hvis jeg ikke tar helt feil)).

Og butikken så ganske ryddig, velfylt, rein og lys ut, (som vanlig vel), vil jeg si.

Noe sånt.

Og de har også lenge åpent der, (nemlig til midnatt, seks dager i uka).

Så dette er, en av de beste Rema-butikkene, (på flere måter), vil jeg si.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter