Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. mars 2017

Og enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda enda mer om nettmobbing

Erik Ribsskog
Klage/Fwd: Klage/Fwd: Teltmøter i Treungen, i Oslo og på Eidsvoll [Nyhetsbrev fra Menigheten Pilgrimsfolket]
Erik Ribsskog 14. mars 2017 kl. 10:04
Til: juridisk
Kopi: Menigheten Pilgrimsfolket
Hei,

dette kjøper jeg ikke.

At det finnes en million nettsider, som plager folk, på samme måte.

Hva beviser det?

Det kan godt ha vært, noen nerder, som har bestemt, at sånn skal det være.

Så beviser ingenting, mener jeg.

Folk har glemt sine handel og kontor-ferdigheter, og latt seg blende, av teknologi-nerdene, mistenker jeg.

Dette må jeg klage på.

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Menigheten Pilgrimsfolket
Dato: 24. januar 2017 kl. 10:37
Emne: Re: Klage/Fwd: Teltmøter i Treungen, i Oslo og på Eidsvoll [Nyhetsbrev fra Menigheten Pilgrimsfolket]
Til: Erik Ribsskog


Hei igjen!

Hvis du har noen henvisning til en lovtekst som gir deg krav på å få hvite hva en organisasjon har tent å foreta seg for å forhindre at feilaktige utsendelser av nyhetsbrev skjer, så får du gjerne henvise meg til den, så skal jeg sjekke det.
Jeg ga deg da også - om du leser igjennom min siste e-post - en forklaring om hvilke tilltak som vi har gjort for å forhindre at dette skjer i fremtiden.

Nei, jeg har ikke informert om hvem som har bestilt denne e-posten i ditt navn - rett og slett fordi det ikke finnes noen som helst mulighet for meg å finne ut av det. Hvem som helst kan gå inn på vår hjemmeside og skrive inn en hvilken som helst e-post-adresse for å bestille vårt nyhetsbrev. Dette kan man også gjøre på en million andre hjemmesider.

La meg ta et hypotetisk eksempel: Jeg treffer en person på gaten. Han kaller seg for Svein Karlsen. Han spør meg om jeg kan sende et fysisk brev til ham med informasjon om vår menighet. Jeg får da hans adresse. Jeg sender et brev til denne adressen. Men det viser seg at denne personen som kalte seg for Svein har holdt meg for narr og gitt meg feilaktig adresse og navn. Han het noe annet. Svein Karlsen som faktisk har denne adressen blir sint på meg fordi jeg har sendt ham et brev han ikke ønsker. Hva skal jeg gjøre da? Jeg kan beklage overfor den virkelige Svein - men jeg kan ikke gjøre noe med saken.

Ser du parallellen? Jeg har ingen som helst mulighet å finne ut av hvem som har gitt meg din adresse. Det kan være hvem som helst av jordens syv milliarder mennesker. Jeg har inget register over alle som går inn på vår hjemmeside. Jeg har ingen mulighet å hacke folks datamaskiner for å finne ut av deres identitet. Om du kommer på en måte å finne ut av dette, så si gjerne fra. Hadde jeg visst hvem som gjorde dette, ville jeg gladelig ha gitt deg dennes navn og adresse, slik at du kunne henvende deg til denne i stedet for meg. Tro meg.

At du tror at du blir holdt for narr er beklagelig, men heldigvis ikke sant. At du ikke klarer å la en så innlysende og enkel sak som at du har fått én mail feilsendt passere med en enkel avbestillings-mail, er derimot bare beklagelig. Du ønsker ikke mail fra oss - men allikevel holder du denne samtalen igang - helt siden juni 2016. Kanskje det er på tide å bare slippe saken og gå videre i livet?

Jeg ønsker deg alt godt.

For Menigheten Pilgrimsfolket
Paulus Eliasson



21. januar 2017 kl. 05:56 skrev Erik Ribsskog :
Hei,

jeg har gått handel og kontor, og lært noe sånt, som at man har rett til, å få vite, hva organisasjoner har tenkt til å foreta seg, (når de har gjort noe galt), for å forhindre at noe lignende skjer igjen.

Jeg registrerer også, at dere ikke, har informert meg om _hvem_ det er, som har tulle-bestilt, disse e-postene, i mitt navn.

Det blir jeg bare, holdt for narr, når dere ikke vil informere meg, om dette, (mistenker jeg).

Erik Ribsskog



11. november 2016 kl. 08:12 skrev Menigheten Pilgrimsfolket :
Hei,

Jeg tror ikke at vi må finne ut hva som har skjedd, eller rapportere til deg om våre tiltak for å forhindre dette.

Når det er sagt - så skal jeg selvsagt gjøre akkurat det: Det som har skjedd er med all sikkerhet at noen (for oss ukjent og umulig å spore) har skrevet inn din adresse i feltet for abonnement på vårt nyhetsbrev. Det er ingenting vi kan gjøre noe med. Det er som at hvem som helst kan sende oss et fysisk brev med deg som avsender, og da vil du få vårt svar på det brevet. Det er en irriterende ting som vi antageligvis bare må leve med.

Det vi har gjort for å forhindre slike hendelser i fremtiden er at vi sender ut en forespørsel om bekreftelse på abonnementet på nyhetsbrevet. Med det som tiltak skal vi kunne forhindre at man får uønsket e-post, slik du har fått.

Det dom også er mulig å gjøre, dersom man får en uønsket e-post, er å sende en melding til avsenderen og si: "Det virker som at jeg har fått denne e-posten ved en feiltakelse. Vennligst ikke send flere av disse" og så vil den saken være ute av verden.

Med håp om at dette skal gi deg en hyggeligere hverdag med mindre informasjon om våre teltmøter; og mange vennlige hilsener.

Paulus Eliasson


Den fredag 11. november 2016 skrev Erik Ribsskog følgende:
Hei,

dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

(For jeg har ikke kontaktet dere).

Og så har jeg også rett til, (mener jeg), å få vite, hva dere akter å foreta dere, for å forhindre, at noe lignende skjer, med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

Med hilsen

Erik Ribsskog


2016-06-15 8:23 GMT+02:00 Menigheten Pilgrimsfolket :
Hei,

Vi skal slette deg fra registeret for utsendelse av vårt nyhetsbrev.
Det står deg selvsagt fritt å melde identitetstyveri, om du så ønsker, men som det står i slutten av nyhetsbrevet, så kan man enkelt avbestille utsendingen ved å sende en e-post til oss.

Jeg håper at dette ikke har medført problemer for deg.

Med vennlig hilsen
For Menigheten Pilgrimsfolket

Paulus Eliasson


Den onsdag 15. juni 2016 skrev Erik Ribsskog følgende:
Hei,

dette er trakassering som følge av identietstyveri, (virker det som).

(Jeg har ikke kontaktet disse).

Vennligst rydd opp!

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
jeg).


---------- Forwarded message ----------
From: Menigheten Pilgrimsfolket
Date: 2016-05-23 16:48 GMT+02:00
Subject: Teltmøter i Treungen, i Oslo og på Eidsvoll [Nyhetsbrev fra Menigheten Pilgrimsfolket]
To:


Guds fred!


Nå står sommeren for døren, og med den mange muligheter til evangelisasjon. Vi i Menigheten Pilgrimsfolket takker Gud for pinsehelgen, som ble en fantastisk "opplading" for det som skal skje denne sommeren, hvis Herren drøyer og vi får leve.

Allerede nå til helgen, 28. og 29. mai, drar vi igang med teltmøter i Treungen i Telemark (Nissedal kommune). Vi har under flere år kommet sammen i det naturskjønne området ved sjøen Nisser, og sammen med den lokale menigheten, Evangeliesalen Treungen Pinsemenighet, ønsker vi også i år å hilse velkommen til to dager rundt bibelsk forkynnelse, sang og vitnesbyrd.
Teltet står på Sommersletta i Treungen, som tidligere år. Hvis du trenger kart og veibeskrivelse, så kan du klikke på denne linken.

Møtetider:
Lørdag 28. mai kl. 15.00 & 18.00
Søndag 29. mai kl. 11.00 & 15.00

Venner fra Sverige og Norge medvirker, og vi håper å få se mange på disse møtene, så kom hvis du har mulighet - og spre ordet til venner og bekjente i området.

________________________________


27. til 31. juli blir det også teltmøter på Youngstorget i Oslo. Både i forkant av og under teltmøtene blir det som vanlig mye evangelisasjon på Oslos gater. Møtetider vil bli annonsert på hjemmesiden etter hvert.

19. til 21. august reiser vi så teltet på Eidsvoll. Helgen 6. og 7. august er det også evangelisasjon med et stand på Eidsvoll, under "Vanvittige dager".

________________________________


Gå gjerne inn på hjemmesiden, eller abonner på bladet Pilgrimen, for mer informasjon.

Vi ønsker en velsignet sommer!

Menigheten Pilgrimsfolket



________________________________
Du får denne e-posten fordi du har meldt ditt interesse for vårt nyhetsbrev. Hvis du ikke ønsker å få disse e-postene i fortsettelsen, så send en melding til post@pilgrimsfolket.no

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter