Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 21. juni 2017

Dette blogget jeg om, for noen dager/uker siden. Her kan man se, at britisk politi, har arrestert en person, på grunn av, hva han har skrevet, på Facebook

britisk politi har arrestert en person på grunn av facebook

http://www.bbc.com/news/uk-wales-40347813

PS.

Her er det mange måter, å se denne saken på, (vil jeg si).

For det første, så står ytringsfriheten, tradisjonelt veldig høyt, i Vesten.

Men her kan jeg ikke se, at britene, respekterer ytringsfriheten.

(For å se det sånn).

Og det er _en_ diskusjon, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og så har vi det, at dette, er skrevet, på Facebook, (og ikke på en plakat, som er hengt opp, på en bygning, for eksempel).

Og på Facebook, så må man, være logget inn, for å se, hva andre skriver.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så Facebook er en slags sub-kultur, (eller klubb), med egne regler, (vil jeg si).

Og på Facebook, så kan andre folk, rapportere innhold, til Facebook, hvis de føler seg støtt av det.

Og det står i artikkelen ovenfor, at Facebook-kontoen, har blitt slettet.

Og da blir det, dobbelt straff, hvis personen også skal straffes, av rettsvesenet, (vil jeg si).

Så dobbelt straff, det blir tradisjonelt sett på, som en uting, i Vesten, (vil jeg si).

Så her virker det som, at britene, er helt i utakt, med tradisjonelle vestlige verdier, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så dette om at dette er, på Facebook, og ikke i 'en vanlig offentlig setting', er sak to, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det står også, at politiet mistenker, at personen, har 'insulted' noen.

Altså at personen har fornærmet noen.

Men her er det forskjell, på å skrive om en folkegruppe/gruppe og en person, (vil jeg si).

Å skrive noe stygt, om for eksempel svensker, er greit, i Norge.

(Se på svenskevitser, osv.).

Mens å skrive noe stygt, om en _spesiell_ person.

For eksempel om Therese Johaug, (som var øverst, på Dagladet.no akkurat nå).

Det er ikke ansett, som greit, i Norge, (siden at det da blir æreskrenkelse).

(For å si det sånn).

Så at dette skal vurderes, så forskjellig, i Storbritannia.

Da lurer jeg litt på, hva folk driver med der, (for å si det sånn).

Og sånn kunne jeg fortsatt og fortsatt.

For det britiske politiet, mistenker for eksempel også, at denne personen, har drevet med: 'Abuse', av noen folk.

Men hvordan kan han ha misbrukt noen, hvis han bare har sittet, på nettet, (og ikke hatt fysisk kontakt, med noen folk).

Nei her er det mye rart, som blir sagt, fra britiske myndigheter, (vil jeg nesten si).

Det blir nesten sånn, at man tenker på Orwell, og hans bok 1984, hvor uttrykket 'nytale' nevnes.

For når britene vrir og vrenger på definisjonene, av ord som 'insulting' og 'abusive', sånn at disse ordene, begynner å liksom omfatte ting, som man vanligvis ikke forbinder med de.

Så blir det, som noe spekulativt, (må man vel si), fra britiske myndigheter.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det er også sånn, at britisk politi, beskylder denne personen, for å starte, med hat-kriminalitet.

(Noe sånt).

Men hat, er en følelse.

Og da skal man inn, i huet, på folk, liksom.

Så da blir det, som noe russisk liksom, (vil jeg nesten si).

Og at en person, skal ha ansvaret for, hva andre gjør, etter å ha lest, en Facebook-post.

Det blir vel også, litt drøyt, må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Og uttrykket 'hat-kriminalitet', var det ingen som hadde hørt om liksom, for noen tiår siden.

Så her er det, noe 'new age-greier', (ala Orwells 1984), som foregår, (vil jeg nesten si).

Så her er det mye rart.

Personen beskyldes også, for å ha vært truende, (av britisk politi).

Men dette var ikke direkte trusler.

Dette var vittigheter, (nesten som ordspill), må man vel si.

(Noe sånt).

Selv om dette kanskje ikke var, i god smak, da.

Men likevel.

Hvis vi fengsler folk, for å ha dårlig smak.

Da blir det som, at politisk korrekthet går foran alt, (må man vel si).

Og at politiet liksom blir mer, som noe slags karma-politi, (som nevnes i Radiohead sin sang Karma Police, (uten at jeg har studert teksten, til den sangen, må jeg innrømme)).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og da jeg bodde, i Leather Lane, (hvor jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool.

Så var det sånn, at folk i England, fikk årelange fengsels-straffer, for å ha trykket: 'Liker', (på Facebook), om noe om et vagt opprør, (som opprørerne ikke ville forklare grunnen til), var det vel.

(Noe sånt).

Så derfor er det, at jeg skriver, om den arrestasjonen ovenfor.

For dette lurte jeg på, allerede da jeg bodde, i England.

Facebook er vel en slags sub-kultur, eller klubb.

Og vi har jo ytringsfrihet, osv.

Så jeg lurer litt på, om britene har mista litt bakkekontakten, (for å si det sånn), i forbindelse, med 'Facebook-ting'.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er det jeg skrev, tidligere denne måneden, angående dette temaet:

mer om tema rundt sosiale media

http://johncons-mirror.blogspot.no/2017/06/nar-det-gjelder-nettsamfunn-som.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter