Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. juni 2017

Facebook sier at de har to milliarder aktive brukere. Men de er likevel, en subkultur eller klubb, (mener jeg)

facebook to milliarder

http://www.nettavisen.no/na24/propaganda/facebook-nar-to-milliarder-brukere/3423352859.html

PS.

Som jeg har blogget om tidligere.

Så blir ikke det, å skrive noe, på Facebook, det samme, som å henge opp, en plakat, (med sine meninger på), for eksempel, i en eller flere byer.

Og det er på grunn av, at man må være logget inn, (hvis jeg ikke tar helt feil), for å lese, hva folk skriver, på Facebook.

Og det kan man da sammenligne med, at folk henger opp plakater, med hemmelig/usynlig skrift.

Og så må man ha, noen slags spesielle briller, for å lese, denne skriften.

Så Facebook er, en slags subkultur, (vil jeg si).

(Selv om de er veldig store).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og Facebook har også forandret 'del'-knappen, sånn at den en stund, (i noen år), het: 'Liker'.

Og det kan man da sammenligne med, at de som hadde, disse spesielle brillene, kunne skrive under den usynlige skriften, (på de nevnte plakatene).

For eksempel at: 'Ottar har lest dette'.

Men så har de som selger dette usynlig blekket forandret på det.

Sånn at det som Ottar pleide å skrive, nå betyr: 'Ottar er helt enig i alt som står ovenfor'.

For Facebook har byttet på betydningen av 'lik' og 'del'-knottene sine.

Og det er vel ikke så farlig, tenker kanskje folk.

Men folk blir faktisk dømt, (i rettsaker osv.), for å trykke 'liker', her og der, på Facebook.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Og det kan godt være folk, som liksom er programmert, (av Facebook), til å være vant med, at 'liker', egentlig er det samme, som 'del'.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det ser kanskje dumt ut, at jeg, som blogger mye, om Facebook-meldinger, osv.

Er så skeptisk, til Facebook.

Men det var VG, som liksom heiv meg inn, på Facebook, (i sin tid), vil jeg si.

For de skrev, (på VG.no), i 2007, at over en million nordmenn, nå var på Facebook.

(Noe sånt).

Og for meg, som da hadde hatt internett, (og chattet mye på nettet osv.), siden 1996.

Så ble det litt rart, å ikke teste ut Facebook, (vil jeg si).

(Når VG, og andre, 'hypet' dette nettsamfunnet, så mye).

Men jeg har også blogget om, at for eksempel Øivind Sæther aka. Xiando, har advart, mot Facebook, (på sitt nettsted Xiandos Information, var det vel).

Og det var fordi, at CIA, eide en del, av Facebook, (sånn som jeg husker det).

Så det er mulig, at CIA kan lese, alle våre 'hemmelige' Facebook-meldinger.

(Hva vet jeg).

Men samtidig så virker Facebook, også litt 'russisk', med alle sine 'rare' endringer, (hele tida), må jeg nesten si.

Facebook-grupper var stort, rundt 2007/2008.

Men så ble det plutselig _sider_, som liksom var det store.

(Og grupper ble litt gjemt, vel.

Noe sånt).

Og Facebook-meldinger, har blitt til, noe som kalles 'messenger', osv.

Og man skal ikke lenger bare godta venneforespørsler.

Man skal også godta 'meldings-forespørsler', (heter det vel).

Og noen meldinger, blir visst gjemt, her og der, i mapper, som folk sjelden sjekker.

Og ikke nok med det.

Web-designere blir utfordret, (må man vel si), av Facebook, som 'hele tida', endrer knottene sine, (må man vel si).

Og Facebook-siden til johncons-web, ble deaktivert, siden at jeg ikke hadde oppdatert den, på mer enn et år, (var det vel).

Så Facebook sin Følg-knapp forsvant, fra 'Følg-siden', på nettstedet mitt, (johncons-web).

Så Facebook er et mareritt, for både brukere og utviklere/web-designere, (vil jeg si).

Selv om Google også, har visst, lignende 'tendenser'.

Deres +1-knapp, var først, i en frisk farge-kombinasjon.

(Sånn som jeg husker det).

Og så ble den plutselig, (over natta), mye kjedeligere, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så det er mulig, at Google og Facebook, egentlig prøver, å liksom 'devaluere' nettet.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter