Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 1. juni 2017

Mer fra Norge

På mandag kveld, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat.

Jeg tok t-banen, fra Haslum.

Og jeg dro, til Rema Ensjø.

(For å variere litt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Denne butikken, (Rema Ensjø), var utsolgt, for billige to-pakninger, med frossenpizza.

(Noe de forresten har vært, de 5-6 siste gangene, som jeg har handla der.

Noe sånt).

Selv om denne butikken, har 3-4 frysedisker, med kun pizza i.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

IMG_20170529_233006

IMG_20170529_233016

PS 3.

Det var også, en episode, (må man vel kalle det), da jeg var, i kassa.

En ung mann, (uten handlevogn/handlekurv), gikk til kassa, rett før meg.

Og siden at klokka var, nærmere midnatt, så venta jeg, til han, (som jeg lurte på om spilte teater), var ferdig.

(For det blei, litt kleint, liksom.

Som de sier).

Og han som var før, den unge mannen, var da ennå ikke ferdig.

Han sa 'hadet' til kassadama.

Og det må vel ha vært, etter at hu begynte, å slå inn mine varer.

Så det ble kanskje, litt klamt.

Og jeg ba kassadama, (ei med rødt hår, som var strammet, i en knute, i nakken vel), om tre poser.

Men da hu var ferdig, med å slå inn, mine varer, så spurte hu, om jeg skulle ha poser.

Så hu hadde glemt, at hu hadde slått inn poser, (og lagt opp poser, og at vi liksom, hadde snakka ferdig, om poser).

(For å si det sånn).

Og det virka ikke, så troverdig, (vil jeg nesten si).

For det eneste, som kassafolka, behøver å spørre kundene om, det er om de vil ha poser og om de vil ha kvittering.

(Det er to sjekkpunkter, liksom.

Vil jeg nesten si).

Det er drillen, (i de butikkene, som jeg har jobba i, (sånn som jeg husker det), ihvertfall).

(Og så må kassafolkene si 'takk' og 'værsågod', om de mottar eller gir noe.

Ihvertfall hvis det er snakk om kontanter, i hånda.

Sa ihvertfall ei Tove(?), som lærte meg opp, (som kasserer), på Matland/OBS Triaden, høsten 1990).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn, at kassadama, hadde lagt posene, sånn at de, (alle tre), hadde havnet, under 'bås-skilleren'.

Og kassadama sa, (til meg), at posene ble 'most'.

(Noe sånt).

Og så begynte hu, å løfte, på 'bås-skilleren'.

(Men hu reiste/strakk seg liksom ikke, for å lirke løs posene.

Det måtte jeg selv gjøre.

For å si det sånn).

Og da er det, noe tull, (vil jeg si).

For det går vel an, å legge posene sånn, at de ikke, blir slukt/'spist', av kassabåndet, (må man vel si).

For bakbåndet dekker jo ikke, hele båsen.

Det er et område, på siden av bakbåndet, (i begge pakke-båsene), hvor det istedet for kassabånd, er et metall-materiale, (som ikke beveger seg).

Så å legge posene, oppå/mot dette nevnte metall-området, (av pakke-båsen), er vel ikke så dumt da, (skulle man vel tro).

Men kassadama, var tydeligvis, litt dum, (eller hva man skal si), da.

Siden at hu ikke, passa på, at posene kunne, bli slukt/'spist', av kassa/kassabåndet.

Da er det nesten sånn, at man må si, at hu kassadam var, en nybegynner, (som kasserer).

Men det var ikke sånn, at hu så ut, som en tenåring, (vil jeg si).

Det var heller sånn, at kassadama så ut, som hu var, i 30/40-åra, (eller noe i den duren), vil jeg si.

Så jeg vet ikke helt, om jeg liksom kjøpte, denne episoden, (for å si det sånn).

Dette var nok, noe slags teater, (eller noe lignende), hvis jeg skulle tippe, (som erfaren butikkmedarbeider, som har jobba, i nesten en mannsalder, i forskjellige norsk matbutikker).

(For å si det sånn).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

IMG_20170601_082922

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter