Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 12. juni 2017

Mer fra Norge

På lørdag ettermiddag, så dro jeg, inn til Oslo, for å handle mat og klippe meg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg gikk til Haslum, og tok t-banen, til Grønland.

(For der er det, en billig frisør, på Grønland t-banestasjon).

Denne frisøren, blir drevet, av en negerdame.

Og det var vanskelig, å finne noe sted, å sette seg der.

Dette skal liksom også, være herrefrisør.

Men det var bare en eller to fargede damer, og en farget jente der.

Så jeg syntes, at det ble litt flaut, å klippe seg der.

(Selv om jeg har lest, på nettet, at også andre nordmenn klipper seg der.

Siden at det er billig/økonomisk).

Og det var også sånn, at det lå, en paraply, (eller noe), på den stolen, som jeg pleier å sitte på, (når jeg venter på, at det blir min tur).

Så det var litt kaos der da, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Etter dette, så tenkte jeg, at jeg igjen skulle prøve, å finne, den nye Rema-butikken, i Vika.

(For jeg synes, at de andre Rema-butikkene, har så mye problem, med utsolgt og dårlig kundeservice.

For å si det sånn).

Og jeg tok, en t-bane, i retning Nasjonalteateret.

Men t-banen stoppa plutselig, på Stortinget.

Sånn var det, på 80-tallet.

At alle de vestlige og østlige t-banene/banene stoppa, ved Stortinget.

Og så måtte man gå noen meter, hvis man skulle ta banen, (eller 'trikken', som man også noen ganger sa), videre til Nasjonalteateret, (for eksempel).

Og en ung nordmann, begynte å prate til meg, (da t-banen kom fram, til Stortinget).

Og så forklarte han meg, (som hørte på walkman), at t-banen ikke gikk lenger.

(Noe sånt).

Så det var jo, rimelig flaut, (må jeg si).

Hva driver egentlig Ruter med, (kan man kanskje lure på).

Da var det kanskje bedre, da det var Oslo Sporveier, (på 90/00-tallet), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg fant den nye Rema-butikken.

For jeg huska, fra Rema sitt nettsted, at den skulle ligge, i begynnelsen, av Parkveien.

Men inngangen var, i Cort Adelers gate, (viste det seg).

Og jeg gikk inn, på Rema.

Men så huska jeg, at jeg også skulle, på Kiwi.

Og da gikk jeg dit først.

(Siden at jeg ikke liker, å gå med masse bæreposer, (fra Rema), i de trange, (må man vel kalle dem), Kiwi-butikkene).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

På Kiwi, så måtte jeg bare plutselig, gå ut av køen.

For det kom, en ung kineser, gående/løpende.

Som virka som, at han gikk, på speed.

Så dette var, rimelig merkelig.

(Og som noe teater, vil jeg si).

Og det var også, en gammel gubbe, (som kjøpte is og brus), som gikk veldig nærme meg, i køen.

Så jeg måtte gå ut av køen.

For 'russerne' i køen, var så klamme/nærgående, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er han som bare skulle ha is og brus:

IMG_20170610_183515

PS 6.

Det var også sånn, at jeg sa til kassereren, at jeg skulle ha, en bærepose.

Og så var det sånn, at Kiwi-kassereren etterhvert spurte, om jeg skulle ha kvitteringa.

Men da måtte jeg klage, for han hadde ikke gitt meg bæreposen.

Som tidligere kasserer, så vil jeg si, at kassereren da surra.

For han skulle ha gitt meg bæreposen, da jeg bestilte den.

(Og ihvertfall før han spurte, om jeg skulle ha kvitteringa.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

I den nye Rema-butikken, så var det ikke, så lett, å ta feil saft, (som på Rema Fredensborg), vil jeg si.

For på Rema Vika, så lot de Lerum-saften, stå i sin originale emballasje, (istedet for å sette de saftflaskene, ved siden av Rema-saften, på noen slags plastbrett).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:

IMG_20170610_184403

PS 9.

Denne Rema-butikken, var forresten, utsolgt for billig pommes frites.

Og de hadde, en gardintrapp, i butikken.

(Og da er det ikke kunden, som er kongen, må man vel si.

Når det står, en sånn harry gardintrapp, i butikken.

Det var kun hvis vi bytta lysrør, at vi fant fram gardintrappa, i Rimi-kjeden.

Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Denne Rema-butikken, var rein og fin, (enn så lenge, ihvertfall).

Men det var, litt vel trangt der, (vil jeg si).

Og midtgangene, var litt for lange, (vil jeg nesten si).

Så hvis man møtte noen der, så ble det liksom propp, med en gang.

Så dette var, en slitsom butikk, å handle i, (vil jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Denne butikken, hadde en medarbeider, som satt opp varer, (var det vel).

Og i Rimi, så hadde vi som regel, (må man vel si), at varene skulle være oppe, i hyllene, før helga.

(For da er det mange kunder, i butikken, som vil handle helgehandelen, i fred, osv.

For å si det sånn).

Så dette kan man kanskje lure litt på.

Og da jeg skulle, i kassa, så hadde han 'varepåfylleren', satt seg, i kassa.

Og jeg bestilte tre bæreposer.

Men det fikk visst ikke han 'varepåfylleren' med seg.

Muligens fordi, at han snakka litt, med ei blond kassadame, som dukka opp, bak han.

Kassadama hadde muligens, hatt røykepause.

Og hu spurte muligens, om hu også kunne få ta, en telefon.

(Noe sånt).

Og 'varepåfylleren' sa så: 'En pose', (til meg), da han var ferdig med, å slå inn, mine varer.

Enda jeg allerede hadde bestilt tre poser.

(Og det måtte være åpenbart, at en pose, ble alt for lite, til mine varer.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Denne butikken, hadde forresten, en vanndam, foran inngangen.

Så det var vanskelig, å gå inn, i butikken, (og samtidig holde seg tørr på beina), uten å være akrobat, (eller noe lignende), må man vel si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Denne butikken hadde også, en slags 'russisk' panteautomat:

IMG_20170610_190243

PS 14.

Mens jeg gikk tilbake, til Nasjonalteateret togstasjon.

Så var det sånn, at to 'teater-folk', (eller hva man skal kalle dem), inne på området, til den tidligere amerikanske ambassaden.

Liksom så stygt på meg.

Som for, å prøve, å skremme meg til, å gå ut, foran trikken, (som kom kjørende, i krysset der).

Så dette var, litt 'merksnodig', (må man vel si).

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Etter at jeg hadde gått av toget, på Stabekk stasjon.

Så var det sånn, at etter at jeg hadde gått, cirka en fjerde/femte-del, av veien, til Høvik.

Så er det sånn, at jeg pleier, å gå over veien, (like ved et kryss).

For å slippe, å gå, på den ene siden, av veien.

For det lukter så vondt der, (på den ene sida, av veien), fra noe slags kompost, (eller lignende), husker jeg, fra tidligere.

Og akkurat da, jeg skulle gå over veien, (like ved dette krysset).

Så kom det, en jogger, (som ligna på Breivik, i sin sorte froskmann-drakt, (eller hva det var), må man vel si).

Og jeg venta derfor litt, i veien, (ved dette krysset).

For han joggeren, brukte hele fortauet, (må jeg si).

Og da kom det, en bil, som måtte bremse, da.

Og jeg tenkte, at han joggeren, var kanskje, i Jehovas Vitner, (siden at han jogga, på lørdagskvelden).

For det husker jeg, at mine Matland/OBS Triaden-kolleger Knut og Lene, en gang sa, om en som jogga, (ved Lørenskog/Karihaugen), en julaften.

Mens de kjørte meg hjem, (til Furuset/Ellingsrudåsen), etter jobb.

(Dette må vel ha vært, enten julaften 1990 eller julaften 1991.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Før jeg møtte joggeren, så møtte jeg, hu her, som jeg også lurte på, om dreiv, med noe slags teater, (for å si det sånn):

IMG_20170610_195814

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter