Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. september 2017

Mer fra Liverpool

I går, (søndag ettermiddag), så var jeg, og handla, på Asda Breck Road Superstore, (i Everton).

Og det var gateteater, hele tida, (må man vel si).

Da jeg gikk inn, i butikken.

Så stod det, en svær mann, i rullestol, som lagde propp, rett foran inngangsporten.

Med seg i 'propp-gjengen', så hadde han også, en skrålete jentunge, som løp litt foran, sin far, (må det vel ha vært).

Og to Asda-medarbeidere, som kom, med nye handlekurver.

Jeg måtte holde handlekurven over hodet, (på meg selv og Asda-folka), for å komme inn inngangsporten.

(På grunn av rullestol-mannen og skråle-jenta).

For jeg var der, like før fire.

Og Asda stengte halv fem.

Men de pleier å begynne, å mase om, (over høyttalerne), at man må gå til kassene, klokka fire.

Så jeg var litt stressa da, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Etter at jeg hadde gått, noen meter, inn i butikken.

Så var det mer gateteater.

En mann, i joggebukse, kom mot meg, i en midtgang.

Og han lot som, at han liksom, kræsjet med meg, flere ganger.

(At han gikk til en side, når jeg gikk til den samme siden, osv.).

Men jeg syntes egentlig ikke, at det var sånn selv.

Så denne personen spilte teater, (vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også en kunde, (en svær mann), som spurte meg, om hvor Yorkshire-pudding var, (var det muligens), i fryseavdelingen.

(Noe sånt).

Så det var jo kaos der, (må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Men dette var ikke noe, sammenlignet med kaoset, i selvbetjeningskassene.

Det var to ledige selvbetjeningskasser, i et hjørne, ovenfor utgangen.

Og ingen av disse kassene hadde bæreposer.

Og det var ikke poser noe sted, (som man kunne hente heller), vil jeg si.

Men bak den ytterste selvbetjeningskassa, så lå det, en sekk, med poser.

Og den åpna jeg, og så tredde jeg noen poser, på det tomme stativet.

Og så scannet jeg, noen Pepsi-bokser.

Og da fikk selvbetjeningskassa 'mensen'.

Og det var ingen Asda-folk, som dukka opp.

Så jeg flytta meg da over, til kassa, ved siden av.

(Og havna da ved siden av ei 'treig' dame.

Må man vel si).

Og så scannet jeg varene mine.

Men da dukka det opp, et følge, på tre personer, (en mor, datter og bestemor muligens), ved 'mensen-kassa'.

Og de ropte på ei mørkhåra Asda-dame.

Og hu velta barberskummet mitt, som jeg hadde satt på 'vekt-området', (eller hva man skal kalle det), etter å ha scannet, den varen.

Og da jeg så, ble ferdig med, å scanne varene.

Så stod disse tre damene/jentene, og bare så på meg, (virka det som).

Og jeg gikk rundt, (i selvbetjeningskasse-området), for å finne noen poser.

Men det var ingen poser, noen steder.

Og hu Asda-dama ropte til meg, at jeg skulle trykke, på den nederste knappen, (for å fortsette å slå inn varer).

(Noe sånt).

Noe jeg gjorde.

Men jeg måtte bare stå der, og glane.

For disse tre damene/jentene treiga seg.

(Virka det som).

Men da de var ferdig, så kunne jeg ta, noen poser der, (fra 'mensen-kassa').

For jeg kunne ikke gå rundt disse tre damene/jentene, og henta fler poser, fra den nevnte sekken.

For disse tre, ville nok da, ha dramatisert, om det, (mistenker jeg).

Så jeg måtte bare stå der, som en idiot, da.

På grunn av at det var kaos, i selvbetjeningskassene der.

Og på grunn av, at disse selvbetjeningskassene, har 'geniale' program.

(For å si det sånn).

Så de idiotene som bestemte, at det var en god ide, å ha disse selvbetjeningskassene, i butikkene.

De lurer jeg litt på, (må jeg si).

Og Asda hadde heller ikke nok bemanning, i denne avdelingen, (vil jeg si).

Siden at de ikke rakk, å liksom følge med på, at det var poser osv., i alle selvbetjeningskassene, da.

(For å si det sånn).

Så her var det 'gateteater-bonanza' og/eller kaos, (vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:

IMG_20170924_155545

IMG_20170924_161533

IMG_20170924_161536

PS 5.

Etter å ha endelig fått tak i, noen bæreposer, (i selvbetjeningskasse-avdelinga).

Så gikk jeg ut, av butikken.

Og da la jeg merke til, at ei dame, (i kiosken), maste for andre gang vel, om at butikken snart stengte.

(Så da var nok klokka ti på halv fem.

For de maser, hver tiende minutt, da.

For å si det sånn).

Og da kom jeg på, at jeg også skulle ha, en 'voucher', til internett-en.

Og jeg ba ei annen kiosk-dame, (ei brunette, med pannelugg vel), om en 25 pund 'voucher', for Three.

Og hu sa, at hu kunne selge meg en ti pund voucher og en femten pund voucher, hvis jeg betalte med kort.

Men jeg måtte betale med kontanter, for at hun skulle kunne lage, en 25 pund 'voucher' da, på en annen maskin.

(Noe sånt).

Så dette virka jo helt sprøtt, (må jeg si).

(For Tesco klarer fint å lage, sånne 25 pund vouchere, som jeg pleier å betale, med kort.

Sånn som jeg husker det).

Men jeg fant fram noen kontanter, og betalte, for en 25 pund 'voucher', (fra den andre maskinen), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter