Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

Friday, 27 January 2017

Mer nettmobbing. (Dette har ikke jeg skrevet)

nettmobbing 27 januar

http://krisssy.blogg.no/1485350732_puppene_dine_er_fine_akkurat_slik_de_er.html

PS.

Jeg har et tracking cookie-program, (som heter StatCounter), på bloggen, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk, til johncons-blogg:

statcounter 27 januar

Jeg sendte en e-post til Finansklagenemnda

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: RBS/Fwd: Klage på Nordea Majorstua/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister

Erik Ribsskog 27. januar 2017 kl. 21:26

Til: post@finkn.no

Kopi: post , Forbrukerombudet , Forbrukerrådet , "complaint.info" , juridisk , LbF Leieboerforeningen

Hei,

nå har jeg fått enda et brev, fra dette firmaet, (se vedlegg).

Kan det være riktig, at jeg skal få så mye mas, fra denne banken, (RBS), lurer jeg.

(Min andre britiske bank, (Barclays), har ikke sendt noe lignende).

Med hilsen

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 17. oktober 2016 kl. 05:19
Emne: Og enda en oppdatering/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: RBS/Fwd: Klage på Nordea Majorstua/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
Til: post@finkn.no
Kopi: post <post@finanstilsynet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>, "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>


Hei,
her er enda et 'mase-brev', (se vedlegg), fra RBS.
Dette må jeg klage på.

Med hilsen
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-10-17 4:39 GMT+02:00
Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: RBS/Fwd: Klage på Nordea Majorstua/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finkn.no
Cc: post <post@finanstilsynet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>, "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>


Hei,
her er enda et brev, fra disse 'masekoppene', (må man vel kalle dem).
Med hilsen
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-10-17 3:59 GMT+02:00
Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: RBS/Fwd: Klage på Nordea Majorstua/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finkn.no
Cc: post <post@finanstilsynet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>, "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, LbF Leieboerforeningen <lbf@lbf.no>


Hei,
dette RBS-brevet, (se vedlegg), er angående, at jeg bestilte, (fra RBS sitt nettsted), en ny kort-leser.
Og så brukte jeg den kort-leseren, til å forrandre, til mitt norske mobilnummer vel, på RBS sitt nettsted.
(Noe sånt).
Men da jeg flytta/flykta, (fra terror fra britiske myndigheter), i 2014.
Så hadde jeg med viktige papirer og ting som 'card-reader', fra RBS, i kofferten min, (som veide litt over 20 kilo, var det vel, så de ansatte på flyplassen i Manchester, sa at jeg måtte at ut noen ting, noe jeg gjorde, og så la jeg disse tingene, i håndbagasjen istedet).
Men så ble jeg tvangsinnlagt, på sovjetisk vis, (må jeg si), i februar i fjor.
Og i forbindelse med dette, så ble alle tingene mine stjålet, fra min hybel, på Slependen, (hvor Nav Skullerud sendte meg, etter at Nav Grunerløkka sendte meg til Nav Skullerud, etter at jeg tok flyet til Norge og bodde, hos Anker Apartment, mens jeg dro til City Self-Storage og fikk ny norsk bankkonto osv.).
Og disse tingene mine, (fra England), er sporløst forsvunnet.
Tyvene tok PC, klær, viktige papirer, RBS card-reader og alt mulig.
Så hva som egentlig har skjedd der, det lurer jeg på.
Det var også sånn, at jeg hadde, en lignende card-reader, (eller om det var en annen slags 'dings'), fra Barclays.
Men den ble også stjålet, mens jeg var tvangsinnlagt.
Og politiet bare tullet med meg, (må jeg si), når jeg anmelder saker.
Så jeg tenkte at jeg kunne ta med om dette, i samme slengen, når jeg først har begynt å klage, på RBS, mener jeg.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-10-17 3:13 GMT+02:00
Subject: Oppdatering/Fwd: RBS/Fwd: Klage på Nordea Majorstua/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finkn.no
Cc: post <post@finanstilsynet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>, "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>


Hei,
her er et nytt brev, fra RBS, (se vedlegg).
Jeg fikk mine første bank-kontoer, på 70-tallet.
(Jeg fikk vel en konto, i Larvik, hvor min mor bodde.
Og en konto i Svelvik, hvor min far bodde.
Noe sånt).
Og på den tida, så var det ingen, som hadde hørt, om tekstmeldinger.
Og så skal jeg nå få dette maset, om at jeg må ha engelsk mobil, fordi at de skal sende meg tekstmelding, når kontoen er overtrukket.
Det blir som noe patronisering, vil jeg si.
Det var heller ikke sånn, at Nordea og DNB maste på meg, om at jeg måtte ha norsk mobilnummer, de årene som jeg bodde, i England, (fra 2004 til 2014).
Når man bor/har bodd i flere land, så er det praktisk, å også ha kontoer, i disse landene.
Men at man da nødvendigvis må ha engelsk mobil.
Det blir som noe mas og noe åndsvakt, må jeg nesten si.
Dette må være hvis man ønsker disse masete SMS-ene.
Det er kanskje underforstått.
Men jeg klager likevel, siden at dette ikke forklares, i brevet.
Og disse sim-kortene, de blir også lett ødelagt, når man flytter, fra et land til et annet, (og har disse kortene, i lommeboka, for eksempel).
Og sim-kort bruker man også til ting som internett, i våre dager.
Og jeg har også byttet mobil-nummer rimelig ofte, grunnet telefon-terror/mobbing, (noe jeg har informert Datatilsynet om, siden at dette kommer i tillegg til internett-mobbing og brev-mobbing osv.).
Så at man etter et par år i Norge, skal huske hvilket mobilnummer man sist hadde, i England.
(Og finne det sim-kortet, etter flere år).
Det blir som noe tull og mas, vil jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-10-17 1:03 GMT+02:00
Subject: RBS/Fwd: Klage på Nordea Majorstua/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finkn.no
Cc: post <post@finanstilsynet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>, "complaint.info" <complaint.info@financial-ombudsman.org.uk>


Hei,
min søster Pia sendte meg 1000 kroner, på PayPal, samtidig med at NAV tullet med støtte til livsopphold, i våres.
(Uten at jeg hadde kontaktet min søster.
Men hun hadde kanskje fulgt med på bloggen min, og lest om, at Nav tullet med meg).
Og den PayPal-kontoen var koblet opp mot en RBS-konto, (for jeg bodde, i England, fra 2004 til 2014).
Og da jeg skulle ta ut pengene, så virka ikke Visa-kortet, fra RBS, (selv om datoen på kortet, ikke hadde gått ut).
Og jeg kontaktet RBS, og de sendte, et nytt kort.
(Etter mye om og men, må jeg si.
Jeg var blant annet innom deres hovedkontor, i Norge, som lå, rundt hjørnet, for Saga kino.
I samme kontorbygg vel, hvor min halvbror Axel, har jobbet sammen med terroristen Breivik, på 90-tallet).
Og så måtte jeg tilslutt ringe til England, (fra min mobil), noe som var dyrt.
Og så sendte de et nytt kort.
(For RBS har ikke en e-post-adresse, for generelle henvendelser.
Og dere chatte-funksjon godtar ikke adresse-endringer.
Man må ringe).
Jeg kunne sendt pengene tilbake, (siden at jeg ikke forstod, hvorfor jeg mottok de), men jeg går jo på sosialen, så jeg har ikke mye penger, så det ville kanskje vært litt dumt det og, (og sende pengene tilbake).
Og etter at jeg ringte RBS, (og chattet med de, via deres nettsted), så har de sendt meg masse brev, med forskjellige 'rare' skjema.
Hva skal dette bety, lurte jeg.
Jeg begynte egentlig, å banke, med Barclays, i England, (høsten 2004, mens jeg studerte, ved University of Sunderland).
Men etter at jeg begynte en arbeidssak der, i 2006/2007, så så jeg en reklame, hvor det stod, at man fikk hundre pund, for å bytte bank, til RBS.
Så da åpnet jeg også, en RBS-konto.
For jeg var da også arbeidsledig.
Men jeg har fremdeles kontoer, hos Barlclays.
Men de har ikke sendt meg, noen lignende skjemaer.
Så det er litt merkelig, at RBS 'maser' så mye, med masse skjema, må jeg si.
Jeg ønsket også å ha en konto, for min nettbutikk Posegodt, (som jeg drev, fra 2010 til 2014, i England), hos RBS, (i 2010), men da var de vanskelige, og nektet meg å få en konto, til min virksomhet, (av en eller annen rar grunn, må jeg si).
Det var nesten som, at RBS, drev med noe 'Sovjetstat', i 2010, (da min virksomhet ikke fikk konto), må jeg si.
Så jeg er litt skeptisk, til denne vel statseide britiske banken nå.
Og lurer på hva dette skjemaveldet, skal bety.
Jeg overførte studielån, fra Barclays til Nordea, i 2005.
(For jeg fikk kun et minibank-kort, og ikke et Visa-kort engang, (med chip), fra Barclays, i 2004).
Og jeg tok ut mye kontanter og, før jeg flytta, fra England, i 2005.
(For på grunn av sommel, fra Lånekassa, så gikk studiene i vasken).
Men Barclays har aldri sendt et eneste skjema, om dette, (enda de må ha forstått, at jeg skulle flytte, fra England, (noe jeg gjorde, i noen måneder), i 2005).
Og heller ikke etter at jeg flytta tilbake, til Norge, i 2014, så har Barclays sendt noen skjema.
Men RBS sender en hel 'haug' av 'rare' skjema, må jeg nesten si.
Så jeg lurte litt på hva dette skal bety.
På forhånd takk for eventuelt svar!
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Lurer også på Nordea-klager, fra 2007, osv.
Har dere ordnet med disse sakene nå.
Nordea ville ikke gi meg lån, med sikkerhet, i et sameie, som jeg eier en del av, på Hurumlandet.
Og de tulla nå jeg overførte penger, fra Barclays til Nordea, (for å betale, for lagerbod, hos City Self-Storage, hvor fine/verdifulle ting lå, som jeg ennå ikke har fått tilbake, etter to år i Norge).
Så her må dere få opp farten.
Skjerping!

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-06-21 14:49 GMT+02:00
Subject: Klage på Nordea Majorstua/Fwd: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finkn.no
Cc: post <post@finanstilsynet.no>, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, Forbrukerrådet <epost@forbrukerradet.no>


Hei,
i dag var jeg på Nordea Majorstua, og det var kaos.
Jeg var innom Nordea Sandvika, tidligere i måneden, for å oppgradere til et vanlig Visa-kort, (fra Select).
Og jeg måtte da dra innom Nordea med det gamle kortet, sa ei nordlending-dame hos Nordea Sandvika.
Og i første etase, hos Nordea Majorstua, så var det bare kaos.
Og det var ikke kø-lapp-maskin der.
(Selv om de har, en resepsjon der).

Så jeg gikk bare opp.
Og så trakk jeg, en kølapp.
Og ei 'hurpe', (må man vel si), liksom overfalt meg, og spurte, hva jeg skulle, da.
Det var som noe ubehagelig mas, må jeg si.
Ikke nok med at denne banken, (Nordea Majorstua), har en rar 'ekstra-resepsjon', i første etasje, (av en eller annen grunn).
Men de har også kaos, i andre etasje.
Selv om man trekker kølapp, så dukker det opp, ei 'Nordea-hurpe', som maser, om hva du gjør der, osv.
Det hører ikke hjemme, i folkeskikken, må jeg si.
Her må dere be Nordea om å kun ha _en_ resepsjon.
Og med kun _en_ kørordning.
Sånn at folk ikke får hjerteproblemer, av å gå, i banken deres.
Siden at de blir stressa, siden at de blir mast på, (på uhøvelig måte), i øst og vest og hytt og pine, når de går inn, i denne Kafka-banken, da.
Minibankene på utsida, står det også: 'Gay', på.
Så dette er fremmedgjøring av alle som ikke er perverse, (og denslags), vil jeg si.
Og etterhvert så ble det min tur der, (jeg hadde kølapp 16).
Og jeg spurte om det var riktig, at jeg måtte levere, det gamle bankkortet.
Og det var visst riktig.
Men i England, (hvor jeg bodde, fra 2004 til 2014), så var det vel sånn, at man bare skulle makulere, det gamle kortet, (mener jeg å huske).
Så det ble rart, og som noe brydderi, må jeg si.
Og hu 'bås-dama', mente at det ikke var mas, at ei 'hurpe', kasta seg over folk, og spurte hva de skulle, mens de venta, på sin tur.
Men det var min mening, sa jeg.
Men han kunden før meg i køen, hadde fornøyd, da 'bås-dama'.
Men mitt bank-forhold, er mellom Nordea og meg.
Og det at de skal trekke inn tilfeldige fremmedfolk, i mitt bank-forhold.
Det er som en fæl uforskammethet og en uting, vil jeg si.
Det er greit at det finnes en film, som heter Gladiator.
Men at Nordea skal bruke kundene sine, mot hverandre, som noen slags gladiatorer, og på den skvise, de som klager.
Det blir som en forfærdelig fæl uting, vil jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Jeg mente også å huske, at Nordea var basert i Finland, da de kjøpte opp Kredittkassen, i sin tid.
Men nå sier de bare, at Nordea er en svensk bank.
Har Nordea skiftet hjemland, lurer jeg.
Hm.
Jeg var også hos Nordea på Søtorget i København, ifjor vår.
Og de hadde ei 'hurpe' de og.
Det var ei i vindfanget, som sa, at man måtte ha dansk CPR-nummer, (personnummer vel), for å få konto.
Noe sånt.
Og det trengte jeg ikke, for å få konto, hos Barclays, i England, (som student ved University of Sunderland), i 2004.
Så hva er det disse 'gladiator-mase-hurpene', hos Nordea, egentlig driver med.
Eller hva driver egentlig Nordea med?
Har de dobbelt opp, av bemanning, sånn at halvparten jobber med, å kun mase.
Det virker sånn, noen ganger.
Staten kjøpte jo opp mange av bankene, etter finanskrisen.
Var det da de begynte med 'mase-hurper', i bankene?
Er det sånn at staten driver med noe trakassering, forkledd som bank-ansatte?
Her må man lure, mener jeg.
For sånn var det ikke, å gå i banken, i 'gamle dager', (på 70/80/90/00-tallet), vil jeg si.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-01-13 2:40 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no
Cc: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>, rene.davidsson@conecto.noconecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>, post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>


Hei,

dette har jeg klaget på, til Finanstilsynet, i 2010.

Her brøt Nordea/Aktiv Kapital en avtale.

Jeg skulle sende penger til min konto hos Nordea, hver måned, men
pengene kom i retur, (til Barclays, hvor jeg fikk meg konto, da jeg
studerte i Sunderland, i 2004/05), med beskjed om, at kontoen min,
(hos Nordea), var slettet.

Så dette er dobbeltspill av dimensjoner, fra Nordea/Aktiv Kapital, vil jeg si.

Jeg har heller ikke vært et sekund, i Norge, mellom 2005 og 2014.

Likevel så har blitt holdt møte, hos Tingretten i Larvik, som jeg ikke
har blitt informert om, i 2010.

Jeg fikk ikke meldt adresse-forandring, (til England), hos
Folkeregisteret, for man skulle skrive, når man kom til å flytte
tilbake, til Norge.

Og det visste jeg ikke, for dette var avhengig av, når jeg fikk
rettighetene mine, fra politiet, i forbindelse med det, at jeg hadde
overhørt, at jeg var forfulgt, av 'mafian', på Rimi Bjørndal, i 2003.

Og så får jeg dette fra politiet nå.

En skam.

Det var kjent fra min blogg, (som jeg startet, i 2007), og fra NRK
sitt program Tweet 4 Tweet, (i 2012), at jeg bodde, i England.

Så her er det verdenshistoriens største narrespill, som har foregått, mener jeg.

Jeg fikk ikke så bra lønn i England, og kontaktet Nordea Tveita, (ei
dame der), høsten 2006, (var det vel), i forkant av at jeg overtrakk
Nordea-kontoen i en minibank i Liverpool sentrum, for jeg hadde en
arbeidssak og ikke penger.

Og Nordea nektet å gi meg lån, på min eiendom, (jeg eier en del av et
sameie på Hurumlandet), av uklare årsaker.

Og Drammen Tingrett nekter å la meg selge min del der, på det åpne
markedet, (gjennom min rett til å foreta oppløsning av sameie).

Så dette er historens verste tater-streker fra kvemete nordmenn, vil jeg si.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010-03-23 23:41 GMT+01:00
Subject: Klage på Nordea og Aktiv Kapital/Fwd: Anmerkning i kredittregister
To: post@finanstilsynet.no


Hei,

jeg ønsker å sende en klage på Nordea og Aktiv Kapital.

Jeg inngikk en avtale med Nordea om å betale ned overtrekk hos Aktiv
Kapital, fra England, og så samtidig beholde Nordea-kontoen.

Da jeg sendte pengene, så var kontoen stengt.

Og da ble det kronglete for meg å betale.

Men nå har Aktiv Kapital gitt meg betalingsanmerkning, enda det var
Nordea som brøt tilbakebetalingsavtalen.

Jeg vil at dere skal be Nordea gi meg kontoen min tilbake, som avtalt,
og gi meg lån for å ordne sånn at jeg kan få tingene jeg har i Norge,
sendt hit til England, og jeg vil at dere skal be Aktiv Kapital om å
slette to feilaktige betalingsanmerkninger, som de har påført navnet
mitt.

Jeg overhørte nemlig at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian' i Oslo,
i 2003 og min onkel i Kvelde, trodde ikke på meg, og fikk meg til å gå
til psykolog og sosionom, nede i Vestfold.

Og søstra mi foreslo at hun skulle ordne med de smålånene jeg hadde,
men hun gjorde ikke noe.

Så hun sosionomen overtok den jobben.

Så Aktiv Kapital skal ha fått brev om min økonomiske situasjon, fra
sosionom i Sandefjord, men likevel så ga de meg kredittanmerkning.

Så jeg synes det lukter illuminati av Nordea og Aktiv Kapital i denne saken.

Så jeg håper dere kan be dem om å skjerpe seg litt!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/3/23
Subject: Re: Anmerkning i kredittregister
To: Kundeservice@aktivkapital.no


Hei,

jeg ringte Nordea, på begynnelsen av 2007, og da sa de at kontoen var
bare å overføre til.

Og avtalen med Nordea var at jeg skulle få beholde den kontoen og
sende et månedlig beløp dit, som jeg så sendte videre pr. nettbank,
til dere og City Self Storage.

For da slapp jeg unna med et gebyr av ca. 200 kroner hver måned, som
Barclays forlangte for å sende penger til Norge.

Når da kontoen ble stengt, så ble det mye dyrere for meg å betale to
regninger i Norge, for da kosta det plutselig 400 kroner i måneden og
ikke 200 i måneden.

Og i England så er ikke lønningene så høye, så derfor hadde jeg ikke
råd å betale den regningen til dere på 300 i måneden da.

Og jeg måtte klage til Nordea, for de hadde ikke sagt fra om dette, så
pengene ble sendt tilbake til Barclays, som da skulle ha tilsammen £55
i gebyrer, som jeg prøvde å få tilbake fra Nordea.

Og dette trakk ut, så det er mulig at Nordea ikke sa fra til dere, at
de brøt avtalen.

Men dette burde være en sak mellom dere og Nordea, mener jeg.

Hvilke betingelser det er, for tilbakebetalingsavtalen.

Så det burde vel være noe dere kontakter Nordea om, og ikke meg?

Her er det jeg som får svi, mener jeg, pga. kommunikasjonsproblemer,
mellom dere og Nordea, og det synes jeg er urettferdig, at dette skal
medføre at jeg får betalingsannmerkninger.

Så dette håper jeg dere skjønner, at er deres ansvar, siden dere ikke
har kommunisert ordentlig med Nordea, sånn som jeg ser det.

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/3/23 <Kundeservice@aktivkapital.no>
>
> En overtrukket konto blir alltid sperret for å unngå ytterligere mislighold. Men du må gjerne sende oss kopi dersom du har en avtale med Nordea som tilsier noe annet.
>
>
>
>
>
> Mvh
>
>
>
>
>
> Kundeservice
>
> Aktiv Kapital
>
>
>
>
>
> ________________________________
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 22. mars 2010 19:35
>
>
> Til: Kundeservice@aktivkapital.no
> Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> ja, men det var kronglete for meg, å overføre penger, når kontoen min i Nordea, uten varsel ble sperret.
>
>
> Derfor stoppet innbetalingene.
>
>
> Og jeg har det svart på hvitt, i e-poster fra Nordea, at avtalen var at jeg skulle få beholde kontoen.
>
>
>
> Så synes jeg dere kan kontakte Nordea om, så kan de bekrefte det.
>
>
> Mvh.
>
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
> 2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
>
> Hei,
>
>
>
> Det kan stemme at kontoen skulle bli beholdt, men den vil fortsatt være sperret så lenge det er en inkassosak i forbindelse med den. Sperring av en konto vil ikke bli opphevet før saken er nedbetalt. Når du har lovet betaling flere ganger og det viser seg gang på gang at det misligholdes, så er det naturlig at vi anser at det er du som ikke har overholdt avtalen.
>
>
>
> Men som sagt har du  mulighet til å be om oppfriskning av dommen i forliksrådet. I så fall vil vi forholde oss til det, dersom vi blir innkalt dit i forbindelse med en tvist om kravet. Så hvis du tar kontakt med forliksrådet for oppfrisking og får godkjent denne, vil vi revurdere betalingsanmerkningen.
>
>
>
> Vi har ikke mottatt noen forsendelser fra din sosionom.
>
>
>
>
>
> Mvh
>
>
>
>
>
> Kundeservice
>
> Aktiv Kapital
>
>
>
>
>
>
>
> ________________________________
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 22. mars 2010 12:04
>
>
> Til: Kundeservice@aktivkapital.no
> Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> ja, fordi avtalen var at jeg skulle få beholde kontoen min hos Nordea, noe som ikke skjedde.
>
>
> Så derfor mener jeg at avtalen ble brutt.
>
>
> Onkelen min i Kvelde fikk meg også til å gå til noe psykolog og sosionom i Vestfold, for han trodde ikke noe på at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg hadde overhørt i Oslo.
>
>
>
> Så dere skal ha fått tilsendt brev fra hun sosionomen i Sandefjord, om min økonomiske situasjon.
>
>
>
> Jeg får ikke forrandret adresse hos Folkeregisteret, for jeg er flyktning i England, og vet ikke hvor lenge jeg blir borte fra Norge.
>
>
> Dette avhenger av når politiet i Norge gir meg rettighetene mine, for det nekter de å gjøre.
>
>
> Så derfor har jeg norsk adresse, og da havner posten hos slektningene mine, og de sender det ikke videre.
>
>
> Disse har jeg også anmeldt for mordforsøk mot meg, i 2005, men politiet bare sitter på bakendene sine, dessverre.
>
>
> Så jeg synes at jeg har mitt på det tørre, og at jeg burde få de betalingsanmerkningene slettet, ettersom det var dere og Nordea som brøt den avtalen.
>
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
> 2010/3/22 <Kundeservice@aktivkapital.no>
>
> Hei,
>
> Jeg er ikke sikker på hva du mener du med at avtalen ble brutt av oss og Nordea? Vi inngikk 3. may 2007 en avdragsavtale med deg på NoK 300,-/mnd. Etter at denne ble misligholdt mottok vi en e-post fra deg 17.08.2007 hvor du skrev at pengene skulle betales til oss rundt 25 – 26 august via Nordeas  konto grunnet dyr betaling fra utlandet. 29.08.2007 skrev du en ny e-post om at pengene var på vei. 18.09.2007 skrev du så at du skulle låne penger for å få betalt. Ingen innbetaling er per i dag registrert på noen av de to sakene.
>
> Når det gjelder din overtrukne konto hos Nordea sendte vi denne til forliksrådet 23.11.2009 for å sikre kravet mot foreldelse. Klagen endte i en uteblivelsesdom og du fikk registrert en betalingsanmerkning. På ditt Sparebank 1 Visa Gold fra Entercard fikk du likeledes en uteblivelsesdom 30.08.2005. Ingen av disse vil bli slettet for sakene er oppgjort og avsluttet.
>
> Det stemmer at vi tidligere har hatt registrert adresser på deg i England, hhv. i Sunderland og Liverpool, men det som skjer ved mangel på respons eller brev i retur er at vi retter opp adressen i forhold til folkeregisteret. Det er derfor sterkt anbefalt at du registrerer din korrekte adresse der.
>
> Etter vår mening er begge disse kravene rettmessige. Dersom du fortsatt er uenig kan du sende en klage til oss eller til kredittopplysningsselskapene (Lindorff Decision, Experian og Dun & Bradstreet). Du kan også be om en oppfrisking av saken i forliksrådet dersom du føler at det er hensiktsmessig.
>
>
>
> Mvh
>
>
>
> Kundeservice
>
> Aktiv Kapital
>
>
>
>
>
>
>
> ________________________________
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 19. mars 2010 16:46
>
>
> Til: Kundeservice@aktivkapital.no
> Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> jeg har sett på det nå, og jeg hadde en avtale med Anne Britt Lund, som ble brutt av dere og Nordea.
>
>
> Så jeg hadde en klage på dette.
>
>
>
> Og dere visste godt at jeg bodde i England, (jeg har sendt mange e-poster til Lund og Freddy Breivik hos Nordea om dette).
>
>
> Så jeg lurer på om dere kan være så snille å fjerne den betalingsanmerkningen.
>
>
> Eller må jeg kontakte forliksrådet da?
>
>
>
> Mvh.
>
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
> 2010/3/19 <Kundeservice@aktivkapital.no>
>
> Hei,
>
>
>
> Nei, det har du ikke meldt ifra om, så all post er dermed blitt sendt til din folkeregistrerte adresse på Kvelde. Adressen er nå endret, så fremtidige brev vil bli sendt til England.
>
>
>
>
>
> Mvh
>
>
>
>
>
> Kundeservice
>
> Aktiv Kapital
>
>
>
>
>
> ________________________________
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 18. mars 2010 15:45
> Til: Kundeservice@aktivkapital.no
> Emne: Re: Anmerkning i kredittregister
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> ja, men har jeg ikke sagt til dere at jeg bor i England da?
>
>
>
> Dere kan ikke kontakte meg på post, for den havner hos slekta mi i Norge som ikke sender posten videre til meg.
>
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
> Adresse:
>
>
>
> Flat 3
>
> 5 Leather Lane
>
> Liverpool
>
> GB-L2 2AE
>
> Storbritannia
>
>
>
> 2010/3/18 <Kundeservice@aktivkapital.no>
>
> Hei,
>
>
>
> Kan ikke se at du har vært i kontakt med oss siden 2007. Siden den gang har vi sendt deg mange brev uten å fått noen respons.
>
> Betalingsanmerkninger er gått på i forbindelse med dom som ble avsagt i Forliksrådet.
>
>
>
> Med vennlig hilsen,
>
>
>
> Kundeservice
> Kundekonsulent
kundeservice@aktivkapital.no
>
> Aktiv Kapital
> Postboks 6426 Etterstad
>
> 0605 Oslo
> Tel +47 22915700, Fax +47 85029280
www.aktivkapital.no
>
> ________________________________
>
> Fra: Ida Halvorseth
> Sendt: 18. mars 2010 08:32
> Til: Kundeservice@aktivkapital.no
> Emne: VS: Anmerkning i kredittregister
>
>
>
>
>
>
>
> ________________________________
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 17. mars 2010 18:03
> Til: 101400-AktivKapital@aktivkapital.no
> Emne: Anmerkning i kredittregister
>
>
>
> Hei,
>
>
>
> jeg fikk et brev fra Lindorff Inkasso idag, med en kopi av kredittforespørsel.
>
>
> Der står det en anmerkning fra Aktiv Kapital, fra 23.11.2009, på 10.155.
>
>
>
> Men jeg har vel gitt beskjed til alle mine kreditorer at jeg skal ordne med gjelden, gjennom gjeldsrådgiver i Larvik kommune, når jeg får meg en fast jobb, (jeg er arbeidsledig i England), som jeg har avtalt med Larvik kommune, at da skal jeg få gjeldsrådgiver hos dem.
>
>
> I mellomtiden, så er det ikke noe jeg kan gjøre, for jeg lever på engelsk arbeidsledighetstrygd, og jeg har ikke noe formue, og har nok med å betale med å betale mine vanlige regninger, (jeg er på budsjett i samarbeid med CCCS, her i England).
>
>
> Så jeg mener at dere skal ha fått beskjed om dette, så jeg synes det er rart at dere gir meg anmerkning i kredittregisteret, så jeg ønsker gjerne å klage litt på dette.
>
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
>
>
>
>
>
>

img045 paint.jpg
332K

PS.

Her er vedlegget:

img045 paint

Jeg fikk et brev fra RBS

img045 paint

Jeg sendte en e-post til Statens innkrevingssentral

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Henvendelse om Statens Lånekasse

Erik Ribsskog 27. januar 2017 kl. 20:23

Til: firmapost@sismo.no

Kopi: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget , "postmottak@sivilombudsmannen.no" , post@finkn.no, post , post@forbrukerombudet.no, post@forbrukerradet.no, Akademikerforbundet , "sande.vgs" , Politikk Høyre

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 8. desember, (se vedlegg).

Og i den forbindelse, så kan jeg ikke se, å ha mottatt, noe svar, fra dere, på min klage, fra februar.

Det er også sånn, at det at dere tullet med studielånet mitt, i Sunderland, (jeg fikk ikke studielånet for høsten 2004, før på begynnelsen av 2005).

Det gjorde, at jeg ikke fikk fokusert, på studiene, (men jeg måtte fokusere, på økonomien, som da ble veldig vanskelig).

Og la oss si, at jeg derfor, har gått glipp, av en lønn, på en million, i året.

Og at min yrkeskarriere, ville ha vart, i 35 år.

Da skylder dere meg 35 millioner.

Og så kan dere trekke fra, disse 689.949,09, som det står om, i brevet deres, at jeg skylder dere.

Og da blir summen, at dere skylder _meg_ 34.310.050,91, (får jeg det til å bli).

Så disse pengene, må dere sende straks, som form av en sjekk, til meg.

Og så håper jeg, at dere behandler andre studenter, med mer folkeskikk, i fremtiden.

Skjerpings!

Erik Ribsskog


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Dato: 25. april 2016 kl. 06:55
Emne: Oppdatering/Fwd: Henvendelse om Statens Lånekasse
Til: tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>
Kopi: "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, post@forbrukerombudet.nopost@forbrukerradet.nofirmapost@sismo.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>


Hei,
jeg viser til brev fra Statens innkrevingssentral, fra tidligere denne måneden, (se vedlegg).
Det var ikke bare, da jeg ringte, fra Liverpool, at Lånekassa tulla, (og bare la på).
Da jeg studerte i Sunderland, så drøyde de, i nesten et halvt år, før de sendte studielånet.
Så her må dere få disse 'kommunst-mafia-folka' til å slette gjelden min og jeg må også få erstatning, for tort og svie, (som det vel heter).
(For jeg sulta, må jeg si, i Sunderland, mens jeg venta, på dette studielånet.
Og dette ødela for studiene mine.
Og når de bare la på, da jeg ringte dem, (da jeg ønsket å studere, i Liverpool, noen år seinere), så saboterte de igjen, (må jeg si), for planene mine.
Så her må jeg få sånn at jeg klarer meg livet ut, mener jeg.
Erik Ribsskog
PS.
Og det er noe som heter Ansa, og de er en slags avdeling, av Lånekassa, (sånn som jeg har forstått det).
Og det var det samme, da jeg kontaktet de, om problemer med universitetet i Sunderland, osv.
At de bare ignorerte det jeg skrev, og tulla, må jeg si.
Så dette er ikke bare en filleting, men over hele linja liksom, som de sier.

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2016-04-07 5:46 GMT+02:00
Subject: Re: Henvendelse om Statens Lånekasse
To: Tilsynsutvalget <Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>
Cc: "postmottak@sivilombudsmannen.no" <postmottak@sivilombudsmannen.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, post@forbrukerombudet.nopost@forbrukerradet.no


Hei,

dette skulle jeg gjerne hatt svar på, fra en overordnet, hos dere.

For jeg mener at staten her har vært som en slags namsfogd, og
overført gjelden min, til Statens innkrevingssentral.

Og dette uten å informere meg, (i England).

Det var også sånn, at da jeg ringte Lånekassa, fra Leather Lane, (hvor
jeg bodde, fra 2006 til 2011), i Liverpool, så bare la de på røret,
(en mann i 30/40-årene vel), da jeg spurte, om muligheten, til å få
studielån, for å studere, ved University of Liverpool, (etter at jeg
hadde vært der, og henta, en katalog, over deres studiemuligheter,
osv.).

Så det finnes jo ikke ord, i folkeskikken, for sånn oppførsel.

Det tyder på at de har gjort noe galt, hos Lånekassa, må jeg si.

Så dette må jeg klage på, (og få en ny mening om), må jeg si.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog

2016-03-08 13:33 GMT+01:00 Tilsynsutvalget
<Tilsynsutvalget@domstoladministrasjonen.no>:
> Vedlagt følger svar på Deres henvendelse i e-post av 26. februar 2016.
>
>
>
>
>
>
>
> Med vennlig hilsen
>
>
>
> Elin Helen Kvalvik Utvik
>
> sekretariatet for Tilsynsutvalget for dommere
>
>
>
>
>
> Domstoladministrasjonen
>
> Telefon: +47 73 56 70 00
>
www.domstol.no
>
>
>
>
>
>

3 vedlegg
img042 paint.jpg
481K
img043.jpg
268K
img044.jpg
92K

PS.

Her er vedleggene:

img042 paint

img043

img044

Jeg fikk et brev fra Statens innkrevingssentral

img042 paint

img043

img044

Mer fra Facebook

hilde adde facebook

PS.

Her er mer om dette:

hilde adde facebook 2

PS 2.

Enda mer om dette:

hilde adde facebook 3

Jeg sendte en e-post til Conecto

Erik Ribsskog

Deres brev av 2. desember/Fwd: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert

Erik Ribsskog 27. januar 2017 kl. 18:35

Til: conecto@conecto.no

Kopi: post@forbrukerradet.no, post@finkn.no, no.kundesenter@intrum.com, tilsynsutvalget@domstol.no, Tilsynsutvalget , "post@inkassoklagenemnda.no" , Akademikerforbundet , Politikk Høyre , "sande.vgs" , juridisk , michelle.adde@conacto.no

Hei,

jeg viser til Deres brev fra 2. desember, (se vedlegg).

Dette er, (som jeg har informert dere om, mange ganger tidligere), kun en tulle-sak.

Jeg har aldri bestilt noe, fra det firmaet, som dere har påstått, at jeg har bestilt fra, (et firma, som drev innen nett-dating, hvis jeg ikke husker feil).

Så dette er et fullstendig falskt krav.

Noe jeg har prøvd, å informere, en islending hos dere om, mange ganger tidligere.

Uten å lykkes.

Og dette kravet har så blitt sendt, gjennom hele mølla, hos tingretten i Asker og Bærum osv.

Så det er jo fullstendig åndsvakt, må jeg si.

Så dette må jeg klage på.

Skjerpings!

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ser at brevet er fra en Adde.

Jeg gikk i samme klasse som ei Hilde Adde, russeåret på handel og kontor, (jeg var utvekslingselev, fra Sande videregående), skoleåret 1988/89.

Hu burde kanskje være i stand til å bekrefte, at jeg ikke pleide, å finne på historier, om ditt og datt.

Jeg har også sendt til Datatilsynet om, at jeg blir utsatt, for mye identietstyveri.

Så det er nok det som her skjedd, i denne saken og.

(Jeg har ihvertfall ikke bestilt dette).

Så jeg vil gjerne ha meg frabedt, at jeg må bruke mer tid, på denne tullesaken nå.

For det er ikke sånn, at jeg synes, at det så utrolig morsomt, å sitte hele dagen, å skrive e-poster, til surrehuer her og der, som ikke klarer, å få det riktig, (for å si det sånn).

Skjerpings!


---------- Videresendt e-post ----------
Fra: Kirsti Dalheim <kirsti.dalheim@conecto.no>
Dato: 25. januar 2016 kl. 09:59
Emne: Vår sak 278185 VS: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
Til: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
Kopi: Kirsti Dalheim <kirsti.dalheim@conecto.no>


Hei

Viser til ovennevnte sak og vår e-post av 13.01.2016 fra vår kundekonsulent, Rene Davidsson;

Fra: Davidsson Rene Sigurdur
Sendt: 13. januar 2016 08:48
Emne: Gjelder sak nummer 278185 Ref1 33710 mellom Erik Løvenbalk Ribsskog (skyldner) og SpareBank 1 Gruppen Finans AS (fordringshaver)

Hei

Viser til deres e-post henvendelse.

Denne saken ligger til behandling hos namsmannen, innsigelse på kravet må sendes til dem.
Saken vil deretter bli behandlet i forliksrådet.

Til din informasjon.


Med vennlig hilsen

Rene Sigurdur Davidsson



Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 23. januar 2016 01:38
Til: database@no.experian.com
Kopi: post@finkn.no; HRET (postmottak) <post@hoyesterett.no>; Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>; Rene Sigurdur Davidsson <Rene.Sigurdur.Davidsson@conecto.no>;sianpost@sismo.no; Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>; Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>; ica@ica.seica.kontakt@ica.noPostmottak@domstoladministrasjonen.no; post <post@spesialenheten.no>; post@arbeidstilsynet.no; #Kundesenter <kundesenter@conecto.no>; ragnar.wold@conecto.no; juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; Lars Kåre Helsem <lars.kare@conecto.no>; Per Olov Sjøgren <Per.Olov.Sjogren@conecto.no>; Bente Linnea Lie <Bente.Linnea.Lie@conecto.no>; Lisbeth Lindberg <Lisbeth.Lindberg@conecto.no>; Terje Kvitrud <Terje.Kvitrud@conecto.no>; Lasse Häll <Lasse.Hall@conecto.no>; rolf-eek.johansen@conecto.no; Kenneth Bjørnstad <Kenneth.Bjornstad@conecto.no>; Kevin Winterstad <kevin.winterstad@conecto.no>; Hilde I. Slevigen <post@inkassoklagenemnda.no>; post@inkassoklagenemda.no; sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>
Emne: Ny klage/Fwd: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert

Hei,
jeg viser til Deres brev, fra 6. januar, (som jeg vedlegger en skannet kopi av).
Dette er ikke en 'ekte' sak.
Dette, (E-kontakt), er et firma, som jeg aldri har hatt noe med å gjøre.
Noen pøbler, må ha bestilt, en tjeneste fra de, i mitt navn, (her i Norge, mens jeg har bodd, i England).
Jeg har forklart om dette, til en islending, som jobber, i Conecto, (per e-post).
Men det er tydligvis noe språk-problemer, (eller noe lignende).
For det jeg skriver, kommer ikke fram, virker det som.
Det er stygt å si det, men det er liksom ingen hjemme, virker det som, (hos han islendingen).
Så dette er bare tull og tøys og det som verre er.
Så dette må jeg klage på.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>    Tue, Jan 12, 2016 at 7:47 AM
To: namsfogd.askerogbaerum@politiet.no
Cc: rene.davidsson@conecto.noconecto@conecto.no, "Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon" <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>, "sande.vgs" <sande.vgs@vfk.no>, post <post@spesialenheten.no>, firmapost@nkom.no, "With, Kim" <Kim.With@dsb.no>, Post <post@brukerklagenemnda.no>,post@forbrukerradet.no, Forbrukerombudet <postjournal@forbrukerombudet.no>, post@inkassoklagenemda.no, "post@sivilombudsmannen.no" <arkiv@sivilombudsmannen.no>, Postmottak@domstoladministrasjonen.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "drammen.tingrett" <drammen.tingrett@domstol.no>
Hei,

dette skulle egentlig, til Inkasskoklagenemda.

Men de hadde jeg vel ikke hørt om, før i november, (i fjor), var det vel.

Så sender kopi til de nå.

Jeg har aldri hørt om e-kontakt eller Conecto.

Jeg har som forklart i den videresendte e-posten bodd i England, fra 2005 til 2014, og i den tida, så var jeg ikke i Norge, i det hele tatt.

Jeg har en Lørenskog-tremenning, som heter Øystein Andersen, som allerede på 80-tallet, syntes at det var morsomt, å bestille pizza på døra, i andres navn, (husker jeg).

Så det er kanskje han som tuller.

Hva vet jeg.

Jeg sender nå om dette, til Inkassoklagenemda, uansett.

Sender også kopi til Spesialenheten.

Jeg har flere ti-talls klager, hos dem, som de ignorerer, må jeg si.

Så jeg må si, at jeg mistenker 'urent trav', også i denne saken.

For jeg har informert dette firmaet om, (se videresendt e-post), at jeg aldri har bestilt noe fra de, (se videresendt e-post).

Og det siste jeg ønsker, er noen klamme f*tter, på døra mi, for å si det sånn.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 3:12 GMT+01:00
Subject: Klage/Fwd: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: rene.davidsson@conecto.noconecto@conecto.no
Cc: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>, Lindorff Kundesenter <kundesenter@lindorff.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>


Hei,

jeg viser til Deres brev fra 16/10, med et uforståelig krav.

Jeg bodde i England, fra 2005 til 2014, og har ikke bestilt noe, fra dette firmaet.

(Og jeg har aldri hørt om dette firmaet, som dere representerer før, engang).

Jeg har blitt plaget av, at noen, har bestilt masse dritt, i mitt navn, de siste årene.

(En sveitsisk nettside hater meg, og oppfordrer folk til å plage meg, og har skrevet opp min adresse, blant annet.

Et nettsted som heter Enclosypedica Dramatica, eller noe sånt).

Så vennligst slutt å send meg tull om ikke-reelle krav.

Dette er firmaer, som har dårlige rutiner, og som ikke sjekker, at det snakk om riktig person, som bestiller.

Så at dere sender meg denne truslen er en skandale, mener jeg.

Sparebank1 er også et dumt navn, vil jeg si.

Sparebank0, ville kanskje være et bedre navn, på deres virksomhet, når dere driver med sånt her tullball, må jeg si.

Dette er galskap, må jeg si.

God bedring!

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2015-10-29 2:34 GMT+01:00
Subject: Re: K.nr: 320747 - kopi mail korrespondanse
To: PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>
Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, post@finkn.no, post <post@finanstilsynet.no>


Hei,

jeg har også fått et inkassovarsel fra dere, angående et krav, (fra Samlerhuset), som jeg ikke forstår.

Jeg blir oversvømet, av dritt, som folk bestiller i mitt navn, fra firmaer, som ikke sjekker identiteten, til de som bestiller, (virker det som).

Jeg har varslet Datatilsynet om dette, i flere måneder nå.

Jeg sender all 'dritt', som jeg får i posten, i retur, så 'dritt-firmaene' skal ha fått 'dritten' sin tilbake og.

Jeg vedlegger en kopi av Deres brev fra 22/10.

Vennligst slutt å send meg krav, om dritt, som jeg ikke har bestilt.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ser også, at dette er snakk om ting, som er sendt, til min tidligere adresse, i Slependveien.

Der har jeg ikke bodd, siden i februar.

Men dette er noen brakker, som Nav sendte meg til, da jeg flyttet tilbake, til Norge, (fra England), i fjor.

Og der bor det mest russere og 'mase-negre'.

Så det er en del tvilsomme personer, og jeg har sak hos Leieboerforeningen, mot husverten.

Så om det er noen der, som tuller, hva vet jeg.

Jeg har ihvertfall ikke bestilt noe, fra Samlerhuset.


2015-10-05 9:20 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:

    Hei

 

 

    Vi har videresendt din henvendelse til Chilie Mobil AS.

 

    Ha en fin dag.

 

    Med vennlig hilsen/ Best regards

 

    Jeanette K. G

    Saksbehandler/ Case handler

    Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

    Telefon: +47 31 27 93 20

    Fax: +47 61 14 93 12

 

 

    
cid:image001.png@01CF2980.F7526A80
    Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway

    Visiting adrdress : Bjønndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway


    Sentralbord: (+47) 23 21 10 00
    
www.lindorff.no
    ** This message including any attachments may contain
    confidential and/or privileged information intended only for
    the person or entity to which it is addressed. 
If you are not
    the intended recipient you should delete this message and
    notify the sender. Thank you.

 

 

 

 

    _________________________________________________________________

    -----Original Message-----

    From: eribsskog@gmail.com [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: Monday, September 28, 2015 4:04 PM

    To: Kundesenter-uidentifisert

    Subject: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    Uidentificeret email fra kundesenter@lindorff.com til manuel behandling

    ---------------------------

    Hei,

    dere har også portert mobilnummer mitt, sånn at det ikke kan brukes lenger.

    Og så får jeg dette svaret.

    Jeg sender det til Spesialenheten osv., siden at politiet bare ignorerer mine anmeldelser.

    Det datasystemet deres er på grensen til å v¿re kriminelt, mistenker jeg.

    Chilli mobil har jeg heller aldri h¸rt om.

    Dette lukter lang vei, vil jeg si.

    Erik Ribsskog

    2015-09-28 14:43 GMT+02:00 Chili Mobil <kundeservice@chilimobil.no>:

    > Hei Erik,

    >

    > Når det dreier seg om et ID-tyveri, er vi dessverre n¸dt til å motta en bekreftelse

    på at forholdet er anmeldt f¸r vi kan slette eventuelle krav.

    > Abonnementet er opprettet 12.08.2015. Denne e-postadressen er også oppgitt i bestillingen.

    >

    > Med vennlig hilsen Frida

    > Kundeservice Chilimobil

    > Tlf. 02445

    >

    > ________________________________________

    > Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    > Sendt: 25. september 2015 14:09

    > Til: PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > Kopi: Chili Mobil; juridisk; post@finkn.no

    > Emne: Re: K.nr: 320747 SV: Klage/Fwd: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil

    > AS

    >

    > Hei,

    >

    > jeg har aldri hatt noe abonnement, hos Chilli.

    >

    > (Jeg bruker Telenor mobil.

    >

    > Og jeg er ikke noe 'skravlekj¿rring', så jeg trenger ikke noe mer enn

    > Telenor kontant, må jeg si).

    >

    > Så dette er at noen har drevet med ID-tyveri, og har misbrukt mitt navn.

    >

    > Og så får jeg innkassovarsel!

    >

    > Dette firmaet, (Chilli mobil), har jeg aldri h¸rt om f¸r.

    >

    > Og det er tydelig, at det kan virke som, at de har dårlige

    > datasystemer, som er lett å misbruke, (må man vel si).

    >

    > Så at jeg må kaste bort masse tid, på å sende e-poster til Lindorff og

    > Datatilsynet osv., om dette, det synes jeg, at er en skam.

    >

    > Vennligst slutt å lat som at jeg har dette abonnementet nå og slutt å

    > send meg innkassoer i forbindelser med dette.

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2015-09-25 12:29 GMT+02:00 PF_DL_Fakturaadministrasjon

    > <Fakturaadministrasjon4@lindorff.com>:

    >> Hei

    >>

    >> Det du har mottatt på mail her er din hoved faktura hos Chili Mobil AS. Om du

    har sp¸rsmål rundt ditt abonnement kan du ta kontakt med Chili Mobil AS på tlf 02445

    eller kundeservice@chilimobil.no med ditt kundenummer som er 320747.

    >>

    >>

    >> Ha en fin dag.

    >>

    >> Med vennlig hilsen/ Best regards

    >>

    >> Jeanette K. G

    >> Saksbehandler/ Case handler

    >> Lindorff Faktura/ Lindorff Invoice

    >> Telefon: +47 31 27 93 20

    >> Fax: +47 61 14 93 12

    >>

    >>

    >>

    >> Postboks 7055, N-3007 DRAMMEN, Norway Visiting adrdress :

    >> Bj¸nndalsveien 7, 3442 Hyggen, Norway

    >>

    >> Sentralbord: (+47) 23 21 10 00

    >> www.lindorff.no

    >> ** This message including any attachments may contain confidential

    >> and/or privileged information intended only for the person or entity

    >> to which it is addressed. If you are not the intended recipient you

    >> should delete this message and notify the sender. Thank you.

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >> Hei,

    >> dette er trakassering som f¸lge av ID-tyveri, (virker det som).

    >> (Jeg har ikke kontaktet disse).

    >> Vennligst rydd opp!

    >> Med hilsen

    >> Erik Ribsskog

    >> PS.

    >> Jeg sender fortsatt om ID-tyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke virker

    helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes jeg).

    >> ---------- Forwarded message ----------

    >> From: NoReplyFaktura@lindorff.com <NoReplyFaktura@lindorff.com>

    >> Date: 2015-09-09 5:37 GMT+02:00

    >> Subject: FAKTURA 00527712 - Chili Mobil AS

    >> To: eribsskog@gmail.com

    >> Vi viser til henvendelse og vedlegger som forespurt pdf av faktura.

    >> Kopien har påf¸rt korrekt Kid-nummer og kan benyttes ved elektronisk betaling

    og som regnskapsbilag. Kopien kan ikke benyttes som brevgiro eller som skrankegiro.

    >> Vi ber om at du åpner spamfilter for mottak av epost fra denne

    >> adressen. Du trenger Acrobat Reader for å lese denne faktura. Acrobat

    >> Reader kan lastes ned gratis fra http://www.adobe.no/ Vennlig hilsen

    >> Kundeservice

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

    >>

 

 

    Med vennlig hilsen

    Kristian Brekke

    Saksbehandler - Avd. Legal Collection
    Direkte: +47 31 27 91 86

    lindorff e-postlogo.png
    PO Box 7055, NO-3007 Drammen

    Sentralbord: +47 23 21 10 00
    www.lindorff.no

 

    ** This message including any attachments may contain confidential and/or privileged information intended only for the person or entity to which it is addressed. If you are not the intended recipient you should delete this message and notify the sender. Thank you.

 





14 attachments
        img123.jpg
316K
        img124.jpg
230K
        img125.jpg
266K
        img126.jpg
275K
        img127.jpg
513K
        img128.jpg
336K
        img129.jpg
273K
        img130.jpg
158K
        img131.jpg
226K
        img132.jpg
160K
        img133.jpg
229K
        img134.jpg
164K
        img135.jpg
231K
        img136.jpg
289K

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Sun, Oct 5, 2014 at 3:13 PM
Subject: Klage/Fwd: Welcome To CreditExpert
To: database@no.experian.com
Cc: post@finkn.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>
Hei,
jeg fikk et brev, på døra mi, her på 'russerbrakka', på Slependen, i dag.
(Det tar litt tid, siden at husvert ikke har satt navnet på postkassa.

For det skal være en sånn spesiell etikett-maskin-merking, virker det som).
Og dere hos Experian, har jo visst om det, at jeg har bodd i England, siden 2004.
(Videresender kopi av e-post, fra 2007).
Så det er jo bare pjatt, det dere skriver, i brevet.

Her har nordmenna gossa seg.

Og hatt masse hemmelige saker, bak min rygg.

Mens jeg har bodd i England, siden 2004.

Og dere har sendt all posten min, til min onkel i Kvelde, (som var med på noe slags mordforsøk mot meg, i 2005, virka det som, og som ikke sender meg noe, hverken av vitnemål eller attester, som også ligger, på den gården, i Kvelde, tilhørende hans eks-samboer vel).
Men det har vært om på TV, (Tweet 4 Tweet), med Thomas Seltzer og Jenny Skavlan, at jeg bor i England, (i 2012).

Og jeg har hatt en kjent blogg, (johncons-blogg), siden 2007.
Så her har nordmennene vært som i ordaket, at når katten er borte, så danser musene på bordet.

Og som nordmennene var mot jødene, under og etter den tyske okkupasjonen.

At det bare kødda med dem, og stjal eiendommen dems, osv.

På en veldig lav og simpel måte.

Så dette kvalmende/patetiske/ignorante opplegget, fra Norge, det vil jeg klage på.
Jeg får nå ikke annet, enn kontantkort-mobil/internett, på grunn av dette 'innavla' greiene, (må man vel kalle det), som nordmenna har drevet med, bak min rygg, siden 2004.

Erik Ribsskog
---------- Forwarded message ----------
From: CreditExpert <CustomerService@creditexpert.co.uk>
Date: Tue, May 15, 2007 at 8:04 PM
Subject: Welcome To CreditExpert
To: eribsskog@gmail.com


Dear ERIK RIBSSKOG,

Welcome to CreditExpert. Congratulations on taking an important step in managing and protecting your financial information. You now have access to your Experian® credit report and information and advice that will allow you more control over your credit history.

CreditExpert is provided by Experian®, the UK's leading credit reference agency, and we are sure that you will enjoy the exclusive benefits that membership of CreditExpert provides:

Some of the benefits you'll receive include:
  • Unlimited access to your online Experian® credit report after your FREE 30-day trial
  • Weekly alerts by e-mail or SMS text message to notify you of significant changes to your credit report
  • Quarterly online newsletters
  • Ask the Expert for credit queries
  • Financial tools and calculators
  • Credit query forms
  • Freephone customer service supported by credit report specialists
  • A fraud resolution service should someone steal your identity

To enable you to start using your membership, a PIN will be mailed to you at your current address in the next few days. Once you receive this, return to https://www.creditexpert.co.uk/MCCLogin.aspx and login using the PIN and your Username and Password.

To ensure uninterrupted service, your Monthly membership fee of £5.99 will be collected automatically after your 30-day free trial, and every 30 days thereafter.

Please print this e-mail for your records. If you have any questions, please e-mail our Customer Service team on CustomerService@CreditExpert.co.uk quoting your report reference number: 41500917.

Many thanks,

CreditExpert

Please do not reply to this e-mail. This e-mail address is not monitored. If you would like to contact us, please send your e-mail toCustomerService@CreditExpert.co.uk


6621-100002-100002



img041.jpg
290K

PS.

Her er vedlegget:

img041

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer, blir slettet, (etter en del problemer, med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe, som skiller deg, fra andre, med samme navn, (sånn at det er klart, hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg, til temaet, i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken, til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Blog Archive