Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 20. mars 2018

Disse bor nå i Høybråtenveien 25D, (hvor jeg leide et rom, av min tidligere stefar Arne Thomassen og hans samboer Mette Holter, studieåret 1990/91)

IMG_20180318_083011

http://johncons-mirror.blogspot.no/2018/03/fler-mobilbilder_19.html

PS.

Bjørnheim borettslag heter det visst der, (ihvertfall i 'våre dager'):

IMG_20180318_083507

PS 2.

Like etter at jeg flytta til Høybråtenveien, (høsten 1990).

Så fikk jeg en telefon, (på Mette og Arne sin fast-telefon).

Og det var min 'uekte' tremenning Øystein Andersen, (som er adoptert fra Sør-Korea), som ringte meg.

Han, (som hadde drekki vel, (noe han aldri pleide å gjøre, sånn som jeg husker det)),  ville at jeg skulle 'trave' cirka to togstasjoner bortover, mot Lørenskog.

For der var han på hjemme alene-fest, hos en slags 'outsider'.

Og det tok i underkant av en halvtime, å gå bort dit.

Så det var nesten som at jeg flytta til Romerike, da jeg bodde i Høybråtenveien.

(Noe sånt).

Og jeg gikk også seinere hjem, (til Høybråtenveien), fra Øystein og dem, (en del ganger), til fots, (etter at togene hadde slutta å gå), husker jeg.

(Etter at Øystein, Glenn Hesler og jeg, hadde sitti oppe, og spilt trivial pursuit og black jack osv., (halve natta), våren/sommeren 1991.

Var det vel).

Selv om jeg/vi kalte det Furuset.

For det ligger ganske nærme Furuset senter, (hvor Mette Holter pleide å handle, ihvertfall rundt midten av 80-tallet), og Furuset t-banestasjon.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Da jeg flytta til Oslo, (for å studere på NHI), høsten 1989.

Så hadde jeg regna med, at jeg kom til å henge en del sammen med Nina Monsen, (som pleide å besøke meg på Bergeråsen), i Oslo.

Men jeg ringte min stesøster, (eller hva man skal kalle henne), Christell.

Og hu sa at Nina Monsen hadde flytta til Lillehammer.

Så da ble det litt ensomt nesten, (for meg), i storbyen.

(Noe jeg da ikke var så forberedt på, egentlig).

Så jeg ringte da Folkeregisteret et par ganger, og prøvde å spore opp min halvbror og de.

(Som jeg da ikke hadde hatt kontakt med, på et par år.

Eller noe i den duren).

Og på andre eller tredje forsøket, så fant jeg Axel hjemme, (høsten 1989, da han var cirka elleve år gammel), i Høybråtenveien 25D, da.

Og etter det, så besøkte jeg Axel og dem kanskje en gang i måneden.

(Mens jeg gikk på NHI, da).

Og en gang, så skulle Axel lære meg, å stå på skateboard, (husker jeg).

Men det droppa jeg.

For da hadde jeg nok slått huet fælt.

(Eller noe i den duren).

For Axel ville at jeg skulle lære å stå på skateboard, ned en bratt bakke, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om den nevnte bakken:

IMG_20180318_083256

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter