Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 20. april 2018

Jeg lurer på om det var til Ula, at vi dro på klassetur, (for å svømme), våren/sommeren 1978, (en busstur på noen få kilometer), da jeg gikk i første klasse, på Østre Halsen skole


https://amag.aftenposten.no/articles/642834

PS.

Her er mer om dette:


https://www.google.com/maps/place/3280+Ula/@59.0227876,10.1785729,686m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4646eb281340cec1:0xf32738cf1b46486d!8m2!3d59.0253845!4d10.1847394

PS 2.

Vi tok forresten alltid bussen, (en slags Tjølling-buss vel), når vi skulle ha svømme-undervisning, (noe vi hadde en gang i uka vel), sånn som jeg husker det.

Men den siste uka, (var det vel).

Så dro frøken, (hu het visst Inger Johanne Berg Sørensen f. Hasle), oss med, til Ula da, (var det vel).

(Hvis det ikke var en annen lignende strand, i nærheten).

For å istedet ha svømmeundervisning, ute i naturen, (på en veldig fin sand-badestrand).

Og der tok jeg noe som nesten var mine første svømmetak.

(Noe sånt).

Og jeg gjorde det igjen.

Og sa til frøken, at: 'Se nå'.

(Noe sånt).

For min mor maste om dette med svømminga, da.

(Var det vel).

Men det var veldig klamt, på svømmeundervisninga, (til vanlig), husker jeg.

For alle ungene stod som sild i tønne nesten, langs kanten, av bassenget.

(Sånn som jeg husker det).

Og jeg var allerede på den tida opptatt av intimgrenser.

Man skulle liksom ikke komme borti hverandre, (i bassenget), da.

(Sånn som jeg husker det).

Så for meg, så ble alle 'basseng-timene', som et slags helvete.

Hvor man ikke kunne bevege seg nesten.

For da ville man kræsje/berøre noen, (i nesten naken tilstand), da.

Og det var liksom et poeng, for meg, (og vel også for de andre), at det skulle man ikke gjøre.

(For å si det sånn).

Så det var nesten umulig, å få svømt noe der.

For hvis man en sjelden gang kom bort fra de andre, (ved bassengkanten).

Så var det alltid noen som prøvde å svømme, foran/ved meg, (sånn som jeg husker det).

Men jeg hadde nok klart å ta noen få svømmetak, (en sjelden gang), i bassenget, (som jeg ikke husker hvor var, men det var vel på en eller annen skole uti i Tjølling/Ula deromkring).

Og på denne stranda, (Ula badestrand), så fikk jeg mer plass.

(For stranda var større enn bassenget, da.

For å si det sånn).

Og derfor klarte jeg å svømme mer der, da.

(Sånn som jeg husker det).

Og det kan også ha vært, at oppdriften fra saltvannet hjalp litt.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her var det nok, at jeg tok mine aller første svømmetak, (hvis jeg skulle tippe):


http://tjodalyng.larvikgs.no/index.php?pageID=32

PS 4.

Jeg tror at dette må være frøken, (så hu var bare i begynnelsen av 30-åra, da hu dro med klassen jeg gikk i, til Ula badestrand, våren/sommeren 1978):



https://www.tb.no/vis/personalia/greetings/13640265?new=1

PS 5.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter