Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 14. april 2018

Mer fra Norge

I dag, (fredag), så var jeg på Nav Sandvika, for å levere en husleie/apartment-kvittering.

Og så skulle jeg ta en kopi, av den kvitteringa.

Og to fargede, middelaldrende menn, (en pakkis og en neger), begynte å mase på/angripe meg.

Hva foregikk, lurte de.

Så de begynte å forhørte meg liksom, da.

Så jeg gikk bort fra kopimaskinen, og lot disse 'apekattene' få drive med 'homseriet' sitt i fred.

Og så spurte jeg en Steinar i resepsjonen om hva som var galt med kopimaskinen.

Og da hadde han en 'filur' på lur der.

Og han 'filuren' sa, (da jeg spurte), at det var en Konica Minolta kopimaskin.

(Noe sånt).

Og han var enig i at det var et japansk merke.

Og problemet var at når en liten kvittering skal kopieres.

Så er det ikke bare å trykke på en knapp.

For da sier 'japse-faenskapet' at det ikke finnes passende papir-størrelse.

Men den kvitteringen var mindre enn en Rema-kvittering, liksom.

Så at det skal finnes så små ark, i en kopimaskin.

Det er det vel ingen som regner med.

Og når masse negre og pakkiser begynner å mase, mens man prøver å skjønne 'japse-faenskapet'.

Da blir det som et helvete, (å være på Nav), vil jeg si.

Hvorfor kan ikke Nav kjøpe vestlige/enkle kopimaskiner, (kan man kanskje lure på).

Hva er galt med amerikanske/enkle kopimaskiner, (for eksempel).

Og da jeg prøvde for andre gang.

Så skjønte jeg feilmeldingen.

Og så prøvde jeg å trykke på knapp '2', (var det vel), for A4-ark.

(Noe sånt).

Men da skulle man ikke trykke på knapp '2' på tastaturet.

Men man skulle trykke på 'felt 2' på en quartz/touch-skjerm.

Så denne asiatiske 'vidunder-maskinen', med alle sine finurligheter, var ikke intuitiv, (vil jeg si).

Så hva med å heller kjøpe inn vestlige/intuitive kopimaskiner til befolkningen/publikum, lurer jeg.

Det hadde kanskje vært en ide.

Hvis ikke Nav synes at det er morsomt, å 'drite ut' folk, med sine kompliserte/ikke-intuitive 'kjipper-maskiner', da.

(Eller hva man skal kalle dem).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter