Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 5. mai 2018

Enda mer fra Oslo

I dag var jeg, på hoved-Deichman, for å printe ut noen papirer.

Og så gikk jeg til Grensen, etter dette.

For der lå den Burger King, i 'gamle dager'.

Men den var nå borte, (viste det seg).

Og den mobilen som jeg kjøpte i Frederikshavn i 2015.

Den er nå så slitt, at jeg ikke lenger kan se hva som står, på halvparten av knappene.

Så jeg ser etter en sånn billig-mobil, til 100-200 kroner, da.

(Disse hadde Expert, (var det vel), i 2014, husker jeg.

Noe sånt).

Og jeg gikk inn på Elkjøp, ved/i Glasmagasinet.

Og jeg så kun smart-telefoner, (og en vekter som stod stasjonært og observerte).

Og så var det 'doss' der, (inne på Glasmagasinet), stod det, (på et skilt).

Og jeg måtte tilfeldigvis på do.

Og doen var ikke i første etasje, (som man skulle tro, av skiltet).

Den var i tredje etasje.

Og jeg så bare en slags bred sirkel-trapp der.

Og hvem liker å gå i sånne trapper, liksom.

Så jeg tok heisen.

Og i tredje etasje, så lå det også en kafeteria.

(Jeg husker at min søster Pia, en gang, (på 90-tallet vel), klagde over, at det var så få kafeteriaer, i Oslo.

Sammenlignet med Drammen og Larvik.

Men Glassmagasinet har altså en sånn 'norsk' kafeteria da, virker det som.

Noe sånt).

Og jeg spurte ei blondine der, om når de stengte.

Klokka 18, sa hu.

(Klokka var cirka 17).

Og jeg var så lei av Burger King-gateteater, (må man vel kalle det).

Så jeg bestilte en cheese-burger.

(For de hadde menyen stående fremme, på et skilt.

Så jeg visste at de hadde burgere der).

Nei, dessverre.

Sa blondina.

De hadde åpent, men solgte ikke burgere (lenger).

(Noe sånt).

Så hvorfor fjerner de ikke da meny-skiltene.

Nei, dette var noe tull.

Noe dansk tull, (må man vel kanskje si).

Siden at de kaller seg Christiania Glasmagasin.

Og ikke Oslo Glasmagasin.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Jeg gikk så ut, for å finne en Burger King-restaurant.

Men på veien, så gikk jeg forbi New Beirut Kebab, (eller hva de heter).

Så jeg tenkte, at jeg kunne jo kjøpe meg en kebab, (for en gangs skyld).

Og jeg gikk inn der.

Og det kosta 85 kroner for en stor kebab og en halvliter cola.

Og jeg tok colaen selv i kjøleskapet der.

(Som de har bedt meg gjøre før.

Jeg kjøpte kebab der en del ganger, i januar, (like etter at jeg flytta tilbake fra England), var det vel).

Og da spurte enda en 'idiot', om hva jeg skulle ha.

Så hva skulle dette bety, liksom.

Det ga jo ingen mening.

Jeg måtte forklare at jeg hadde bestilt.

Men de som jobber der har vel øyne og ører.

Så det måtte han vel ha visst.

Så dette var nok bare for å trakassere, (at jeg ble spurt om dette to ganger).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg satt meg ned, (i det trange lokalet), for å spise kebab.

Og en palestiner, (var han vel), begynte å vaske gulvet, (med en mopp), rundt/foran meg.

(På iherdig 'jalla-vis', (som de vel sier):

Noe sånt).

Dette var veldig irriterende.

Så jeg gikk ut derfra, da jeg var ferdig med å drikke colaen.

(Jeg styrta colaen.

Og gikk ut derfra med en halvspist kebab, da.

Omtrent som på Bislett Kebab House, (på Bislett), for noen dager siden.

Da en 'fjortiss-gjeng' invaderte gatekjøkkenet).

Og en svær/høy palestiner, stod og observerte et skilt, på 'salig' vis, (må man vel si).

Og jeg så om det gikk an å gå rundt.

Men den hijab-kledde kona til palestineren, hadde plassert en barnevogn.

Sånn at det ikke var mulig å gå rundt heller.

(Så den eneste veien ut, var forbi han 'salige' palestineren, da.

For å si det sånn).

Og palestineren gjorde ikke noe tegn til, å ha sett, at jeg skulle ut/forbi.

Så jeg venta til at palestineren skulle flytte seg.

Men da bjeffa han døve og blinde idioten, (bak disken), igjen til meg.

Om hva jeg skulle ha.

Og jeg svarte at jeg skulle bare ut derfra, hvis det var mulig.

Og da klikka han 'salige' palestineren.

Og spurte om det ikke var mye plass der.

Og det var kanskje plass der.

Men å gå så nærme en person, hvis han ikke er var på en.

Det blir som noe klamt/'homsete', (og som noe galskap).

(Må man vel si).

Palestineren formet så en sirkel, med armene.

Og så sa/skrek han igjen, at det var mye plass der, (mens han igjen formet en sirkel, på samme vis).

Så for å roe ned han gale palestineren.

Så måtte jeg bare si: 'Da var jeg heldig'.

(Noe sånt).

For han palestineren virka veldig aggressiv.

Så hvis jeg ikke hadde svart noe.

Så kunne han ha angrepet, (mistenker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

På 90-tallet, så sa politikerne og avisene, at det var så fint med innvandring.

For da fikk vi så mange nye matretter, å velge mellom.

Men dette gjelder visst kun tenåringsjenter, (som det satt et par av der), og ungkarsdamer, (kan det virke som).

For ungkarer som meg, blir bare angrepet/trakassert.

(Virker det som).

Hvis vi prøver å teste ut disse nye/orientalske matrettene.

Så send disse barbarene/steinalder-folka tilbake dit de kom fra.

(Vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her kan man se han 'gale' palestineren:



PS 6.

På biblioteket, så var det også, en 'jihad-John-fyr', (eller noe lignende), som drev med noe slags 'kjemisk krigføring', (mot meg), kunne det virke som:


PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

I India, så koster det visst bare, noen få rupi, å ta toget, (uten plassbillett, på andre klasse), gjennom halve landet.

(Det vil si at folk ligger på hattehyllene og sitter på fanget til fremmede, osv.

Så jeg på et TV-program).

I Norge så betaler vi mer for billetten.

Men dette har visst ikke Ruter skjønt.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter