Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 11. mai 2018

Mer fra Oslo

I dag så våkna jeg først, i 10-11-tida.

(Noe sånt).

Og så sovna jeg igjen.

(For jeg flytta igjen i går.

Og jeg har ikke råd til å ta taxi overalt.

Så det er litt slitsomt, å dra på alle tingene mine, (som jeg fikk med på flyet tilbake fra England), overalt.

Så derfor trenger jeg en del søvn, (kan muligens grunnen være)).

Og så gikk jeg ut nå, litt etter klokken 23.

Og Burger King stenger ved midnatt, (utenom i helgene), er det vel.

Så jeg gikk på Bislett Kebab House på Nedre Grunerløkka.

Og en neger stod sånn, at jeg ikke så han, (på grunn av at man får tunnelsyn, når man går inn i en butikk, noe jeg lærte i Rimi, da jeg hadde min lederkarriere der).

Og jeg så han, og stilte meg bak han.

Men han skulle visst ikke ha noe.

Og jeg bestilte en stor kebab med cola.

'Flaske', spurte tyrkeren, (eller hva han var).

'Ja', sa jeg bare.

(For jeg er vant til at man får flaske-brus, (istedet for 0.8 liter brus), i denne kebabsjappa, (av en eller annen grunn).

For jeg var der en del, i januar, etter at jeg flytta tilbake fra England).

Og så kjefta tyrkeren på en pakistaner, (eller noe), og han måtte gå ut med noe garnityr eller saus.

Så det virka som noe gateteater, (må jeg si).

Og så spør han tyrkeren, etter at jeg har betalt, om jeg vil ha boks.

Og da kvemer de, (vil jeg si).

For det må de spørre om, (om man vil spise inne), før man betaler, (vil jeg si).

For prisen blir ti prosent høyere, hvis man skal spise hos restauranten, (er det vel).

(Noe sånt).

Så der tulla de.

Og en nordmann som hørte på walkman, stod like foran brus-skapet.

Så jeg venta med å hente brus.

For det ble som noe klamt/nærgående, å hente brus, når han 'walkman-homsen' stod så klamt plassert.

Så jeg venta til jeg fikk kebaben.

Sånn at 'walkman-homsen' vel må ha skjønt hva som skjedde, (selv om han hørte på musikk), da jeg gikk mot brus-skapet.

Men 'walkman-homsen' markerte ikke, at han ikke var homo, ved å gå et eller flere skritt bakover.

Sånn at det ble mindre klamt/intimt, å hente brus.

Så dette var en ekkel opplevelse, (må jeg si).

Men jeg kan jo ikke slå ned alle uforskammede/uoppdragne gateteater-folk, heller.

For da får vel jeg skylda 'åkke som', liksom.

Og jeg har aldri slått ned noen, heller.

Så jeg er ikke noe ekspert på det, (for å si det sånn).

Så hva man skal gjøre med disse klamme 'apekattene'.

Det kan man kanskje lure på.

Hm.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tentke på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og tomatene var veldig blaute og ekle, hos denne kebab-restaurant-kjeden, igjen.

Og fikk jeg virkelig stor kebab?

Mett ble jeg ikke, ihvertfall.

Jeg er fortsatt sulten nå.

Og det er bare noen minutter siden jeg åt denne såkalt store kebaben.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Enda mer om dette:


PS 4.

Etter dette, så dro jeg, til Bunnpris Thorvald Meyers gate.

Her skulle jeg ta en vanlig handlekurv, (jeg ville ikke ha de med hjul, blant annet fordi at denne butikken er så liten og trang, at det er bedre med vanlige 'bære-handlekurver', vil jeg si).

Men enden av en tørkepapir-rull, lå halvveis oppi handlekurven.

(Tørkepapir-rullen stod i/ved kassa.

Som er til venstre like etter inngangen).

Så dette var rimelig 'merksnodig', vil jeg si.

Derfor tok jeg den nest øverste kurven, (og ikke den øverste).

Og så skulle jeg ta en flaske 'billig-vann', ved inngangen.

Men en neger, (som kom inn i butikken), gikk på meg, (må jeg si).

Så jeg måtte rømme inn i butikken.

Og inn i en 'øde' midtgang.

Men negeren skulle absolutt inn den samme midtgangen, som meg.

(Av en eller annen grunn).

Men jeg skulle egentlig ikke ha noe der.

Jeg skulle bare la den innpåslitne negeren passere.

Og så gikk jeg tilbake til ved inngangen.

Og fant en flaske vann.

(Selv om de var utsolgt for billig-vann med Lime-smak.

Som jeg egentlig så etter, i den hylla).

Og i mellomtiden, så var det sånn, at en albaner, (eller noe sånt), i kassa.

Han gikk bort til negeren og tilbake.

Som for å plage meg.

Som stod i mellom kassa og negeren.

Så det ble jo som noe stress, å handle, i denne trange butikken.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det er ikke kjøleskap/minibar på hotell-rommet.

Så jeg gikk inn på kjølerommet, (til denne butikken), for å finne noe kald brus/selters.

Og da fulgte negeren etter meg dit og.

Og ei nordlending-dame, (var hu muligens), skulle absolutt inn på kjølerommet hu og.

Så det ble rimelig folksomt der da, (for å si det sånn).

Og da jeg skulle i kassa.

Så var det gateteater der og.

Albaneren stod og chatta, med en cirka atten år gammel norsk gutt, som prata om teori-eksamen, (hørtes det ut som).

(Ved midnatt).

Men han gutten, virka for bondsk, til å bo, på/ved Grunerløkka, (vil jeg si).

Og han flytta seg heller ikke, da jeg skulle ut av butikken.

(For å si det sånn).

Så det ble som noe klamt/'homsete' igjen, (må jeg si), da jeg måtte trenge meg forbi denne 'pjokken'.

(For å komme meg ut av butikken).

Så jeg må si at det virker som at Nedre Grunerløkka er noe slags 'gang-land', fullt av gateteater.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter