Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 5. mai 2018

Mer fra Oslo

Jeg fant også, en lignende skokrem-børste, av den jeg kjøpte, mens jeg var i militæret, i går.

Og dama på Gunerius Sko.

Hu begynte å spørre meg, om jeg hadde pusset sko mye, osv.

(Så det ble jo litt som et forhør, må man vel si).

Jeg måtte si at jeg hadde gjort det, i militæret.

Og hu sa så, at jeg også måtte bruke en klut, ellers ble det matt.

(Noe sånt).

Og i militæret, så brukte vi faktisk en nylon-strømpe, (som vi kjøpte, på Rimi eller Rema, for eksempel).

For å 'shine' parade-skoene, (eller ha de het igjen), sånn at skulle passere helge-inspeksjonen osv., da.

(Vi hadde to par feltstøvler.

Et par vi brukte når vi hadde perm, (eller stod parade, i Karl Johan, under for eksempel åpningen av Stortinget).

Og et par vi brukte, mens vi ålte oss rundt i skauen/gjørma osv., da.

For å si det sånn).

Så nå gikk de engelsk skokrem-børstene mine i søpla.

(Må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:


PS 2.

Poenget er, at man skal bruke den runde/lille børsten først, til å smøre på skokrem med.

(Helst ikke for mye skokrem heller, liksom.

For å si det sånn).

Og så lar man skoene stå, over natta.

Og så bruker man den lange/store børsten, til å pusse med, da.

(Sånn at skoene blir blanke, osv.

For når de blir blanke, så preller regndråper osv. av skoene.

Så da blir de mer eller mindre vanntette, (hvis de ikke er det fra fabrikken, for å si det sånn, (som vel for eksempel Doc Martens er, ihvertfall når det gjelder sålen)).

For å si det sånn).

Og så kan man eventuelt også bruke en nylon-strømpe, (eller muligens også en eller annen slags type klut), til å 'shine' skoene med, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

De engelske skokrem-børstene, hadde ikke, en liten/rund børste, på baksiden.

Så med de, så kunne det lett bli surr.

Sånn var det med skokrem-børstene til Forsvaret også.

Man måtte bruke en side av børsten, til å smøre på skokrem med.

Og den andre siden til å pusse med.

Og hvis man var trøtt og/eller sliten, så kunne man 'surre', med dette.

Og hele børsten ville bli klissete av skokrem, liksom.

Og man ville ikke klare å få skopussen så bra.

(Må man vel si).

Så jeg foretrekker sånn skokrem-børste, som jeg fant i går, da.

(For å si det sånn).

For den jeg kjøpte, mens jeg var i militæret.

Den ligger sammen med resten av tingene mine, (fra 80/90/00-tallet), hos City Self-Storage.

(Siden 2004).

Og City Self-Storage begynner bare å kveme, hvis jeg spør de, om hvor tingene mine er.

Så det er ikke sånn, at jeg bare kan hente skokrem-børsten min, i lagerboden min, liksom.

Det funka ikke.

Så jeg måtte kjøpe en ny skorkem-børste, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det er forresten mulig, at skokrem-børsten min.

(Denne var av plast.

Og ikke av tre.

For å si det sånn).

Var en av de tingene, som jeg tok med meg, til Sunderland.

(Da jeg flytta dit, for å studere, høsten 2004).

Og i såfall, så ligger vel den skokrem-børsten, på gården, til mine slektninger, (onkel Martin og de), i Kvelde.

For jeg måtte flykte, fra den gården, (uten noe annet enn klærna jeg hadde på meg), sommeren 2005.

(Noe jeg har skrevet om, i Min Bok 8.

Blant annet).

Og da lå blant annet 'referanse/vitnemål-permen' min, (med skrytebrev fra Rimi-Hagen osv.), igjen etter meg, (husker meg).

(Og onkel Martin og de vil heller ikke sende meg (de viktigste) tingene mine.

På samme måte som at City Self-Storage ikke vil gi meg tilgang til (de viktigste) tingene mine).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter