Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. juni 2018

Dette gjorde også Rimi, rundt årtusenskiftet, (da jeg jobba som butikksjef der). De kasta ut industrien, (som de sa). Og butikkene fikk da høyere lønnsbudsjett, og vi butikksjefene kunne ansette fler medarbeidere, som da gjorde jobben, som industrien tidligere hadde gjort


https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P3A5az/frykter-nedbemanninger-etter-rema-1000-endringer

PS.

Når Rimi/ICA kasta ut industrien.

Så slapp vi butikklederne, å stå, i mange timer, på lageret, hver gang butikken fikk varer.

For å sortere varer, til de forskjellige eksterne varefremmerne.

For de eksterne varefremmerne, ville liksom, ha varene sine, på et fat, da.

(For å si det sånn).

Så alle varene til Saba-Mølnlycke for eksempel, skulle stå på et bur/pall, da.

Og det samme med varene til Stabburet.

Og til Toro.

Og hva de nå het alle sammen.

(For disse varene, kom hulter til bulter, (på mange bur/paller), fra Hakon distribusjon.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så ved å kaste ut industrien.

Så ble butikkene mer rasjonelt drevet, (må man vel si).

For man slapp dobbeltarbeidet, (må man vel kalle det), rundt det å sortere varene.

(For da slapp man en behandlings/håndterings-prosess liksom, for varene-eskene.

Og da ble varehåndteringen mer rasjonell, (sett fra en samfunns-økonomisk synsvinkel ihvertfall).

Må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det at man hiver ut industrien.

(Og at man går over til automatisk varebestilling, fra butikkdata-programmet, osv.).

Det fører til, at butikkene blir mindre avhengige av erfarne butikkledere.

For både det å sortere varer og bestille varer, er/var en kunst nesten, (må man vel si).

Så når man hiver ut industrien og går over til automatisk varebestilling, så gjør kjedene seg mindre avhengige av rutinerte butikkledere, da.

(For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Og disse eksterne varefremmerne.

De var ofte eldre og kulere liksom, enn Rimi sine egne 'lager-slasker'/vare-stablere.

Så Rimi sine butikkledere, ble kanskje litt isolerte, når industrien ble kasta ut.

For det ble det færre kulinger, (som vitset om hvor Gjende-kjeks navnet kom fra osv.), i butikken.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Om de som kom til butikken, for å stable varer, for for eksempel Orkla/Stabburet eller Toro.

Om de jobba, i Retail24, eller om de faktisk jobba i Stabburet eller Toro.

Det hadde ikke jeg, (som butikksjef/butikkleder), noe oversikt over.

(Må jeg innrømme).

Vi hadde en lapp, som hang på veggen, inne på kontoret.

Og der stod det, når de forskjellige leverandørene, dukket opp, (for å stable varer).

Og så bestilte vi varer, to-tre ganger, i uka, (fra Hakon distribusjon).

Og da måtte vi se, på den nevnte lista først.

Og hvis for eksempel Toro kom.

(De dukket kanskje opp for eksempel annenhver torsdag).

Så måtte man bestille sånn at Toro-hyllene ble helt fulle, liksom.

For hvis Toro kun 'fikk' fem esker liksom, å jobbe med.

Så ble de furtne.

For da var det ikke verdt besøket liksom, (ville disse varestablerne da ofte klage).

Så hvis man bestilte til en mandag, og Toro skulle komme på torsdag.

Så bestilte man lite Toro-varer.

Og så bestilte man heller mye Toro-varer til onsdag.

Og når varene kom på onsdag ettermiddag.

Så sorterte man varene, (på lageret).

Sånn at det stod, en container, (med kanskje 20 esker), klart til Toro, (på torsdagen).

Og til de andre bestillingene, (når Toro ikke skulle komme).

Så bestilte man kun Toro-varer, hvis det var fare for at varen skulle bli utsolgt, liksom.

Så når Rimi kasta ut industrien.

Så slapp man å pugge/skrive opp, en liste, (angående når de forskjellige varestablerne skulle dukke opp).

Og man kunne bestille jevnere.

Så det ble kanskje litt mindre utsolgt, (etter at Rimi heiv ut industrien).

Og hyllene i butikken, så kanskje litt mer velfylte, (eller jevnt fylte), ut.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Policy for kommentarer


Anonyme kommentarer blir slettet, (etter en del problemer med nettmobbing osv.).

Hvis du har et vanlig navn, så skriv gjerne noe informasjon som skiller deg fra andre med samme navn, (sånn at det er klart hvem som skriver).

Kommentarer som inneholder trakassering, (og som ikke holder seg til temaet i blogg-posten), blir bare slettet, (og ikke publisert).

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

For å eventuelt legge inn kommentar, så trykk på linken til blogg-posten, (så kommer det opp et felt, hvor man kan kommentere).

Bloggarkiv