Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. juni 2018

Mer fra Norge

I dag sjekket jeg ut fra Thon Triaden.

Og så har jeg dratt til et nytt hotell.

Og på Thon Triaden, så hadde noen tulla, med minibaren.

Jeg skulle ta ut flaskene av minibaren, for å bruke minibaren som kjøleskap, (som på Voksenåsen hotell).

Og da så jeg, at en Pepsi Max-flaske, (som stod innerst i minibaren), var drukket opp, (men korken var satt tilbake på flasken).

Og det samme med en liten pose Sørlandschips.

Den var åpnet, fra undersiden liksom, (nesten som om det hadde vært rotter der).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var det samme, da jeg bodde på et hotell, i Kristiansand, sommeren 2005.

(Da jeg flykta fra Kvelde til Liverpool).

Jeg tenkte jeg skulle ta meg en øl, fra minibaren.

Og så skulle jeg drikke, og så var det bare vann.

(Som jeg vel har skrevet om i Min Bok 9).

Noen hadde drukket opp ølen, og så fylt på vann på flasken, og så satt på korken igjen.

Så nordmenn er noen drittsekker, (må man vel si).

(Noe sånt).

For det er jo den neste kunden, som får bryet med dette.

Og å forklare om noe sånt, til 'airhead-damene', i resepsjonen.

(Som lurer på om man har tatt noe fra minibaren).

Det er bortimot umulig, (vil jeg si).

Spesielt når dette er blondiner fra Sverige og Russland.

(Som på Triaden).

Så dette tullet med minibaren-innholdet ødela mye av oppholdet mitt der.

For i resepsjonen er det 'air-heads'.

Og de som vasker er ofte 'jihadister'.

Så dette var ikke en artig situasjon, (må jeg si).

Jeg sa til 'russer-blondina' i resepsjonen at de måtte bli flinkere til å sjekke minibaren før folk flytta inn.

Men jeg vet ikke om det kom fram, liksom.

De jatter vel bare med, hvis det er noe de ikke skjønner, disse utenlandske Thon-resepsjon-damene.

(Hvis jeg skulle tippe).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Det var også sånn, at Thon Triaden, hadde såkalt 'smart-TV'.

Og det var noe idiotiske greier.

Noen ganger så skrudde TV-en seg av, etter cirka ti minutter.

Og lyden ble plutselig mye høyere, osv.

Så det er mulig at kineseren på nabo-rommet tulla, ved å bruke sin fjernkontroll, gjennom veggen.

(Hva vet jeg).

Og fjernkontrollen var også sånn Wii-aktig.

Man måtte peke med armen liksom, for å få skrudd på TV-en.

Og tastene var harde, (på fjernkontrollen).

Og 'TV-guiden' virka ikke.

Og det var et mini-tastatur, på baksiden, av fjernkontrollen.

Men det stod en tekst der, om at mini-tastaturet ikke virket 'at home'.

(Noe sånt).

Osv., osv.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg hadde forresten med meg termometer, (fra England).

Og det viste søtten grader, når jeg satt det, i minibaren.

(Noe sånt).

Så den minibaren var ikke så mye å skryte av, (som kjøleskap), vil jeg si.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var heller ikke lys i taket, på hotellrommet.

Og dette hotellet skulle visstnok ha shuttlebuss.

Men den så ikke jeg noe informasjon om.

Og tre damer stod og hang, i resepsjonen, da jeg sjekka ut.

Så det virka som at de bruker mer en budsjettert på lønninger der.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Mens jeg ventet på at det skulle bli tid for sjekk inn.

Så dro jeg innom Nasjonalbiblioteket.

Og jeg søkte litt, i forbindelse med min slektsforskning-hobby, osv.

Og min halvbror Axel sin stemor Mette Holter.

Hennes farmor, het Borchgrevink, til etternavn.

(Noe sånt).

Og det er en nederlandsk adelsslekt, som har kommet til Norge, via Danmark.

(Noe sånt).

Og en kjent norsk polfarer blant annet, finnes i denne slekten, (som har en stående hund, i sitt våpenskjold).

Så sånn er det

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mette Holter sin ektemann, (som var fra New York, og som Mette Holter fortalte om, på begynnelsen av 90-tallet, at var i mafiaen), het Peter Ancona.

Det samme som deres eldste sønn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette, (fra Aftenposten 12. august 1961):


PS 8.

Og Peter Ancona (junior) sin kone.

Som Mette Holter sa om, på begynnelsen av 90-tallet, at solgte seg, på horestrøket.

For hu visste hvordan været var, et sted, (i Oslo-gryta), selv om hu ikke hadde hatt noe å gjøre, på den plassen.

(Ifølge Mette Holter).

Hu het Anne Karin Utnes.

(Noe sånt).

Og hu stod fram som sprøyte-narkoman/rusmisbruker, i en avis, høsten 2004.

(Noe sånt).

Og hu er visst nå skilt fra Peter Ancona.

(Kan det virke som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette, (fra Aftenposten 7. oktober 2004):


PS 10.

Mette Holter har også en søster, som heter Anne Lise.

Og hu ble gift med Dante Christofoli.

(Noe sånt).

Og hu var med, i en nominasjonskomite, ganske høyt opp vel, i Høyre.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette, (fra Morgenposten 15. oktober 1959):


PS 12.

Enda mer om dette, (fra Aftenposten 15. juli 1982):


PS 13.

Mette Holter sin datter Kirsten Ancona.

Hu har en datter, som heter Ancona Moen til etternavn.

Og faren heter Kjell Moen.

Kirsten Ancona har også en sønn, (som heter Steinar vel).

Men hvem som er faren til sønnen, veit jeg ikke.

For Kirsten Ancona var samboer med en Lars, (muligens fra Karihaugen), før hu ble samboer/gift med Kjell Moen.

Så det er mulig, at det kan ha vært denne Lars, (som hadde en far, som var sjef ved slottet vel), som er faren til Steinar Ancona.

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Jeg hadde ikke lyst til å dra med flyttelasset mitt til Lørenskog i rushet.

Så jeg valgte sjekk inn etter klokken seksten.

Dette er det bare Thon som har, (virker det som).

Og hvis man ikke velger det, og kommer til hotellet etter klokken seksten, så mister man muligens rommet/pengene sine.

(Noe sånt).

Og hvis man velger sjekk inn etter klokken seksten.

Så må man betale et døgn, på forskudd.

(Fra nettsiden til Thon).

Og så kommer man til hotellet.

Og da vil de ikke ha betalt, for de tre neste døgnene, med en gang.

Nei, det ville de ha betalt for, på utsjekkingsdagen.

Og i mellomtiden, så gikk også Thon inn på kontoen, og tok betalt for to døgn til, (etter at jeg hadde bodd der, i to-tre døgn).

(Og de vil også at man skal betale en krone, når man flytter inn.

For at de skal vite hvilken betalingskort man bruker).

Så det er vanskelig å få oversikten over saldoen, (på kontoen), mens man bor hos Thon, (vil jeg si).

Så jeg nesten si, at det virker, litt 'russisk'.

(Noe sånt).

Og etter alt surret med betalingen og minibaren hos Thon.

Så glemte jeg, å fornye månedskortet.

Så jeg ble tatt i kontroll, på trikken, til Nasjonalbiblioteket.

Men de sa at det var greit, siden at månedskortet nettopp hadde gått ut.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter