Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 11. august 2018

Mer fra Norge

I dag, så var jeg, på Clas Ohlson, på Oslo City.

For jeg skulle ha en konveksjonsovn, til å ha i stua, i den nye leiligheten.

Jeg sjekka i går, at de hadde denne varen, (på Clas Ohlson Oslo City).

Og det stod på nettstedet til Clas Ohlson at de hadde denne varen, i denne butikken.

Men da jeg var, på Oslo City, cirka en halvtime før de stengte, (klokka 20).

Så gikk jeg dit hvor jeg kjøpte den ovnen forrige gang.

(Dette var mens jeg bodde på Narverud, hvor jeg bodde fra sommeren 2015 til sommeren 2017.

Og jeg satt igjen den ovnen, da jeg flytta.

For å ta med en sånn ovn, (til et par hundre kroner), på et fly, til England.

Det hadde jeg ikke plass til, i kofferten min, (for å si det sånn).

Men jeg tenkte at den som overtok leiligheten min, kanskje ville ha ovnen.

Så jeg lot den bare bli stående.

For kjøkkenbenken der, var jo kun, en malt sponplate, (noe jeg har blogget om tidligere).

Og denne tålte ikke fukt, (som det ble, på grunn av at varmvannet 'alltid' tok slutt, osv.).

Så kjøkkenbenken vrei seg litt osv. etterhvert, da.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Siden at den nevnte varmovnen, ikke stod, på plassen sin.

Så tenkte jeg, at jeg fikk se, om jeg fant, en Clas Ohlson-katalog.

Men det fant jeg ikke.

Men jeg fant etterhvert en dataskjerm.

Og jeg søkte der.

Og fant den samme ovnen igjen, (som jeg hadde funnet, på nettet, dagen før).

Og den skulle de ha, på lager, stod det.

Og jeg prøvde å finne hyllenummeret, som stod der, (det stod: 'Hylle 345 Elektro').

(Noe sånt).

Og jeg gikk rundt der, og så.

I menneskevrimmelen.

For det var som om det var åpningsdag, (på Oslo City), vil jeg si.

Så det var kanskje at mafiaen sendte masse berme dit, (eller noe).

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Etterhvert, så fant jeg ut, at hylle 345, var der jeg hadde sett, med en gang.

Og da gikk jeg, til en informasjonsdisk.

Og en Clas Ohlson-medarbeider, ved navn Ronny, (stod det på navnskiltet).

Han sa da, at: 'Nå er det stengetid, så folk må begynne å gå mot kassene'.

(Noe sånt).

Og det er ikke sånn som jeg har lært å stenge.

Når jeg har fått lederopplæring i Rimi, osv.

Og det er heller ikke sånn vi stengte, da jeg jobba, på Matland/OBS Triaden.

Stenging av butikker, har jo vært et tema, på bloggen min, (nå og da).

Og denne 'dassinga', til han Ronny, det er noe av det verste jeg har vært utsatt for, av dårlig kundeservice, (må jeg nesten si).

Jeg fortalte, at jeg hadde vært der, i en halvtime.

Og at jeg ikke fant den varen jeg så etter.

Og at jeg hadde sjekka på nettet og på data-skjermen der.

Og det stod at de skulle ha varen.

Nei, det var en glipp, sa Ronny.

Men jeg lurer på om han bare sa noe.

Og at de egentlig hadde varen på lager.

Men at han Ronny, (som var ubarbert), liksom var en 'dass', da.

Og at han ikke gadd å gjøre jobben sin.

(For å si det sånn).

Så jeg måtte bare gå hjem, uten å få kjøpt med noe ovn, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Jeg tror ikke, at det er bra, for Oslo City, hvis kundene går misfornøyde hjem, cirka klokka 20, fordi at slitne medarbeidere, vil hjem, (istedet for å betjene kundene).

Så det hadde kanskje vært bedre, hvis Oslo City, hadde vært åpent, til klokka 22, også på lørdager.

(Eller ihvertfall til klokka 21).

Hvis man skulle dømme, fra det kunde-kaoset, som de hadde, på Clas Ohlson Oslo City, den siste halvtimen.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Det var også sånn.

At da jeg stod, ved informasjons-disken, på Clas Ohlson.

Så stod jeg først i køen, liksom.

Men da han Ronny dukka opp der.

Så var det, en neger, (sånn som jeg husker det), som spurte om noe, før meg.

(Han negeren 'elget' seg liksom innpå meg/informasjons-disken bakfra, (cirka da han Ronny dukka opp der).

Noe sånt).

Så han negeren sneik liksom, (og var klam/innpåsliten), da.

(For å si det sånn).

Og da sa han Ronny, at nå var det stengetid, så nå måtte folk gå mot kassene.

(Noe sånt).

Så Clas Ohlson-folka hadde ikke kontroll på køen der, da.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var også sånn.

At da jeg til slutt kom meg ut av butikken, (etter å ha gått forbi masse kunder).

Så stod det, en vekter, ved inngangen til Clas Ohlson-butikken.

Så det er helt klart sånn, (jeg har jo også blogget om stenging av butikker tidligere).

At vekteren stengte butikken.

Og så skulle Clas Ohlson-folka, ha hjulpet, de kundene, som kom seg inn i butikken, før vekteren begynte å 'sperre' der, da.

Så dette, (at han Ronny nektet å hjelpe meg, å finne den nevnte varmovnen), ble som noe 'tulleruskt', (må jeg nesten si).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Det var også sånn, at jeg ble litt satt ut, da jeg var, på Clas Ohlson.

For en kjempesvær somalier, gikk rundt der, i en skjorte, som så ut som, en Clas Ohlson uniform-skjorte.

Men jeg kunne ikke se, noen Clas Ohlson-logo, på tøyet, til han nevnte somalieren.

Og da jeg fulgte etter han svære somalieren litt, for å prøve å skjønne, om det var en ansatt.

(Ikke fordi at jeg ønsket å spørre, denne svære afrikaneren om noe, (må jeg innrømme).

Men jeg var litt nysgjerrig, når det gjaldt, hvordan ansatte de hadde der, da.

For å si det sånn).

Så forsvant han svære somalieren for meg, (borte ved kassene/inngangen).

(Hvor de heller ikke hadde Clas Ohlson-kataloger lenger.

Såvidt jeg kunne se).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Etter å ha vært, på Oslo City.

Så gikk jeg, til McDonalds, i Nedre Slottsgate.

Der var det kaos, når jeg kom inn.

'Øya-folka' fra dagen før, var borte.

Men det var likevel kaos.

En kunde stod ved disken.

Og så stod to-tre kunder til, på en sidelengs rekke, mot 'serviett-bordet'.

Istedet for å stille seg bak hverandre.

(Som normale folk).

Og dette var noen tyske ungdommer, (eller noe sånt).

(Noe sånt).

Så jeg gikk nesten ut derfra.

Men da skjedde det noe i køen.

Så jeg prøvde igjen.

Og av de som stod 'bortover', (istedet for 'bakover').

Så var fasiten.

At en av de, hadde bestilt mat, (og venta på maten).

De to andre, var et par, (kunne det virke som).

Og de hadde _ikke_bestilt.

Så McDonalds prøver ikke engang.

Det virker som at det er motsatt.

At de hadde rigget en 'f*tte-kø', for å kødde, med folk som ikke er med i 'gangland Steinrøysa', liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Bak disken.

Så stod det ei ung 'tater-dame', og telte kassa, (eller noe lignende), kunne det virke som.

Så hu var liksom ikke der, (kunne det virke som).

(Noe sånt).

Og i den andre kassa, så var det, ei ung kurdisk ei, (eller noe lignende).

Og hu var den eneste som betjente kunder der, da.

(Ihvertfall mens jeg stod først i køen.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Det var også sånn, at det kom en 'elg', inn bak meg, (etter en stund), som på Clas Ohlson.

Denne gangen var 'elgen' en ung, hvit mann.

Og jeg måtte nesten stikke han, med min sammenrullede Clas Ohlson-kundeavis.

For at han ikke skulle gå, rett på meg/snike, (på sin 'elgete' måte), da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg bestilte en sånn 'Bandera-meny', (som jeg har bestilt, de siste dagene).

For å bestille nok mat, for en kar, ved å bestille Big Mac-meny med ekstra Big Mac-burger.

Det blir dumt, på McDonalds.

(Noe jeg har blogget om tidligere).

For da spør de ansatte, om man vil ha med en ekstra cheeseburger.

(For hvis noen bestiller en Big Mac-meny.

Så spør de McDonalds-ansatte 'alltid', om man skal ha med en ekstra cheeseburger.

For noen begynte vel med ekstra stor Big Mac-meny, (som inkluderte en cheeseburger).

Og så har det begynt, å bli misforståelser, angående hva en stor Big Mac-meny egentlig er, (i Oslo/Norge), da.

Noe sånt).

Og da må man nesten si, at det skal være ekstra Big Mac.

Så det blir litt rart/dumt, (for å si det sånn).

(Noe sånt).

Og hu kurdiske satt fram en medium cola.

Og da klagde jeg, for jeg hadde bestilt stor cola.

Og hu kurdiske ga meg da en stor cola, (uten isbiter).

Og colaen fløt oppå lokket.

Så hu tulla, (kunne det virke som).

Og hu glemte også cheeseburgeren.

Da hu ga meg brettet.

Så disse McDonalds-damene, (som var på jobb, i går), virka litt 'merksnodige', (må jeg si).

(Noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Mens jeg åt, så spilte McDonalds etterhvert høy musikk.

(Jeg lurte først på om det kunne være noen negre med 'ghetto-blaster'.

Rundt hjørnet der, liksom).

Og musikken stoppet og startet igjen, mange ganger.

Så det var som et helvete, å spise der.

Og de bygget visst om oppe og.

For noen plater, (som ei 'Øya-blondine' snubla i dagen før), lå fremdeles slengt utover gulvet der.

Og dette er McDonalds sin første restaurant, i Norge.

(Som ble startet på begynnelsen/midten av 80-tallet).

Og denne restauranten ligger også like ved Karl Johan.

Så man må vel lure på, om det er med vilje, når McDonalds har masse 'dritt'/rot, utover gulvet sitt.

(For å si det sånn).

Sånn at man må vri og bøye på seg, liksom.

For å komme seg ut derfra, (blant alle de ekle 'mobil-raner-ungene' osv., som satt 'overalt' der).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:







PS 13.

Etter dette, så gikk jeg, til Kiwi St. Olavs plass.

Hvor ei farget dame, (som muligens var albansk), dreiv og vaska, (hu gikk bak en stor 'vaske-maskin', og vaska der kundene også gikk).

Et par timer _før_ stengetid.

Og Extra Pilestredet Park, var utsolgt, for brød.

Et par timer før stengetid.

(Og de var også utsolgt for billig dopapir).

Og på veien til Nasjonalteateret t-bane-stasjon.

Så ble jeg liksom 'nudget', en annen vei.

(Siden at noen gangstere, (eller noe lignende), stod og hang, på et gatehjørne.

Noe sånt).

Og jeg måtte gå forbi Blitz-huset.

Og da jeg så kom ut fra Pilestredet.

Så møtte jeg, en stor samling tyskere, på fortauet.

Jeg tenkte seinere på hvordan jeg skulle forklare denne folkemassen.

Og det kunne ha vært, et tysk åndsvakehjem, som var på ferie, i Norge, og så hadde pasientene klart å rømme fra pleierne.

(Noe sånt).

For disse 'åndsingene' brukte hele fortauet, da.

(For å si det sånn).

Så jeg ble liksom 'nudget' ut i veien.

(Må jeg si).

Rett foran en stor Mercedes, (muligens en SUV), som kom kjørende, fra Pilestredet.

Men jeg motstod liksom 'nudgen'.

Og hoppet istedet opp på en slags trapp der, (på fortauet).

På innsiden av 'åndsingene', (eller blant dem), liksom.

Men det var mest hipp som happ, at jeg ikke gikk ut i veien, istedet.

(Må jeg si).

Så det var bare flaks, at jeg ikke ble overkjørt, i denne 'gate-teater-fellen', (eller hva man skal kalle det).

Og tyskerne rakk forbi, før jeg rakk å ta bilde av de.

Så jeg snudde, og tok et bilde av dem, litt nærmere Blitz igjen.

(For å si det sånn).

Siden at dette var folk, som ikke skulle hatt lov til, å gått, på et fortau.

(Må man vel si).

Og siden at disse, muligens var med på, et slags mordforsøk, mot meg, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Her er mer om dette:


PS 15.

Etter at jeg nesten ble overkjørt.

Så snakka jeg, med meg selv, mens jeg gikk, til t-banen.

(Om dette 'tyske åndsvakehjemmet' osv., da.

For å si det sånn).

Og et par gikk, noen meter foran meg, på fortauet.

Og blondina i paret.

Hu snudde seg da, noen ganger mot meg, som om hu var, en bikkje, (eller noe lignende).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

Her er mer om dette:


PS 17.

Det med det tyske åndsvakehjemmet, som hadde rømt, fra sine pleiere.

Det ble jo nesten, som min lillesøster Pia sin somaliske kjæreste Keyton sin favoritt-film.

Og det var filmen 'Dream Team'.

Som jeg hadde tatt opp, (fra Filmnet vel), da jeg leide, av Mette Holter og Arne Thomassen, (i Høybråtenveien), fra høsten 1990 til sommeren 1991.

For den filmen hadde jeg fortsatt, da jeg bodde, på Ungbo.

(Jeg var vant med, siden jeg var tenåring.

Å ha en samling video-filmer, da.

Siden at min tremenning Øystein Andersen alltid fikk tak i de nye filmene før de kom på kino.

Og jeg klarte å kopiere filmer, ved å spille de av, fra et video-kamera, (gjennom en scart-ledning).

Og før det igjen, så tok jeg opp filmer/tegnefilmer, fra TV, da.

Fra jeg var ni år gammel, (og bodde i Hellinga, på Bergeråsen), var det vel.

Noe sånt.

For vi/jeg, var vel de første på Bergeråsen, som fikk video, (dette var vel på nyåret i 1980, eller noe sånt), tror jeg.

Noe sånt).

Og Pia flytta inn hos meg, på Ungbo, sommeren 1993, (da jeg var den eneste som fortsatt bodde der).

Og jeg hjalp henne å få, sitt eget rom der, (etter noen uker/måneder).

Og da pleide hu ofte, å ha sin kjæreste Keyton, (fra Somalia), på besøk der.

Og når jeg var på jobb, osv.

Så pleide visst Keyton, å se på min film 'Dream Team', på min TV og video, (i Ungbo-stua), da.

(Ifølge Pia).

Så det er mulig, at Keyton, var litt barnslig.

For 'Dream Team' var vel ikke akkurat min favorittfilm.

Men en Christer Sandum, (fra Bergeråsen/Svelvik), lånte mange av mine filmer, skoleåret 1988/89, (var det vel).

Og de filmene fikk jeg vel aldri tilbake.

(Sånn som jeg husker det).

Så det ikke noe særlig flyt liksom, over video-samlingen min, etter det.

(For å si det sånn).

Så det var litt tilfeldig kanskje, hvilke filmer jeg hadde, (i min samling), til slutt.

(Må man vel si).

For jeg hadde kanskje ikke nok tid/interesse, til å bygge opp, en kjempe-samling filmer etterhvert, da.

Og min tremenning Øystein Andersen, fikk jo uansett tak i mange filmer, (som jeg da så hos han, osv.).

Og han var også litt sur/sær.

Så det ble ikke sånn, at jeg fikk, nøyaktig den film-samlingen, som jeg ville ha, liksom.

(Og video-kameraet fikk jeg ikke med, inn til Oslo.

Da jeg skulle studere der, (fra høsten 1989).

For det var min fars, liksom.

Noe sånt).

Og etterhvert, så ble jeg vel også litt lei, av å se på filmer.

For det ble kanskje litt for mye av det gode liksom, en periode, på 80/90-tallet.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter