Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 2. august 2018

Mer fra Norge

I dag har jeg flytta, fra Forenom Sven Bruns gate.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Forenom har sjekk ut-frist, klokka elleve.

Noe som er litt tidlig.

(For mange andre har klokka tolv).

Likevel var det noen, (antagelig ei vaskekone), som banka på døra mi, cirka fem på elleve.

Og da var jeg ferdig å pakke.

Men det var så varmt der.

Så jeg pakka uten så mye klær på.

(For å si det sånn).

Så jeg kunne nesten ikke åpne døra.

Jeg sa at jeg var ferdig om fem minutter.

Og da fikk jeg ikke noe svar.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Klokka elleve.

Så gikk jeg ned trappa, (de har ikke heis der), med min koffert, to bager og noen søppelposer.

(Fra 'min' leilighet i tredje etasje).

Og jeg møtte ei norsk dame, (i 30/40-åra), som sa hei til meg.

Men jeg ante ikke hvem vedkommende var.

Det er mulig at hu jobba for Forenom.

(Hu var i lag med tre pakistanere).

Men noe uniform eller navnskilt, hadde hu ikke på seg.

(Såvidt jeg kunne se).

Så dette var en rar opplevelse.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

På Forenom Sven Bruns gate 7.

Så var fortsatt varmvanns-berederne for små.

(Jeg bodde der også, i april.

Noen dager etter at Trondheim-politiet sendte meg tilbake til Oslo).

Jeg fulgte mine vanlige rutiner, den andre dagen der, (i forrige uke).

Så jeg barberte meg og pussa tenna, før jeg dusja.

Og da tok alt varmtvannet slutt.

Så jeg måtte ta en kald dusj, (nesten som et isbad), for å si det sånn.

(For jeg skulle rekke innom Nav Sandvika, med noen kvitteringer, på fredag i forrige uke, da.

Var det vel).

Og det kan ha muligens ha vært, på grunn av dette, at jeg ble dårlig.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Etter å ha lagt Forenom-nøkkelen, i en drop-box.

Så dro jeg i retning Oslo S.

(Hu norske og de tre pakistanerne, kom etter meg.

For å si det sånn.

Men da sa de ikke hei).

Og på Oslo S., så var det sånn, at en svær neger-vekter sa, (i min retning), at:

'Unnskyld, det er ledige bokser her'.

(Noe sånt).

Men jeg har vært der, minst en gang i uka nå, siden april.

(Hver gang jeg har bytta hotell).

Så jeg vet hvordan det funker.

Og det er mulig, at de hadde ledige bokser, i skulderhøyde, liksom.

Men jeg har et flyttelass, fra England, (fra romjula), som jeg fortsatt drar på.

Som veien 40-50 kilo kanskje, (eller noe i den duren).

Så da syntes jeg, at det virka mest fornuftig, å prøve å finne en lav boks.

Og kan virkelig en sånn svær neger-vekter skrike sånn etter folk.

Da er de vel for nærgående, (og inne i huet til folk liksom).

Det blir jo som at man blir shanghaiet, liksom.

Hvis en kunde lurer på noe, og spør en sånn 'svirre-vekter'.

Da hadde jeg skjønt det.

Men at han 'svirre-neger-vekteren', skal skrike sånn, (som en Gestapo-soldat), etter folk.

Det blir litt feil, (vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

For å komme meg bort, fra han 'gærne' neger-vekteren.

(Som jeg fikk litt bakoversveis av.

Kanskje det hadde vært en ide, å hatt noen konkurrenter, til denne bagasje-oppbevaringen, på Oslo S.).

Så måtte jeg nesten trenge meg på, to sveitsiske jenter.

De stod innerst i en midtgang.

Og jeg klarte å sjekke, og fant ut, at det var en ledig boks, i gulv-høyde.

(Akkurat den type boks, som jeg vanligvis bruker).

Og så tildelte maskinen meg, en boks, som var akkurat der hvor hu største sveitsiske stod.

(Dette kan ha vært styrt, fra en av de mange kamera-rommene som Oslo S. har.

Det er jo en TV-serie, om all overvåkingen osv., som foregår på Oslo S.

Så noen overvåket muligens dette.

Og for alt hva jeg vet, så kan de oppbevaringsboksene, ha vært tilkoblet nettet.

Og så har han som så på video-kameraet, tildelt meg en 'upraktisk' boks, for å få meg opp i stry.

Av en eller annen 'jihadist/illuminati-grunn', eller noe lignende.

Noe sånt.

For sånn har det vært der før og.

At jeg får boksen som er ved siden av 'kunde-interface-modulen'.

Og så har det kommet en uniformert 'homse', og plassert seg, så og si inntil meg.

Litt rart at jeg får den mest upraktiske boksen hver gang.

For å si det sånn.

Og jeg synes også, at det har virket som, at noen har tulla, med tingene mine, mens de har vært, i disse boksene.

To ganger har vekkerklokka blitt stilt feil, første gang med en time, og andre gang med en halv time.

Og en gang, så var det sko-såle-merker og noe slags væske, på dyna mi, som jeg har rundt PC-en og som er fra da jeg bodde på Høvik, hvor jeg bodde fra sommeren 2015 til sommeren 2017.

Og en nuddel-pakke, så ut som, at den hadde fått fukt-skade, etter å ha ligget, i en av bagene mine, inni en sånn boks.

Det var muligens nå forrige uke.

Så det kan ha vært sånn, at disse 'jihadistene' også matforgifter meg.

Hvem vet).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Hu største sveitsiske stod og kopa, ved siden av min boks.

Og hu minste, stod i trusa, (hu hadde rød truse), og skifta.

Og ei sinnsyk dame, svirra rundt der.

(Hu var muligens sigøyner).

Og det kunne virke som, at hu sinnsyke, ønsket å stjele min boks.

Hu gikk ikke til 'kunde-interface-modulen'.

Men hu gikk mot min boks, (som hadde et lys, som blinka).

Hu sinnsyke gikk rundt, med en kvittering.

Men hu tasta ikke inn noen åpne-kode, på kunde-interface-modulen.

Så hu bare kvema, (og var 'sinnsyk' da), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Da hu 'sinnsyke' gikk mot min boks.

Så rakk jeg liksom, å markere, at den var min.

(Noe sånt).

Og hu sinnsyke svirra videre.

Og hu største sveitsiske.

(Som minna meg litt om Kari fra NHI.

Og som muligens var lesbisk).

Hu begynte så, å holde oppe døra, til min boks.

Og så sa hu, (på engelsk), at da ble det enklere.

Men jeg har jo brukt disse boksene.

Kanskje 20-25 ganger, siden april.

For jeg har bytta hotell, minst en gang i uka, siden april.

(Og da har jeg brukt oppbevaringsbokser.

For å slippe å drasse på dette nevnte flyttelasset.

I 'hotellrom-vasketida', (som er fra cirka 11/12 til 15/16, da).

For å si det sånn).

Så jeg er vant til å hive inn kofferten, (og bagene), sånn og sånn.

Uten at noen driver med noe 'klam' hjelping.

For sånne sigøynere osv., de kvemer vel ofte, til den store gullmedaljen.

Og de shanghaier, osv.

Og plutselig så vil de vel ha det til, at mine ting, er deres.

(Hva vet jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Jeg spurte så.

(Etter å ha bedt hu største slutte å holde oppe døra til lagerboksen).

Om de var tyske.

(For de hadde jo stått og 'babla'.

Mens jeg venta på at de skulle flytte seg.

Like før hu 'sinnsyke' dukka opp der).

Og de var sveitsiske, sa de.

Og de visste hvor Aech var, (hvor jeg var på besøk, hos tante Ellen, (like utafor Basel), sammen med min lillesøster Pia, sommeren 1987).

Men de sa Aech, på en litt annen måte, enn den måten jeg har lært.

Men det er mulig, at det var min mors foreldre, (eller min mor), som lærte meg å si Aech.

For det var også sånn, at disse, sa navnet feil, når det gjaldt tante Ellen sin datter Rahel.

For bestemor Ingeborg og bestefar Johannes sa 'Rakel Maria', (og ikke 'Rahel Maria'), husker jeg, fra slutten av 70-tallet, (i Nevlunghavn).

Men da hadde de kanskje lest tante Ellen sin håndskrift, (fra et brev eller postkort), feil.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg dro så, til Hoved-Deichmann, for å printe ut, en booking-bekreftelse.

(Sånn at jeg slapp å stå, med lua i hånda liksom, (uten noen ordentlig referanse).

Når jeg sjekket inn, på det nye hotellet, (med mine slitte bager, osv.).

For da hadde jeg booking-nummeret osv., og kunne vise det, til folka i resepsjonen.

Og de begynte å ta et depositum, som det ikke var avtalt om.

Så det var flaks at det ikke var i slutten av måneden.

For da ville jeg nok ha trengt det depositumet, (som det var litt uklart, hva skulle gjelde), til mat osv.).

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg har pleid å skrive ut booking-bekreftelser på Nasjonalbiblioteket.

(Etter at jeg har blitt vant til å gå dit.

Siden at jeg har drevet mye med slektsforskning og industrihistorie-forskning, osv.).

Men der var det, en somalisk vekter, (var han vel muligens), som angrep meg, (må jeg si), for noen uker siden.

Og som liksom lagde kvalm da, (og var urettferdig mot meg), må jeg si.

Så derfor har ikke orka, å dratt, til det 'nazi-biblioteket' igjen, på en stund.

Og så har jeg begynt å dra til Deichman, da.

Men når det er nye hotell.

Så er det greit, å ha ordentlig kart.

For å surre seg bort, mens man drar på et lass, på kanskje 40 kilo, (i denne varmen osv.).

Det er ikke noen ønske-situasjon, (vil jeg si).

Men Nasjonalbiblioteket har Paint.

Men det hadde ikke Deichman sine Linux-maskiner, (var det vel).

Så jeg printa ut fra Google Maps.

Men da ble utskriften dårlig.

Så jeg prøvde å printe ut enda et kart.

Og da hadde også, noen hackere, (må man vel anta, (jeg valgte bort en PC, da jeg gikk inn der, siden at det satt en slags 'laptop-hacker', rett bak den PC-en)), gjort det sånn, at jeg ikke kunne logge ut.

(Men det står også en 'ordre', (skrevet med Dymo-tape), om at man ikke skal logge ut, før man henter utskriften.

Uten at det er forklart nærmere om grunnen.

Men de vil kanskje spionere litt på folk, da.

Noe sånt).

Og så virka ikke printeren.

Og de hadde hatt gateteater-bonanza.

En ansatt hadde 'skjelt ut' de ved korttids/turist-maskinene, (hvor man ikke trenger log-in).

Og sa at den og den hadde vært der lenge.

Så jeg tenkte, det er bedre, på Deichman Majorstua.

Og at det også var igjen, en del tid, av 'hotellrom-vasketida'.

Og jeg hadde kjøpt meg månedskort.

Så jeg tenkte at jeg drar heller til Deichman Majorstua, (et bibliotek jeg ganske nylig har begynt å bruke på 'NAV-kvittering-kopiering-dagene').

Men så skulle jeg logge av PC-en min.

(For jeg har hatt datasikkerhet på NHI, osv.).

Og der satt det da jaggu meg, en neger, (som satt og leste, i en somalisk nettavis, viste det seg).

(Som surfet på mitt log-in).

En av de som var jaget fra korttids/turist-PC-ene hadde bare satt seg, ved min PC.

Som om han var født i går, og ikke forstod, at man skulle logge seg inn, (på 'lokalbefolkning-PC-ene').

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Jeg ønsker ikke, å ha noe, med 'kveme-negere', å gjøre.

(Dette biblioteket, (som jeg brukte en del, mens jeg var NHI-student osv.), er også kjent for å ha afrikanske lommetyver, (i 'avis-rommet' hvor det nå er 'surfe-rom').

Siden 80/90-tallet).

Så jeg fikk en ansatt til å jage bort negeren, (som da satt seg, ved PC-en, rett ovenfor min).

Og så gikk det ikke an å logge ut min PC.

Så jeg måtte bruke en slags 'svenske-knapp', (nemlig strøm-kontakten).

(Noe jeg også har måttet gjøre der tidligere.

Jeg prøvde å be om hjelp igjen, med det var kun han 'gateteater-nazisten' der, (som da satt bak et skrivebord).

Og en lang kø, av folk som skulle ha lånekort.

For de har ikke egen data-skranke.

De har kun en slags 'her er vi ikke data-eksperter'-skranke.

Noe sånt).

Og så gikk det ikke an å logge _på_ PC-en igjen.

(Etter at jeg hadde brukt 'svenske-knappen').

Og det var bare flaks, at ikke jeg dreiv og blogga/dreiv med e-poster, (da negeren rappa min PC).

Og at negeren ikke hadde sletta hele bloggen min, (og e-post-programmet mitt), som jeg har brukt mye tid/arbeid på, (og hvor jeg har mange e-poster osv.).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette:


PS 13.

Da jeg gikk ut derfra.

(For å dra til Deichman Majorstua).

Så var det sånn, at en kar, med Flügger Farve-uniform.

Han spurte meg, om: 'Er det der utskriftene kommer ut?'.

(Noe sånt).

Jeg ville ikke si noe, som noen seinere kunne kveme med.

Så jeg sa bare at han fikk snakke med de som jobber der.

(Noe som det var mangelvare på.

For det var bare han 'gateteater-nazisten' der fortsatt.

Og han satt og betjente en lang kø, med folk, som skulle ha lånekort, (og denslags), vel.

Noe sånt).

Før jeg gikk, ned 'catwalken' der.

(Man må gå, på en slags trang 'Reodor Felgen-catwalk/gangsti', (hvor det 'alltid' blir klamme situasjoner, for Deichman har også en oppslagstavle der, (midt i gangstien), så det blir ofte som å være med på Pride-festivalen cirka, når man går der)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

På Deichman Majorstua.

Så var det ikke noen 'Dymo-ordre' om å ikke logge av, hvis man hadde brukt printeren.

(Som på Hoved-Deichman).

Men de hadde ikke Paint, (de heller).

Så jeg måtte bare søke etter et kart, på Google.

Og det kartet var egentlig for en butikk, som holdt til, ikke så langt unna hotellet.

(Noe sånt).

Og heller ikke på Deichman Majorstua gikk det an å logge av.

Så jeg måtte også der bruke 'svenske-knappen'.

Og da starta ikke PC-en igjen.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 15.

Jeg gikk innom Kiwi Byporten, på vei til Oslo S.

For jeg ville ha en vannflaske med meg.

I tilfelle jeg valgte å gå til hotellet.

(For å dra med en sånt flyttelass, på en buss.

Det er ikke noen drømme-situasjon, vil jeg si.

Og buss-sjåføren råkjørte, akkurat da jeg gikk mot utgangsdøren igjen, (etter å ha funnet en buss, med lite folk på).

Sånn at jeg gikk på en pendler, (må man vel si), som satt like ved utgangen.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 16.

På Kiwi Byporten.

Så var det sånn, at i området for selvbetjenings-kasser.

(Eller i 'jungelen for selvbetjeningskasser').

Så stod det, en som minna, om James på OBS Triaden, og kvema.

'Hvis noen andre vil prøve å scanne kvittering, for jeg kommer ikke ut', (sa han).

(Noe sånt).

Jeg ønsket heller ikke her, å snakke, med 'kvemeren'/'gateteater-skuespilleren'.

(Og alle de Kiwi-ansatte, (som det krydde av, like før), hadde visst gått og gjemt seg.

Som på signal).

Så jeg gikk ut inngangsdøra, (som stod åpen), istedet.

(Og så knipset jeg et bilde, av skuespilleren, da jeg kom ut i senteret igjen.

For da virka visst plutselig 'selvbetjeningsjungel-utgangen' igjen.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter