Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 1. august 2018

Mer fra Oslo

Nå var jeg og handla, på Rema Industrigata.

Dette er en trang Rema.

Men jeg skulle ha billig barberskum.

Og den varen hadde ikke Rema Parkveien i går.

(For å si det sånn).

Og det var som at det var både åpningsdag og kunde nummer en million samtidig.

På Rema Industrigata.

Masse 'kødder', som bare gikk der for å lage kvalm, (selv om de var godt voksne), kunne det virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Med hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Kassadama la den ene bæreposen sånn, at den havna, under 'bås-skilleren'.

Og da jeg så skulle gå ut av butikken.

Så stod det, ei middelaldrende dame der, og lagde kvalm, (må jeg si).

Hu lagde propp, i døra.

Og jeg lurte på hvorfor.

Og jeg så, (ved å gå litt vekk fra kassa), at en engelsk setter, (som like før hadde stått i 'blindsona' mi), stod og pissa, på fortauet.

(Cirka en halv meter, fra hu middelaldrende dama).

Så det var som, at hu middelaldrende dama, hadde prøvd, å få meg til å gå, midt i piss-strålen da, (i mellom hu og bikkja), må jeg si.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Etter dette, så gikk jeg, til den 'ordentlige' butikken, (hadde jeg nær sagt).

Nemlig Kiwi Hedgehaugsveien.

(Hvor de fremdeles har mange handlevogner).

Og der var det også, for mange kunder, (vil jeg si).

Og disse var alle som en, veldig innpåslitne, (vil jeg si).

Så det var kanskje noe med mafiaen, (eller noe sånt).

(Hva vet jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her jeg bor nå, så har jeg hatt, et skrivebord, som har i stått, i trekk.

Og som har hatt hatt 'metallplate-ben', istedet for vanlige bordben.

Så jeg har blitt skikkelig forkjøla.

Eller hatt influensa, (må jeg si).

(Noe sånt).

Og jeg har hatt veldig feber, de siste dagene.

Så jeg har svetta ned senga, osv.

Men jeg har samtidig ikke villet lufte.

For da begynte jeg å hoste fælt, av trekken.

Så jeg har ikke hatt det så artig, de siste dagene.

(Og det er også lopper her, kan det virke som.

Noe sånt).

Så jeg har egentlig bare sovet, i noen få timer av gangen.

Og så vært våken i noen få timer, osv.

Så jeg er ikke helt utsovet, da.

Så jeg kjøpte noen nuddel-pakker, for å ha i bagen, når jeg flytter, til det neste hotellet, (i morgen).

For da har jeg reserve-mat, i tilfelle jeg sovner før jeg får handla mat, etter flyttinga, i morgen.

(For de nudlene er ikke så tunge å dra på, da.

For å si det sånn).

Og da jeg kom til kassa.

Så satt det ei blondine der.

Og hu åpna fem-pakningen med nudler.

For hu klarte ikke å slå inn nudlene.

Dette var Kiwi sine egne merkevarer-nudler, av merket First Price.

Så det er jo Kiwi/Norgesgruppen som har laget emballasjen selv.

Så det skulle vel vært, en strekkode, på fem-pakningen.

Men hu blondina brukte strekkoden, på en-pakningene inni fem-pakningen.

Hu kunne jo ha bedt en kollega, om å hente en annen pakke.

Og så scannet den andre pakken.

Ellers så kunne hu ha slått inn tallene, (altså EAN-koden), manuelt.

(Istedet for å scanne varen.

For å si det sånn).

Så dette var noe 'merksnodige' greier, må jeg si.

Og det var også sånn, at jeg ba om tre poser.

(Og på kvitteringen var det slått inn tre poser).

Men så fikk jeg bare to poser.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

Da jeg gikk ut fra bygården her, for noen dager siden.

Så stod det, en 'kødd', på fortauet, som skulle inn.

Da jeg gikk ut.

Og hva er sjansen for det, liksom.

Og han 'kødden' bare gikk inn døra.

Eller sneik seg inn døra, (som jeg hadde åpna/låst opp), da.

Og i dag, (da jeg kom tilbake fra butikken), så var det noe lignende.

En mafiso, (eller noe), stod og venta på meg, (kunne det virke som), da jeg gikk inn døra til bygården.

(For jeg så han ikke, mens jeg gikk, mot bygården).

Og så brukte han kjempelang tid, på å gå opp trappa, foran meg.

Og jeg stoppa opp, og tok bilder, fra et av vinduene, i trappa, osv.

For at det ikke skulle bli, som noe, fra Pride-festivalen osv., liksom.

(Dette var også i 22/23-tida på kvelden.

For å si det sånn).

Og likevel, så måtte jeg vente, da jeg kom opp, til 'min' etasje.

For 'treigingen' hadde satt kofferten sin, i gangen.

Og døra til rommet på vidt gap.

Og han skulle absolutt hilse/takke, på engelsk.

(Fordi at jeg venta, til han var ferdig, med 'tullet' sitt).

Og jeg har jo vært, på en militær-leir, (Terningmoen), i et år, under førstegangstjenesten.

Og der hadde vi ikke hilseplikt, (oss vanlige soldatene), ovenfor 'stjernegrisene', (det vil si høyere offiserer osv.), engang.

(Av en eller annen grunn).

Og så seinere, (etter at jeg selvfølgelig også ble mer eller mindre oppdratt, av X antall slektninger, under oppveksten, (før førstegangstjenesten)).

Så skal noen 'random'/utenlandske folk, begynne med noe slags hilse-tvang, (her og der), kan det virke som.

Og det uten at jeg da, befinner meg i et annet land, enn der jeg vokste opp/ble oppdratt/var i militæret.

Det kan da ikke være riktig, (vil jeg si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter