Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. desember 2019

Mer fra YouTube



PS.

Høsten 1989.

Så bodde jeg, i snaue to uker, i Uelands gate, i Oslo.

(I min far sin samboer Haldis sin leilighet.

Disse shanghaiet nemlig det, at jeg skulle flytte inn til Oslo, (for å studere).

Ved å si at Haldis sin venninne Solveig Rasmussen, (telegrafist på Scandinavian Star), kjente de som eide/drev Anker Studentboliger, og hu skulle søke om studenthybel for meg der.

Noe sånt.

Men det falt i fisk, og da spurte jeg, om jeg da kunne bo, fram til september, (når jeg skulle flytte til hybel på Abildsø), i leiligheten, i Ulvetrappene/Ila-komplekset, som jeg visste, at stod tom).

Og så ringte jeg mine 'adoptivdøtre' Pia, (som egentlig er min lillesøster), og hennes venninne Cecilie Hyde, (fra telefonkiosken på Kiellands Plass).

(Disse bodde da, hos Cecilie sin mormor Marit 'Mor' Berger, i Svelvik.

Men skoleåret før, så hadde Pia rømt opp til 'min' leilighet, (min far tvang meg til å bo aleine fra jeg var ni år), på Bergeråsen, (og Cecilie Hyde fulgte med på lasset liksom).

Så derfor kjente jeg de godt.

For vi pleide å sitte, i stua 'mi', (i Leirfaret), og prate, om alt og ingenting, dette skoleåret, (1988/89).

Og vi pleide til og med, å sove, i samme seng, (vannsenga på mitt største soverom), enkelte netter).

For jeg hadde kjøpt TV, for mitt første Lånekassa-stipend, tidligere på 80-tallet, (og video for min første CC Storkjøp-lønn).

Og da så jeg, på MTV, i Uelands gate.

Og så kom videoen ovenfor opp.

Og Pia og Cecilie Hyde, var med, i 'Depeche/Lyche-gjengen', i Drammen.

Og jeg var da ikke vant til å bo aleine, (for jeg hadde hatt Pia og Cecilie Hyde, ganske nærme).

Så jeg ringte de, (hos 'Mor'), og lurte på, hva de syntes, om den nye Depeche-sangen.

Og da sa Cecilie Hyde, at: 'Depeche Mode har ikke noen sang som heter Personal Jesus'.

(Noe sånt).

Men så har hu kanskje møtt sine 'Depeche-venner', på Cafe Lyche, (i Drammen), for eksempel dagen etter.

Og så har kanskje de spurt henne, om det samme.

Og så skjønte Cecilie Hyde, at hu hadde driti seg ut, da.

(Og at de nye sangene, ikke dukka opp like raskt, i Svelvik, som i Oslo.

For å si det sånn).

Og så ville hu besøke meg, i Uelands gate.

Noe hu gjorde.

Men min tidligere klassekamerat Magne Winnem, egla seg innpå, den samme helgen.

Noe som kanskje var like greit.

For Cecilie Hyde er visst egentlig lesbisk, (ifølge noe min søster Pia sa til min mor Karen, en gang jeg besøkte bofelleskapet til Pia, i en helgeperm, fra førstegangstjenesten, (hvor jeg var juli 1992-kontingent)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter