Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. januar 2020

Det her, (Nils N. Ribsskog Schøyen), må være fetteren, (eller noe i den duren), til Håkon Bleken. (Fra Oslo Adressebok 1991/92)


PS.

Sigurd Syr er forresten en av bestemor Ingeborg, sine forfedre.

(For hu var etter Harald Hårfagre, (gjennom Sigurd Syr og Hagerup).

Har jeg funnet ut, ved å drive slektsforskning).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det kan se ut som, at Nils N. Ribsskog Schøyen, ikke er nevnt, i Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.

Men den kjente Ole Konrad Ribsskog, (min oldefars bror, som var stortingsrepresentant og ordfører i Trondheim), hadde en datter, (ikke hu Brynhild som skrev memoar-boken 'Min barndoms by', men hennes storesøster Astrid), som gifta seg, med en Nils Schøyen, (som var ingeniør/lærer i Trondheim), ifølge Bjørn Ribsskog sin slektsforskning.

Og Nils N. Ribsskog Schøyen, må vel da være, sønnen til Nils Schøyen og Astrid Ribsskog.

(Det vil si barnebarn av Ole Konrad Ribsskog.

Og fetter av maleren Håkon Bleken, vel.

For å si det sånn).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Nå fant jeg han Nils likevel, (i Bjørn Ribsskog sin sleksforskning).

Han bruker ikke farens etternavn.

Kun morens etternavn.

Og mormorens etternavn, (Ribsskog), som mellomnavn.

(Virker det som).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Bjørn%20Ribsskog%20sin%20slektsforskning

PS 5.

Så han Nils N. Ribsskog Schøyen er vel da oldebarn, av Ole Konrad Ribsskog.

Og han er barnebarn av Astrid Ribsskog og Nils Schøyen.

Og han er sønn av Brit 'Bibbi' Ribsskog Schøyen og Harry Aarseth.

Og han er vel da min firemenning.

(Noe sånt).

Og mora er født, i 1928.

Og hvis hu var 25 år, da hu fikk Nils, (som er nest eldst).

Så er Nils født på begynnelsen av 50-tallet.

Så han er cirka 20 år eldre enn meg, (må man vel da gå ut fra).

(Noe sånt).

Så sånn er vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter