Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. januar 2020

Noen nisser har tullet, med Aftenposten sitt arkiv, (kan det virke som)


https://eavis.aftenposten.no/aftenposten/80930/?gatoken=dXNlcl9pZD01OTU1OTM1JnVzZXJfaWRfdHlwZT1jdXN0b20%3D

PS.

Men man kan jo se, på kjøttdeig-prisen, (14 kroner), i 2004.

Det står at det ble 35 kroner kiloen.

Og i våre dager, så koster frossen kjøttdeig, (fortsatt fra Nordfjord), 112 kroner kiloen.

(Var det vel, at jeg fant ut, på Rema Torshovdalen.

For noen dager/uker siden.

Enda det var snakk om en økonomipakning, (som vel må kalles upraktisk), på en kilo.

Så da skulle egentlig kiloprisen blitt lavere.

For matprisene/inflasjonen, har vel ikke økt så mye, siden 2004.

(Da ville det vel ha vært, på nyhetene.

Hvis vi hadde hatt kjempehøy inflasjon, som på begynnelsen av 80-tallet.

Da vi måtte devaluere, (og ha lønns/pris-stopp).

Var det vel).

Hvis ikke det var en priskrig, (av noe slag), høsten 2004, da.

Hm.

Det står også, i annonsen ovenfor, at det er snakk om importert kjøtt, (som den nevnte kjøttdeigen er laget av).

Så det er kanskje derfor, at den er så billig.

Meny har noen ganger kjøttdeig på tilbud, som er fra Tyskland, osv.

Og den smaker cirka det samme, som norsk kjøttdeig, må man vel si.

Så at Rema som skal være så billig, ikke selger billig kjøttdeig lenger.

Da kan man kanskje lure litt.

14 kroner pakka, er kanskje en urealistisk pris, i våre dager.

Men hva med 25 kroner pakka.

Eller 30 kroner pakka.

Istedet for sånn det er nå, når Prima kjøttdeig, er den billigste kjøttdeigen, til cirka 45 kroner pakka.

Og ofte er den utsolgt, sånn at man må kjøpe enten Nordfjord eller Gilde kjøttdeig, til cirka 55 kroner pakken.

Da kunne man fått fire pakker, med importert kjøttdeig, i 2004, for den samme prisen.

Så da kan man lure litt.

Må man vel si.

Selv om nordmenn ofte nå, tjener bortimot en million, (og enda mer), i året.

Så de bryr seg kanskje ikke så mye om dette.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

I den Aftenposten-utgaven, som skulle være, der lokalavisen ovenfor, befant seg.

Så stod det visst noe, om min firemenning, (er det vel muligens), Guro Becker f. Aarseth.

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:



PS 4.

Enda mer om dette:



PS 5.

Nå så jeg forresten, i den forrige bloggposten.

(I Bjørn Ribsskog sin slektsforskning der).

At min firemenning, (som ble gift med en Becker), heter Guri, (og ikke Guro).

Og hu er visst skilt nå, og lege i Larvik, (kan det virke som).

(Noe sånt).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Sønnen til min firemenning Guri, er visst også lege, (og han bruker visst farens etternavn som mellomnavn):


https://www.legelisten.no/leger/1699-guri-aarseth?side=2

PS 7.

Mer om min firemenning Guri Aarseth:


https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FBnzv-JaN5gJ:https://tidsskriftet.no/profil/guri-aarseth+&cd=4&hl=en&ct=clnk&gl=no&client=opera

PS 8.

Min firemenning Guri Aarseth, er visst pensjonist, men durer videre med noe 'doktorgrad-greier':


https://www.med.uio.no/helsam/english/research/news-and-events/events/disputations/2019/guri-aarseth.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter