Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 4. februar 2020

Komikeren Tom Mathiesen blir ikke tatt på alvor når han klager på at det ikke lenger går buss til hytta hans, (på Bjerkøya, like ved mitt oppvekststed Berger), som følge av kommunereformen


https://www.svelviksposten.no/sande/drammen/samferdsel/tom-mathisen-raste-mot-busskutt-dette-er-bullshit-skam-dere/s/5-57-1316522?access=granted

PS.

Jeg har tidligere lest at Herodes Falsk, har hytte, på Bjerkøya.

(Dette må ha vært etter at jeg flytta til England, i 2004).

Men jeg visste ikke at Tom Mathiesen også hadde det.

(Disse er jo begge kjent fra bandet Prima Vera, osv.).

Selv om jeg har vokst opp på Berger, (som bare ligger, et par kilometer, fra Bjerkøya), på 70/80-tallet.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Selv om det var sånn.

At min fars arbeider Erik Thorhallsson.

(Som vel er fra 'Dødssvingen', (som min far sa, på 70-tallet).

Som ligger kun et steinkast fra Bjerkøya).

Han satt på, en Prima Vera-sang.

('Arne Belinda').

En gang, (på begynnelsen av 80-tallet), som min far Arne Mogan Olsen, Erik Thorhallsson og jeg, skulle kjøre hjem, fra byggeplassen til onkel Runar sitt hus, i Son.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:



PS 4.

Jeg har tidligere lurt på, om det var min far, som kjørte ihjæl Erik Thorhallson sin bror, (på slutten av 70-tallet, var det vel).

Men siden at Tom Mathiesen bare tar bussen, (og ikke har lappen/bil).

Så kan man vel kanskje lure på om det er han.

(For å si det sånn).

Noe rart er det vel ihvertfall.

Siden at ingen nevnte for meg, at disse komiker-herrene, holdt til, på Bjerkøya.

Selv om Petter og Christian Grønli, en gang dro meg med, på en '4H-dagstur', (eller hva det var), til Bjerkøya, (på begynnelsen av 80-tallet).

(Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Det var forresten sånn.

At min fars samboer Haldis.

En gang kjørte ihjel en ungdom, som hadde gått av bussen.

(Noe sånt).

Dette må ha vært på midten/slutten av 70-tallet.

(Haldis sa til sin datter Christell, i bilen, (en gang på begynnelsen av 80-tallet, mens vi kjørte hjem fra CC hvor Haldis jobba).

At: 'Husker du mannen som kom inn gjennom vinduet'.

Noe sånt).

Men det var på Nesbygda et sted, at Haldis, kjørte ihjel noen.

(Sånn som jeg forstod det).

Ellers så kunne man kanskje ha lurt på, om det var Haldis, som kjørte ihjel broren til Erik Thorhallsson.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Bjerkøya kunne kanskje hatt, en båt, fra Oslo/Aker Brygge, (som i gamle dager).

(Tenker jeg).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Mer om broren til Erik Thorhallsson:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2019/05/broren-til-erik-thorhallsson-ble-kjrt.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter