Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. februar 2020

Mer fra Norge

På fredag 31. januar, så dro jeg ned til Oslo, for å handle mat.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg dro først innom Burger King Klingenberg.

Og der er det sånn, at de selger brus, i forskjellige beger-størrelser.

Og så skal man selv finne lokk, osv.

Men hvis man ikke er Robocop eller Terminator, så har man ikke innebygget laser-måler, (i huet).

(For å si det sånn).

Så det hadde kanskje vært en ide, å merket bedre, hvilke lokk, som er til hvilke begre.

(Eller slutte å ha så mye selvbetjening.

De har også bestillings-automater der, osv.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:


PS 3.

Jeg klarte først å få ta feil lokk, (siden at lokkene ikke er merket, og lokkene for store brus gjemmes litt vel).

Så derfor fikk jeg med meg to lokk.

For å legge tilbake et lokk, som man har 'kåla med'.

Det er kanskje ikke så hygienisk.

Tenker jeg.

Men sånn tenker nok ikke alle, (hvis jeg skulle tippe).

Så disse lokkene, (som man plukker med seg), har muligens 'Kina-virus', (og det som er).

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Her er mer om dette:


PS 5.

Burger King hadde ikke tømt søpla si.

(Noe som ikke er første gang, når jeg spiser der.

Må jeg si).

Og det satt også, en ekkel gjeng, bestående av unge mørkhudede tenåringsgutter.

(Eller om de var i 20-åra).

Like ved søppelkassene.

Og de var 'på meg', (virka det som).

Så de satt der muligens, for å være 'søppel-politi', (eller noe lignende), kunne det nesten virke som.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er mer om dette:


PS 7.

I forrige 'Mer fra Norge', så skrev jeg, at veiarbeidene, i Oslo, (og Bærum), er som en kreftsvulst, som brer seg, (for tida), og her kan man se et eksempel til på dette:


PS 8.

Enda mer om dette:


PS 9.

Og enda mer om dette:


PS 10.

Man kan kanskje si, at det er en bygge-boom, i Oslo, for tida.

Men det var det også, da jeg bodde i Liverpool, (fra 2005 til 2014), husker jeg.

(De bygde blant annet kjøpesenteret Liverpool One, der hvor buss-stasjonen Paradise Street lå, (hvor jeg noen ganger chatta med min Arvato-kollega 'Australia-Margo', (som jeg hadde vært ute på byen sammen med, (en ung ire dro oss med til utestedet Hannahs), da jeg bodde, på hostellet International Inn, sommeren 2005))

Og de begynte også å bygge en rekke skyskrapere, osv.

Fra cirka 2006).

Men jeg kan ikke huske, at det da var sånn, at folk ble stua sammen, (som sild i tønne), på fortauene.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

På Spar Ensjø så lagde noen kvinnfolk, (med barnevogn), propp, like ved en gammeldags/'antikvarisk' tomkasse, som betjeningen hadde satt igjen etter seg, på gulvet:


PS 12.

På Rimi, (hvor jeg jobba fra 1992 til 2004), så pleide vi å bruke tomkasser, til å stå på, når vi rydda ned fra topphyllene, osv.

Men jeg syntes selv, (etter diverse personalmøter osv.), at det var en uting, å ha tomkasser, og annet rot, (som for eksempel 'papp-handlevogner'), stående på gulvet, (etter at man var ferdig med å bruke de).

Så jeg pleide å sette sånne tomkasser, opp på topphylla, (eller eventuelt inn på lageret), når jeg ikke brukte de.

(Husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 13.

Her er mer om dette:


PS 14.

Jeg hadde bare en IKEA-blyant igjen, (å skrive handlelapper med osv.), men når Rema Ensjø ikke har pris-label, for sine kulepenner, så ble det ikke noe kulepenn-handel, (den dagen), for å si det sånn:


PS 15.

Rema var også utsolgt, for billige Taco Dinner Kit, (av merket Prima):


PS 16.

Når det gjelder billige Taco Dinner Kit.

Så kjøpte jeg fire pakker av merket First Price, seinere på dagen, på Kiwi Bygdøy Alle.

Og da var det sånn, at salsa-sausen, var gjæret, (eller noe lignende), husker jeg.

Så jeg ble matforgifta.

(Må jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:


PS 18.

Enda mer om dette:


PS 19.

Og enda mer om dette:


PS 20.

Og enda enda mer om dette:


PS 21.

Jeg synes også, at denne butikken, hadde stabla kjølevarene, litt vel høyt, (sånn at de kanskje ikke får nok kjøling, og disken vil muligens lettere bryte sammen, hvis det er for mye varer i den, (uten at jeg tørr å si det helt sikkert)):


PS 22.

Det er sjelden at jeg har sett en mer strøken/'shinet' ferskvaredisk, men et par ting, kan man peke på.

Pølsene som ligger til venstre for Gilde Medisterkaker, kan man ikke se etiketten på.

Noe som antagelig vil dempe salget.

(Og da blir det mer svinn, (det vil si varer som butikken må kaste, på grunn av dårlig dato).

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 23.

Her er mer om dette:


PS 24.

Man kan også se, (på bildet ovenfor).

At det er en vare, (på den øverste hylla), som de er utsolgt for.

Og jeg mistenker, at de varene, på nederste hylle, muligens ligger litt høyt, (sånn at de ikke får nok kjøling).

(Og at disken er for tungt stabla.

Sånn at den kan bryte sammen.

Uten at jeg tørr å påstå det helt sikkert.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 25.

Denne lappen, (om salgstider for øl), burde nok ha vært bytta ut, (og muligens rammet inn):


PS 26.

Her har det visst vært en liten 'skredulykke', (noe som kan tyde på at varene har vært for høyt stabla):


PS 27.

Kiwi Ensjø, (for eksempel), selger billige kulepenner, men Kiwi Bygdøy Alle, har visst ikke skjønt poenget:


PS 28.

Det virka også som, at KGB, (eller noe lignende), hadde tatt over denne butikken.

For kassamannen ligna på Magne Winnem sin kamerat Stein, (fra Gjerdes videregående, Dressmann og Sætre/Hurum).

Og butikklederen ligna på min tidligere klassekamerat Helge, (fra Gjerdes videregående og Kongsberg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 29.

Det var også sånn.

Da jeg betalte.

At han 'Helge-butikklederen', gikk som en robotstøvsuger, (eller noe lignende), fordi kassa-rekken, (på utsiden/baksiden).

(Akkurat mens jeg stod og pakka varene, osv.

Var det vel).

Og jeg trodde at han da låste igjen inngangsdøra, (den i sjølve Bygdøy Alle).

(Siden at dette var like før stengetid.

For å si det sånn).

Men det gjorde han ikke.

(Viste det seg).

For det er to inngangsdører, i denne butikken.

Og da jeg gikk forbi 'Helge-døra', (på vei tilbake mot Nasjonalteateret stasjon), så åpna de elektriske dørene seg, (husker jeg).

Så hva han 'butikkleder-Helge' egentlig dreiv med, (borte ved den nevnte inngangsdøra osv.).

Det kan man kanskje lure på.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 30.

Det var også en kar der, (som ikke handla noe vel), som minna litt, om tidligere kamerater Glenn Hesler, (egentlig min tremenning Øysten 'Adoptert fra Korea' Andersen sin kamerat).

Og han stod og kvema, (må man vel si), da jeg gikk ut, den andre inngangsdøra, (den som er litt tilbaketrukket fra Bygdøy Alle).

Så det kan muligens også ha vært noe slags gateteater.

(For å si det sånn).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter