Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. mars 2020

Det her er mora til min tidligere kamerat Kjetil Holshagen. Han pleide ofte å dra meg med inn til Drammen, (på midten av 80-tallet), og noen ganger luska vi rundt, inne på et lager, (muligens i andre/tredje etasje), inne på Aass Bryggeri, (hvor mora hans jobba). Og minst en gang, så tok vi med oss noen laser-scanner-deler, som lå, her og der, (inne på det nevnte lageret), og disse delene havna vel oppe i min leilighet, (i Leirfaret 4B), hvor jeg bodde aleine, på den tida


https://www.nb.no/items/192c95e9ef1747995f060a825b4a47f3?page=33&searchText="lønnveien%202"

PS.

Mora til Kjetil Holshagen, gifta seg på nytt, med han Øivind.

Han stefaren jobba, for NSB, (på Drammen stasjon).

(Sa Kjetil Holshagen).

Før de flytta til Bergeråsen, (rundt 1982/1983), så bodde de, på Konnerud.

Og de flytta videre til Sande/Dunihagan, etter å ha bodd, i tre-fire år, på Bergeråsen.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

De nevnte laser-delene, de var vel, til en maskin, som sjekka, om det var fremmedlegemer, i brus/øl-flaskene.

(For å si det sånn).

Og vi skulle muligens bruke de, til en alarm, som jeg skulle ha, på en kiosk, (borte på Roksvollhøgda), som jeg fabla litt om, (mens jeg gikk på ungdomsskolen).

(Noe sånt).

Så sånn var vel det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her kan man se Kjetil 'Simplex' Holshagen som atten-åring, (fra DT/BB 19. juli 1989):


PS 4.

På den tida som Kjetil Holshagen fylte atten år.

Så bodde jeg, (på samme rom som min lillesøster Pia), borte hos min farmor Ågot Mogan Olsen, på Sand/Roksvollhøgda.

Der bodde jeg fra mai til august, i 1989.

(Før jeg flytta til Oslo for å studere).

Og det var ikke sånn, at Kjetil Holshagen, pleide å besøke meg der, (på den tida).

Men Magne Winnem, (min klassekamerat fra russeåret i Drammen), pleide å kjøre meg dit, (etter russe-festing), et par ganger.

(Husker jeg).

Og Kenneth Sevland, (fra Svelvik), var innom for å hente en VHS-kassett, med musikkvideoer, (av Depeche Mode), som jeg kjøpte med for han, i Brighton, i juni 1989.

Så på slutten av 80-tallet, så vokste Kjetil Holshagen og jeg fra hverandre, (som kamerater).

(Muligens fordi at han flytta til Sande).

Og jeg hadde, (fra cirka 1988/1989), mest kontakt med han, gjennom min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

De som hilser til Kjetil Holshagen, på atten års-dagen, (i PS 2).

Det er Inger, som er mora.

Øivind, som er stefaren.

Arild, som vel må være storebroren Bjørn Arild.

(Lillesøstera døde mens de bodde på Konnerud).

Og Jeppe var muligens bikkja til mora, (en slags 'ovnsrør-bikkje' nesten vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Mer om Kjetil Holshagen sin storebror Bjørn Arild, (som visst er tre år eldre enn meg, og fire år eldre enn Kjetil):


https://www.nb.no/items/461f6bf4dd6a47d44552a1f091472fae?page=29&searchText="lønnveien%202"

PS 7.

Mer om Kjetil Holshagen sin lillesøster Anne Lise, som visst døde seks år gammel, (fra DT/BB 8. juni 1979):


https://www.nb.no/items/87e77a972a276604d43183b7dcf4fe72?page=7&searchText="anne%20lise%20holshagen"

PS 8.

Det var forresten sånn, (husker jeg).

At Kjetil Holshagen ikke kunne sykle.

Da de flytta til Bergeråsen, (det kan kanskje ha vært sommeren 1982).

Så Kjetil Holshagen var den første nerden jeg kjente, (må jeg nesten si).

(Siden at han ikke kunne sykle, som ti/elleve-åring).

Han likte best, å sitte inne, på gutterommet, og skru fra hverandre ting, (det vil si mest elektriske ting, som radioer, for eksempel).

(Eller å drive, med programmet Norton Utilities, på sin Commodore 64.

Eller spille Adventure-spill, på den samme datamaskinen).

Og han var også den første jeg kjente, som nevnte Tolkien, forresten.

(Noe hans halv-kriminelle storebror Bjørn Arild, (eller noen av hans Drammens-venner, som pleide å henge hos dem i Havnehagen), muligens hadde anbefalt han, å lese.

Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Jeg mener å huske, at Kjetil Holshagen sa, at de bodde, på Konnerud, før de flytta til Bergeråsen.

Men Strømsgata 5 ligger, (mer eller mindre), i indre by, (i Drammen), og på den andre sida av elva, for Konnerud, (som vel ligger ganske 'øde' til, i forhold).

(For å si det sånn).

Men de bodde kanskje, et par år, på Konnerud, etter at lillesøstera døde.

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Her er mer om dette:


https://www.google.com/maps/place/Strømsgata+5,+3018+Drammen/@59.747387,10.1919891,16.35z/data=!4m5!3m4!1s0x46412337dadb4c51:0xd67d776582c9abaa!8m2!3d59.7475349!4d10.1881342

PS 11.

Bjørn Arild ble visst konfirmert på Konnerud, så det er nok riktig at de også bodde der, (fra DT/BB 21. mai 1982):


https://www.nb.no/items/d075c20fbdf9917174b828d3beba6258?page=3&searchText="holshagen"

PS 12.

De bodde visst i Lensmannsstien, på Konnerud, etter at lillesøstera døde, (fra DT/BB 9. mai 1980):


https://www.nb.no/items/1388381d7a1cc611a199b87a0a9b36f5?page=3&searchText="holshagen"

PS 13.

Sånn som jeg forstod det, på Kjetil Holshagen, (som viste meg bilde av søstera, i stua dems i Havnehagen), så døde søstera, mens de bodde, på Konnerud.

Men det riktige skal visst være, at lillesøstera døde, mens de bodde i byen.

(For å si det sånn).

Jeg trodde at hu drukna i et tjern, (eller noe), på/ved Konnerud.

Men det er jo snart 40 år sida, at Kjetil Holshagen 'babla' om dette.

Så det er mulig at jeg husker feil.

Det kan kanskje ha vært sånn, at lillesøstera drukna, i Drammenselva, (tenker jeg nå).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 14.

Mer om Bjørn Arild Holshagen, (fra DT/BB 27. september 1989):


https://www.nb.no/items/490c04d1a76b4ed5c418b7c6b963fc7e?page=3&searchText=holshagen

PS 15.

Søstera sovnet visst stille inn, (ergo ingen drukningsulykke, (fra DT/BB 8. juni 1979)):


https://www.nb.no/items/87e77a972a276604d43183b7dcf4fe72?page=7&searchText="inger%20holshagen"

PS 16.

Mora er visst fra Holmsbu, (som min farfars slekt).

Jeg var med de dit, på hyttetur, (vi kjørte dit via Drammen vel, (istedet for å kjøre båt over fjorden eller ta den korte ferjeturen over fra Svelvik)).

(En gang på begynnelsen/midten av 80-tallet).

Og de hadde en ganske stor hytte, (jeg lurer på om jeg hadde mitt eget rom der, (Bjørn Arild var ikke med)).

(Og Kjetil Holshagen, (som hadde elektronikk som hobby), klarte ikke å stille inn svenske TV-kanaler, på TV-en på rommet sitt.

Husker jeg).

Jeg lurer på om de hadde hytte der det heter Bukta, (på den andre sida av Holmsbu havn, enn Støa/Bergstø/Arnestø hvor min farfars slekt er fra).

(Noe sånt).

Kjetil kjente alle ungene som var der, (dette var om sommeren, så det var muligens hytte-folk).

Og han tok meg med ned til en liten bro, ved Bukta, (heter det muligens), for å speide etter rotter.

(Var det vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 17.

Her er mer om dette:


PS 18.

Jeg lurte på, om mora het Holshagen, fordi at hu først var gift, med en herr Holshagen.

(For Øivind Gulbrandsen var visst stefaren.

Sånn som jeg skjønte det på Kjetil).

Men mora er visst født Holshagen.

Så hvem som er faren til Kjetil, Bjørn-Arild, (og Anne Lise), da.

Det kan man kanskje lure på.

Han må man vel kanskje kalle: Herr X.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 19.

Når jeg kikker litt på Google Maps nå.

Så lurer jeg på, om det var i Knivsvika, at Kjetil Holshagen og dem hadde hytte, (eller om det var en slags bungalow eller hus).

Det var ihvertfall på motsatt side, (nordsida), av Holmsbu/Holmsbu havn, fra der min farfar og dem bodde, (Bergstø/Støa/Arnestø), mener jeg å huske.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 20.

Jeg 'spolte' litt på Bokhylla.

Og det i PS 17.

Det var om bursdag-gratulasjoner.

(Inger Holshagen fylte fem år i 1955).

Og man kan se øverst i bloggposten, at Kjetil Holshagen sin mor, (som nå heter Inger Gulbrandsen), har bursdag, på 15. januar.

(Noe som stemmer med datoen, i Buskerud Dagblad-artikkelen, (i PS 17).

Så det er nok snakk om samme Inger.

For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 21.

Her er mer om dette:


https://www.nb.no/search?q="Leesland%2C%20Flesberg"&mediatype=aviser&sort=dateasc&fromDate=19550101&toDate=19551231&counties=Viken:[Buskerud%20Dagblad]

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter