Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 8. mars 2020

Fønnebøfjorden i Nore og Uvdal


https://www.google.com/maps/@60.2614358,8.8961299,3a,75y,236.97h,96.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxBDGn8JFviKl60TdsJVyYw!2e0!7i16384!8i8192

PS.

Fønnebofjorden var noe jeg tilfeldigvis leste om, i DT/BB, (på 'Bokhylla'), da jeg lette etter artikkelen, om dødsulykken, til Kalsaas-sønnen.

DT/BB, (som nå kun kaller seg Drammens Tidende), hadde tidligere en seksjon, som het: 'Fra fjord til vidde'.

Og da menes det vel Drammensfjorden, (og/eller Oslofjorden), og Hardangervidda.

Så Drammens Tidende dekker nesten halve Norge.

(For å overdrive litt.

Men likevel).

Og så er min farmor, fra Rollag, i Numedal.

(Like ved).

Og hu ville ha meg med opp dit, om somrene, (på begynnelsen/midten av 80-tallet).

(Husker jeg).

Men jeg syntes, at det virka, litt 'svett'.

Og at det var bedre, å feriere/oppholde seg, ved sjøen/havet, (hvor det vel er svalere), om sommeren.

(For å si det sånn.

Så min lillesøster Pia, måtte være med dit istedet, (husker jeg).

Jeg var bare med i bilen, (min far kjørte), til en slags 'øde' fjellstue, (oppi Numedal).

Husker jeg).

Det var også sånn, at min farfar og farmor, (dette var min farfars ide), ville at jeg skulle reise, med dresin, på den nedlagte Numedalsbanen.

Dette sa de i 1979 eller 1980.

Da jeg var ni år gammel.

(Jeg hadde nettopp flytta dit, (til Berger/Strømm), fra min mor i Larvik.

Noen uker/måneder tidligere).

Og jeg hadde aldri hørt om dresin før.

Og jeg hadde vel aldri hørt om Numedal/Rollag heller.

(For å si det sånn).

Så å dra på en sånn ferie, ville vært galskap, mener jeg å huske at jeg tenkte noe lignende av, (selv om jeg nok prøvde å moderere meg litt, (ovenfor min fars foreldre), siden at jeg nettopp hadde flytta dit, og det å flytte tilbake til min strenge/gammeldagse/'dansk-grønlandske'/'nazistiske' mor igjen, var vel egentlig ikke noe alternativ)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette, (fra DT/BB 31. juli 1984):


https://www.nb.no/items/c105b5971921d2c79748da82889474d8?page=1&searchText="bergit"

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter