Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. mars 2020

Her kan man se min tidligere klassekamerat Ole Tonny Bergum, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), som døde i en bilulykke et drøyt år seinere, (på vei hjem fra Sande Videregående)


https://www.nb.no/items/5b0240886b33108ff323ffaea7e1da9c?page=31&searchText="ole%20tonny%20bergum"

PS.

Liket til Ole Tonny har visst blitt kvartert, og så gravlagt her og der:


https://www.disnorge.no/gravminner/global1.php

PS 2.

Her er mer om dette:


https://www.nb.no/items/dc9ab16ce1dce6b1cb6cc96cbbafbfb1?page=9&searchText="bergum"

PS 3.

Aftenposten klarte å få mellomnavnet riktig:


https://johncons-mirror.blogspot.com/2017/05/mer-om-kai-runar-kairo-bergum.html

PS 4.

Det var min stesøster Christell som fortalte meg, at Ole Tonny var død, (husker jeg).

Dette var i vannsengbutikken til min far og hennes mor, (i Tordenskioldsgate, i Drammen).

(Jeg gikk på en gjev 'krem/elite-plass', (for de ti beste Nordre Vestfold-elevene), på Gjerdes handelsskole, (på datalinja), i Drammen, dette skoleåret, som var det året jeg var russ).

Og jeg trodde først ikke på det.

Hvordan kunne noen dø, (på vei hjem fra skolen), på en sånn strekning, hvor folk vel sjelden kjørte fort, (på grunn av den fine fjordutsikten osv.).

(For å si det sånn).

Men det klarte visst Ole Tonny.

(Som var litt umoden, må man vel si.

Han lekte med biler, (rundt meg), i klasserommet vårt, (i musikkrommet, som var klasserommet vårt i sjette klasse).

Husker jeg).

Christell sa at noen på bussen hadde sagt, at Ole Tonny var død.

Men Christell gikk jo på skole i Holmestrand, (for hu kom ikke inn i Sande).

Og dette sa hu jo i Drammen.

Men hu hadde kanskje dratt innom, på Bergeråsen, (en omvei på 3-4 mil, hvis man skal fra Holmestrand til Drammen, (og mellom Holmestrand og Drammen går det forresten tog)).

Men det kan ha vært sånn, at Christell sa dette, på fredagen.

Og at hu hadde vært hjemme på Bergeråsen, (i sin mor Haldis sitt hus i Havnehagen), på torsdagen, (og derfor hørt dette på bussen).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Når jeg ser artikkelen øverst i bloggposten.

Så tenker jeg, at Ole Tonny, (som bodde i Olleveien, på Nedre, på Bergeråsen), muligens skulle måke snø, for noen gamlinger.

Og at han derfor var stressa, når han skulle hjem fra skolen.

Og at han derfor fikk sladd, i noe snø/slaps, som var fra det samme uværet, (som han skulle rydde etter).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Og Ole Tonny ble da muligens delt i to, (av lyktestolpen).

(For å være litt makaber).

Og så ligger visst den ene delen begravet i Gjøvik, og den andre delen på Ringerike.

(Som man kan se i det øverste PS-et.

For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det vil også forklare, at Christell sine bekjente, kunne se, (fra bussen), at Ole Tonny, var død.

Hvis det lå en del inni bilen, og en annen del utafor bilen, liksom.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Spørsmålet er kanskje også, hvorfor Kairo, (Ole Tonny sin lillebror Kai Runar), ikke kunne måke den nevnte snøen.

Han var kanskje bare med som linselus, i artikkelen øverst i bloggposten.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter