Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 8. april 2020

Min yngre fetter Ove, har visst drevet med friidrett, for Moss Idrettslag. (Fra Moss Dagblad 3. juni 1988)


https://www.nb.no/items/9d6474829b412eaeb95980bd4696b6a7?page=11&searchText="ove%20christian%20olsen"

PS.

Sommeren 1990.

Så var det sånn, at jeg flytta fra min studenthybel, (på Abildsø), i slutten av juni.

Og så bodde jeg 'ørten' steder, (på Sand, i Brighton, i Lørenskog, i Son og i Stavern), i sommerferien, (fram til slutten av august).

Og i Son, så ble jeg dratt med, av min fetter Ove, til en friidrettsbane, (husker jeg).

Og Ove løp ikke bare 100 meter.

Neida, han løp runde etter runde, (husker jeg).

Og jeg skulle også løpe, (etter forslag fra Ove), da.

(Noe sånt).

Og jeg hadde ikke trent noe særlig, siden jeg spilte fotball, for Berger IL.

(Noe jeg gjorde fra 1980 til 1986.

Var det vel).

Men onkel Runar dukka også etterhvert opp på friidrettsbanen, (som lå et steinkast unna huset deres i Isdamveien).

Og Runar mente, at jeg gjorde det greit, til å være utrent, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Ove har også vært Norgesmester, i amerikansk fotball, for Kolbotn Kojacs.

(For en del år tilbake).

Og han har også vært Norgesmester, i aerobic, for menn.

(Noe som jeg syntes, at virka, litt rart.

Selv om jeg er oppvokst på 70-tallet.

Med 'unisex-klær', (som de sier i England), og svensk barne-TV, osv.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette, (fra Moss Avis 10. mars 1992):


https://www.nb.no/items/401289b38d760d007574129249d845f3?page=15&searchText="ove%20olsen"

PS 4.

Jeg klarer ikke å finne noe, på nettet, (eller 'Bokhylla'), om at Ove vant sjølve Norgesmesterskapet, i Aerobic.

(Det i PS-et overfor er om en slags kvalifisering.

For å si det sånn).

Men aerobic, (for menn), er kanskje ikke en av de største idrettene.

Så hva som er riktig, (om Ove vant NM eller ikke), det tørr jeg ikke å si noe sikkert om.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Kodiaks het det amerikansk fotball-laget, som Ove visstnok vant NM med:


https://no.wikipedia.org/wiki/Kolbotn_Hunters

PS 6.

Ove var visst ikke en av stjernespillerne:


https://en.wikipedia.org/wiki/Kolbotn_Kodiaks

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter